Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 10:03
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Deze non game heeft de laatste tijd vaak het nieuws gehaald.

Uitleg voor wie het niet kennen

Wat ik mij dus afvraag is waarom mensen echt geld uitgeven is een virtuele wereld, die niet veel anders bied dan het normale leven. Waarom spreekt mensen het dan zo aan?

dingen die in mijn gedachten op kwamen waren:
-Mensen zijn sociaal, maar hebben in de huidige maatschapij moeite dit te uiten
-Mensen hebben behoefte aan een dubbele identiteit.

Ik ben benieuwd wat jullie denken
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2006, 10:20
Verwijderd
Ik denk inderdaad dat tweede punt wat je noemt. In het 'echte' leven kiezen mensen vaak voor de veiligste weg omdat er echte vervelende dingen kunnen gebeuren als je dat niet doet. In het spel durven ze veel meer risico's te nemen, omdat het uiteindelijk toch maar een spel is.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 10:26
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Euhms ik weet niet of iemand hier het spel World of Warcraft kent? Vast wel, want het heeft in korte tijd enorm aan populariteit gewonnen. Mijn vriend speelt het ook en af en toe moet ik hem echt even achter de PC weglokken om te voorkomen dat ik m helemaal nooit meer spreek . Het is denk ik zo boeiend voor mensen omdat je in een wereld bent die je zelf redelijk onder controle hebt, de echte wereld is niet zo makkelijk te beinvloeden, ik denk dus dat het gedeeltelijk met verveling maar vooral met ontsnappen en ontspannen te maken heeft.
Oud 20-12-2006, 10:30
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Het verschil is echter wel dat WoW nog gameplay heeft waardoor je zou kunnen zeggen dat ze zich in een andere wereld beleven. Ook is WoW een verslaving voor veel mensen, dit komt omdat het zo is opgebouwd dat als je net iets hebt, je alweer bijna iets nieuws hebt. Bij SL mis ik dit element, en daarom vind ik het zo raar dat mensen er zo in op kunnen gaan, je kunt er namenlijk zo weinig echt berijken(in tegen stelling tot het beroemde level 60 )

En wel een naar idee, dat mensen willen ontsnappen naar een identieke wereld, maar dan digitaal
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 10:33
Verwijderd
Was er niet iemand in slechts enkele maanden tijd miljonair geworden door dingen te verhandelen in Second Life?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 12:25
Verwijderd
In Second Life kun je er natuurlijk net zo mooi of stoer of sexy uitzien als je zelf wilt. Je kunt een sociaal leven opbouwen zonder dat mensen zien dat je een lelijke puistenkop bent.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 18:43
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
omdat je de mogelijkheid hebt een second life op te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 19:15
Boebsie
Boebsie is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-12-2006 @ 11:33 :
Was er niet iemand in slechts enkele maanden tijd miljonair geworden door dingen te verhandelen in Second Life?
Klopt ja.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 19:50
Saarah
Saarah is offline
Ik kende het niet...
Maar je kan er blijkbaar geld mee verdienen, moet je dan ook eerst zélf geld 'investeren'? Of kan je ook totaal gratis meespelen?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 20:34
Verwijderd
Je kan op zich gratis mee spelen, maar alles in het spel kost geld, dus als je je karaktertje wilt laten eten bijvoorbeeld dan moet je geld investeren.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 15:20
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Sarah schreef op 20-12-2006 @ 11:33 :
In een paar jaar door te handelen in ''vastgoed'', ik heb er mijn profielwerkstuk over gemaakt

De meeste mensen spelen het vooral omdat ze vaak ontevreden zijn met hun echte leven en er niks aan kunnen/willen veranderen. In een virtuele wereld heb je veel meer controle en hebben je keuzes nooit erge gevolgen, dus durven mensen meer.
Oud 23-12-2006, 15:41
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
meschien hebben ze in die game wel controle over wat er gebeurt?

en heb je de reclame gezien?
Reageren

Regels voor berichten