Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-06-2010, 16:28
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
hee,
het duurt nog even voordat ik examens doe,
maar ik zou graag in Amerika willen studeren. Maar ik heb al begrepen dat dat eigenlijk onmogelijk is tenzij je rijk bent, of een beurs weet te bemachtigen
Het is namelijk zo dat ik later wil emigreren naar Amerika, dus waarom niet zo vroeg mogelijk ;D ?
Zijn er ook bepaalde banen bij bedrijven hier in Nederland met vestigingen in Amerika ?
Ik wil iig na mijn examen daar heen, al is het op vakantie !
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-06-2010, 17:16
Verwijderd
Studeren in Amerika is ontzettend duur. Ik weet geen exacte getallen voor wat betreft het collegegeld, maar reken maar op minimaal 10.000 dollar voor 1 jaar studie. Als ik het goed heb bestaat er daar namelijk niet zoiets als studiefinanciering. Je moet alles uit eigen zak betalen.

Verder ligt bij Amerikaanse bedrijven de werkdruk vaak heel erg hoog. Ook is het zo dat je -als je in Amerika gaat werken- heel makkelijk ontslagen kunt worden, in tegenstelling tot in Nederland, waar er aardig wat moet gebeuren mag een werkgever jou eruit schoppen.

Ik zeg niet dat je het niet moet doen (het is tenslotte een geweldige ervaring), maar denk er goed over na. En als je het doet, begin op tijd met alles te regelen.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 17:54
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
woow 10.000,
dus voor amerikanen zelf is studeren ook niet voor iedereen weggelegd ;O ?
Maar kan het ook zo zijn dat ik mijn studie in Nederland doe ;(economische studie), en daarna een baan in Amerika neem ofso ? Of is er ook zoiets dat ik er een tijdelijke verblijfsvergunning kan krijgen voor bijvoorbeeld een jaar ofso?
Zodat als ik daar zit, een heel nieuw leven moet beginnen niet opeens spijt krijg?

[ Want ik wil echt niet in Nederland blijven ;O
'k zie mezelf echt niet over 20 jaar nog hier zitte! ]
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 18:28
ook hallo
ook hallo is offline
10.000 is nog weinig, ik hoor vaker 20.000-40.0000

Als je goed in een sport bent zou je een beurs kunnen bemachtigen. Ook zou je een jaar kunnen gaan via een organisatie en dan met fondsen werven wat geld bij elkaar schrapen. Zelf ga ik met mijn studie een semester op uitwisseling en hoef ik alleen maar Nederlands collegegeld te betalen.

Als je in Amerika een visum voor langere tijd wil moet er vaak een bedrijf/universiteit garant voor je staan, maar hoe het precies in elkaar steekt weet ik ook niet.

Waarom wil je per se naar Amerika?
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 18:45
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Geen idee..
Ooit gehoord van de American Dream?
nee geintje, maar ik heb altijd al naar Amerika gewild ;O
Ik weet niet waarom, maar ik denk dat meer mensen dat hebben hoor ;p
Met citaat reageren
Oud 16-06-2010, 19:41
Verwijderd
Ik kan me wel voorstellen dat je daar graag een keer naartoe wilt, maar er meteen gaan wonen zonder er ooit geweest te zijn?
Misschien moet je kijken of een jaar High school voor jou is weggelegd, dan maak je het toch nog een beetje mee. Bijv. via travel active. Zo heeft mijn zus het ook gedaan en volgens mij wil ze er nu niet meer voor altijd wonen.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2010, 08:59
turfboer
turfboer is offline
Sinds een aantal jaren kun je met behoud van studiefinanciering in het buitenland (en dus ook in Amerika) studeren. Op de website www.wilweg.nl vind je heel veel informatie over studeren in het buitenland. Op http://financiering.wilweg.nl vind je informatie over hoe je dat kunt financieren. Veel succes!
Met citaat reageren
Oud 18-06-2010, 14:22
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
hmm okee, blijkbaar kan het ook anders dus..
achja eerst maar eens op vakantie daarheen (vakantie nadat ik geslaagd ben misschien ;p)
maar ik wil de bedrijfswereld/zakenwereld in, en ik denk dat ik in Amerika daar meer mee kan dan hier.
Zo'n functie is niet voor iedereen in zo'n klein land als dit weggelegd natuurlijk;
achja eerst maar eerst me VWO halen.
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 09:37
Verwijderd
Misschien moet je dit eens doorlezen: http://www.emigratie.nl/cmsweb/ameri...n-amerika.html
Het is namelijk niet makkelijk om amerika (voor vast) binnen te komen..
Met citaat reageren
Oud 19-06-2010, 10:58
MRxSMITH
MRxSMITH is offline
Jaa dat wist ik al ;
Maar ik zou het toch heel graag willen.
Maar het is volgensmij toch wel makkelijker
daar te vestigen om werkomstandigheden
.bv:
een bedrijf met een vestiging daar
? En dàt je dus genoodzaakt
Daar te blijven ??