Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-07-2002, 11:31
damaetas
damaetas is offline
denken dat dingen ook gevoelens/gedachten hebben

ik voel me echt gestoord nu ik dit post maar ik zal het ff uitleggen:

al sinds ik klein ben denk ik dat alle dingen ook gevoelens hebben, en dat je met hen dus ook rekening moet houden, en vriendelijk tegen moet zijn enzo. ik had al heel veel knuffels (ik ben de jongste van vier, dus heb alles 'geerfd' van oudere broer/zussen/nichten...) en die hadden allemaal een naam. en ik besliste elke avond met welke ik zou slapen, en dan ervoor zorgend dat ik niemand vergat. ieder om de beurt, dat er geeneen verdrietig zou worden als ik hem vergat ofzo. en eigenlijk is dat tussen mijn tiende en zestiende jaar nbtje weggeweest. maar nu heb ik dat terug heel erg, mijn pc's hebben een naam. en mn nieuwe knuffels ook.
en mn geologische hamer, die het Willem-Jan, en daar ben ik tegen vrienden ook wel veel over bezig, nouja eerst omdat dat wel grappig was. zoiets van "he he he willem-jan wil ook graag stenen kappen, ff uit de weg allemaal"
EN IK WEET BEST dat hij helemaal geen gevoelens heeft enzo, maar toch hou ik er rekening mee. voor de zekerheid (zoals ongelovigen die toch de ziekenzalving vragen als ze gaan sterven, je weet maar nooit)
het is niet bij alle dingen zo, alleen de dingen die ik veel gebruik, of waar ik fijne dingen mee doe ofzo.

ik wou eigenlijk gewoon weten of meer mensen dit hebben. en hoe gestoord het is :/ of hoe het komt
Oud 11-07-2002, 11:38
Quintus
Quintus is offline
Ik ken het wel.. Niet bij alles, maar vooral bij dingen als knuffels inderdaad... En Auto's

Geen idee hoe het komt Maar je bent tenminste niet de enige
Oud 11-07-2002, 12:02
Yeah_Right
Yeah_Right is offline
Ik heb het ook zo af en toe,
Toen ik rond m'n 13e mn eigen computer kreeg, deed ik er niet zoveel mee, ondanks het feit dat ik er reuze blij mee was en toen nog veel van Freecell/patience/Hartenjagen hield (nu is het alleen nog maar frustrerend). Reden waarom ik toen niet zoveel achter m'n computer zat was omdat ik een beetje medelijden had met m'n computer (dat ie zoveel werk moest verrichten enz.) Het klinkt echt super idioot, maar toch was het zo.

Nu is dat inmiddels over, maar nu heb ik het weer bij andere dingen, zoals bij m'n verzameling van Cartman-knuffels/poppetjes enz. (maar msschien heeft dat meer te maken met het feit dat ik fan ben )

--
Ik heb eigenlijk geen id hoe dit kan ontstaan, msschien heb je diep van binnen pijn en wil je niet dat andere mensen of dingen onder jouw pijn lijden. Dat zou voor mij iig een logische verklaring kunnen zijn
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 12:16
Verwijderd
Oh ja, dat had ik vroeger ook wel ben die fase echter al lang ontgroeid

Zou wel heel erg zijn als ik mijn PC een persoonlijkheid zou geven .. zou ik sterven van medelijden met hem
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 14:27
Sommetje
Sommetje is offline
Nee, ik heb het zelf niet, maar daarom noem ik het verschijnsel niet gestoord en uit de andere reacties kun je halen dat je niet de enigste bent.
Oud 11-07-2002, 15:47
Verwijderd
Het geloof dat dingen ook een ziel/gevoelens/gedachten hebben heet animalisme. Toch
Het is dus zeker niet gestoord.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 16:33
Nena21
Nena21 is offline
Ik had het vroeger heel erg
Nu niet meer.....
Maar gek is het niet hoor
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 18:31
Verwijderd
ja ik heb het wel, vooral met knuffels idd..

verder weet ik niet echt dingen waar ik het nog meer mee heb, maar ik herken het in ieder geval wel..
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 18:50
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
DutchECK schreef:
Het geloof dat dingen ook een ziel/gevoelens/gedachten hebben heet animalisme. Toch
Het is dus zeker niet gestoord.
Bijna goed. De juiste term is animisme. Het gaat om een denkbeeld dat voornamelijk bij jonge kinderen en ongeletterde volkeren voorkomt.
Oud 11-07-2002, 19:05
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:

Bijna goed. De juiste term is animisme. Het gaat om een denkbeeld dat voornamelijk bij jonge kinderen en ongeletterde volkeren voorkomt.
Close
Met citaat reageren
Oud 11-07-2002, 20:16
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Het gaat om een denkbeeld dat voornamelijk bij jonge kinderen en ongeletterde volkeren voorkomt.
nou dankjewel
Oud 11-07-2002, 20:44
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:

nou dankjewel
Ik schreef dat het voornamelijk bij jonge kinderen en ongeletterde volkeren voorkomt, niet dat dat uitsluitend het geval is. Er is dus geen reden om je aangesproken te voelen.
Oud 11-07-2002, 20:56
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Ik schreef dat het voornamelijk bij jonge kinderen en ongeletterde volkeren voorkomt, niet dat dat uitsluitend het geval is. Er is dus geen reden om je aangesproken te voelen.
jij bent echt te nuchter, pfrt
Oud 12-07-2002, 17:55
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
damaetas schreef:

jij bent echt te nuchter, pfrt
Beter te nuchter dan straalbezopen...
Oud 12-07-2002, 19:12
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

maar toch ni heeeeeeeeel de tijd
Oud 13-07-2002, 02:39
DutchGirl
DutchGirl is offline
Citaat:
damaetas schreef:
denken dat dingen ook gevoelens/gedachten hebben

ik voel me echt gestoord nu ik dit post maar ik zal het ff uitleggen:

al sinds ik klein ben denk ik dat alle dingen ook gevoelens hebben, en dat je met hen dus ook rekening moet houden, en vriendelijk tegen moet zijn enzo. ik had al heel veel knuffels (ik ben de jongste van vier, dus heb alles 'geerfd' van oudere broer/zussen/nichten...) en die hadden allemaal een naam. en ik besliste elke avond met welke ik zou slapen, en dan ervoor zorgend dat ik niemand vergat. ieder om de beurt, dat er geeneen verdrietig zou worden als ik hem vergat ofzo. en eigenlijk is dat tussen mijn tiende en zestiende jaar nbtje weggeweest. maar nu heb ik dat terug heel erg, mijn pc's hebben een naam. en mn nieuwe knuffels ook.
en mn geologische hamer, die het Willem-Jan, en daar ben ik tegen vrienden ook wel veel over bezig, nouja eerst omdat dat wel grappig was. zoiets van "he he he willem-jan wil ook graag stenen kappen, ff uit de weg allemaal"
EN IK WEET BEST dat hij helemaal geen gevoelens heeft enzo, maar toch hou ik er rekening mee. voor de zekerheid (zoals ongelovigen die toch de ziekenzalving vragen als ze gaan sterven, je weet maar nooit)
het is niet bij alle dingen zo, alleen de dingen die ik veel gebruik, of waar ik fijne dingen mee doe ofzo.

ik wou eigenlijk gewoon weten of meer mensen dit hebben. en hoe gestoord het is :/ of hoe het komt

omfg

*dit is gewoon eng --> precies hetzelfde had*
Oud 13-07-2002, 08:53
2young2live
2young2live is offline
heb ik ook een beetje, vroeger inderdaad met knuffels maar nu heb ik het met het poesje dat verschijnt als ik een Word-progamma open, die helpt je dan als je vragen heb zegmaar, maar ik ga dan expres vragen stellen omdat ik anders bang ben dat hij zich verveelt ofzo
Oud 13-07-2002, 09:46
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
2young2live schreef:
omdat ik anders bang ben dat hij zich verveelt ofzo
ja juist zoiets

hoe zou het komen da je dat gaat doen?
Oud 13-07-2002, 10:08
Hippielove
Hippielove is offline
Ik zeg altijd sorry tegen de tafel als ik er mijn knie aan stoot of zo.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 10:08
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Neuh .. als je bezopen bent, vermaak je je doorgaans tenminste nog een beetje

Als ik dingen te nuchter betracht, is alles zo verdomde saai
Met citaat reageren
Oud 13-07-2002, 10:36
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
******** schreef:

Als ik dingen te nuchter betracht, is alles zo verdomde saai
blaat, en de truk is om drnken te worden zonder alcohol.

(moi is daar goed in )
Oud 13-07-2002, 10:38
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
******** schreef:
Ik drink nooit en weet me desondanks toch te vermaken, ook al kom ik dan nuchter over.
Reageren

Regels voor berichten