Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik vind zeker dat Nederland zich bezig moet houden met de toekomst, maar kom dan niet met verhalen als: in de toekomst moeten we allemaal naar een andere dimensie kunnen reizen: bewaar dergelijke dure fantasien maar voor in je dromen. We kunnen het geld beter steken in de zorg voor de ouderen o.a. Waar wij niet zulke goeie berichten over "horen"...Of anders gezegd: wat het werkelijk nodig heeft.
__________________
---
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En daaar mag dan ook wel verandering in komen. Maar wat gas en olie betreft staat dit helemaal los van een vliegveld in zee. Kan je beter een lange termijn project beginnen aan gas en olie toestand. Daar je geld insteken. Je kon deze vergelijking eigenlijk niet echt maken. Dus als wij aan dat vliegveld gaan werken: dan hebben we geen geld meer voor bejaarden, verenigingen, scholen krijgen tekort, politiebureaus---> want een vliegveld van 80 000 000 000 moet en zal er komen!
__________________
---
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
|
![]() |
||
Citaat:
Overigens is dit idee niets nieuws, en zo ongeveer het enige mogelijke plan dat een volledig oplossing kan bieden voor schiphol in de randstad. In Japan is het overigens al eerder gedaan, met kansai Airport, kostte ook een lieve duit, maar ze verdienden het meer dan terug. Als je enigsinds naar de achtergrond had gekeken dan wist je dat we in de Randstad chronisch ruimtetekort hebben en dat de infrastructuur muurvast zit. Een vliegveld in zee dichtbij Rotterdam zou een mega-mainport opleveren van zowel een gigantische haven als een goed vliegveld. Dat ontlast Schiphol voor goederenvervoer en staat nieuwe groei rond Amsterdam toe, zowel door milienormen als door specialisering van Schiphol. Die specialisering versterkt bovendien de positie van de Zuidas (nog zoiets waar wel wat meer geld naartoe mag) waardoor nog meer banen geschept worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Laatst gewijzigd op 16-11-2006 om 14:58. |
![]() |
||
Citaat:
__________________
Stelling onderbouwen aub.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
__________________
---
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Stelling onderbouwen aub.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 16-11-2006 om 16:16. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
80 miljard t.o.v. het nominale BNP ong. 500 miljard (2005) = 16% 500 miljard verdeeld over een tijdbestek van bijv. 8 jaar, zonder hierbij rekening te houden van een groei van het BNP = max. 2% per jaar van het BNP. Dat is nog best wel een bedrag dus. Op het eerste gezicht lijkt dit niet echt rendabel te worden. |
![]() |
|
Ik wil weten wie er met dat kostenplaatje van 80 miljard pleuro aan is komen zetten. Volgens Wikipedia heeft Kansai bijvoorbeeld 'maar' 15 miljard dollar gekost...
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Aut Caesar aut nullus
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Edit: googlen leerde dat de TS waarschijnlijk sterk verouderde berichtgeving gebruikte voor de raming. Ik vond een nieuwsartikel dat sprak van 47 tot 85 miljard gulden. € 38,57 miljard in de meest pessimistische raming dus. De minimale constructietijd bedraagt volgens bronnen uit die tijd 3 jaar, dus we praten dan maximaal over 13 miljard per jaar voor de aanleg van het volledig vliegveld plus infrastructuur.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 11:23. |
![]() |
||
Citaat:
Wie er het meeste van merkt zijn de bedrijven die goederen vervoert willen hebben. Die kunnen dat nu doen met treinen in plaats van vrachtwagens (minder CO2 uitstoot) en hun trein wordt minder vaak voor passagierstreinen op een zijspoor gezet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
Dat kan een machtig systeem zijn, kijk bijvoorbeeld naar oe Schiphol de Zuidas versterkt. Als daar voldoende geld zou zijn voor overkapping van de snelweg en uitvoering van het plan dat ze ervoor gemaakt hebben kan de Zuidas concurreren met lokaties als La Defence in Parijs en de Docklands in London. Ik heb overigens niet besloten dat het te financieren is, ik tackelde alleen de belachelijke kritiek van de TS, die én uitging van verkeerde cijfers én geen rekening hield termijnen en private investeerders. Het is zonder twijfel een forse uitgave, maar als er voordelen zijn dan moeten we ook niet bang zijn investeringen te doen in structurele verbeteringen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Zeeuwse meziek: sitterdags luuster ik meziek, sondags draai ik meziek en smeandags meld ik meziek. || Aôles op z'n tied, zei Prediker
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Nothing is just satire
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
Yeh dil he.
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|