Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2006, 17:52
Verwijderd
hoi ik heb een minioventje en vroeg me af of ik er koekjes en taart in kon bakken. het is gewoon zo'n cheapass klein ding om broodjes mee te maken, ongeveer zoeits:

alvast bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-12-2006, 18:00
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat ligt er denk ik aan want de maximale temperatuur is Als die hoog genoeg is kan het wel denk ik. Dan moet er natuurlijk wel een taart/cakevorm in passen
Oud 21-12-2006, 18:10
Verwijderd
er staat dat ie tot de 220 kon maar iemand beweerde ooit dat t niet kon omdat ie niet luchtdicht is en daardoor cake niet kon rijzen maar ik weet niet of dit klopt...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb in een studentenhuis gewoond waar we ook zo'n soort oventje hadden, misschien wel iets groter: er kon een normale pizza in. Dat ding had zo'n zelfde soort deurtje als die op het plaatje. Ik heb daar een aantal keren een cake ingebakken en dat ging prima
Oud 21-12-2006, 18:21
Verwijderd
oeh okey dan ga ik t binnenkort proberen
thnx
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 19:01
Poepkind
Poepkind is offline
koekjes kunnen wel, en andere simpele dingen ook. Maar het vermogen van dat dingetje is erg klein, daarom krijgt ie een n fancy taart nooit doorbakken.
Oud 21-12-2006, 19:04
Verwijderd
Ik heb ook zo'n soort ding.

Koekjes zou wel moeten lukken, maar cake betwijfel ik...
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 19:33
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
koekjes schreef op 21-12-2006 @ 19:10 :
er staat dat ie tot de 220 kon maar iemand beweerde ooit dat t niet kon omdat ie niet luchtdicht is en daardoor cake niet kon rijzen maar ik weet niet of dit klopt...
Het rijsverhaal hoeft niet te kloppen, maar omdat je geen "hete lucht" kunt creëeren, maar alleen stralingswarmte, zal het waarschijnlijk niet zo goed lukken als je gewend bent. Kijk ook vooral uit met aluminiumfolie, dat houdt letterlijk alle warmte tegen bij dit soort oventjes.
Oud 21-12-2006, 22:16
Verwijderd
mijn ervaring met een elektrisch oventje is dat koekjes er uitstekend in lukken maar cake voor geen meter, dat wilde echt niet gaar worden. En dat oventje was groter dan die jij hier laat zien, meer magnetronformaat, maar dat zegt niet zo veel natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 10:26
Stefanie
Stefanie is offline
Dat werkt net als een hele oude oven die het amper meer doet...

Sompige cake enzo
Met citaat reageren
Oud 22-12-2006, 10:39
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Nou ja, wij hebben exact hetzelfde oventje in ons studentenhuis en het is vaak zat gelukt, je moet er alleen een beetje bij blijven, want de tijden kloppen voor geen meter meer.
Oud 22-12-2006, 13:17
!e.Webmaster
!e.Webmaster is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-12-2006 @ 19:00 :

Dat ligt er denk ik aan want de maximale temperatuur is Als die hoog genoeg is kan het wel denk ik. Dan moet er natuurlijk wel een taart/cakevorm in passen

Ik ben ook mee eens.
Oud 22-12-2006, 18:36
Verwijderd
Ik heb ooit een cake gebakken in zo'n ding, maar dat was echt een gedoe omdat hij véél langer moest en nog steeds wat te vochtig was daarna. Kleine cakejes gingen wel uitstekend, en koekjes lijken me ook geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 10:58
Nobucta
Nobucta is offline
Koekjes zwollen bij mij heel erg op, en werden een grote aangebrande drab. Maar misschien kan jij het beter.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 11:03
Verwijderd
Koekjes gaan heel goed! Heb dat ooit eens gedaan met een kleuterklas. Alleen wilde er bij ons nog wel eens stukjes aan de zijkant naar beneden vallen. Maar dat kwam geloof ik omdat het stuk folie groter was dan het plaatje en sommige koekjes er net naast kwamen te liggen.
Anyway; positieve ervaring.
Met citaat reageren
Oud 23-12-2006, 12:41
mandarijn
mandarijn is offline
Gewoon proberen, als het mislukt, tsja jammer dan...
Oud 23-12-2006, 16:03
Verwijderd
Citaat:
Nobucta schreef op 23-12-2006 @ 11:58 :
Koekjes zwollen bij mij heel erg op, en werden een grote aangebrande drab. Maar misschien kan jij het beter.
dat is een kwestie van: ruimte overlaten op de bakplaat en op tijd uit de oven halen
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 00:39
Jolt
Jolt is offline
Cake gaat ook goed in een stille oven, hete lucht is altijd beter (op drogen of kletskopjes maken na dan) gaat een stuk sneller.
Oud 02-01-2007, 13:46
Nobucta
Nobucta is offline
Citaat:
Sarah schreef op 23-12-2006 @ 17:03 :
dat is een kwestie van: ruimte overlaten op de bakplaat en op tijd uit de oven halen
Voordat ze aanbrandden waren ze nog vloeibaar.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Nobucta schreef op 02-01-2007 @ 14:46 :
Voordat ze aanbrandden waren ze nog vloeibaar.
Dat is normaal als er veel boter in zit, dat stolt vanzelf als het afkoelt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten