Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-04-2006, 18:58
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
hey, ik en mn vriend hebben voor het moment wel enkele problemen (zoals gezegd in een vroegere post)
we zijn tijdelijk uit elkaar en ik mis hem vreselijk. Ik kan niet stoppen met twijfelen over onder andere de toekomst, hij weet al waar hij gaat wonen, hoe het huis er uit al zien...( het is eigenlijk zo heel afgelegen en daar ben ik niet echt voor te vinden), maar dan komt er nog bij dat hij over de opvoeding van kinderen ook helemaal anders denkt dan ik, de scholing van kinderen, huisdieren, taakverdelingen... Al zijn gedachten hier over zijn eigenlijk, echt het tegen gestelde van wat ik wil. Maar buiten dit hebben we wel een goede relatie, enzo, en dat huis is ook niet voor meteen maar toch over ongeveer iets van drie jaar.
Ik weet gewoon niet of dit dan nog nuttig is om voort te doen, ik weet dat hij deze dingen niet zal veranderen, hoe vaak ik er ook zou praten met hem, zo heeft hij nu eenmaal zijn toekomst voor hem, maar zo wil ik niet leven op zo'n manier, later...
We zijn al een tijdje tesamen, en het gaat goed tussen ons, we zien elkaar graag, maar ik ben bang als ik dit negeer en we dan een paar jaar verder zijn en het inderdaad niet meer gaat, we toch uit elkaar zullen moeten gaan, en dan ben je ook ergens zoveel jaren kwijt...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-04-2006, 19:02
Gothic
Gothic is offline
je bent al uit elkaar zeg je? Houden zo dan, lijkt me het beste...
Oud 19-04-2006, 19:32
WolterB
WolterB is offline
Het gaat nu nog goed, maar zoals je zelf al zegt zal hij zich niet aan jouw wensen aan gaan passen in de toekomst, dus als je met hem verder wil, zal jij je ondergeschikt moeten maken aan zijn wil, wat neerkomt op dat hij jouw je eigen wil ontneemt in deze dingen.

Als er niet over te praten valt, geen compromissen te sluiten zijn etc. moet je niet weer terug naar hem toe gaan, want dan heeft dit geen toekomst.
Oud 19-04-2006, 19:52
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Sorry hoor, maar volgens mij weet je zelf heel goed dat dit niet is wat je ECHT wil, want je zegt het zelf sowieso al 2 keer in je eigen post...

''Ik kan niet stoppen met twijfelen...''
''...maar zo wil ik niet leven op zo'n manier, later...''

Duidelijk toch?
Oud 19-04-2006, 20:00
Experiment
Experiment is offline
Je kunt besluiten om een relatie met hem te houden om op dit moment lol te hebben.

Of je wil een relatie met perspectief en je maakt het uit.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 20:18
LA BLADIRA
LA BLADIRA is offline
Citaat:
CoveredEyes schreef op 19-04-2006 @ 20:52 :
Sorry hoor, maar volgens mij weet je zelf heel goed dat dit niet is wat je ECHT wil, want je zegt het zelf sowieso al 2 keer in je eigen post...

''Ik kan niet stoppen met twijfelen...''
''...maar zo wil ik niet leven op zo'n manier, later...''

Duidelijk toch?
Mja niet echt beslist, als ik logisch nadenk weet ik wel dat het miss best gewoon echt gedaan is, maar ja je hebt ook zo iets als gevoelens, en ik voel nu echt eenmaal heel veel voor hem, en dan is het zo moeilijk om dit te negeren, voor problemen die zich indd wel zullen stellen, maar nu nog niet echt zich voor doen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 20:23
I C U
I C U is offline
Ik denk dat het beter is het nu uit te maken dan over twee, drie jaar er een eind aan te maken. Zou een beetje zonde van die tijd zijn.

Ik zag toevallig gisteren een stukje van Dr Phill. Een vrouw had vijf jaar een relatie, maar die man was ontrouw. Ze vond het nogal een verspilling om die jaren zomaar weg te vagen. Hij: "Hoe denk je dat het over zes jaar voelt? Of zeven?" Met andere woorden: Meer verspilling van tijd.

Anyway, neem nu de tijd om eroverheen te komen. Als een compromis niet werkt, tja, dan houdt het op. Je kan je niet alleen aanpassen aan hem, en blijkbaar wil hij zich ook niet aanpassen. Dan houdt het op. Lijkt mij.

Maakt het niet minder rot natuurlijk, sterkte ermee! Gevoelens zijn idd lastig, in dit soort gevallen.
Oud 19-04-2006, 20:41
Verwijderd
Ja inderdaad, het is heel kut om te beslissen, maar als je nu toch al weet dat het niet gaat werken... Stel dat je nu niet uit elkaar gaat, dan ga je daar drie jaar verder vreselijk spijt van krijgen.

Maar goed, ik zou 't ook niet zo maar kunnen.
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 20:50
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik begrijp het...

Ik heb ongeveer ook al zoiets meegemaakt. Ik was heel jong (16), maar toen was ik er al mee bezig. Hij was Turks en we verschilden zo van mening dat ik toen al wist dat het niks zou worden. Uiteindelijk is het uitgegaan om iets anders, ik was nog wel stapel op um.

En idd, dat is het moeilijke eraan: verstand en gevoel...

En daarom kan ik ook niet zeggen wat je moet doen, het is jouw twijfel en jouw gevoel.

Succes ermee.
Oud 19-04-2006, 21:08
Poeperd
Poeperd is offline
Dus het gaat heel goed met jullie, maar het is nu tijdelijk even uit? Verder kijken jullie voor een huis samen en jullie zijn het eigenlijk over niks eens.

Hm.
Oud 19-04-2006, 21:13
Stefanie
Stefanie is offline
Het lijkt me dat dit je relatie al stoort als je nu al tegen dit soort dingen aanloopt...
Met citaat reageren
Oud 19-04-2006, 22:27
underthabridge
underthabridge is offline
Zelfs als je echt bij elkaar wilt blijven, dergelijke grote meningsverschillen tav. opvoeding e.d. zullen je uiteindelijk toch opbreken. Als je zelf niet voor de volle 100% achter jullie relatie/toekomstplannen staat, dan geeft dit al aan dat er iets mis is. Lijkt me dus duidelijk, of hij laat alle plannen even voor wat ze zijn en concentreert zich gewoon op een leuke tijd; we zien wel wat de toekomst brengt. Of hij gaat door over zijn huisje boompje beestje-ideaal, maar wel in zijn eentje. Persoonlijk denk ik echter dat je met een groot verschil van opvatting over opvoeding e.d. sowieso niet echt gelukkig gaat kunnen settlen.
Oud 20-04-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
underthabridge schreef op 19-04-2006 @ 23:27 :
Zelfs als je echt bij elkaar wilt blijven, dergelijke grote meningsverschillen tav. opvoeding e.d. zullen je uiteindelijk toch opbreken. Als je zelf niet voor de volle 100% achter jullie relatie/toekomstplannen staat, dan geeft dit al aan dat er iets mis is. Lijkt me dus duidelijk, of hij laat alle plannen even voor wat ze zijn en concentreert zich gewoon op een leuke tijd; we zien wel wat de toekomst brengt. Of hij gaat door over zijn huisje boompje beestje-ideaal, maar wel in zijn eentje. Persoonlijk denk ik echter dat je met een groot verschil van opvatting over opvoeding e.d. sowieso niet echt gelukkig gaat kunnen settlen.
Alsof je op je 19e al meteen 'de ware' denkt gevonden te hebben waar je de rest van je leven mee wil delen. Er veranderd dan nog zoveel, daar is echt geen pijl op te trekken. Dan hoef je ook echt nog niet eens te zijn over opvoeding en toekomstplannen (als je die uberhaupt dan al serieus hebt). Hoe dat dan is zie je toch wel weer een paar jaar verder, voor nu heb je het leuk. En als je het leuk hebt noem ik dat geen tijdverspilling.

Maar als je graag een relatie wilt waarmee je aan een toekomst kunt bouwen en de TS en vriend daar (zo te horen) al veel mee bezig zijn waardoor je constant in conflict komt, dan gaat het niet werken nee.

Laatst gewijzigd op 20-04-2006 om 11:16.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2006, 11:33
Konijn
Konijn is offline
Mijn vriend en ik hebben ook andere ideeen over trouwen, kinderen, huisdieren, opvoeding etc.
Maar we weten wel dat we er allebei gewoon voor willen gaan, en echt wel hoe dan ook een compromis zullen weten te vinden.
Als jouw vriend zich totaal niet aan je aan wil passen, en je weet dat zeker, kun je er inderdaad beter nu mee stoppen dan later erachter komen dat het gewoon echt niet meer gaat daarom.
Oud 20-04-2006, 17:22
underthabridge
underthabridge is offline
Citaat:
Maar als je graag een relatie wilt waarmee je aan een toekomst kunt bouwen en de TS en vriend daar (zo te horen) al veel mee bezig zijn waardoor je constant in conflict komt, dan gaat het niet werken nee.
Dat zei ik toch ook...
Oud 20-04-2006, 17:34
Verwijderd
Citaat:
Gothic schreef op 19-04-2006 @ 20:02 :
je bent al uit elkaar zeg je? Houden zo dan, lijkt me het beste...
x2
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten