Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2005, 18:44
dwight88
dwight88 is offline
volgende week geef ik een feestje. Aangezien onze frituurpan helaas is overleden, gaat de "bittergarnituur" (was toch altijd wel een hoogtepunt ) niet door.

ik ben nu sowieso van plan mini-saucijenbroodjes te maken en dan in de oven te bakken etc. das wel lekker... maar op zo rond een uur of 1 's nachts wil ik het aanwezige volk nog wel wat voorschotelen, iets snackerigs (warm). ik meen me iets te herinneren in de vorm van hele kleine gevulde cupjes (ter grootte van een 2 euro munt dacht ik) die in de oven moesten. misschien iemand die daar wat vanaf weet?

verder zijn allerlei creatieve (makkelijk voor te bereiden en dan oven/ magnetron) welkom............
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2005, 18:46
MTpower
MTpower is offline
je kan ook gewoon olie in een grote pan doen en die op het gas zetten, dan heb je ook een frituur.
Verder kan je mini pizza's maken, saucijzenbroodjes idd.
Pastijtjes is misschien ook een idee? Die dan vullen met allerlei verschillende dingen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 18:59
Verwijderd
zelfgemaakte broodjes bapao, ik heb het recept niet maar als je het wil kan ik het wel vragen aan iemand die het heeft

moet het iets warms zijn? als ik op een feestje paprikareepjes op tafel zet is dat altijd zó op... toastjes of stokbrood met kip-kerriesalade of kruidenboter of komkommersalade doet het vaak ook goed.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:00
Jolt
Jolt is offline
Die cupjes, bedoel je mini pizza's?

Kan je ook makkelijk zelf doen, gewoon een deeg, korst deeg (bladerdeeg) of harde wener deeg, vulling, kaas erover en klaar is kees .

Wat MT power zegt zou ik zowizo wel doen, aangezien je frituurvet normaal gesproken aardig naar de kloten is in je frituur naar aardig wat bittergarnituur.

Tis wel gevaarlijker dan een frituur.
Oud 12-05-2005, 19:03
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Sarah schreef op 12-05-2005 @ 19:59 :
zelfgemaakte broodjes bapao, ik heb het recept niet maar als je het wil kan ik het wel vragen aan iemand die het heeft

moet het iets warms zijn? als ik op een feestje paprikareepjes op tafel zet is dat altijd zó op... toastjes of stokbrood met kip-kerriesalade of kruidenboter of komkommersalade doet het vaak ook goed.
Bapoa is gewoon deeg.

Bloem
Gist
Water
Boter

Geloof ik. 2x laten rijzen, 1x lucht eruit slaan, gewoon ff googlen.

Vullen met gehakt, daarna gaar stomen
Oud 12-05-2005, 19:06
Verwijderd
Mini pizza (ik dacht dat ze Piccolini's heten ) zijn volgens mijn familie ook lekker....van die eenhaps pizza'tjes
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:19
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:

als je dat recept zou willen vragen, graag (ik doe je mijn @dres wel even pm-en.)

en die picollini's... ga daar ook even naar kijken denk ik.
dat van dat vet op een frituurpan zou opzich wel kunnen, daar er aardig wat volk komt en ik dus zelf niet helemaal kacheltje lam ga worden. Maar..... dr hoeft maar 1 iemand met zn zatte kop iets fout te doen dan en er is HEEL veel pijn met NOG meer gedoe... en dat wil ik sowieso niet. en de kans dat iemand in de over kruipt is relatief klein..
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:21
MTpower
MTpower is offline
ervoor zorgen dat er niemand de keuken in loopt... daar moet je zoiezo voor zorgen als je dat met dat vet doet.
Als daar wat mee gebeurt is het link, maar als je gewoon oplet valt het wel mee.
Vroeger hadden ze ook niet van die electrische frituurpannen, deden ze het ook altijd zo, opzich is het wel te doen.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 19:29
Jolt
Jolt is offline
En natuurlijk oppassen dat het niet te warm wordt.

Te warm, gaat je frituur vet ook naar de klote of olie. Kan wel wat hebben, maar het rookpunt is toch rond de 200 graden.

Dat wil je dus ook niet hebben.
Oud 12-05-2005, 19:45
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
MTpower schreef op 12-05-2005 @ 20:21 :
ervoor zorgen dat er niemand de keuken in loopt... daar moet je zoiezo voor zorgen als je dat met dat vet doet.
Als daar wat mee gebeurt is het link, maar als je gewoon oplet valt het wel mee.
Vroeger hadden ze ook niet van die electrische frituurpannen, deden ze het ook altijd zo, opzich is het wel te doen.
true, maar zoals het er nu uitziet zal de woonkamer ergggg vol zijn waardoor het volk zich over de gehele benedenverdieping verspreid (nee niet boven, dat wil ik niet ). zeker als het buiten lekker weer is zullen er constant mensen doorheen lopen, want dat is de enige verbinding naar buiten met de rest van het huis (op de voordeur na dan). en het risico is me gewoon te groot dat er gewonden gaan vallen, dus dat valt helaas af.

maar zijn er nog hypercreatieve easy-to-create ovendingen oid?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 20:13
Flijn
Flijn is offline
Ovenfriet?
Oud 12-05-2005, 20:21
11568
11568 is offline
Aardappelkroketjes
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 20:35
schaapiej
schaapiej is offline
Je kan natuurlijk ook de frituurpan lenen van de buurman ofzo... Verder kan je ook turkse pizza's/wraps klaar maken en dan in stukjes snijden, is bij mij meestal wel succes..kan je ook van te voren klaarmaken, is wel handig En stukjes groen-voedsel inclusief dip doen t ook altijd goed succes dr mee!
Oud 12-05-2005, 21:17
Verwijderd
Je hebt ook luxe ovensnack; zoiets hadden wij gekocht bij de ah (was wel met kerst) was wel lekker

Anders kan je ook nog broodjes knakworst maken (altijd een groot succes na het stappen) anders kan je ook gewoon ragout in cupjes scheppen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2005, 21:57
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Cassiopeia schreef op 12-05-2005 @ 20:06 :
Mini pizza (ik dacht dat ze Piccolini's heten ) zijn volgens mijn familie ook lekker....van die eenhaps pizza'tjes
Ja, Piccolini's zijn erg lekker, en kunnen gewoon in magnetron of oven.
Oud 13-05-2005, 08:48
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Flijn schreef op 12-05-2005 @ 21:13 :
Ovenfriet?
daar heb ik bizar slechte ervaringen mee

maar de picollini's worden het zeker wel denk ik tnx
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 09:03
Verwijderd
Citaat:
dwight88 schreef op 13-05-2005 @ 09:48 :
daar heb ik bizar slechte ervaringen mee

maar de picollini's worden het zeker wel denk ik tnx
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 20:39
Princesita
Princesita is offline
Je kunt in plakjes bladerdeeg vanalles doen, maar pas op dat mensen zich niet verbranden aan de hete inhoud... kheb me laatst verbrand aan een hamkaasbroodje (ja vraag me niet hoe ik dat deed)
Verder kun je bv 2 tortillas pakken, daar kaas en paprika etc tussen (dus 2 op elkaar leggen). Ff in de oven en in puntjes snijden en klaar.
Ik vind fruitpunch/bowl altijd leuk om te maken/eten
En van sneetjes stokbrood kun je ook minipizza's maken, met kaas, ananas en ham bv of gewoon alleen kaas, of met knoflook (weet niet of je daar zin in hebt ). Je kunt ze ook roosteren en dan tomaat/knoflook eroverheen raspen, krijg je zeg maar crostini (ja, zo noemen ze dat toch?)
Kijk anders ook es in een tapas-boek of op een site
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 20:42
Verwijderd
van mora kan je fun mix halen en dat kan ook in de oven
Met citaat reageren
Oud 13-05-2005, 22:57
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Je kunt misschien ook wat toastjes met diverse salades (kipkerrie-, eier- en zalmsalade) voorzetten, ook best geschikt voor een feestje. Maar wel niet warm...
Oud 14-05-2005, 12:22
M@rco
M@rco is offline
Of je haalt gewoon een nieuwe frituurpan?
Oud 14-05-2005, 12:35
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
M@rco schreef op 14-05-2005 @ 13:22 :
Of je haalt gewoon een nieuwe frituurpan?
dat kan altijd nog

dit leek me een mooie reden om 's wat anders te doen, dan het gebruikelijke.
maar ik zal binnenkort 's een tapasboek scoren ergens. ik leefde in de illusie (?) dat tapas altijd erg vaak vis is? en das dan dus niks voor mij.. en wat ik niet lekker vind, krijgen mn gasten ook niet
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 12:42
.Pure
.Pure is offline
piccolini's
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 13:22
Princesita
Princesita is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-05-2005 @ 13:35 :
dat kan altijd nog

maar ik zal binnenkort 's een tapasboek scoren ergens. ik leefde in de illusie (?) dat tapas altijd erg vaak vis is? en das dan dus niks voor mij.. en wat ik niet lekker vind, krijgen mn gasten ook niet
Hoef je geen boek voor te kopen hoor http://tapas.pagina.nl ?
is echt niet alleen vis
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 14:09
bamiPoep
bamiPoep is offline
wil je stoer doen, haal dan sushi
Oud 14-05-2005, 15:28
dwight88
dwight88 is offline
Citaat:
Princesita schreef op 14-05-2005 @ 14:22 :
Hoef je geen boek voor te kopen hoor http://tapas.pagina.nl ?
is echt niet alleen vis
hoe voor de hand liggend

vind jullie reacties wel goed

als er nog meer ideeen... blijft roepen
Met citaat reageren
Oud 14-05-2005, 18:49
MJM
MJM is offline
Citaat:
dwight88 schreef op 14-05-2005 @ 13:35 :
dat kan altijd nog

Free record shop en de eerste beste boekenwinkel heeft een leuk tapaasboek liggen. Die op de student (qua budget) gericht is!

En voor de rest, heel veel snacks kunnen in de oven... maar dat was je hier al verteld!
Met citaat reageren
Oud 15-05-2005, 17:53
marla
marla is offline
Wij hadden ooit bladerdeeg en daarin feta kaas gedaan en dan in de oven. En een andere (zelfbedachte) variatie: stukjes appel, met bruine suiker en rozijntjes. lijkt erg op appelflap. Bij ons was dat een groot succes! je kan ook zelf wat bedenken om erin te doen natuurlijk.
Oud 15-05-2005, 19:39
bracelance
bracelance is offline
Citaat:

als een tietje zonder tepel ligt het bij de vietnamees...
Oud 17-05-2005, 08:33
ethere
ethere is offline
beter gewone grote pizzas in stukjes snijden dan die kleintjes.
Anders heb je teveel korst en te weinig lekker spul
Met citaat reageren
Oud 17-05-2005, 12:36
MB
MB is offline
Een frituurpan is 2 tientjes, maargoed...

Je hebt tegenwoordig ook veel van die shit die je in de magnetron kan opwarmen (mini loempia's enzo) Ga andrs bij de toko langs en haal ene grote zak pasteitjes, zijn wel redelijk duur maar is echt goddelijk
Reageren

Regels voor berichten