Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Advertentie
Oud 13-11-2006, 23:55
mind
mind is offline
http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

^ vond deze iets rustiger voor de ogen om te lezen

Laatst gewijzigd op 13-11-2006 om 23:58.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 07:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Discussiewaarde?
Mannen en vrouwen kunnen geen normale vrienden zijn?
Oud 14-11-2006, 09:25
Verwijderd
Ik vind het niet grappig en bovendien een irritante site, al dat eromheen gedraai.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 09:30
Mephisto
Mephisto is offline
Nee, mannen en vrouwen kunnen alleen vrienden zij als zij een hoofd heeft als Medusa en hij niet op haar seksladdertje staat.
Oud 14-11-2006, 09:59
Vice
Vice is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 14-11-2006 @ 10:30 :
Nee, mannen en vrouwen kunnen alleen vrienden zij als zij een hoofd heeft als Medusa en hij niet op haar seksladdertje staat.
Dus het kan wel.
Oud 14-11-2006, 10:09
Verwijderd
Er is hier wel eens eerder een topic over geweest. Verder geloof ik wel dat er een groot deel van waarheid in de laddertheorie zit.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:38
Verwijderd
Het is idd heel erg lastig..

ik heb 1 heel goede, gewone, vriendin..

we zijn wel goede vrienden geworden nadat we samen in bed waren beland.. druist dat in tegen de laddertheorie..?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 10:46
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-11-2006 @ 10:59 :
Dus het kan wel.
in theorie wel ja, in praktijk valt het vaak tegen
Oud 14-11-2006, 10:48
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 14-11-2006 @ 11:38 :
Het is idd heel erg lastig..

ik heb 1 heel goede, gewone, vriendin..

we zijn wel goede vrienden geworden nadat we samen in bed waren beland.. druist dat in tegen de laddertheorie..?
Friends with benefits.

Nee dus
Oud 14-11-2006, 11:08
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 14-11-2006 @ 11:48 :
Friends with benefits.
nou nee niet helemaal, want toendertijd waren we nog geen vrienden....

en nu vindt er niets sexueels meer plaats..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:12
Verwijderd
Al besproken.
In simpel opzicht wel zo, maar er komt meer bij kijken.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Mephisto schreef op 14-11-2006 @ 11:46 :
in theorie wel ja, in praktijk valt het vaak tegen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:44
Verwijderd
Geen idee; ik heb wel een vriend met wie ik nooit seks heb gehad en met wie dat ook nooit gaat gebeuren, maar op de een of andere manier blijft het er toch altijd een beetje tussen hangen, of je het nou wilt of niet.

Ik heb geen idee, ik ben zelf bijna altijd bevriend met meiden. Vriendlief heeft trouwens wel goede vriendinnen, maar dat is toch ook weer anders dan mijn vriendschappen met meiden of de zijne met jongens.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:07
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-11-2006 @ 10:59 :
Dus het kan wel.
In 't hockeyteam dat ik train zit 1 meid waar ik hele goeie vrienden mee ben, gaan ook vaak dingen doen en zijn nogal close met mekaar. Soms denken mensen ook dat we wat hebben, maar we zijn beiden niet op die manier in mekaar geintereseerd (ze is niet lelijk ofzo, maar gewoon mijn type niet).
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 14-11-2006 @ 13:07 :
In 't hockeyteam dat ik train zit 1 meid waar ik hele goeie vrienden mee ben, gaan ook vaak dingen doen en zijn nogal close met mekaar. Soms denken mensen ook dat we wat hebben, maar we zijn beiden niet op die manier in mekaar geintereseerd (ze is niet lelijk ofzo, maar gewoon mijn type niet).
Ja idd, als je dat maar allebei niet bent, gaat het meestal wel. Maar ik zie ook wel eens dat zelfs mensen die eigenlijk elkaars type niet zijn, door de vriendschap toch ook romantische interesse voor de ander krijgen...
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:16
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-11-2006 @ 13:08 :
Ja idd, als je dat maar allebei niet bent, gaat het meestal wel. Maar ik zie ook wel eens dat zelfs mensen die eigenlijk elkaars type niet zijn, door de vriendschap toch ook romantische interesse voor de ander krijgen...
Mwoa. Ik ben ook goeie vrienden met een ex van me, en we hebben toch echt 'romantische interesses' in mekaar gehad.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:19
Verwijderd
Ik ben met verschillende jongens bevriend en voel me iig niet tot hen aangetrokken. Of zij mij aantrekkelijk vinden weet ik niet, verschilt vast per persoon, maar al zou het zo zijn, wat dan nog? Ik zie niet in waarom je niet gewoon bevriend zou kunnen met iemand die je aantrekkelijk vindt.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2006 @ 13:19 :
Ik ben met verschillende jongens bevriend en voel me iig niet tot hen aangetrokken. Of zij mij aantrekkelijk vinden weet ik niet, verschilt vast per persoon, maar al zou het zo zijn, wat dan nog? Ik zie niet in waarom je niet gewoon bevriend zou kunnen met iemand die je aantrekkelijk vindt.
Mwoa. Bij iemand die ik wel erg aantrekkelijk zou vinden zou ik wel de kans krijgen d'r m'n bed in te krijgen ja. Dat is dus ook de basis van 't idee dat mannen en vrouwen geen vrienden kunnen zijn. Nu is dat een beetje onzinnig, als er om welke reden dan ook niks gaat gebeuren kun je best vrienden zijn, maar d'r zit wel een kern van waarheid in.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 12:44
Verwijderd
hmm.. ik heb in ieder geval iets te lezen.

en ergens klopt het wel denk ik, maar in hoeverre is dit onderzocht? ik wil bronnen en statistieken!!!
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 13:25
Crimson
Crimson is offline
is vooral makkelijk als je elkaar niet aantrekkelijk vindt cq. niet elkaars type bent..
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:07
Gevederde
Gevederde is offline
Wat een onzin die theorie. Ik ben met meer jongens bevriend dan met meisjes. Als je maar duidelijk maakt dat je niks met ze wilt en ze gewoon als vrienden ziet kan dat best. Tenminste dat is mijn ervaring. Veel mensen kijken er wel vreemd tegen aan en denken dat je meteen verkering hebt als ze je een tijdje vaak met een jongen(of in het omgekeerde geval meisje) om zien gaan. En ze kijken nog raarder op als je met een groep jongens (of meisjes) uitgaat zonder dat je met een van die mensen verkering hebt/wilt. Dat vind ik eigenlijk raar. Je verschilt alleen maar van geslacht (m/v) en verder heb je misschien wel veel meer overeenkomsten.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Ik heb zat mannelijke vrienden... Dus ja, natuurlijk kan dat.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:31
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 14-11-2006 @ 13:28 :
Mwoa. Bij iemand die ik wel erg aantrekkelijk zou vinden zou ik wel de kans krijgen d'r m'n bed in te krijgen ja. Dat is dus ook de basis van 't idee dat mannen en vrouwen geen vrienden kunnen zijn. Nu is dat een beetje onzinnig, als er om welke reden dan ook niks gaat gebeuren kun je best vrienden zijn, maar d'r zit wel een kern van waarheid in.
Nouja, je bent zelf bevriend met een ex zeg je - dus ook als je ooit met elkaar naar bed bent geweest kun je kennelijk vrienden zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:47
juno
juno is offline
Er zijn zat mannen die ik erg aardig vind, maar waar ik echt niet mee naar bed wil.

Met exen kan ik zo nog naar bed, want daar viel ik ooit op. Wat daaraan in de weg staat is dat je daarna toch weer een andere relatie krijgt, dat houdt het dan tegen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2006, 16:13
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sarah schreef op 14-11-2006 @ 16:31 :
Nouja, je bent zelf bevriend met een ex zeg je - dus ook als je ooit met elkaar naar bed bent geweest kun je kennelijk vrienden zijn.
Ja, maar je moet als vrouw dus niet denken dat als je een mannelijke vriend hebt hij je wel aantrekkelijk kan vinden en tegelijkertijd niet met je naar bed willen
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 16:15
Verwijderd
nee oke, maar je kunt dat wel gewoon niet erg vinden
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 16:51
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik denk dat de theorie achter de website wel klopt, het kan wel maar die kans is klein. Als ik naar mijn eigen ervaring kijk klopt het wel. Ik heb geen vrouwelijke vrienden, er zouden een paar er in de buurt komen maar daar wil ik dan wel weer mee naar bed, daarnaast ga ik niet met ze om buiten de verplichte dingen ( school ).

Een paar vrienden van mij hebben verkering en nemen hun vriendin wel mee tijdens uitgaan, feestjes, etc. maar die beschouw ik dan weer niet als een vriend
Oud 14-11-2006, 17:34
Optima
Optima is offline
in mijn opinie: kan niet

alle mannelijke vrienden die ik had, werden op den duur of verliefd, of daarmee belandde ik in bed. Tja, daarna kan je wel normaal met elkaar omgaan, maar dus vrienden waar ik niet mee naar bed ben geweest: kan niet.

Het zou kunnen dat je een mannelijke vriend hebt die al een vriendin of vrouw heeft, maar daar heb je weer het probleem dat vrouwen snel jaloers worden en een echte vriendschap niet zullen pikken (omdat het het vlak van emotioneel vreemdgaan raakt).

wat is er dan wel mogelijk: losse contacten, kennisen, stapmaatjes, sportmaatjes (hoewel er hier ook weer eentje verliefd op me is geworden), en studiegenoten/ collega's.

verder geloof ik niet meer in vriendschap met mannen.
Oud 14-11-2006, 17:37
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb met enkele jongens een vrij hechte vriendschap, maar ik weet dat voor de meeste de achterliggende reden seks/liefde is. Omdat ik me niet tot hen aangetrokken voel en we zijn het er allemaal over eens dat we het gewoon vaak gezellig hebben, geeft het gewoonweg geen problemen.

Maargoed ik zie dus best wat in de 'laddertheorie' al denk ik dat er wel degelijk uitzonderingen op zijn. Zoals een vriendin van mij met haar homoseksuele beste vriend bijvoorbeeld.

Laatst gewijzigd op 14-11-2006 om 17:39.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:54
Hulk
Hulk is offline
Citaat:
IF A MAN FINDS YOU ATTRACTIVE YOU CANNOT BE FRIENDS

Many women want to argue this point and say things like " I have lots of guy friends." Maybe. There are exactly 3 cases Intellectual Whores has identified whereby a guy and a girl can be friends:
  • The guy is gay
  • The guy does not find you attractive.
  • The guy already has a woman much higher than you on the ladder
word al op ingegaan
Oud 14-11-2006, 19:26
Vice
Vice is offline
Citaat:
HvJ schreef op 14-11-2006 @ 18:37 :
Maargoed ik zie dus best wat in de 'laddertheorie' al denk ik dat er wel degelijk uitzonderingen op zijn. Zoals een vriendin van mij met haar homoseksuele beste vriend bijvoorbeeld.
Deze laddertheorie is ook (vooral) gebaseerd op het heterovolk.
Oud 14-11-2006, 19:37
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Vice schreef op 14-11-2006 @ 20:26 :
Deze laddertheorie is ook (vooral) gebaseerd op het heterovolk.
Weet ik.
Oud 15-11-2006, 01:25
__
__ is offline
hehe ik heb geen zin om die hele website door te neuzen maar ik weet 100% zeker dat mijn mannelijke vrienden écht alleen maar vrienden zijn en zich totaal niet tot me aangetrokken voelen. wat die theorie ook beweert en wat 'men' hier allemaal wel niet gelooft, ikzelf weet zeker dat het gewoon pure vriendschap is, en dat het perfect werkt.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 08:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
__ schreef op 15-11-2006 @ 02:25 :
hehe ik heb geen zin om die hele website door te neuzen maar ik weet 100% zeker dat mijn mannelijke vrienden écht alleen maar vrienden zijn en zich totaal niet tot me aangetrokken voelen. wat die theorie ook beweert en wat 'men' hier allemaal wel niet gelooft, ikzelf weet zeker dat het gewoon pure vriendschap is, en dat het perfect werkt.
Naief schaap.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 08:41
Roosje
Roosje is offline
Ja. Althans, ik kan wel gewoon vrienden zijn met mannen maar andersom is het vaak minder. :')
Oud 15-11-2006, 11:11
Al Murphy
Al Murphy is offline
Natuurlijk kunnen mannen en vrouwen gewoon vrienden zijn. En zelfs al vind je elkaar aantrekkelijk, dan staat dat een gewone vriendschap nog altijd niet in de weg.
Oud 15-11-2006, 11:28
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 15-11-2006 @ 12:11 :
Natuurlijk kunnen mannen en vrouwen gewoon vrienden zijn. En zelfs al vind je elkaar aantrekkelijk, dan staat dat een gewone vriendschap nog altijd niet in de weg.
Bedankt voor deze nuttige toevoeging...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:34
Faerie
Faerie is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-11-2006 @ 09:38 :
Naief schaap.

Dat vind ik ook hoor, wat zij zegt.
Maar nee, volgens de laddertheorie moet een man dan of homo zijn óf al een vriendin hebben die hoger op de ladder staat. Ik vind dit gewoon echt niet kloppen. Sowieso, een vriendschap werkt toch niet echt als je elkaar super aantrekkelijk vindt? En dan bedoel ik echt zo aantrekkelijk dat je wel eens met elkaar in het bed zou willen duiken. Een vriendschap is gewoon heel iets anders.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
__ schreef op 15-11-2006 @ 02:25 :
ben ook heel bang dat dit niet geheel opgaat...
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:56
Faerie
Faerie is offline
Ook al zouden haar vrienden haar wel aantrekkelijk vinden, dan kan het toch nog wel pure vriendschap zijn?
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 11:57
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Faerie schreef op 15-11-2006 @ 12:34 :

Dat vind ik ook hoor, wat zij zegt.
Maar nee, volgens de laddertheorie moet een man dan of homo zijn óf al een vriendin hebben die hoger op de ladder staat. Ik vind dit gewoon echt niet kloppen. Sowieso, een vriendschap werkt toch niet echt als je elkaar super aantrekkelijk vindt? En dan bedoel ik echt zo aantrekkelijk dat je wel eens met elkaar in het bed zou willen duiken. Een vriendschap is gewoon heel iets anders.
dan zijn dat jouw intellectual whores, je cuddle bitches aan wie je je emotionele ellende kwijt kan maar die stiekem erg graag met je naar bed willen
Oud 15-11-2006, 12:00
Verwijderd
Citaat:
Faerie schreef op 15-11-2006 @ 12:56 :
Ook al zouden haar vrienden haar wel aantrekkelijk vinden, dan kan het toch nog wel pure vriendschap zijn?
wat is jouw definitie van pure vriendschap..? natuurlijk kan je goede vrienden zijn ondanks dat je elkaar aantrekkelijk vindt..

Ik denk alleen dat er dan wel vaak een reden is waardoor het niet iets amoureus is geworden. (jij/ hij heeft al een relatie etc)
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:02
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Faerie schreef op 15-11-2006 @ 12:56 :
Dat is het hele punt. Je kunt geen 'gewoon' vrienden zijn met een meisje die je ook aantrekkelijk vindt. Zelf ben ik 'vrienden' met een meisje bij mij op werk, enorm lekker ding. We doen niks met mekaar omdat we collega's zijn bij een vrij klein bedrijf, maar er zijn wel eens 'spanningen' geweest, en ik zou me als ik echt de kans kreeg mezelf ook niet in kunnen houden.

Het is dus onzin dat het 100% vriendschappelijk is, tenzij er om een of andere regen gewoon geen interesse is (lelijk, homo, etc.).

Ik ben op dit moment erg goed bevriend met een meisje uit m'n team, maar in haar ben ik gewoon niet geinteresseerd omdat ze onder mijn neuklat ligt zegmaar
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:04
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 15-11-2006 @ 12:57 :
dan zijn dat jouw intellectual whores, je cuddle bitches aan wie je je emotionele ellende kwijt kan maar die stiekem erg graag met je naar bed willen
Yup, van die mietjes die 't maar slikken omdat ze anders helemaal niks hebben
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:06
Mephisto
Mephisto is offline
Citaat:
Chimera schreef op 15-11-2006 @ 13:04 :
Yup, van die mietjes die 't maar slikken omdat ze anders helemaal niks hebben
Ergens heb ik toch wel medelijden met ze, vriend van me heeft dat ook en hij is echt een toffe peer maar op de een of andere manier belandt hij altijd op de cuddle bitch-ladder

vrouwen...
Oud 15-11-2006, 12:12
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Mephisto schreef op 15-11-2006 @ 13:06 :
Ergens heb ik toch wel medelijden met ze, vriend van me heeft dat ook en hij is echt een toffe peer maar op de een of andere manier belandt hij altijd op de cuddle bitch-ladder

vrouwen...
Nouja. Wij hebben een wel-seks-maar-no-way-dat-ik-een-relatie-wil ladder. Die's ook best lullig

En dat is vrij makkelijk te voorkomen trouwens, wees een vent, je bent op een seksuele manier geinteresseerd in iemand, dat mag je best subtiel laten merken. Oh, en als je de 2e date nog niet gaat zoenen; vergeet 't maar. Je moet niet te veel tijd aan ze verspillen.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:41
Mephisto
Mephisto is offline
ik wind er ook nooit doekjes om

ben niet zo subtiel
Oud 15-11-2006, 12:45
reine claude
reine claude is offline
Typisch, de vrouwen zeggen 'ja', de mannen 'nee'.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2006, 12:53
juno
juno is offline
De mannen die ik echt aardig en leuk vind, daar zou ik in principe ook mee naar bed kunnen, alleen ik doe het niet.

Er zijn geen echt leuke aardige kerels waar ik niet mee naar bed zou willen als de omstandigheden daar naar waren.

Als ik er niet mee naar bed wil, dan is dat omdat ze niet leuk en aardig genoeg zijn. Nou, en daar wil ik ook geen vriendschap mee.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten