Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() En hoe zit het dan met mijn OV die voor dat studiejaar omgezet is in een "OV-lening"? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Volgens mij is dat niet zo... Je hebt niet voor niets die regeling van stoppen voor 1 februari en alles wordt een gift (dat zou dan dus alleen werken als je helemaal niet meer gaat studeren). Daarbij, als ik dat geweten had had ik misschien wel dit jaar afgemaakt. Maar weet t niet zeker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Voorheen was het zo dat je in het eerste jaar moest voldoen aan een aantal studiepunten - de helft van het totaal - dan kreeg je de gehele prestatiebeurs als gift. Dat wordt nu dus niet vooraf bepaald, maar achteraf. (Blijkbaar kregen veel mensen hun prestatiebeurs als gift, maar studeerden vervolgens niet snel genoeg af oid.) |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Als je bijvoorbeeld je eerste studiejaar economie doet, genoeg studiepunten haalt, maar daarna stopt en een hbo opleiding gaat doen en uiteindelijk het diploma van die laatste opleiding binnen tien jaar haalt: wordt dat eerste jaar dan ook een gift of alleen de drie jaar studiefinanciering die je nog over had en die je ontvangen hebt terwijl je de studie deed waarvoor je uiteindelijk bent afgestudeerd? Ik kon het niet vinden op de website van de ibgroep ![]() De vraag is dus eigenlijk hoe het zit met na een jaar veranderen van studie, als je wel genoeg punten hebt behaald en je uiteindelijk ook je diploma zal halen van die tweede studie. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Makkelijk gezegd; Je hebt recht op 4 jaar stufi als gift en kan daarna maximaal 3 jaar bijlenen. Nu is het zo dat wanneer je binnen 10 jaar afstudeert aan welke studie nu ook, dan krijg je dus die 4 jaar als gift. Het maakt niet uit of het je eerste studie is, of je tweede, of zelfs je derde. Maaar als je na een jaar wisselt, heb je dus wel een jaar van je stufi verbruikt en zal je dus later bij moeten lenen om je volgende studie af te maken. Voorbeeldje: Piet gaat psychologie studeren, hij maakt het eerste jaar af, maar besluit daarna iets anders te gaan doen. Wiskunde. Hij studeert na vijf jaar af, dus binnen 10 jaar. (In totaal heeft hij zes jaar gestudeerd.) Hij krijgt vier jaar stufi als gift; hij hoeft dus dat jaar psychologie en de eerste drie jaar van wiskunde niet terug te betalen. Maar de laatste twee jaar van wiskunde wél, want die vallen buiten die vier jaar. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() dan moet je er wel tijdig mee naar je studie-adviseur gaan, en uit jezelf, liefst nog voor je eerste jaar is afgelopen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
neen, dat is niet raar
toch denk ik dat je dan wel van goede (doch gemene) huizen moet komen wil je zon proffesionele test meneer voor het lapje kunnen houden (of misschien valt dat ook wel mee) Maar op zich zijn die 'lusten' misschien wel terecht. want je doet er bijvoorbeeld wel twee keer zo lang over om een boek uit te lezen (wat best irritant is gezien de velen boeken die je moet lezen voor je studie) terwijl je ze verder wel gewoon goed begrijpt enzo (er vanuitgaande dat je echt dyslectisch bent dan he...) positieve compensatie, dat is het volgens mij maarja ach je zou ook kunnen zeggen dat we de consequenties van onze ziekte zelf maar moeten dragen als we dan zo nodig willen studeren |
![]() |
|
Verwijderd
|
als je al superhard werkt en dan nog een jaar langer erover doet, dan kun je proberen om die extra studiefinanciering aan te vragen, dan moet je met die vraag wel op tijd naar de studie-adviseur of decaan stappen. Maar het is niet zo dat je standaard een jaar langer stufi krijgt - pas als het nodig is.
|
![]() |
||
Citaat:
"De IB-Groep verlengt op aanvraag van de student de duur van de prestatiebeurs eenmalig met 1 jaar indien de student blijkens gedagtekende verklaringen van een arts en van het bestuur van de onderwijsinstelling waar hij is ingeschreven, als gevolg van een lichamelijke, zintuiglijke of andere functiestoornis niet in staat is het afsluitend examen met goed gevolg af te ronden binnen dat aantal jaren prestatiebeurs." Je krijgt dus niet zonder meer dat jaar extra, alleen als dyslexie aantoonbaar de reden is waarom je het niet binnen 4 jaar kon halen. Maar zover als ik weet krijg je alleen extra tijd op tentamens en eventueel extra tijd voor schriftelijke opdrachten. Maar alles is afhankelijk van in welke mate je het hebt. Je bent geheel afhankelijk van in hoeverre je school er rekening mee wil houden.
|
![]() |
oke, dankjewel!
ik geloof trouwens, na wat meer gegoogle, dat er bij bindend studieadvies wel ook rekening gehouden word met dyslexie, maar dat het inderdaad van de situatie afhangt Edit: ik had jouw bericht nog niet gelezen (dyslexie he...) maar bedankt Laatst gewijzigd op 03-12-2006 om 20:52. |
![]() |
||
Ik kan 2 jaar extra stufi krijgen. Een vol jaar van de IB en dan nog een jaar van de uni (maar deze kan ook een paar maanden zijn)
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Studeren |
Sociologie opnieuw met negatieve bsa, help!! ibrk | 5 | 04-05-2015 18:22 | |
Studeren |
Afwijzend studie advies en de IB? Mir89 | 17 | 25-11-2009 22:11 | |