Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2006, 16:10
Ceespop
Ceespop is offline
hebben je ook wel eens dat je te laat op school bent...?

en mijn vraag is dan:
wat zijn jou smoezen ?
behalve me band is lek etc. etc.

ben benieuwd, alleen serieuz reacties.
Oud 10-11-2006, 16:18
juno
juno is offline
Mijn bed was nog zo lekker warm.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 16:25
Verwijderd
Als ik me echt flink verslaap of ik heb flink vertraging onderweg, dan sla ik een college over.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 16:26
Ceespop
Ceespop is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-11-2006 @ 17:25 :
Als ik me echt flink verslaap of ik heb flink vertraging onderweg, dan sla ik een college over.
ja dat kan je doen, dat is wel relaxt dan..
Oud 10-11-2006, 16:28
Verwijderd
Op de middelbare school deed ik dat ook, als ik wist dat ik het toch al niet meer zou gaan halen, dan sloeg ik dat uur gewoon over en begon ik het uur erna.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 16:30
Ceespop
Ceespop is offline
ja ik heb wel eens de smoes: ik zat mijn wiel tussen de trambaan en de wissel stond verkeerd gebruikt
Oud 10-11-2006, 17:17
sahibdin12
sahibdin12 is offline
ik ben een half uur te laat want ik ging een half uur later weg
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 20:35
groot-kleintje
groot-kleintje is offline
ik heb meestal een reden, en probeer die met zo veel mogenlijk details uit te leggen. Meestal met een béétje overdrijving...
Oud 10-11-2006, 20:46
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 10-11-2006 @ 17:28 :
Op de middelbare school deed ik dat ook, als ik wist dat ik het toch al niet meer zou gaan halen, dan sloeg ik dat uur gewoon over en begon ik het uur erna.
ja inderdaad, ga me niet haasten hoor
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 20:50
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Volgens mij ben ik tijdens mijn middelbare schoolperiode voor het eerste uur nog nooit te laat gekomen.

Hulde.
Oud 10-11-2006, 21:13
looneylover
looneylover is offline
je moet gewoon zorgen dat je goede contact hebt met de concierge die je het te laat briefje geeft
dan hoef jeje ook nooit te melden ofzo
Oud 10-11-2006, 21:22
Balance
Balance is offline
Ik zei eigenlijk gewoon altijd dat ik naar de dokter moest. Hoe vaak dat soms ook was.
Oud 10-11-2006, 21:52
Verwijderd
Ik zeg gewoon 'hallo' want ik ben in mijn hele schoolcarriere maar een beperkt aantal keren op tijd geweest.

Eén keer kwam ik wel op tijd en toen werd ik door die leraar de gang op gestuurd, want als ik niet tien minuten te laat binnenkwam dan was zijn dagritme verstoord, volgens hem.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 22:12
Nona
Nona is offline
De brug stond open.

Maar ik was vrijwel nooit te laat. Ik houd niet van te laat zijn.
Oud 10-11-2006, 22:49
Lyne
Lyne is offline
Ik sla dat uur gewoon over. In 6vwo ga ik echt niet meer aan smoesjes doen.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2006, 23:36
Luminon
Luminon is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 10-11-2006 @ 22:52 :
Ik zeg gewoon 'hallo' want ik ben in mijn hele schoolcarriere maar een beperkt aantal keren op tijd geweest.

Eén keer kwam ik wel op tijd en toen werd ik door die leraar de gang op gestuurd, want als ik niet tien minuten te laat binnenkwam dan was zijn dagritme verstoord, volgens hem.

Ik gebruik zelf nooit smoesjes, geef mij die straf maar.
Oud 11-11-2006, 00:10
Ndimension
Ndimension is offline
In heel mijn middelbareschoolcarriére van 6 jaar lang, ben ik maar 2 keer te laat gekomen. Die 2 keer dat ik te laat was had ik een lekke band, maar ja dat geloven die leraren niet. Dus zei ik maar dat ik naar de dokter was ofzo

Je kunt beter vragen naar de smoesjes die gebruikt werden voor het missen van lessen/proefwerken
Oud 11-11-2006, 08:56
De #1 Baas
De #1 Baas is offline
ik kwam en kom nog steeds heel vaak te laat meestal zeg ik dat het verkeer helemaal vast zat of een hele goede dat ik thuis problemen had die ik nog even moest oplossen en dat ik vind dat dat voor school gaat

en natuurlijk de doktor tandarts enz
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 09:14
Verwijderd
Bij mij op school maakte het niets uit wat je zei, een briefje halen moest je toch, tenzij je ouders hadden gebeld om je af te melden voor het eerste uur ofzo (ja, of tenzij je het eerste uur dus gewoon spijbelde ). Dus ik gaf meestal geen reden op. En als er eens naar gevraagd werd, gewoon de echte reden, en dat was vrijwel altijd dat ik 's ochtends nog even was gaan lezen of iets anders en daarbij de tijd vergeten was.

Laatst gewijzigd op 11-11-2006 om 09:51.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 09:34
Stefanie
Stefanie is offline
Ik zei dat ik naar de tandarts moest en het was vergeten te melden. Maar als het dan echt vaak gebeurde zei ik gewoon de waarheid: 'verslapen' of 'te laat van huis weggegaan' en dan er achteraan: 'het zal nooit meer gebeuren'. Heb zo een aantal keren corvee over mogen slaan
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 11:47
Verwijderd
Ik zie er sochtends vroeg altijd ziek en belabberd uit, omdat ik nog zo moe ben. Dan zei ik gewoon: ja ik was de hele nacht ziek en misselijk, geloofde ze altijd
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 12:45
***ailá***
***ailá*** is offline
ik zei altijd: nouja, ik ben er nu toch, daar gaat het om
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 14:43
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
bij ons is het voordeliger niet te komen dan 5 minuten te laat, dus gebruik ik nooit smoezen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 16:04
BleuEyes
BleuEyes is offline
Ik kwam op de middelbare nooit te laat.
Oud 11-11-2006, 17:14
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 11-11-2006 @ 10:14 :
Bij mij op school maakte het niets uit wat je zei, een briefje halen moest je toch, tenzij je ouders hadden gebeld om je af te melden voor het eerste uur ofzo (ja, of tenzij je het eerste uur dus gewoon spijbelde ). Dus ik gaf meestal geen reden op. En als er eens naar gevraagd werd, gewoon de echte reden, en dat was vrijwel altijd dat ik 's ochtends nog even was gaan lezen of iets anders en daarbij de tijd vergeten was.
Ik heb wel eens gehad dat ik bij de concierge nog door mocht, maar de docent wilde toch echt een briefje zien. En toen moest ik een paar keer om kwart voor 8 op school zijn (Want ik was al een paar keer eerder te laat geweest.)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2006, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 11-11-2006 @ 18:14 :
Ik heb wel eens gehad dat ik bij de concierge nog door mocht, maar de docent wilde toch echt een briefje zien. En toen moest ik een paar keer om kwart voor 8 op school zijn (Want ik was al een paar keer eerder te laat geweest.)
In de zesde kwam ik als ik een eerste uur vrij had vaak een halfuur ofzo te vroeg omdat het gezellig was, en als ik dan te laat was lieten ze me ook doorlopen want dan dachten ze dus dat ik het eerste uur vrij had en te vroeg was
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 17:24
Verwijderd

Ik ben wel eens tegengehouden toen ik te vroeg was, maar na een hoop gezeur kreeg ik de man eindelijk zo ver dat hij m'n rooster ging op zoeken. Buh, dat was echt irritant
Met citaat reageren
Oud 11-11-2006, 17:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 11-11-2006 @ 18:14 :
De straf die je bij ons kreeg voor 3x te laat komen (5 dagen om half 8 melden) vond ik vervelender dan de straf die je kreeg voor 4x te laat komen (1 uur corvee). Dus ik zorgde altijd dat ik dezelfde dag nog een uur te laat kwam als ik toch al te laat was geweest.
Oud 11-11-2006, 17:56
De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Citaat:
BleuEyes schreef op 11-11-2006 @ 17:04 :
Ik kwam op de middelbare nooit te laat.
Geloof ik niks van
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 10:10
Mariekje*
Mariekje* is offline
- Mijn trein had vertraging.
- Ik stapte perongeluk in bij lijn 8 inplaats van lijn 4.
- Mijn bed was nog zo lekker warm.
- Fysiotherapie/dokter/tandarts/manueel therapeut.
- Ik moest met 1 van mijn dieren naar de dierenarts.
- Het weekend was ook zooooo gezellig hea.
- De auto stond zonder benzine.
- Ik was mijn treinabonnement vergeten, en moest toen weer terug naar huis waardoor ik m'n trein miste.
- Ik lag gewoon nog lekker te dromen.
- Wat heeft u gedroomd vanacht?

Kuch. Er is nog nooit een concierge geweest die mij niet aardig vond, dus de keren dat ik na moest blijven zijn op 1 hand te tellen verspreid over ruim 5 jaar.

Meestal schieten ze al in de lach als ik met al mijn spullen het administratiezaaltje weer in wandel en liggen de telaat-briefjes met mijn naam erop al klaar 'Je weet ze zelf wel te vinden hea kel?'. Want nee, ik ben NOOIT op tijd.
Oud 12-11-2006, 10:12
Mariekje*
Mariekje* is offline
Ik heb ook een keer gezegd dat ik een lekke band had in de 2de. Waarop de concierge zei "Maar ik zag je moeder toch net met de auto wegrijden?"
Ik uiteraard gezegd dat ze mij en mijn fiets had opgepikt en me vervolgens naar school had gebracht met de auto. Waarop hij weer zei: "Maar je bent nooit op de fiets... Je word altijd gebracht" Oeps.

Of toen ik vertelde dat ik naar de tandarts was geweest, en zij dat wel even na ging bellen. Waarop ze mijn moeder aan de telefoon kreeg die de vraag 'Waar was Kelly vanmorgen?' beantwoorde met 'Bij de dokter'.
Oud 12-11-2006, 11:02
Verwijderd
Ik heb ooit ook eens gezegd dat ik bij de dokter was, en toen moest ik de les erna een briefje van een van mijn ouders meenemen als bewijs. Briefje had ik zelf geschreven, maar om een of andere suffe reden had ik de kladversies rond laten slingeren en vond mijn vader die Hij vond het - na mij duidelijk te hebben gemaakt dat het echt niet kon - best grappig

Maar mijn ouders weigerden op een gegeven moment ook briefjes te schrijven, omdat ze me oud genoeg vonden het zelf uit te leggen... maar ja, dat accepteerden docenten niet, dus werd ik soms wel gedwongen om zelf een briefje namens mijn ouders te schrijven.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 11:19
Verwijderd
Ja, vanaf dat ik een jaar of 15 was zei mijn moeder als ik ziek was 'komop, je bent toch wel oud genoeg om jezelf af te melden?' en dan belde ik de school en dan vroegen ze of ze misschien ook een van m'n ouders aan de lijn konden krijgen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 13:47
Shitonya
Shitonya is offline
Toen ik nog naar school ging vertelde ik gewoon de waarheid..dat ik er geen zin in had. Geen lieve reacties, maar waarom zou je liegen...een leugen herkennen goede docenten vaak wel. Ze hebben al langer ervaring dan één dag.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 14:05
De #1 Baas
De #1 Baas is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 12-11-2006 @ 14:47 :
Toen ik nog naar school ging vertelde ik gewoon de waarheid..dat ik er geen zin in had. Geen lieve reacties, maar waarom zou je liegen...een leugen herkennen goede docenten vaak wel. Ze hebben al langer ervaring dan één dag.

Dan kan jij gewoon niet liegen
maar idd vaak zien ze er wel doorheen
Met citaat reageren
Oud 12-11-2006, 15:26
BleuEyes
BleuEyes is offline
Citaat:
De #1 Baas schreef op 11-11-2006 @ 18:56 :
Geloof ik niks van
Hoeft ook niet.
Oud 12-11-2006, 15:55
Ceespop
Ceespop is offline
haha ja, als je liegt moet je het dan ook wel goed doen, en tegenwoordig lopen concierges bij ons met walkie talkies, zon frutsel in hun oor, om iemand snel op te roep bij het vechten, en miss. over 5 jaar zijn er wel van die poortjes op school

oftewel: ja kan nergens aan ontkomen
Oud 12-11-2006, 16:19
Balance
Balance is offline
Citaat:
HvJ schreef op 12-11-2006 @ 11:12 :
Ik heb ook een keer gezegd dat ik een lekke band had in de 2de. Waarop de concierge zei "Maar ik zag je moeder toch net met de auto wegrijden?"
Ik uiteraard gezegd dat ze mij en mijn fiets had opgepikt en me vervolgens naar school had gebracht met de auto. Waarop hij weer zei: "Maar je bent nooit op de fiets... Je word altijd gebracht" Oeps.

Of toen ik vertelde dat ik naar de tandarts was geweest, en zij dat wel even na ging bellen. Waarop ze mijn moeder aan de telefoon kreeg die de vraag 'Waar was Kelly vanmorgen?' beantwoorde met 'Bij de dokter'.
Hoe klein is jullie school dat zo'n concierge dat bij kan houden?
Oud 12-11-2006, 22:38
Toet0r
Toet0r is offline
ik zeg altijd gewoon dat ik me verslapen had, áls ze om een reden vragen. Of tegenwind, wat meestal ook zo is. Ik kan gewoon 's ochtends mn bed niet uitkomen. Op mn huidige school maakt het niet uit of je te laat komt, op mn vorige school was het altijd briefje halen (tenzij je gematst wordt). 3 briefjes was 1x om 8u melden, 4briefjes was 2x om 8u melden, 5 t/m 10 briefjes was corvee en dat werd dus steeds meer naarmate het om meer briefjes ging. Bij 10 briefjes ging er ook een brief naar huis.

Ik zat op den duur op de 9 briefjes (heel veel corvee dus) en toen is het me gelukt om de rest van het jaar geen tiende briefje te halen, een keer moetsen we die halen omdat we boeken vergeten waren en toen hadden we een briefje gehaald dat we eruit gestuurd waren en die tellen niet mee bij de briefjes voor het te laat komen en de leraar vond het best en we hoefden toen ook de les niet in van hem, was echt relaxed uurtje toen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 07:12
Verwijderd
Ik had mijn voordracht bij 't presenteren van mijn profielwerkstuk achterop een stel telaatbriefjes geschreven, vijf minuten voor ik op moest. Want dat waren de enige stukken papier die ik onbeschreven voor handen had.

Maar ik had wel alsnog de prijs voor het gaafste profielwerkstuk gewonnen
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:19
Viadi
Viadi is offline
Ik presteerde het vandaag om 20 minuten te laat bij m'n schoolexamen Engels binnen te vallen. Tot m'n grote verbazing mocht ik hem gewoon nog maken, en nog 20 minuten langer doorgaan ook. Hoefde niet eens een reden/smoes op te geven
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:40
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ik gaf gewoon geen reden op?
Oud 13-11-2006, 14:50
MTpower
MTpower is offline
Dan sla ik een uurtje over. Als ik te laat binnen kom word ik toch weggestuurd en kan ik me later komen melden. Als ik gewoon niet op kom dagen hoor ik er niks meer van...
Lastige keuze
Oud 13-11-2006, 15:18
remy476
remy476 is offline
ik had wind tegen op de fiets
Oud 13-11-2006, 18:58
luchtballon
luchtballon is offline
In de onderbouw kwam ik eigenlijk nooit te laat of ik weet t niet meer. Daarna ging ik gewoon een uur niet, of ik kwam nog iets extra te laat. Het eerste kwartier staat er iemand bij de ingang te kijken wie er te laat is, en daarna niet meer dus dat was makkelijk.

Sowieso controleerden ze alleen het eerste uur en vonden de leraren het allemaal wel best en was ik het laatste jaar officieel al 3 keer per week het eerste uur vrij, dus ik had ook niet zoveel kans om officieel te laat te komen.

Maare, ik heb dus bijna geen briefjes gehad, maar anders zei ik gewoon 'goedemorgen' in verschillende variaties afhankelijk van mn humeur en verder geen reden. (volgens mij heb ik in een heel slecht humeur een keer gezegd dat t m niks aan ging en toen doorgelopen )
Oud 13-11-2006, 20:19
Vice
Vice is offline
Zover ik weet kwam ik nooit te laat.
Oud 13-11-2006, 21:31
Verwijderd
Ik ben nog nooit te laat gekomen, ik ben altijd super netjes optijd
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 17:14
Verwijderd
Als ik te laat kom, zeg ik gewoon dat ik geen zin had om op tijd te komen. Je moet gewoon verantwoordelijkheid nemen voor de dingen die je doet, of het nou gaat om te laat komen, je huiswerk niet inleveren of spijbelen.

Of ik verzin een enorm onzinverhaal; leraren vinden dat vaak wel een leuke variatie op alle lekke banden en dan heb je er zelf ook nog wat lol aan .
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 21:38
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
me eerste jaar na de middelbare heb ik het voor elkaar gekregen om soms gewoon weken niet te komen :--( leraren echt verbaast wie ik was als ik wel eens verscheen in de les na 3 weken.

Weer een jaar van me leven verspild
Oud 14-11-2006, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Fishbowl schreef op 14-11-2006 @ 18:14 :
Als ik te laat kom, zeg ik gewoon dat ik geen zin had om op tijd te komen. Je moet gewoon verantwoordelijkheid nemen voor de dingen die je doet, of het nou gaat om te laat komen, je huiswerk niet inleveren of spijbelen.

Of ik verzin een enorm onzinverhaal; leraren vinden dat vaak wel een leuke variatie op alle lekke banden en dan heb je er zelf ook nog wat lol aan .
Verantwoordelijkheid neem je voor je *keuzes*, niet voor dingen waar je geen invloed op uitoefent. Als het OV niet naar behoren werkt of de brug open staat is dat gewoon stomme pech.

Daarnaast is het systeem waarbij een leraar alle laatkomers moet ondervragen gewoon achterlijk. Regel dat via een conciërge of receptioniste. Als ik leraar was zou het me ronduit irritant lijken om die grapjassen die je les verstoren ook nog eens verbaal te moeten bevechten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten