Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Voor de openingspost, 't is een verkeerslicht. ![]() En het licht kan bij voertuig- en verkeersafhankelijke regelingen sneller op groen gaan wanneer het wordt ingedrukt. Het heeft natuurlijk geen nut om te gaan drukken, wanneer het al is ingedrukt. De paal met de knop staat er ook om fietsers aan te trekken, waardoor de benodigd groen tijd zo klein mogelijk gemaakt wordt en de cyclustijd zo klein mogelijk gemaakt kan worden. Wanneer je deze in combinatie vindt met inductielussen (lus veroorzaakt een magnetisch veld en dat verstoor jij, dan weet de regelautomaat dat het licht groen moet krijgen), dan is deze ter aanvulling voor rijwielen die het magnetische veld niet (genoeg) beïnvloeden. Lees anders Handboek verkeerslichtenregeling (CROW 213), goed en duidelijk boek over verkeerslichtregelingen.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() meerdere keren op het knopje drukken helpt niet, maar toch doe ik het stiekem wel es omdat ik me zo verveel als ik lang sta te wachten. Maar ik ga ook niet door rood oversteken, want die dingen staan er niet voor niets, is meestal wel een druk kruispunt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Tis niet nodig te wachten ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Nederland is al overgeorganiseerd... als er geen verkeer aankomt ga je niet staan wachten. Laten we ons met belangrijke zaken bezighouden... zoals wat beleefder worden voor elkaar... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
voorbeeld was dat iemand midden in de nacht als er echt 0 autos rijden gaat staan wachten tot het stoplicht groen is
||
Citaat:
dat is altijd al zo geweest actief vs. passief volgens mij |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
het lampje is natuurlijk voor dove mensen ideaal is een lampje + ratelapparaat voor het geval er iemand langskomt die en blind en doof is finkers... <3
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() En op hele rustige wegen staan geen stoplichten, 'snachts staan ze op wegen die overdag druk zijn maar 's nachts rustig vaak oranje te knipperen. Dus meestal wacht ik er wel voor, omdat het meestal nodig is. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Wanneer de intensiteit een dermate laag niveau kent dat een kruispunt ongeregeld gestuurd kan worden, worden inderdaad de lichten op geelknipper gezet of alle lichten springen op rood of een aantal op groen. Bij rood kan de regelautomaat de richting waar een aanmelding vandaan komt de richting direct op groen zetten, er zijn immers geen conflicterende richtingen aanwezig op de kruising en ontruimingstijden (veiligheid en dergelijke) spelen geen rol. Bij groen wordt de hoofdrichting altijd groen gegeven, zodat hier het verkeer altijd door kan rijden. Krijgt de automaat een signaal van een conflicterende richting, kan deze na enkele seconden op groen. Veel starre regelingen kennen ook meerdere regelingen, bijvoorbeeld ochtend- en avondpiekregeling, weekendregeling, stadionregeling enzovoorts. Edit#1, het kan overigens kloppen dat je voor het gevoel veel te lang staat te wachten, aangezien regelingen wel worden neergezet maar niet worden onderhouden, terwijl de situatie wel verandert.
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 16:24. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |