Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder moet ik sowieso, maar moet ik ook dingen los laten? Wat dan precies, en hoe en waarom? Ik denk niet dat ik 'het' los moet laten, wel 'iets' maar daar ligt de nadruk op. De nadruk lijkt mij vooral op het verder gaan te liggen. Maar in welke richting? 'Moet' ik jullie adviesen gebruiken als rode draad of moet ik mijn eigen manier kiezen? Dat ligt natuurlijk ook erg aan mijn motivatie om te dichten. Die ligt er in allebei, als eerste voor mijzelf maar ook in grote mate voor jullie beoordelen. Ik ben blij met de kritiek, maar vind het (uiteraard) wel jammer dat jullie het niet zo geslaagt vinden. Het probleem is dus de balans tussen 'jullie' als leerschool of mezelf (als eigen leermeester?). Nou goed, nu heb ik weer fijn gepraat maar nog weinig gezegt; Reynaerts kritiek is weer van toepassing ![]()
|
Ah, ik ben benieuwd waar je mee zult komen!
Over het loslaten; misschien moet je proberen om minder pretentieus te zijn, om minder intellectueel over te komen. Als ik de manier vergelijk waarop je nu post, qua taalgebruik, met een poosje terug, dan valt het me op dat je met zulke deftige woorden spreekt. Zo ken ik je helemaal niet ![]() Als dat archaische jouw stijl is (ja, dat woord wordt de laatste tijd hier wel veel gebruikt, en ik gebruik het dan ook nog maar eens), dan zal ik daar mee moeten leren leven. Toch denk ik dat als je DAT los zou laten, ik pas echt geinteresseerd zou raken in je schrijfseltjes. |
![]() |
||||
Citaat:
![]() ![]() Ik vind het gewoon leuk om Latijns (of Hebreeuws (H)) te gebruiken in mijn gedichten, net zo goed dat ik er graag iets 'wijs' in probeer te leggen. Het is waar dat ik intellectueel over probeer te komen, dat wil ik ook graag zijn. Dat lijkt mij geen slecht doel, zolang ik maar niet pretentieus word en/of over kom. Citaat:
Ik zal er op letten ![]() Citaat:
![]() EDIT: Btw, dit topic past beter op Psychologie ![]()
Toch? Laatst gewijzigd op 26-11-2006 om 20:18. |
![]() |
|
Het is wel jammer dat je zoiets basaals als spelling niet al te serieus neemt in je zgn. 'deftige en intellectuele vocabulaire'. Verder is het probleem vooral dat je het er zo dik bovenop legt dat je intellectueel wil zijn. Het is helemaal niet erg om af en toe een dode taal zoals het Latijn te gebruiken in je gedicht, maar het moet wel een sprekende functie hebben, d.w.z. je moet dat gebruik wel verantwoorden door met iets heel erg goeds te komen. Verder is het ook wel fijn als je een vertaling erbij levert, want op deze manier sluit je een heleboel potentiële lezers af van je gedicht, wat het pretentieuze gehalte alleen maar doet toenemen. Je komt volgens mij pas intellectueel over als je het niet zó graag wil zijn.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Flexa Lyndo Help Valentijn | 4 | 10-06-2005 23:00 | |
Muziek |
[nieuw] Dark Funeral - de profundis clamavi ad te domine toemba | 11 | 02-05-2004 10:48 | |
Lifestyle |
Wat is je laatste aanwinst deel 84634958493 WishfulDreaming | 488 | 04-09-2003 17:58 | |
Muziek |
Muziek die je op een brakke ochtend opzet 86dagreed | 91 | 20-01-2003 19:30 | |
Muziek |
jnieuwelaar is JARIG, ufke NIET [15.12.02] - wat luister je nu?? Verwijderd | 252 | 16-12-2002 22:37 |