Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 20:25
Lelle_*
Lelle_* is offline
Hoiii

Ik zit met het volgende. Ik doe op dit moment de studie SPH in Zwolle. Ik zit in het tweede jaar en ik denk dat ik, als ik ben afgestudeerd, nog niet genoeg heb van het leren. Ik wil meer leren over misschien psychologie, psychiatrie of pedagogiek.. Ik ben er nog niet helemaal uit. Maar ik wil ook graag een tijd naar Amerika. Nu dacht ik; misschien is dat te combineren.

Nu heb ik wel wat informatie kunnen vinden over onderwijs in Amerika, maar ik vraag me toch dingen af; kom ik met mijn Nederlandse SPH-diploma ergens en zijn er opleidingen in Amerika die hier op aan sluiten, zoals iets in de psychologie, psychiatrie of pedagogiek. Moet ik dan College gaan doen of kan ik naar een Universiteit?

Weet iemand hier meer over of heeft iemand internet sites of andere informatie?

Alvast bedankt!
Oud 20-12-2006, 20:47
jet
jet is offline
ik kan je iig vertellen dat je naar college en university allebei kan. het verschil is alleen dat op een university wel een master programma te volgen is en op een college alleen bachelor

of zit ik nou fout
Oud 20-12-2006, 20:50
Lelle_*
Lelle_* is offline
Neee, dat klopt. Zo ver was ik ook. En bachelor is dan 4 jaar en dan kun je dus door voor een master..
Maar stel ik ga met mijn sph diploma in nederland naar de universiteit dan kan ik dat versneld doen geloof ik. Kan dat dan in Amerika ook? Dus bv meteen voor een master gaan in twee jaar? En kan ik dat op eigen houtje regelen of moet ik mee doen aan een uitwisseling? allemaal praktische info. Niet dat ik me ga verheugen op iets wat niet mogelijk is..
Oud 20-12-2006, 21:23
jbtq
jbtq is offline
Ik denk, en weet bijna zeker, dat het regelen op eigen houtje erg lastig zal zijn, of je moet veel geld hebben. Persoonlijk zou ik gewoon aanmelden op een universiteit in Nederland en aangeven dat je voor een half jaar/jaar naar het buitenland wilt. Dan betaal je alleen college geld in Nederland en veel, maar lange na niet alles, wordt dan geregeld+ de opleiding kan heel goed aangeven welke uni's goed zijn en aansluiten bij jouw intresses. Dat is denk ik zelf lastiger om te doen.
Oud 20-12-2006, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Lelle_* schreef op 20-12-2006 @ 21:50 :
Neee, dat klopt. Zo ver was ik ook. En bachelor is dan 4 jaar en dan kun je dus door voor een master..
Maar stel ik ga met mijn sph diploma in nederland naar de universiteit dan kan ik dat versneld doen geloof ik. Kan dat dan in Amerika ook? Dus bv meteen voor een master gaan in twee jaar? En kan ik dat op eigen houtje regelen of moet ik mee doen aan een uitwisseling? allemaal praktische info. Niet dat ik me ga verheugen op iets wat niet mogelijk is..
Ik denk dat het heel erg verschilt per opleiding, dat is iig in Nederland al zo (psychologie kan bv. niet verkort en bij veel andere studies moet je eerst een pré-masterjaar doen voordat je aan de master kunt beginnen), dus ik denk dat dat internationaal misschien nog wel meer is.

Het idee van jbtq vind ik opzich ook wel een goed idee.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:39
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Wat jbtq zegt, het regelen op eigen houtje is erg lastig (ik denk zelfs zo goed als niet mogelijk). Nederlandse universiteiten zijn vaak aangesloten bij een uitwisselingsprogramma waarbij Nederlandse studenten "geruild" worden tegen Amerikaanse studenten. Ten eerste is er dus beperkte plaats en ten tweede zul je ook redelijke cijfers moeten hebben, redelijk op schema moeten lopen met je studie etc.

Let er ook op dat het studeren in Amerika vele malen duurder is dan hier in Nederland het geval is. Als je deelneemt aan een uitwisselingsprogramma zullen de kosten nog wat gedrukt worden, maar dan nog betaal je meer dan hier in Nederland (als je de extacte kosten wilt weten kan ik je wel een overzichtje sturen).

Neemt niet weg dat studeren in Amerika wel onwijs gaaf is...
Oud 20-12-2006, 23:40
lithuania
lithuania is offline
http://www.fulbright.nl/content.aip?...ion=USA&id=244

en het is inderdaad makkelijker om het via een Nederlandse universiteit te regelen, gezien het collegegeld alleen al in de VS minstens $5000 is.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 10:52
Lelle_*
Lelle_* is offline
Dat begrijp ik, maar ik wil niet afhankelijk zijn van een NEderlandse universiteit op hogeschool. Dat zou betekenen dat ik de hele opleiding op studie moet afmaken en dat alles afhangt van cijfers en weet ik veel hier in Nederland. Het moet dan op de school zijn tijd, daar waar de school contacten heeft. Ik wil die vrijheid zelf hebben om te studeren waar ik wil ..
Ik zou ook zeg maar niet aan een iniversiteit in amerika kunnen studeren, maar college doen. Da's zeg maar de amerikaanse HBO. Geeft dat meer mogelijkheden?

Geld is lastig, maar daar kan voor gespaard worden .. Dus er van uitgaande dat geld geen probleem is, is het dan mogelijk allemaal?
Oud 21-12-2006, 12:35
Barry K
Barry K is offline
Citaat:
Lelle_* schreef op 21-12-2006 @ 11:52 :

Geld is lastig, maar daar kan voor gespaard worden .. Dus er van uitgaande dat geld geen probleem is, is het dan mogelijk allemaal?
Ja, je gaat naar het land van de mogelijkheden dus ja die mogelijkheid is er. Als je specifieke vragen hebt over het regelen van zaken met amerikaanse universiteiten moet je maar een mailtje sturen of een PM.
Reageren

Regels voor berichten