Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2004, 14:11
Verwijderd
Ik heb een vriendin en zij vertelde mij laatst dat ze het uit had gemaakt met haar vriendje.. Mijn zusje kent dat vriendje, dus zij stuurt die jongen een lief medelevend berichtje en krijgt als reactie: het is helemaal niet uit hoor!

Ik spreek die vriendin weer en wat blijkt: ze hadden afgesproken een 'tijdelijke break' te nemen.

Dit vind ik toch zo'n onzin! En dan gaat het vooral om het feit dat men zegt: nee het is niet uit, we zijn tijdelijk uit elkaar.

Ik vind dat je moet kiezen. Of het is aan, of het is uit. Niet moeilijk doen met: het is aan, maar het is ook niet helemaal aan, want we zijn tijdelijk uit elkaar.
Cut the bullshit, of hoe ze dat ook zo leuk mogen zeggen.

Je gaat gewoon uit elkaar en ach, wie weet kom je wel weer bij elkaar terug, maar als je zegt 'we zijn tijdelijk uit elkaar' dan krijg ik het idee dat het ook vaak zo is dat het voor beiden onduidelijk is wat wel en niet mag en blabla. Er bij de één meer hoop is dan bij de ander, dat je toch zeg maar aan elkaar vastzit enzo..

Naja, dit waren even wat gedachten van mij. Wat vinden jullie ervan?

Laatst gewijzigd op 02-11-2004 om 14:14.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 14:15
stout!
stout! is offline
Ik ben wel met je eens dat het 'tijdelijk uitmaken' eigenlijk niet bestaat. Als je al weet dat het tijdelijk is, is het ook niet echt uit.
Binnen een relatie echter denk ik dat een 'pauze' waarbij je elkaar even wat minder ziet en tijd neemt om alles goed te overdenken, soms best een goed idee kan zijn.
Een pauze nemen is iets anders dan het uitmaken.
Oud 02-11-2004, 14:17
Briseïs
Briseïs is offline
Tijdelijk uit elkaar gaan als je jong bent vind ik echt onzin. Als je al jaren bij elkaar bent en 'volwassen' () bent vind ik het anders.
Oud 02-11-2004, 14:28
Verwijderd
Citaat:
stout! schreef op 02-11-2004 @ 15:15 :
Ik ben wel met je eens dat het 'tijdelijk uitmaken' eigenlijk niet bestaat. Als je al weet dat het tijdelijk is, is het ook niet echt uit.
Binnen een relatie echter denk ik dat een 'pauze' waarbij je elkaar even wat minder ziet en tijd neemt om alles goed te overdenken, soms best een goed idee kan zijn.
Een pauze nemen is iets anders dan het uitmaken.
Ik heb een beetje het idee dat het veel te snel wordt gezegd onder het mom van: we houden van elkaar, willen bij elkaar zijn, maar het gaat momenteel niet. Als je er toch zo zeker van bent dat je toch weer bij elkaar komt hoef je het niet tijdelijk uit te maken, maar kun je het ook gewoon uitmaken of proberen je relatie nieuw leven in te blazen.
Ik denk dat voor diegene die dan die beslissing zeg maar maakt het ook wel makkelijk is, maar het voor de 'gedumpte' moeilijker maakt. Want je blijft toch open en ga maar door. Jij denkt dat je nog bij elkaar komt, maar vaak zie ik dan iig dat een tijdelijke break niet werkt en het dan toch defninitief uitgaat..
Je blijft op deze manier een beetje aan elkaar hangen zeg maar. Bang om de knoop door te hakken..

Dat zal natuurlijk niet in alle gevallen zijn, maar dit idee krijg ik wel.

Laatst gewijzigd op 01-09-2007 om 22:27.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 14:29
Sade
Sade is offline
Ik geloof ook niet zo in tijdelijk uitmaken. Ik kan me voorstellen dat als je problemen hebt in je 25 jarig huwelijk, dat je dan niet meteen wilt scheiden maar 'een tijdje uit elkaar gaat', maar op deze leeftijd moet je het jezelf niet zo moeilijk maken. Aan is aan, uit is uit.
Oud 02-11-2004, 14:32
AngelLena
AngelLena is offline
als je even een pauze neemt van elkaar en afspreek tijdelijk even tijd voor jezelf te nemen, oke... Maar om dan te zeggen het is tijdelijk uit... Nou nee, het is gewoon aan, maar staat even op laag pitje.
Oud 02-11-2004, 15:12
Sjoerd
Sjoerd is offline
Ik vind niet dat je gelijk hebt. Ik denk dat het heel handig kan zijn in tijden dta het niet zo goed meer gaat tussen 2 mensen maar toch verliefd op elkaar zijn. elkaar minder zien en spreken, ik dnek dat dat zeker wel helpt.
Om het 'tijdelijk uit' te noemn vind ik wel raar..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 15:26
[Wacko] KiP
[Wacko] KiP is offline
Toen het tussen mij en mn ex niet goed ging, heb ik op een gegeven moment ook gezegt dat ik ff "pauze"wou omdat ik het niet meer zag zitten om verder te gaan, maar ik had voor mezelf tog een paar dagen nodig om te bedenken of ik er echt definitief een punt achter wou zetten. Als je bijna 4 jaar een relatie hebt, vind ik dat je er goed over na moet denken .. tis tog een hele tijd..

Even wat over Sade zei, op deze leeftijd is het gewoon aan is aan en uit is uit ... ik vind niet dat leeftijd er wat mee te maken heeft ... dit is meer een gevoelskwestie lijkt me ...

Maarja, ik ben heel erg blij dat ik deze keus gemaakt heb.. ik ben nu sinds tijden weer gelukkig!
Oud 02-11-2004, 15:30
ilse
ilse is offline
ik denk niet da het werkt. maakl het dan echt uit, dan weet je nog een beetje waar je aan toe bent. je hoeft dan ook niet het wer bijna verplicht weer over nieuw te beginnen. je bent dan ook niet echt vrij en het is niet zoals het zou zijn als het echt uit is.

ik denk dat als het niet goed meer gaat, en dan ook echt niet meer, dan moet je er mee stoppen. en anders moet je het met mekaar oplossen. maar niet iets ertussen in, want je snapt het zelf dan ook niet meer.
Oud 02-11-2004, 17:39
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-11-2004 @ 15:11 :
Naja, dit waren even wat gedachten van mij. Wat vinden jullie ervan?
Ik heb afgelopen augustus tot midden januari in zo'n situatie gezeten en eerlijk gezegd zou ik het nooit meer doen. Er is een hoop onduidelijkheid mbt de situatie, je hebt bepaalde verwachtingen waar de ander niet aan kan/ wil voldoen en het is gewoon een slopende kutsituatie.
Ik heb er wel iets moois voor terug gekregen en ik heb er ook van geleerd maar als ik vantevoren had geweten wat ik nu weet, was ik er nooit aan begonnen.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 17:48
Verwijderd
Tijdelijke breaks zijn uitstellingen van executie.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:14
Verwijderd
Het doet mij denken aan die situatie tussen Ross en Rachel. 'WE WHERE ON A BREAK!' het kan wel goed zijn, even rust voor jullie allebei
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:23
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-11-2004 @ 19:14 :
Het doet mij denken aan die situatie tussen Ross en Rachel. 'WE WHERE ON A BREAK!'
nouhou... dat wilde ik ook zeggen! En ik had bijna het hele topic gelezen en was helemaal blij dat niemand het had gezegd, en nu... Nou ja... quoten is ook leuk.
Oud 02-11-2004, 18:27
Verwijderd
Hmmm het is toch were? en niet Where?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 18:32
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Mja, vind het ook een beetje onzin. Oke, misschien is het afhankelijk van de omstandigheden maar het lijkt mij echt eerder een oplossing die je kiest als je het echt ff niet weet. Begrijp niet wat je er aan hebt, dan kun je het beter definitief uitmaken, ook al is dat veel gevoeliger en emotioneler maar dat is voor beide personen de beste oplossing.
Oud 02-11-2004, 18:32
Billy_bob
Billy_bob is offline
Soms doet het wonderen soms niet, heb er geen problemen mee. Als iemand denkt dat het helpt, best...
Oud 02-11-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
[Wacko] KiP schreef op 02-11-2004 @ 16:26 :
Toen het tussen mij en mn ex niet goed ging, heb ik op een gegeven moment ook gezegt dat ik ff "pauze"wou omdat ik het niet meer zag zitten om verder te gaan, maar ik had voor mezelf tog een paar dagen nodig om te bedenken of ik er echt definitief een punt achter wou zetten. Als je bijna 4 jaar een relatie hebt, vind ik dat je er goed over na moet denken .. tis tog een hele tijd..

Even wat over Sade zei, op deze leeftijd is het gewoon aan is aan en uit is uit ... ik vind niet dat leeftijd er wat mee te maken heeft ... dit is meer een gevoelskwestie lijkt me ...

Maarja, ik ben heel erg blij dat ik deze keus gemaakt heb.. ik ben nu sinds tijden weer gelukkig!
ja maar een pauze zie ik als iets anders dan een break zeg maar. Jij hebt in die dagen even tijd voor jezelf genomen. Even alles op een rijtje zetten. Met een tijdelijke break bedoel ik dus dat je dan echt 'uit elkaar gaat' maar dan weer niet officieel en je zit dus weer wel een beetje aan elkaar vast, maar houdt zo stoer vol dat jullie alles kunnen en mógen doen, maar het gewoon niet willen.. Amehoela, vaak zal dat zijn omdat je nog half aan elkaar vast zit.

Kort tijdje tijd voor jezelf of zoiezo ieder iets meer tijd voor zichzelf zie ik niet als een break. Dat is weloverwogen. Die breaks zijn ook weer eens onbepaald.. Tja, wanneer de ene vindt dat het genoeg is geweest zit de ander nog van: ik vind het wel lekker...
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 19:03
Cookie
Cookie is offline
Citaat:
Sovreze schreef op 02-11-2004 @ 18:48 :
Tijdelijke breaks zijn uitstellingen van executie.
kwou het ook tiepen, maar het is al gezegt.....soms niet vaak wel.
Oud 02-11-2004, 19:37
Unexplained
Unexplained is offline
Soms ben je elkaar gewoon even zat, of zit je met je hoofd een poosje bij iets anders. Het is dan niet meer dan redelijk dat je de ander aangeeft dat je eventjes zonder hem/haar verder wilt. Tenzij je het redelijker vindt om iemand voor het lapje te houden natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat een weinig aantrekkelijk idee als het meer dan een paar uur duurt.
Oud 02-11-2004, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Unexplained schreef op 02-11-2004 @ 20:37 :
Soms ben je elkaar gewoon even zat, of zit je met je hoofd een poosje bij iets anders. Het is dan niet meer dan redelijk dat je de ander aangeeft dat je eventjes zonder hem/haar verder wilt. Tenzij je het redelijker vindt om iemand voor het lapje te houden natuurlijk, maar persoonlijk vind ik dat een weinig aantrekkelijk idee als het meer dan een paar uur duurt.
en waarom zou je het dan niet gewoon uitmaken?
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:15
Cookie
Cookie is offline
^^^

omdat het dan tog na 3 weken weer aangaat.
Oud 02-11-2004, 20:20
Verwijderd
Citaat:
cookie16 schreef op 02-11-2004 @ 21:15 :
^^^

omdat het dan tog na 3 weken weer aangaat.
en hoe weet je dat? Waarom zou je dan niet tijdelijk gewoon wat minder afspreken? wat doe je in die tussentijd? want je hebt wel en geen relatie met elkaar..
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:21
Verwijderd
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-11-2004 @ 20:43 :
en waarom zou je het dan niet gewoon uitmaken?
Omdat dat toch heel anders is. Je kan over dingen na willen denken, dingen op een rijtje krijgen, je kan kijken of je niet toch alleen wil leven, maar bijvoorbeeld zo gewend bent aan de ander. Je kan kijken wat je wilt, en wat je niet wilt. Je kan na moeten denken over de relatie, over hoe het verder moet.
Dan is het toch goed om een pauze te nemen? En dan dus om het eventueel tijdelijk uit te maken?

Er zijn zat relaties waarin mensen te veel naar elkaar zijn toegegroeid, tot een moment waarop het eigenlijk gek wordt, waar mensen zichzelf niet meer zijn. Wat is er dan mis om te kijken naar de andere kant van het leven (zeg maar).

Ik vind dat het helemaal geen uitstel hoef te zijn hoor. Tijdens die rust kan je nadenken over dingen, wat je nou echt wilt en wat niet. Het is moeilijk om na 2 jaar het uit te maken, zeker als je er erg over twijfeld. Heb je een paar weken afstand van iemand, dan kan je er beter over nadenken, en kan je makkelijker de keuze maken om het definitief uit te maken, of om het juist weer door te laten gaan, omdat je dan pas echt beseft wat je precies wilt, en hoe de ander voor je is.

Kan mijn punt niet echt duidelijk krijgen, maar ja
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
snoopy schreef op 02-11-2004 @ 19:23 :
nouhou... dat wilde ik ook zeggen! En ik had bijna het hele topic gelezen en was helemaal blij dat niemand het had gezegd, en nu... Nou ja... quoten is ook leuk.
Nouhoor, ik ook.

Maarja, dat laat wel weer een beetje zien, hoewel ik heus wel weet dat het een tv-serie is, dat het niet goed is om '' een break'' te nemen. Daar krijg je dus rottigheid van. Wat AngelLena zegt; het is niet uit, het staat op een laag pitje.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2004, 20:33
Verwijderd
ik vind , dat bij tijdelijk uit elkaar dat het dan gewoon uit is en je kan doen en laten wat je wil,en na een bepaalde tijd gaat kijken in hoeverre je echt geeft om de ander.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2004, 21:39
Verwijderd
Ik vind de naam die zij eraan geven een beetje raar.. tijdelijk uit.. Hoezo tijdelijk? Dan is het ook niet uit!
Heb je dan trouwens de garantie dat het tijdelijk is? Als het uit is mogen beiden doen en laten wat ze willen, en ik denk.. dat het dan definitief uit gaat.

Een break in de relatie vind ik echter best kunnen.. daar kan je zo je redenen voor hebben..

Wanneer je beide twijfelt over je relatie op onze jonge leeftijd, vind ik dat je het net zo goed uit kunt maken, maar wanneer er andere persoonlijke problemen zijn waardoor je meer tijd voor jezelf nodig hebt, en daar even geen partner bij kan gebruiken.. vind ik zo'n break eigenlijk heel logisch

Maar dan wel een break die tijdelijk is.. en waarbij je er vanuit gaat dat je weer bij elkaar komt wanneer je hier allebei weer klaar voor bent..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:13
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 02-11-2004 @ 15:11 :
Ik vind dat je moet kiezen. Of het is aan, of het is uit. Niet moeilijk doen met: het is aan, maar het is ook niet helemaal aan, want we zijn tijdelijk uit elkaar.
Cut the bullshit, of hoe ze dat ook zo leuk mogen zeggen.
Ik vind dat je niet moet kiezen, ik vind dat iedereen dat lekker voor zichzelf bepaald en als ze tijdelijk uit elkaar zijn en het daar beiden over eens zijn, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet zo zou moeten zijn...
Dat men niet inziet dat het sowieso op zn einde loopt, is aan hen...ze moeten dat zelf ontdekken, niet dat iemand anders dat tegen ze zegt.
Oud 03-11-2004, 12:26
Verwijderd
Ik vind dat het wel kan, maar dan moet het wel voor beide personen duidelijk zijn wat de bedoeling is. Dus ook dat ze het allebei uit noemen, of allebei aan en dat ze ook weten waarom ze het zo noemen. Zodat er dus geen verwarring ontstaat.

Als ik ooit van m'n leven zoiets zou doen, dan zou ik het niet "uit" noemen wanneer een van beiden wat tijd voor zichzelf nodig heeft en je dan afspreekt dat je elkaar een tijdje niet spreekt en ziet. Want "uit" betekent volgens mij dat je helemaal vrij bent.

Dan is er nog een mogelijkheid waarbij ik het wel "uit" zou noemen, nl als je afspreekt dat je helemaal vrij bent en over onbepaalde tijd misschien weer bij elkaar terugkomt. Maar dat vind ik eigenlijk hetzelfde als "gewoon uit".
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:36
Verwijderd
Ik vind dat het wel kan, mijn zus zit op dit moment ind eze situatie. Ze heeft nu bijna 6 jaar een relatie en op t moment gaat t niet echt. Aangezien ze samenwonen gaat hij nu tijdelijk een kamer zoeken zodat ze alles even rust kunnen geven en elkaar letterlijk wat ruimte kunnen geven. Tuurlijk is het voor sommige mensen wel uitstel van executie, maar het hoeft niet.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:39
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Alex schreef op 02-11-2004 @ 19:27 :
Hmmm het is toch were? en niet Where?
oftopic: Ja... het is "were". Where betekent waar.
Oud 03-11-2004, 12:46
Verwijderd
Citaat:
Sithan schreef op 03-11-2004 @ 13:13 :
Ik vind dat je niet moet kiezen, ik vind dat iedereen dat lekker voor zichzelf bepaald en als ze tijdelijk uit elkaar zijn en het daar beiden over eens zijn, wie ben jij dan om te zeggen dat dat niet zo zou moeten zijn...
Dat men niet inziet dat het sowieso op zn einde loopt, is aan hen...ze moeten dat zelf ontdekken, niet dat iemand anders dat tegen ze zegt.
Haha.. ja oke, dat spreekt voor zich. Heb t misschien een beetje te strak verwoord, maar natuurlijk is de keuze aan hen.

Laatst gewijzigd op 03-11-2004 om 13:14.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 12:55
bracelance
bracelance is offline
tijdelijk uit elkaar is de grootste onzin die bestaat. Je kan niet zeggen dat je even uit elkaar gaat om weer terug te keren. Je gaat gewoon uit elkaar...punt uit...

als je dan naderhand het idee krijgt dat je verlangen naar de ander zo sterk is dat jullie weer terugkomen bij elkaar zijn jullie weer een stel. Enkel naderhand kan je spreken dat het een tijdje uit is geweest.

tijdelijk uit elkaar is een woordkeuze voor mensen met een iq van 30 die geen onderscheid kunnen maken tussen aan en uit.
Oud 03-11-2004, 13:12
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
bracelance schreef op 03-11-2004 @ 13:55 :
tijdelijk uit elkaar is een woordkeuze voor mensen met een iq van 30 die geen onderscheid kunnen maken tussen aan en uit.
Hoezo? Als je tijdelijk stopt met werken, kun je toch ook nog in dienst zijn? Ik snap niet dat je mensen daarop loopt te beoordelen...

Zie het als overspannen zijn, dan stop je even om tot rust te komen, en ga je daarna weer aan het werk...waarom zou dat in de liefde niet kunnen gelden?
Oud 03-11-2004, 14:07
Verwijderd
Citaat:
bracelance schreef op 03-11-2004 @ 13:55 :

Wat heeft iemands IQ daar nou mee te maken..
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 16:15
tuttebel
tuttebel is offline
ik heb wel een weekje pauze gehouden met mijn vriend, na lowlands.
want ik was na 4 dagen constant bij elkaar zijn even helemaal in de war en een beetje chaggerijnig.
na langer een dag logeren bij een vriendin, ga ik me al ergeren aan haar..
ik kan er gewoon niet zo goed tegen, en zo een pauze werkte wel goed voor mij, want ik mistte hem echt na die week, en toen was alles weer goed. en nog steeds..

maar het was niet zo dat ik in die pauze opeens de vrijheid had om rond te sletten..

maar als die mensen dat nodig vinden, fijn vinden en graag zekerheid willen dat ze na een tijdje weer terug bij elkaar komen. dan zou ik zeggen, waarom niet?
Reageren

Regels voor berichten