Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 12:24
Carn
Carn is offline
Dat heeft mijn buurvrouw die woont in het appartementenblok naast ons huis. Ik heb haar iig nog nooit gezien in de 17 jaar dat ik hier woon.

Zoals jullie misschien weten beschik ik over een riant oefenhok voor drum en bandpraktijken, maar blijkbaar is na 6 jaar bij betreffende buurvrouw de tolerantie niet meer op te brengen. Als overlastveroorzaker ben ik natuurlijk de schuldige en mag ik mijn drumpraktijken iig verplaatsen. Ik heb hier thuis een kelder waar ik nog terecht kan; maar daar houdt het dan ook wel mee op. En in die kelder past mn zooi er ook waarschijnlijk maar net in, dus thuis oefenen met een band zit er voorlopig niet meer in.

Deze vrouw is overigens al langer ziek maar heeft er blijkbaar na 6 jaar opeens genoeg van. Allemaal sneu en triest natuurlijk. Ik vermoed ook dat het dezelfde persoon is die ooit 5 jaar geleden een anonieme brief bij de buren heeft gedeponeerd; waarin gesommeerd werd "namens de hele buurt" of ik er mee wilde ophouden. De buurt wist overigens niks van die brief.

Mijn vragen aan jullie forumtuyg:

- Wie heeft ervaring met dit soort situaties?
- Heb je als overlastveroorzaker uberhaupt recht op iets?

Laatst gewijzigd op 20-12-2006 om 12:47.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-12-2006, 12:25
Verwijderd
Ik denk dat we haar gewoon moeten helpen...
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 12:33
EggeD
EggeD is offline
ja regel een benefietshow voor dr
Oud 20-12-2006, 12:44
DeadNation
DeadNation is offline
Wie heeft ervaring met dit soort situaties?

Ja ik. We oefenden destijds in een container(don't ask). Was op t platteland en het dichtstbijzijnde huis was ongeveer 100 a 200m verderop. Daar woonde de klager.

We oefenden eigenlijk een paar uurtjes op zaterdag. Heel de container was geisoleerd en we hielden de deur gesloten.

De politie is ongeveer 100x langs gekomen. Oa met een db meter enz enz. Enfin de politie deed er niets meer aan.....eind goed al goed zou je zeggen.

Totdat een lokale wethouder zich er mee ging bemoeien. Blijkbaar goede makkers met het desbetreffende importboertje(zijn gevleugelde uitspraken waren oa: "Ga dat maar in Rotterdam doen" en "ik ben bang voor mijn ziel". Deze laatste uitspraak raakt direct de kern van de zaak. Meneer had zogezegd niet echt last van de muziek, maar hij hoorde t wel als hij buiten was. Hij vond het duivelse muziek. Good for him.

Enfin de wethouder maakte een mooie brief voor mijn vader en oom, de eerste de huurder van de loods waar de container stond, de tweede de eigenaar van de loods, container en het grondgebied.

In de brief werd gesuggereerd dat ons oefenen en het sleutelen aan auto's niet conform het bestemmingsplan was en dat er stappen ondernomen zouden worden.

Ondergetekende had geen zin in al dat drama en heeft roemloos de aftocht geblazen.

Interessant gegeven: niemand heeft ooit geklaagd behalve meneer. Mensen vonden t zelfs cool.

Heb je als overlastveroorzaker uberhaupt recht op iets?

Moeilijk te zeggen. Ik heb veel gezocht maar echt een instantie is er niet voor. Ja het valt onder milieu geloof ik, maar daar is alles mee gezegd. In de praktijk:

Ga zelf rond in de buurt. Ga eens rondvragen en noteer het. Als je de rest van de omwonenden achter je hebt is dat mooi om te laten zien in een later stadium.

Is de politie gebeld door de vrouw? Zoja bel zelf naar het bureau en laat ze zelf luisteren. Al dan niet met db meters. Komen ze tot de conclusie dat de "overlast" minimaal is, dan zit je goed. Met bestemmingsplannen heb je niets te maken. Tot 22.00 mag je lawaai maken.

Ze kan dan hoogstens meer werk van de situatie maken, maar dat kost r tijd, die ze waarschijnlijk niet heeft ha ha ha.

Laatst gewijzigd op 20-12-2006 om 12:50.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 12:51
Carn
Carn is offline
thanks!

Het feit is dat ik weet dat ik teveel herrie maak hier (alle isolering ten spijt); want toevallig was er dus laatst politie (klacht wegens overlast).

De politie zelf was aan het verkeerde adres (ze moesten een dorp verderop zijn aan dezelfde weg) maar toen had ik al gevraagd hoe het nou zit, en in mijn geval is het gewoon goed te horen buiten. Als je binnen zit niet, maar ja.

Als overlastveroorzaker ben jij verantwoordelijk voor het verhelpen van deze overlast; als men er een rechtszaak van gaat maken dan kost dat een bak geld en krijg je waarschijnlijk uiteindelijk de conclusie dat je op gare tijden heel even mag spelen. En zoals al gezegd had vaderlief geen zin om onze leuke buurt in het harnas te jagen door vrolijk door te gaan :\
Oud 20-12-2006, 13:00
DeadNation
DeadNation is offline
Ik snap nooit zo goed waar het idee vandaan is gekomen dat je geen enkele vorm van geluid mag produceren. Geluidsoverlast is natuurlijk een zeer subjectief begrip, maar je mag gewoon geluid produceren tot 22.00.

Een rechtszaak. In zo'n vaart zal het niet lopen lijkt me. Ik zou de politie nogmaals laten komen en bij mevrouw laten luisteren.
Oud 20-12-2006, 13:09
Carn
Carn is offline
Maar iig bedankt; ik ga eens overleggen wat de opties zijn maar ik vrees dat sinds ik thuiswoon (dus slachtoffer ouderlijke macht) me toch maar moet gaan neerleggen bij het kelder-idee. Updates volgen.

Laatst gewijzigd op 20-12-2006 om 13:18.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 13:25
DeadNation
DeadNation is offline
Alweer een edit. Goed werk jongens

Tsja da's ook weer zo. Keep us posted idd. Misschien leuk voor een toekomstig; laat ons je oefenruimte zien fototopic
Oud 20-12-2006, 13:38
Carn
Carn is offline
ik ga het proberen om op de goodwill van de buurt te spelen dmv brief / handtekeningen. Als mevrouw ongeveer de enige is die zich niet in mijn spel kan vinden en weigert te praten dan doet ze maar oordoppen in.
Oud 20-12-2006, 13:38
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Geluidsoverlast is natuurlijk maar heel relatief. Overlast is niet, het wordt zo ervaren. Als jouw drumwerk ook als overlast wordt ervaren door bijvoorbeeld de politie, kan er pas wat mee gedaan worden. Tijdstippen waarop je drumt zijn natuurlijk ook relevant. Na 10 uur 's avonds wordt het bijvoorbeeld weer een heel ander verhaal.

Over het algemeen, is mijn ervaring, worden niet zo snel stappen ondernomen, ze zal hiervoor medestanders moeten vinden.
Oud 20-12-2006, 13:40
Carn
Carn is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-12-2006 @ 14:38 :
Geluidsoverlast is natuurlijk maar heel relatief. Overlast is niet, het wordt zo ervaren. Als jouw drumwerk ook als overlast wordt ervaren door bijvoorbeeld de politie, kan er pas wat mee gedaan worden. Tijdstippen waarop je drumt zijn natuurlijk ook relevant. Na 10 uur 's avonds wordt het bijvoorbeeld weer een heel ander verhaal.

Over het algemeen, is mijn ervaring, worden niet zo snel stappen ondernomen, ze zal hiervoor medestanders moeten vinden.
- Ik drum nooit na 21:30
- Ik weet dat veel buurtbewoners er geen probleem mee hebben
- Precies; dus handtekeningen-actie + politiemeting moet enig uitsluitsel bieden.
Oud 20-12-2006, 13:41
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-12-2006 @ 14:40 :
- Ik drum nooit na 21:30
- Ik weet dat veel buurtbewoners er geen probleem mee hebben
- Precies; dus handtekeningen-actie + politiemeting moet enig uitsluitsel bieden.
Als je een politiemeting laat doen, toon je je in ieder geval meedenkend
Oud 20-12-2006, 13:53
DeadNation
DeadNation is offline
Precies. Dat zal alleen maar aantonen dat mevrouw diegene is die onbegripvol is.
Oud 20-12-2006, 15:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
Zat John RBS maar op dit board. Dan was het allang opgelost!
Oud 20-12-2006, 15:23
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
gratuliere

fight the power carnie
Oud 20-12-2006, 16:02
EggeD
EggeD is offline
laatst had een huisfeest waar ik was een best flinke boete gekregen
Oud 20-12-2006, 16:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
EggeD schreef op 20-12-2006 @ 17:02 :
laatst had een huisfeest waar ik was een best flinke boete gekregen
als dat savonds/snachts was dan is het ook logisch.
Oud 20-12-2006, 16:18
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-12-2006 @ 17:05 :
als dat savonds/snachts was dan is het ook logisch.
tuurlijk was het op een dergelijk tijdstip. van te voren was er alleen aan de buurt gevraagd of het goed was en dat was het. achteraf blijkbaar niet ofzo, beetje triest.
Oud 20-12-2006, 16:22
Carn
Carn is offline
Citaat:
EggeD schreef op 20-12-2006 @ 17:18 :
tuurlijk was het op een dergelijk tijdstip. van te voren was er alleen aan de buurt gevraagd of het goed was en dat was het. achteraf blijkbaar niet ofzo, beetje triest.
dat is dan wel erg lullig; maar ja van die rotte eikels zijn er natuurlijk altijd
Oud 20-12-2006, 17:08
Rhinus
Rhinus is offline
Citaat:
EggeD schreef op 20-12-2006 @ 17:18 :
Altijd zorgen dat een vrouw de politie agenten te woord staat. Als die dan heel lief zeggen dat ze onwetend waren en er meteen mee zullen stoppen krijg je iniedergeval die boete niet.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 17:12
Haligh
Haligh is offline
de keren dat ik op een feestje was dat de politie kwam buurten viel het allemaal wel mee. ze kwamen een rokerige kamer binnengelopen met hun zaklampen en er is niet eens een boete gekomen.
op het andere feest ook niet waar ze in dezelfde week ook al aan onze deur stonden haha.

ot:
maar zelf geen last van klagers opver overlast. bas zelf thuis maar op mijn 20 w reserve amp en repeteer met mijn band in een speciale repetitieruimte van de gemeente.
Oud 20-12-2006, 23:16
capibara
capibara is offline
Hier zit ook een drummer in huis, en er draait bijna constant uiteenlopende muziek over een twee vrij riante geluidssystemen. Afspraak met de buren is liever niet na tienen te hard, en zondags niet drummen. Daar kan ik goed mee leven, alhoewel er af en toe telefoontjes komen wegens "harde doorzoemende basdreunen in muziek".
Anderzijds word ik af en toe wakker van een neukende buurvrouw, of een mislukt stuk van Bach op haar piano om half 3 's nachts, dus het moet wel kunnen dacht ik zo.
Oud 20-12-2006, 23:29
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
Carn schreef op 20-12-2006 @ 17:22 :
dat is dan wel erg lullig; maar ja van die rotte eikels zijn er natuurlijk altijd
joh, ik was zelf wel te wazig om er veel van te merken though.. weet ook niet of ze een chick naar voren hadden gestuurd, kan bijna niet anders
Oud 21-12-2006, 07:48
strigoii
strigoii is offline
ik weet dat mun pa toen die vroeger muziekles gaf een geluidsdicht kamertje heeft gemaakt van eierdozen geloof ik ofzo
Oud 21-12-2006, 08:39
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Rhinus schreef op 20-12-2006 @ 18:08 :
Altijd zorgen dat een vrouw de politie agenten te woord staat. Als die dan heel lief zeggen dat ze onwetend waren en er meteen mee zullen stoppen krijg je iniedergeval die boete niet.
carn in een jurk, gaaf.
Oud 21-12-2006, 08:58
Verwijderd
Citaat:
fulgrim schreef op 21-12-2006 @ 00:16 :
Afspraak met de buren is liever niet na tienen te hard, en zondags niet drummen..
wtf?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 10:31
capibara
capibara is offline
Citaat:
Mikey Thriller schreef op 21-12-2006 @ 09:58 :
wtf?
Ach, ik drum zelf niet, en aangezien de hele week herrie toegestaan is en zondag mega-hangover dag is, trek ik dat wel
Oud 21-12-2006, 10:56
Verwijderd
Ik ken het probleem, onze buurman heeft ook weleens geklaagd. Maar onze oefenruimte is vrij goed geïsoleerd, daar is ie op gebouwd, en mijn ouders wonen in een vrijstaand huis. Maar meestal houden we er rekening mee door niet te lang te repeteren en niet als het mooi weer is, want dan zitten de buren meestal in de tuin, en dat is wél irritant lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 13:14
Carn
Carn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-12-2006 @ 11:56 :
Ik ken het probleem, onze buurman heeft ook weleens geklaagd. Maar onze oefenruimte is vrij goed geïsoleerd, daar is ie op gebouwd, en mijn ouders wonen in een vrijstaand huis. Maar meestal houden we er rekening mee door niet te lang te repeteren en niet als het mooi weer is, want dan zitten de buren meestal in de tuin, en dat is wél irritant lijkt mij.
mijn ruimte is ook geisoleerd; maar buiten blijf je het gewoon goed horen. Ik kan ook best begrijpen dat als je dus buiten zit in de zomer dat het misschien niet zo fijn is; maar daar gaat het momenteel dus niet over.
Oud 21-12-2006, 13:43
Verwijderd
Nekschot geven.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 14:07
DeadNation
DeadNation is offline
Pas maar op wat je zegt Rutger, want volgens scholieren.com kan zoiets niet door de beugel!
Oud 21-12-2006, 15:21
Verwijderd
Tijd voor freetekno in carn zijn straat.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 16:30
Master of Puppets
Master of Puppets is offline
Ik heb hier al een tijdje een drumhok in de schuur en nergens last van met de buurt. Ding is ook wel vrij goed geïsoleerd (wand, 20 cm tussenruimte met steenwol ertussen, wand, tempex, wand, vloerbedekking).
Oud 21-12-2006, 17:37
Malfunction
Malfunction is offline
Hebben wij ook meegemaakt.

We oefenden in de loods. Anyway, nooit problemen mee gehad sinds December '99 ofzo. Je kon het wel prima horen (een wijk verder nog zelfs), maar goed. Vrijdagavond & zondagavond van 19:00 tot 22:00 was het probleem niet echt. Werden meestal wat grappen gemaakt over die herrie enz.

Tot de buurman het in 2001 (?? ofzo) zat was out of the blue en kwam klagen. Volgens hem was de hele buurt het zat en moest het stoppen. Nou is die vent aannemer, dus ons pap zei, ik vind het prima. Maak maar een mooi prijsje, maken we een hok voor die jongens. Jij blij, hun blij. Zou hij doen.

Kwam dus met een belachelijke prijs. Ondertussen hadden wij in de buurt al beetje gecheckt hoe en wat en blijkbaar had hij dit dus gewoon op eigen houtje ondernomen. Die vent lag al niet lekker in de buurt, maar dit hielp niet echt.

Om gezeik te voorkomen (wij wilden gewoon blijven repeteren en hadden geen zin in gezeik) zijn we toch maar zo'n hok gaan bouwen. Waar we nu nog steeds prima in repeteren. Het is niet geluidsdicht, maar het verzacht het geluid wel en we hebben nooit meer klachten gehad. Ook geen bedankje van die zak hooi trouwens.

Geheel speelde zich af in Brabant natuurlijk. Mooiste provincie ooit zoals jullie allemaal weten.
Oud 21-12-2006, 17:55
Blenderhead
Blenderhead is offline
Die buurt is sinttunnis?
Oud 21-12-2006, 18:05
Carn
Carn is offline
Citaat:
Master of Puppets schreef op 21-12-2006 @ 17:30 :
Ik heb hier al een tijdje een drumhok in de schuur en nergens last van met de buurt. Ding is ook wel vrij goed geïsoleerd (wand, 20 cm tussenruimte met steenwol ertussen, wand, tempex, wand, vloerbedekking).
nou ja, idem. Zolder; heel framewerk ingebouwd (5cm lucht tussen frame en zoldermuur/dak), in het framewerk 10cm wol, gipsen wanden, binnenisolatie.

Maar goed, de kogel is door de kerk want pa heeft zn zinnen er op gezet dat ik maar in de kelder ga zitten; dus bandperikelen moeten naar het lokale oefenkot met baggerapparatuur. jeuj!.
Oud 21-12-2006, 18:06
Carn
Carn is offline
Citaat:
Malfunction schreef op 21-12-2006 @ 18:37 :
Hebben wij ook meegemaakt.

We oefenden in de loods. Anyway, nooit problemen mee gehad sinds December '99 ofzo. Je kon het wel prima horen (een wijk verder nog zelfs), maar goed. Vrijdagavond & zondagavond van 19:00 tot 22:00 was het probleem niet echt. Werden meestal wat grappen gemaakt over die herrie enz.

Tot de buurman het in 2001 (?? ofzo) zat was out of the blue en kwam klagen. Volgens hem was de hele buurt het zat en moest het stoppen. Nou is die vent aannemer, dus ons pap zei, ik vind het prima. Maak maar een mooi prijsje, maken we een hok voor die jongens. Jij blij, hun blij. Zou hij doen.

Kwam dus met een belachelijke prijs. Ondertussen hadden wij in de buurt al beetje gecheckt hoe en wat en blijkbaar had hij dit dus gewoon op eigen houtje ondernomen. Die vent lag al niet lekker in de buurt, maar dit hielp niet echt.

Om gezeik te voorkomen (wij wilden gewoon blijven repeteren en hadden geen zin in gezeik) zijn we toch maar zo'n hok gaan bouwen. Waar we nu nog steeds prima in repeteren. Het is niet geluidsdicht, maar het verzacht het geluid wel en we hebben nooit meer klachten gehad. Ook geen bedankje van die zak hooi trouwens.

Geheel speelde zich af in Brabant natuurlijk. Mooiste provincie ooit zoals jullie allemaal weten.
Nou, dat is hier dus ook de insteek. Maar ik heb nu dus de ouderlijke macht tegen me. Misschien dat in een later stadium de zolder weer gebruikt kan worden.
Oud 21-12-2006, 18:14
Malfunction
Malfunction is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 21-12-2006 @ 18:55 :
Die buurt is sinttunnis?
Sint Anthonis, Sintunnis, St Anthonis, St Tunnis. Wa gij wil
Oud 21-12-2006, 19:20
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 21-12-2006 @ 14:14 :
mijn ruimte is ook geisoleerd; maar buiten blijf je het gewoon goed horen. Ik kan ook best begrijpen dat als je dus buiten zit in de zomer dat het misschien niet zo fijn is; maar daar gaat het momenteel dus niet over.
Punt was dat je er zelf bij vrijstaande huizen en goedgeïsoleerde oefenruimtes last van hebt; ik weet niet in wat voor huis jij woont?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 19:23
Carn
Carn is offline
Citaat:
Krummeltje schreef op 21-12-2006 @ 20:20 :
Punt was dat je er zelf bij vrijstaande huizen en goedgeïsoleerde oefenruimtes last van hebt; ik weet niet in wat voor huis jij woont?
vrijstaand huis en geïsoleerde oefenruimte. Maar we hebben 3 zolders en degene waar wij repeteren komt net uit op de binnenplaats van appartementencomplex waar de klacht vandaan komt.
Oud 21-12-2006, 23:07
capibara
capibara is offline
Citaat:
Mentu schreef op 21-12-2006 @ 16:21 :
Tijd voor freetekno in carn zijn straat.
Oud 27-12-2006, 18:57
Pay Per View
Pay Per View is offline
Hoopje hout en isolatieschuim gaan halen.
Reageren

Regels voor berichten