Advertentie | |
|
![]() |
|
Dat lees je ris for linux-artikel op oss.netfarm.it
![]() oftewel een tftp servertje opzetten en de boel laten opstarten met een pxe (of net boot) diskette.
|
![]() |
Ik ben even wat meer rond gaan zoeken op Internet, maar het wordt er niet simpeler op.
Momenteel heb ik dit stukje software geinstalleerd op de desktop, maar hoe moet ik dit instellen voor gebruik met netwerk-boot? Ik wordt er echt niks wijzer uit, is er iemand die dit al eens vaker gedaan heeft en mij exact uit kan/wil leggen hoe en wat ik moet doen? |
![]() |
|
![]() |
van microsoft.com:
Systeemvereisten Om vanaf een USB-stick te kunnen booten moet aan een aantal voorwaarden voldaan worden. Deze zijn: De USB-stick moet met het FAT16 formaat (geen FAT32 of NTFS) geformatteerd zijn en minimaal 256 MB ruimte hebben. De USB-stick moet bij voorkeur van het type 2.0 zijn en snel. Trage sticks (dus sticks van twee jaar oud) zijn minder geschikt. Het BIOS moet geschikt zijn om vanaf een USB-apparaat te booten. Is het dat niet dan is een update van het BIOS een absolute voorwaarde. Raadpleeg uw leverancier voor meer informatie. De USB-stick moet voldoende ruimte hebben. 256 MB is het absolute minimum, want de meeste hulpmiddelen nemen toch wel enige ruimte in beslag. Speciale software, die we in dit artikel zullen noemen en die u dient te gebruiken om uw USB-stick bootable te maken. U moet een bootable diskette beschikbaar hebben van Windows 98 of Windows ME. Tot slot moet u ook de beschikking hebben over een pc met diskettestation. De USB-stick die u op deze pc prepareert is vervolgens geschikt om er ook pc's zonder diskettestation mee te starten. Let wel, ook al wordt aan al deze voorwaarden voldaan, dan bestaat er nog steeds een kans, dat het u na het uitvoeren van alle navolgende opdrachten niet zal lukken, om vanaf uw USB-stick te booten, dus wees daarop voorbereid. Dit kan met de technische aard van de stick zelf te maken hebben. Formatteren van de USB-stick Net als een vaste schijf en een diskette moet de USB-stick geformatteerd worden. Dat kan in dit geval niet met de formatteeroptie die binnen Windows aanwezig is, omdat die niet toestaat dat de stick tijdens het formatteerproces bootable wordt gemaakt. Er is een andere tool waar dat wel mee kan. Deze tool is van Hewlett Packard: de HP USB Disk Storage Format Tool. hier downloaden: http://www.pc-freak.nl/Bestanden/HPUSBFormatter.zip Na het downloaden installeert u het programma en start u het via: Start >> Programma's >> Hewlett Packard Company >> HP USB Disk Storage Format Tool. Vink de optie Create a DOS startup disk aan. Geef bij de optie using DOS system files located at: aan waar het programma de diskette met de opstartbestanden kan vinden, bijvoorbeeld A:. Schuif de Opstartdiskette van Windows 98 of Windows ME in het diskettestation. De tool accepteert geen opstartdiskette van Windows XP. Volg verder de aanwijzingen in het dialoogvenster om uw stick te formatteren. Het feitelijke formatteren gaat razendsnel. Na het proces is de USB-stick bootable. Met de juiste BIOS instellingen kunt u nu opstarten totdat u een DOS-prompt krijgt. Let op: vanaf deze DOS-prompt kunt u alleen FAT-geformatteerde vaste schijven bereiken, geen NTFS-schijven. Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 12:15. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Remote Installation Service (RIS) in Windows Server 2003
Procedure: Remote Installation Services installeren en configureren (MS Knowledge Base) Servertje installeren (desnoods in VMWare of MS Virtual PC) en als Domain Controller, DHCP-, Active Directory en RIS server instellen. Op laptop 'Boot from network' gebruiken ![]() Lijkt vrij simpel ![]() |
![]() |
|
Sorry voor de up, maar ik las dit net:
http://efod.se/blog/archive/2006/11/...no-cdrom-drive als je ubuntu vervangt voor windows heb je hier wel iets aan. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
Windows installeren zonder CD-Drive AJKwak | 25 | 08-08-2008 09:30 | |
Software & Hardware |
[formatteren] PC start niet op via CD-ROM. Severus | 7 | 25-02-2007 14:25 | |
Software & Hardware |
windows opnieuw installeren zonder cd-rom xxx_Sean_xxx | 7 | 07-12-2006 23:33 | |
Software & Hardware |
nieuwe comp dragonrider | 21 | 15-10-2003 18:34 | |
Software & Hardware |
[Win98] Formateren Smobbo | 21 | 15-10-2003 18:30 | |
Software & Hardware |
formateren Onze Zoon | 3 | 28-03-2002 16:14 |