's Ochtends worden we absurd vroeg gewekt om te gaan ontbijten. We ontbijten zoals normaal, maar als extra is er een plak kerststol en een glaasje sinaasappelsap. Vervolgens gaan mijn ouders wandelen en mijn broertje en ik gaan naar onze eigen kamer om te computeren of zo. Vervolgens komen mn ouders terug, zeuren ze dat wij nog niet zijn aangekleed, kleden wij ons aan en gaan we op dezelfde manier lunchen.
's Middags doet niemand iets bijzonders. 's Avonds gaat de tv aan. Mijn pa kijkt niet mee want die staat te koken. Vervolgens eten we in de huiskamer met kaarslicht. We eten een voorgerechtje wat nog wel eens varieert maar meestal vis of paté is. Daarna eten we coq au vin (en elk jaar 'is het weer een verassing'

) en toe ijstaart van het tankstation/zelfgemaakte rödgröd. We eten teveel. Daarna krijgen we een boek en gaan we de hele avond rommelen in de huiskamer en chocolade-hulstblaadjes eten. zzzzzzzzzz
Edit: oh en er is ook nog een jaarlijkse ruzie waarbij mijn moeder helemaal ontspoort (kan het nou niet eens één dag per jaar gezellig zijn?! Vrede op aarde!!!), maar je weet nooit wanneer die komt.