![]() |
|
De Landelijke Stichting Zelfbeschadiging biedt aan:
Gespreksgroep Lotgenoten In januari 2007 start de Landelijke Stichting Zelfbeschadiging (LSZ) met een gesprekgroep voor lotgenoten in Utrecht. Het doel van de gespreksgroep is het verkrijgen van inzicht in de achtergronden, aard en functie van zelfbeschadiging, het werken aan persoonlijke doelen m.b.t. zelfbeschadiging en herstel. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de ervaringen van de groepsleden zelf (zelfhulp) en de ervaringsdeskundige groepsbegeleiders (praktijk en theorie). Er zal met thema’s gewerkt worden als: Wat betekent zelfbeschadiging voor mij?, Hoe ga ik om met littekens en/of reacties van de omgeving?, Wat helpt mijn herstel en wat niet? etc. De groep komt in totaal 10 keer bijeen; de eerste keer voor een kennismaking (december 2006), 8 wekelijkse groepsbijeenkomsten (januari - maart 2007) en een terugkomdag (mei of later in 2007). Er is plaats voor maximaal 8 deelnemers vanaf 18 jaar. Afhankelijk van het aantal deelnemers duurt een bijeenkomst 2 of 2,5 uur. De groepsbijeenkomsten zullen plaatsvinden op een doordeweekse middag of avond. De kosten voor deelname aan de gespreksgroep bedragen 60 euro, inclusief materiaal en versnaperingen. Over een eventuele financiële regeling kan overlegd worden indien de kosten een belemmering vormen voor deelname aan de groep. Als je geïnteresseerd bent in deelname kun je vrijblijvend contact opnemen met de LSZ (www.zelfbeschadiging.nl) en/of de folder bestellen. Voorafgaand aan deelname zul je worden uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek. Contactpersoon: Jonneke Ravenhorst, Wobke Kotterer en/of Hanna Benjamins (even voor de duidelijkheid: ik open dit topic omdat ik zelf werk bij de LSZ, dus mocht je vragen hebben kan dat ook in dit topic. Ook wil ik er op wijzen dat dit topic niet bedoeld is om inhoudelijk te praten over zelfbeschadiging (zie de regels van dit subforum))
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik vind het trouwens zeker een goed idee hoor ![]() ![]() succes in iedergeval
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Wat die vergelijking met gewicht betreft: ik hoorde eens een meisje met Anorexia N tegen een mede A.N. cliënt zeggen dat ze toch erg dun werd. (Dat meisje woog toen 32 kilo, maar goed: zij die aan hetzelfde lijdt, misschien 10 kilo zwaarder was, benoemde het wel. Kwam bij mij eerder 'bezorgd' over dan 'ik moet ook nog 10 kilo afvallen want dan weeg ik net zo weinig als haar'. Dit is een incident en zegt daarom misschien weinig..
|
![]() |
|
Een andere reden waarom we gekozen hebben voor 18 jaar en ouder is omdat bij zelfbeschadiging vaak gedacht word aan jongeren. Er is ook een hele grote groep 18+ die aan zelfbeschadiging doet, maar deze word snel uit het oog verloren. Wij willen juist ook proberen die doelgroep weer in het gezichtveld te plaatsen.
Mocht je wel interesse hebben in de groep, maar niet zeker weten of het iets voor je is, dan kan je altijd mailen naar stichting@zelfbeschadiging.nl en vrijblijvend de folder gespreksgroep aanvragen. De aanmeldingen voor de groep stromen langzaam binnen, maar we hebben nog steeds ruimte voor meer mensen.
||
Citaat:
Wat wij zien als mogelijke doelen zijn: meer inzicht krijgen in de eigen zelfbeschadiging, er meer over leren te praten, leren omgaan met reacties uit de omgeving, leren om te gaan met het verzorgen van je wonden, hoe de juiste hulp te vinden, meer controle te krijgen over je eigen zelfbeschadiging (schadebeperking) etc. We verwachten niet van deelnemers dat ze als doel hebben om te stoppen. Mochten ze dit doel wel hebben, dan zullen we samen met de deelnemer kijken of dit doel haalbaar is binnen de groep, want of dit doel haalbaar is ligt er aan hoe ver de deelnemer is zijn of haar eigen proces zit.
||
Citaat:
||
Citaat:
Waar ik wel benieuwd naar ben, of er daadwerkelijk gespreksgroepen zijn over hetzelfde onderwerp in jouw regio. Zou je dat eens kunnen uitzoeken? Want ik heb zelf nog niet gehoord over andere gespreksgroepen over zelfbeschadiging.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|