Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-12-2006, 18:20
Verwijderd
Je gebruikt internet, maar dat internet doet het opeens niet meer.
1. In hoeverre mag dat bedrijf dan geld vragen voor service? Evt dmv een helpdesk (telefoonkosten).
2. Als blijkt dat het modem stuk is door slijtage, in hoeverre heb je dan recht op een vervangend modem.

Los hiervan:
3. Als er een eenmalige incasso van je rekening is afgeschreven, waarom mag je dit dan niet terugvorderen? En wat is het geval als degene die het geld heeft geincasseerd het niet terug wil geven. Is de bank dan niet verantwoordelijk, omdat zij jouw geld in bewaring hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2006, 18:29
Verwijderd
1&2 weet ik niet.
3. Bedoel je een éénmalige machtiging? Die kun je nl. wel terugboeken (is mijn ervaring bij de Postbank; heb ik destijds telefonisch geregeld.)

Ik denk niet dat de bank verantwoordelijk is.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 18:32
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 07-12-2006 @ 19:29 :
1&2 weet ik niet.
3. Bedoel je een éénmalige machtiging? Die kun je nl. wel terugboeken (is mijn ervaring bij de Postbank; heb ik destijds telefonisch geregeld.)

Ik denk niet dat de bank verantwoordelijk is.
ja een eenmalige machtiging inderdaad. Diezelfde ervaring had ik ook, ik kreeg echter linkjes waarin stond dat dat niet kon.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 20:43
Verwijderd
1) Ik weet niet of het wettelijk verplicht is, maar mijn internet deed het niet (door schuld van het net) en toen ik de specificatie van mijn telefoonrekening faxte kreeg ik de kosten gemaakt voor de klantenservice (0,45 ct pm ) netjes van ze terug. Ik moest hier uiteraard wel zelf om vragen want ze zullen het je niet zomaar aanbieden.

2) Heb je geen garantieperiode op je modem? Het lijkt mij dat je op zo'n product ook een één- of tweejarige garantieperiode hebt.

3) Volgens mij moet je een eenmalige incasso ook kunnen laten storneren. Bij de rabobank kan dat in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 20:53
Go
Go is offline
Over het algemeen kun je afgeschreven bedragen die via een automatische incasso afgeschreven zijn wel laten storneren. Soms doen banken hier wat moeilijk over, maar beetje doorvragen moet meestal wel helpen. Kijk anders hier eens:

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=kas...number=2926278
http://www.currence.nl/site/site/web...b%20versie.pdf
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 21:42
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-12-2006 @ 19:20 :
Je gebruikt internet, maar dat internet doet het opeens niet meer.
1. In hoeverre mag dat bedrijf dan geld vragen voor service? Evt dmv een helpdesk (telefoonkosten).
2. Als blijkt dat het modem stuk is door slijtage, in hoeverre heb je dan recht op een vervangend modem.

Los hiervan:
3. Als er een eenmalige incasso van je rekening is afgeschreven, waarom mag je dit dan niet terugvorderen? En wat is het geval als degene die het geld heeft geincasseerd het niet terug wil geven. Is de bank dan niet verantwoordelijk, omdat zij jouw geld in bewaring hebben?
1) het bedrijf mag geld vragen voor service, ook voor een storingsdienst.

2) dat hangt van de manier waarop het modem gekocht is af. als je het modem huurt, dan staan dat soort dingen in je overeenkosmt, maar in principe moet de verhuurder dan voor een goed modem zorgen. als je het gekocht hebt, is het je eigen verantwoordelijkheid, maar zul je garantie hebben, zoals bij alle gekochte elektronica.

3) een eenmalige incasso mag en kun je laten storneren. ik weet niet wie je verteld dat dat niet kan; maar dat is domweg niet waar. (bij de postbank heb ik meerdere malen een incasso - van het NTI, waar ik al tijden geen cursus meer bij volg... - af laten schrijven. Per e-mail, nota bene, en dat was altijd binnen drie dagen wel geregeld. zonder moeilijke vragen of zo. en dat ging om best wel heel erg leuke bedragen.)
Oud 07-12-2006, 21:49
Verwijderd
Hoe kan ik een incasso vanaf mijn Girorekening laten terugboeken?
Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor: eenmalige incassomachtigingen, incassi voor loterijen en incassi voor het opwaarderen van beltegoed via Mobiel Opwaarderen).

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/f...461085,00.html
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 21:51
Verwijderd
vraag 2 weet ik ondertussen
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 22:15
Go
Go is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 07-12-2006 @ 22:49 :
Hoe kan ik een incasso vanaf mijn Girorekening laten terugboeken?
Wanneer er een incasso van uw Girorekening is afgeschreven, dan kunt u Postbank binnen 30 dagen na afschrijving verzoeken dit bedrag terug te boeken (dit geldt overigens niet voor: eenmalige incassomachtigingen, incassi voor loterijen en incassi voor het opwaarderen van beltegoed via Mobiel Opwaarderen).

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/f...461085,00.html
Je hebt gelijk, maar als blijkt dat het betreffende bedrijf bijv. geen incassovergunning had, dan kun je ook een eenmalige incasso terug laten storten. Blijkt het bedrijf failliet te zijn, dan draait de bank voor de kosten op. Jouw bank wel te verstaan, die heeft immers onterecht geld van je rekening afgeschreven.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten