Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-11-2006, 12:05
Verwijderd
Nouja, bovenstaande zegt het al een beetje. Mijn Canon i850 print geen zwarte inkt meer, alleen kleur. Als je de zwarte cartridge eruithaalt, zie je een rondje waar bij de andere cartridges de inkt er helemaal op zit. Bij de zwarte is dat alleen een beetje aan de bovenkant. Dat klopt denk ik ook wel, want zwart print ie maar half. Ik weet alleen niet precies wat het is en hoe ik dit moet oplossen. Ik gebruik geen officiële canon-cartridges, maar ik heb daar in het verleden nog nooit problemen mee gehad.
Diepte-reiniging werkt niet, en van de Canon-website word ik ook niet veel wijzer. De printer is zo'n drie jaar oud.

Is dit nog op te lossen of moet er een nieuwe printer komen?

Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 12:15.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-11-2006, 13:17
J-roenn
J-roenn is offline
en euhm, je hebt al geprobeerd met een nieuwe cardridge ? ( vraag t maar even hé )

tsjah, bij canon zitten de printkopjes in je printer, dus zeker bij zulke printers is het hergebruik van cartridges niet bepaald aan te raden, als deze gaan stollen in de printkop kan je de printer wel weggooien...
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 13:44
Verwijderd
Te lang doorgeprint met een zo goed als lege cartridge kan d'r voor zorgen dat je printkop op droogt. Dus wie weet gewoon een geheel nieuwe cartrdige scoren?
Met citaat reageren
Oud 09-11-2006, 14:23
Verwijderd
Er zit net een nieuwe cartridge in.
Ik vreesde al dat het iets met de printkoppen was, maar daar is niet zoveel aan te doen, of wel?
Citaat:
J-roenn schreef op 09-11-2006 @ 14:17 :
tsjah, bij canon zitten de printkopjes in je printer, dus zeker bij zulke printers is het hergebruik van cartridges niet bepaald aan te raden, als deze gaan stollen in de printkop kan je de printer wel weggooien...
Ik hergebruik de cartridges niet, ik koop gewoon cheap-ass cartridges van non-Canon merken... Dus ik weet niet of dat hetzelfde is dan?

Laatst gewijzigd op 09-11-2006 om 14:31.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 14:00
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
G-Lo schreef op 09-11-2006 @ 14:44 :
Te lang doorgeprint met een zo goed als lege cartridge kan d'r voor zorgen dat je printkop op droogt. Dus wie weet gewoon een geheel nieuwe cartrdige scoren?
zoals ik al zei zitten die bij canon niet op de cardridge maar in de printer.

Citaat:
Krummeltje schreef op 09-11-2006 @ 15:23 :
Er zit net een nieuwe cartridge in.
Ik vreesde al dat het iets met de printkoppen was, maar daar is niet zoveel aan te doen, of wel?

Ik hergebruik de cartridges niet, ik koop gewoon cheap-ass cartridges van non-Canon merken... Dus ik weet niet of dat hetzelfde is dan?
tsjah, ze blijven bijgevuld hé.
de cartridges die normaal in canons gaan zijn sowieso ook al zeer goedkoop, dus hieruit blijkt maar weer dat goedkoop duurkoop is
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 16:18
Verwijderd
Maar er is geen oplossing? Ik ben best bereid mijn printer uit elkaar te slopen hoor als dat gaat werken.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 21:21
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 12-11-2006 @ 17:18 :
Maar er is geen oplossing? Ik ben best bereid mijn printer uit elkaar te slopen hoor als dat gaat werken.
tsjah, je kan hem open maken en je printkoppen een dagje laten weken in een bakje water ofzo, maar of dat gaat helpen ???
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 21:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 10-11-2006 @ 15:00 :
dus hieruit blijkt maar weer dat goedkoop duurkoop is
Zeg dat niet te hard. Ik rip de maffiusi van HP al voor een euro of achthonderd met alle immitatie-inkt, en tot op heden mag ik niet klagen over de kwaliteit van de cartridges.
Oud 12-11-2006, 22:12
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 22:53 :
Zeg dat niet te hard. Ik rip de maffiusi van HP al voor een euro of achthonderd met alle immitatie-inkt, en tot op heden mag ik niet klagen over de kwaliteit van de cartridges.
en toch bij HP heb je betere kwalteit als je de orginele cartridges gebruikt

De nieuwere officjets zijn slim.. die geven zelfs aan als je non-HP's der in doet
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:22
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 12-11-2006 @ 22:53 :
bij hp zitten de printkoppen ook op de cardridges, als die dingen dan brak zijn koop je een nieuwe en heb je geen problemen meer, maar bij canon zit de printkop in de printer zelf.

daarbij komt dat canon zelf ook maar 7-9 euro voor een cardridge vraagt, dus dat valt ook alleszins mee.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 14:02
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 13-11-2006 @ 14:22 :
daarbij komt dat canon zelf ook maar 7-9 euro voor een cardridge vraagt, dus dat valt ook alleszins mee.
Ik dok zo'n € 35 voor die rotdingen. Ik zou dan ook het liefst deze HP rotzooi het raam uit smijten en een printer van Canon aanschaffen, maar ook daar hangt een prijskaartje aan.

Ik kan dan ook iedereen op basis van wat ik met het merk heb meegemaakt afraden ooit iets van HP te kopen.
Oud 13-11-2006, 16:57
phoxetis
phoxetis is offline
koop een kleurenlaserjet. Kosten de wereld niet meer....
Oud 13-11-2006, 17:38
light fighter
light fighter is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 13-11-2006 @ 14:22 :
bij hp zitten de printkoppen ook op de cardridges, als die dingen dan brak zijn koop je een nieuwe en heb je geen problemen meer, maar bij canon zit de printkop in de printer zelf.

niet als je er drie voor 13 euro nep kan krijgen. En je er iedere maand verslijt
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 22:19
Verwijderd
Conclusie is dus nieuwe printer kopen?
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:30
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
T_ID schreef op 13-11-2006 @ 15:02 :
Ik dok zo'n € 35 voor die rotdingen. Ik zou dan ook het liefst deze HP rotzooi het raam uit smijten en een printer van Canon aanschaffen, maar ook daar hangt een prijskaartje aan.

Ik kan dan ook iedereen op basis van wat ik met het merk heb meegemaakt afraden ooit iets van HP te kopen.
dat is dan ook het enige nadeel, voor de rest zijn hp's ongeveer de beste printers die ik ben tegen gekomen, en de prijs is zo hoog doordat je steeds bij je cartridge ook een nieuwe printkop koopt, maar dit komt de levensduur van de printer zeker ten goede.

Citaat:
light fighter schreef op 13-11-2006 @ 18:38 :
niet als je er drie voor 13 euro nep kan krijgen. En je er iedere maand verslijt
dan nog valt het mee, zoals je ziet kan nep inkt de printkoppen verneuken, en daardoor worden ze ineens duur als je om de 5x verwisselen ineens nieuwe printer nodig hebt.

Citaat:
Krummeltje schreef op 13-11-2006 @ 23:19 :
Conclusie is dus nieuwe printer kopen?
je kan nog met bakje water proberen wat ik hier boven zei, maar dan moet je dat ding wel uit elkaar en weer in elkaar zetten.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:33
Verwijderd
Hmm, ik sloop 'm wel een keer uit elkaar stukker wordt ie niet.

Overigens heb ik hem al drie jaar naar tevredenheid, dus in principe gaan Canon printers wel wat langer mee dan 5x verwisselen van de cartridge.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 11:40
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 14-11-2006 @ 12:33 :
Hmm, ik sloop 'm wel een keer uit elkaar stukker wordt ie niet.

Overigens heb ik hem al drie jaar naar tevredenheid, dus in principe gaan Canon printers wel wat langer mee dan 5x verwisselen van de cartridge.
ging ook niet over kwaliteit van die printers, die zijn gewoon goed, maar was meer over dat die cartridges duurkoop waren ( je hoeft er maar 1 te hebben met wat mindere kwaliteit inkt en weg is je printer weer )
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:27
Verwijderd
Citaat:
J-roenn schreef op 14-11-2006 @ 12:40 :
ging ook niet over kwaliteit van die printers, die zijn gewoon goed, maar was meer over dat die cartridges duurkoop waren ( je hoeft er maar 1 te hebben met wat mindere kwaliteit inkt en weg is je printer weer )
Jamaar dat zeg ik, dat valt dus wel mee met die cartridges, ik gebruik namelijk al drie jaar cheap-ass inkt
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 19:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
J-roenn schreef op 14-11-2006 @ 12:30 :
dat is dan ook het enige nadeel, voor de rest zijn hp's ongeveer de beste printers die ik ben tegen gekomen,
Mijn ervaring strekte wat verder dan printers. Een camera die we ervan hadden ging in vier maanden twee keer stuk en zuipt tegenwoordig zoveel batterijen dat hij met twee foto's leeg is. Stop je de batterijen daarna in een ander apparaat dan geeft dat apparaat steevast aan dat de batterijen vol zijn.

De HP computer van mijn pa is werkelijk waar kampioen compatibiliteitsgebrek. Het is echt nog nooit gebeurd dat het zomaar lukte het ding te laten werken met meuk die niet rechtstreeks van HP was.

Vandaar dat ik behoorlijk negatief ben over HP.
Citaat:
J-roenn schreef op 14-11-2006 @ 12:30 :
dan nog valt het mee, zoals je ziet kan nep inkt de printkoppen verneuken, en daardoor worden ze ineens duur als je om de 5x verwisselen ineens nieuwe printer nodig hebt.
Dat valt sterk mee. Ik heb vaker gezien dat na jarenlang gebruik een dergelijk defect optrad. Schoonmaken deed destijds wonderen.
Oud 14-11-2006, 19:48
M@rco
M@rco is offline
Op http://www.123inkt.nl/ verkopen ze reinigingscartridges voor Canon-printers, dat is misschien het proberen waard Zeker voor €3,50.
Oud 06-12-2006, 19:27
Verwijderd
Citaat:
M@rco schreef op 14-11-2006 @ 20:48 :
Op http://www.123inkt.nl/ verkopen ze reinigingscartridges voor Canon-printers, dat is misschien het proberen waard Zeker voor €3,50.
Hmm, geprobeerd en het heeft niet echt effect. Mijn printer print nu het middelste deel van een letter niet (?). Vaag dus. De man in de computershop waar ik toevallig was had het erover om met perslucht dat ding door te spuiten, maar aangezien ik die printkop niet eens kan vinden vraag ik me af hoe ik dat moet doen?
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 10:54
J-roenn
J-roenn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 06-12-2006 @ 20:27 :
Hmm, geprobeerd en het heeft niet echt effect. Mijn printer print nu het middelste deel van een letter niet (?). Vaag dus. De man in de computershop waar ik toevallig was had het erover om met perslucht dat ding door te spuiten, maar aangezien ik die printkop niet eens kan vinden vraag ik me af hoe ik dat moet doen?
probeer die reinigings dingen dan nog een paar keer, waarschijnlijk is het middelste gedeelte van de printkop nu al beter, maar zit er nog aan de boven of onderkant een verstopping.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten