Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-12-2006, 11:38
mwoah
mwoah is offline
Hoi,

Mijn vriend heeft het 2 weken geleden uitgemaakt omdat hij zei dat hij geen gevoelens meer had voor mij.
Hij wou ook weer vrij zijn (hij is al heel lang geen vrijgezel meer geweest). Hij zei dat hij er al een tijdje me liep.
Hij wou heel graag vrienden blijven.
Maar ik vind het heel raar hoe hij nu doet tegen mij want..
Op msn vraagt hij dingen van hoe het gaat,hoelaat ik naar bed ga, wat ik ga doen,hoe ik mij voel,enz.
Als ik zeg dat we ff niet meer met elkaar moeten praten via msn enzo wilt hij dat niet.
Hij schrikt er van als ik zeg dat ik opgelucht ben dat het uit is met hem. (ik doe of ik het me niet meer uitmaakt dat het uit is zodat hij maybe nog jaloers wordt.)
Hij is echt een type van lieve jongen hij had veel voor me over was knettergek op me altijd enz.
En nu niet meer??!! en toch zo doen?!? ik begrijp er niks meer van.. Weten jullie raadt???

Gr
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-12-2006, 11:46
Verwijderd
Citaat:
mwoah schreef op 13-12-2006 @ 12:38 :
(ik doe of ik het me niet meer uitmaakt dat het uit is zodat hij maybe nog jaloers wordt.)
Vrouwen...

Ik denk dat hij zich schuldig voelt ofzo, en dat hij daarom vraagt hoe het gaat etc. De gouden tip blijft natuurlijk: contact verbreken.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 12:25
Optima
Optima is offline
leave the burning ship when it's sinking

ofwel: contact verbreken idd
Oud 13-12-2006, 12:55
Pierreke
Pierreke is offline
Natuurlijk heeft hij niet 'helemaal geen gevoelens' meer voor jou. Hij denkt mi. dat hij niet genoeg gevoelens meer heeft voor jou, dat betekent dus niet dat hij helemaal niks meer voelt. Dit verklaart dan weer waarom hij dat soort dingen vraagt.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:47
Anika
Als je heel lang wat hebt gehad moet je er toch ook even aan wennen dat het uit is? Het lijkt mij in ieder geval erg moeilijk om direct helemaal om te schakelen en niet meer veel tegen je ex te praten. Ik denk dat ie gewoon nog even moet "ontdekken" hoe hij zich nu tegen je moet gedragen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 16:32
mwoah
mwoah is offline
hij is ook echt duidelijk dat het niks meer wordt en herhaalt dat steeds weer Maar hij is onzeker altijd al geweest...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 18:07
Mariekje*
Mariekje* is offline
Sorry dat ik het zeg, maar wat kinderachtig om te doen alsof het je niets uitmaakt in de hoop verkerend dat hij jaloers wordt. Misschien ver gezocht maar was deze oneerlijkheid (over gevoelens) niet eveneens terug te vinden in jullie relatie?

Ik geloof niet in vriendschappen tussen ex-en, en ik zou dan ook zeggen: Contact verbreken, hoe dan ook tijdelijk. Gezien zijn interesse kan het natuurlijk twee kanten op, maar stel dat het einde van deze relatie daadwerkelijk een opluchting voor je is... Is het misschien verstandiger tijdelijk afstand te nemen zodat jullie beide even ruimte krijgen tot ademhalen, het is immers zo'n gewoonte om 'gewoon' te vragen hoe het met iemand gaat, wat iemand gedaan heeft, of het allemaal gelukt is.

Wat ik persoonlijk zou doen: Afstand nemen, ruimte creeren en dan misschien nog eens kijken wat er uit voort komt. Ook gezien jou reactie komt het op mij over of je er momenteel teveel achter zoekt, en dan werkt het gewoon weg niet.
Oud 13-12-2006, 19:35
mwoah
mwoah is offline
nou als je echt iemand terug wilt kan je dat als beste doen..dan ziet hij pas wat hij mist als ik het niet zo erg vind.
DAT IS BETER ALS HEM VOOR ROT SCHELDEN!!
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 19:51
pvt. stengo
pvt. stengo is offline
Citaat:
Optima schreef op 13-12-2006 @ 13:25 :
leave the burning ship when it's sinking

ofwel: contact verbreken idd
Een kapitein verlaat nooit zijn schip.

Die jongen wil waarschijnlijk gewoon nog van het vrijgezellenbestaan genieten.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:27
mwoah
mwoah is offline
dat denk ik ook maaja heb oko geen idee of me ooit nog terug wilt
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 20:35
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
mwoah schreef op 13-12-2006 @ 20:35 :
nou als je echt iemand terug wilt kan je dat als beste doen..dan ziet hij pas wat hij mist als ik het niet zo erg vind.
Je zou ook normaal met hem kunnen praten bijvoorbeeld? Als jij eerst de meest maffe en nare dingen moet doen om ervoor te zorgen dat hij jou gaat missen, is herstel naar mijn idee hoe dan ook uitgesloten. En nee, dan zit het gewoon niet goed.
Oud 13-12-2006, 20:52
Warsocket
Warsocket is offline
Iedereen altijd met zijn contact verbreken.

Je kan gewoon vrienden blijven,
Athans daar heb ik geen problemen mee.

Kwestie van wat gewoontes lekprikken en dan wat anders gaan doen met je vriend(in) (je ex dus)
Oud 13-12-2006, 22:16
Verwijderd
Citaat:
mwoah schreef op 13-12-2006 @ 20:35 :
Nee, als je hem echt terug gewild zou hebben, had je hem dronken moeten voeren en met hem de koffer in moeten duiken. Dit soort dingen hebben mannen echt geen boodschap aan, hoor.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 22:29
mwoah
mwoah is offline
Hmm dat vind jij.
Maar daar gaat het ook niet om nou.
Want ik sprak hem op msn en hij wil geen ruzie met mij en hij werd beetje kwaad toen ik zei dat ik als ik over hem heen ben wel opzoek ga naar iemand anders ..
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 23:25
Mariekje*
Mariekje* is offline
Er ooit bij stil gestaan dat een actie zoals die van jou ook geheel averechts kan werken?

Citaat:
Warsocket schreef op 13-12-2006 @ 21:52 :
Iedereen altijd met zijn contact verbreken.

Je kan gewoon vrienden blijven,
Athans daar heb ik geen problemen mee.

Kwestie van wat gewoontes lekprikken en dan wat anders gaan doen met je vriend(in) (je ex dus)
In mijn optiek is echte vriendschap vrijwel onmogelijk, zeker wanneer 1 van beide partijen meer dan dit wenst. Naar mijn idee is het dan ook wijsheid om in ieder geval tijdelijk elke vorm van contact te verbreken, zodat men wat meer tijd krijgt om dingen op een rijtje te zetten. Zeg nu zelf, wordt jij s'morgens vroeg gelijk wakker met het idee: Goh vanaf vandaag zijn we gewoon beste maatjes, en doen we net alsof er niets is gebeurt? . Om door gewoontes heen te breken, is imo tijd nodig, heel veel tijd in sommige gevallen. En anders breekt het op den duur toch wel, hoe leuk het ook geprobeert is.

Ik heb ook met al mijn ex-en nog contact, maar ik heb slechts met 1 jongen een echte vriendschap op weten te bouwen. En als ik heel eerlijk ben moet ik er niet aan denken dat hele traject van vallen en opstaan nog eens te doorlopen, want het is voor beide partijen akelig frustrerend geweest. Uiteraard zal dit ook anders kunnen, maar ik heb het (ook in mijn omgeving) erg weinig goed zien gaan. Voor mij persoonlijk geldt dan ook: Relatie uit = exit. Maar wellicht verschillen onze definities wat betreft het begrip 'vriendschap' wel ontzettend, dat is goed mogelijk.
Oud 14-12-2006, 07:49
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
Citaat:
HvJ schreef op 13-12-2006 @ 19:07 :
Sorry dat ik het zeg, maar wat kinderachtig om te doen alsof het je niets uitmaakt in de hoop verkerend dat hij jaloers wordt. Misschien ver gezocht maar was deze oneerlijkheid (over gevoelens) niet eveneens terug te vinden in jullie relatie?
Ik vind dat helemaal niet raar, niet iedereen is zo heilig als jij
Oud 14-12-2006, 09:31
*carmen*
*carmen* is offline
Ik zou met hem gaan praten, met spelletjes werkt het nooit!
Hoe lang waren jullie samen?
Als jullie relatie een beetje goed in elkaar zat dan kunnen jullie toch nu ook nog wel een fatsoenlijk gesprek voeren? Het is immers niet zo dat hij vreemd ging, verliefd was op een ander ofzo. Vraag hem wat hij wil, wil hij je terug of niet!? En als hij dit niet wil, zorg dan dat hij ook ophoud met zo geinteresseerd doen! Daar heeft hij niets aan en jij al helemaal niet.
Zorg wel dat je voor jezelf duidelijk hebt of je hem misschien terug zou willen!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 09:47
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
*carmen* schreef op 14-12-2006 @ 10:31 :
Ik zou met hem gaan praten, met spelletjes werkt het nooit!
Hoe lang waren jullie samen?
Als jullie relatie een beetje goed in elkaar zat dan kunnen jullie toch nu ook nog wel een fatsoenlijk gesprek voeren? Het is immers niet zo dat hij vreemd ging, verliefd was op een ander ofzo. Vraag hem wat hij wil, wil hij je terug of niet!? En als hij dit niet wil, zorg dan dat hij ook ophoud met zo geinteresseerd doen! Daar heeft hij niets aan en jij al helemaal niet.
Zorg wel dat je voor jezelf duidelijk hebt of je hem misschien terug zou willen!

maak hem duidelijk dat het alles of niets is
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 10:46
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
Heroïn Chique schreef op 14-12-2006 @ 08:49 :
Ik vind dat helemaal niet raar, niet iedereen is zo heilig als jij
Het zal ongetwijfelt mijn tekortkoming zijn, maar bij mij is een eventuele kans toch echt verkeken wanneer je mij op een dergelijke manier jaloers probeert te maken, in de hoop verkerend dat ik dan opeens wel weer een relatie met je wil. De hele insteek is al verkeerd, en ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ik een relatie heb met iemand die enkel een relatie wil puur omdat hij/zij zijn jaloerse gedrag en bijbehorende gevoelens niet in bedwang kan houden. Waarom moeten mensen eerst de meest achterlijke dingen doen, om eindelijk de gewenste aandacht te krijgen? In mijn optiek doe je jezelf dan toch echt tekort.

Tuurlijk kan zijn jaloerse gedrag ervoor zorgen dat hij concludeert 'Ik ben jaloers, dus misschien wil ik haar niet kwijt' maar als hij eerst allerlei uitdagingen, opmerkingen en impulsen nodig heeft zoals een 'Ik ben alweer opzoek naar een ander' van haar kant, zegt dat misschien al wel genoeg over zijn gevoelens?

Komt nog eens bij dat iemands keuze voor 'vrijheid' zou respecteren, uiteraard is waarderen een ander verhaal. Als ik alles goed heb gedaan, ontdekt hij vanzelf wel dat hij toch liever met mij samen door het leven gaat. Als ik daar eerst jaloezie voor moet veroorzaken, heb ik misschien toch zelf wat verkeerd gedaan.
Oud 14-12-2006, 12:21
mwoah
mwoah is offline
Het is ook niet weer mijn bedoeling om hem jaloers te maken.
Ik wil hem laten zien dat ik zijn keuze gerespecteerd heb!
contact verbreken gaat niet zo makkelijk want we zitten bij de zelfde groep.
Als ik boos tege hem ga doen de heletijd en er over blijf zeuren werkt dat niet.
Ik laat zien dat ik ook zonder hem gelukkig kan zijn MEER NIET.
Maar het gaat er bij mij om hoe hij doet tegen mij.
2jaar een relatie gehad nooit wat fout gegaan altijd gek op me geweest en nu is zijn gevoel opeens weg..zonder duidelijk aan te geven aan me.
Sinds het uit is doet hij heel interssant wat ik ga doen hoelaat ik thuis kom echt zo'n vragen.
En blijft duidelijk zeggen dat het niks meer wordt.(terwijl hij van zijn eigen nogal onzeker is en weet niet wat het vrijgezelle leven is).
Hij wil geen ruzie met me maar wil graag contact blijven houden.
Dat is wat ik niet snap.
Hij luistert nog naar me neemt dingen van mij aan?!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 12:24
Anika
Maar wat is nou precies je probleem? Hij is er toch heel duidelijk in dat hij niks meer met je wil? En als hij nog graag contact wil blijven houden lijkt het mij ook niet meer dan logisch dat ie tegen je praat en dingen aan je vraagt.
Daarnaast, dat hij vaak onzeker is wil niet zeggen dat hij er onzeker over is of hij jou terug wil. Het komt op mij in ieder geval over alsof dat niet het geval is.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 12:50
clubje
clubje is offline
Volgens mij is hij bang dat je snel iemand anders gaat hebben
Oud 14-12-2006, 14:44
Mariekje*
Mariekje* is offline
Je geeft in je openingspost al aan 'Hij wil heel graag vrienden blijven' en hij vertelt je nog steeds duidelijk dat hij geen relatie meer met je wil. Wat valt er te snappen?

Vriendschap zonder woorden of interesse, is geen vriendschap.

Wat betreft zijn gevoelens: Tja, daar kan het raar mee lopen. Je wordt ouder, ontdekt nieuwe dingen, en je groeit in alles wat je doet. Je wensen en eisen groeien vaak even snel...

Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 14:46.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:43
mwoah
mwoah is offline
Gaat er mij om hoe hij doet.
Hij maakt het uit dan zegt ie dat hij geen ruzie wilt en doet er alles aan om dat te voorkomen.
Als ik over andere jongens begin wordt hij kortaf en beetje boos.
Wilt alles over me weten.
Maar hij heeft geen besef wat het vrijgezelle leven nou is en wat hij eigenlijk mist..
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 17:53
Anika
Citaat:
mwoah schreef op 14-12-2006 @ 18:43 :
Maar hij heeft geen besef wat het vrijgezelle leven nou is en wat hij eigenlijk mist..
Dus moet hij maar een relatie met jou terwijl hij dat eigenlijk niet wil? Laat hem lekker zelf ontdekken wat het vrijgezellenleven is!
En als je wilt dat hij niet meer tegen je praat zeg je dat toch gewoon tegen hem?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2006, 18:29
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Zou jij dan liever een vriend willen die niet genoeg liefde voor jou voelt voor een relatie? Helaas is jouw liefde voor hem niet wederzijds. Dat is balen voor je sterkte ermee meid. en om dat het snelst te verwerken kun je beter het contact verbreken, zo heb je ook geen confrontaties meer. Desnoods verbreek je het contact tijdelijk (minstens een maand) totdat je het hele gebeuren goed verwerkt hebt en dan kijken of hij toch veel voor je voelt en jij dan ook (of niet) (sorry voor de brakke zin).
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 18:44
Mariekje*
Mariekje* is offline
Het gaat je erom hoe hij doet? Nou prima, ik denk dat hij zo doet omdat hij een vriendschap op wil bouwen, en zoniet; Misschien gewoon uit interesse? Het zal hem vast niet ontgaan zijn dat jij nog wel een relatie met hem wilt, en vervolgens beweer jij dat je wel eventjes opzoek gaat naar een ander en spreek jij je eigen gevoelens tegen. Dan lijkt het mij persoonlijk toch erg voor de hand liggend dat hij boos en kortaf reageert.

Wat moet hij missen dan, jou? Misschien heeft hij wel helemaal geen behoefte meer aan serieuse relaties, en wil hij uitvinden wat het leven hem nog meer te bieden heeft. Daarvoor hoef je echt niet te weten wat vrijgezellen-leven nu eigenlijk inhoud, dat ontdek je vanzelf wel.
Oud 14-12-2006, 19:19
mwoah
mwoah is offline
nou dat laatste bericht...van hvj
Wat fijn dat je altijd zo meeleeft en het ook zo leuk neer zet!
Nee dank je ik hoef jou commetaar niet!
jezus!!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:21
~> Eilidh <~
~> Eilidh <~ is offline
Citaat:
mwoah schreef op 14-12-2006 @ 20:19 :
jezus!!
er kan een kern van waarheid inzitten, wij weten jouw situatie ook niet exact.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 19:27
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Beste Mwoah,

We bedoelen het allemaal goed hoor. Je gedraagt je alleen erg defensief tegenover degenen die je hier advies proberen te geven. Je neemt hem in bescherming terwijl dat het laatste is wat je moet doen. Wat dat vriendje van jou doet is jou namelijk aan het lijntje houden. Jij blijft onbezet waardoor hij altijd nog op jou kan terugvallen, maar voor hetzelfde geld komt hij een ander meisje tegen waarna hij jou zo links laat liggen.
Bovendien hoef je zo niet te verwachten dat het verliefde gevoel terugkomt hoor. De spanning is eraf voor hem als hij alles van je weet. Je moet afstand van hem nemen. Hij moet niet alles van je weten. Alleen zo komt hij er achter wat hij mist. Nu mist hij nog niks.
Oud 14-12-2006, 20:24
mwoah
mwoah is offline
thanq voor je verhaal!!
Je hebt ook wel gelijk hoe ik me gedraag.
Het is gewoon verrekke moeilijk om me er bij neer te leggen en het is pas 2 weken uit.
Het kwam voor mij zo onverwachts dit. Hij zei er ook niks over ofzo.
Het contact wil hij juist behouden..maar idd denk dat het beter is dat ik het contact verbreek oftewel niks tegen hem zeg..als hij wat zegt kortaf blijf.
Het is zo moeilijk om daar afstand van te doen je heb tenslotte niet voor niks 2jaar met elkaar gegaan.
Hij voelt zich er NU goed bij zei ie..en hij ziet wel hoe het loopt.
Als ik over begin over gevoelens relatie en dergelijke..wordt ie kortaf en beetje opgefokt..
Maaja thanq voor je bericht!!
En hij wil absoluut geen ruzie met me
Met citaat reageren
Oud 14-12-2006, 22:48
Mariekje*
Mariekje* is offline
Citaat:
mwoah schreef op 14-12-2006 @ 20:19 :
jezus!!
Och, het is niet aanvallend bedoeld hoor. Ik haak gewoon in op dat wat jij eerder gepost hebt en het viel me op dat je jezelf tegensprak...
Oud 15-12-2006, 12:12
mwoah
mwoah is offline
oke..
Heb hem gesproke en heb gezegd dat ik geen contact meer wil in iedergeval voorlopig.
Maar hij kon niet garanderen dat hij niks meer tegen me ging zeggen.
Maar het hoeft toch niet moeilijk te zijn om ff niks tegen me te zegge hij heeft het tenslotte zelf uitgemaakt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten