Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-03-2007, 12:46
Uice
Uice is offline
Als motief. 25 moeten het er zijn. Ik heb er 22.
Oud 18-03-2007, 12:48
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 18-03-2007 @ 13:46 :
Wat zocht jij ookal weer?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2007, 12:59
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 18-03-2007 @ 13:48 :
Wat zocht jij ookal weer?
Topictitel: het getal 23.
Oud 19-03-2007, 19:52
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
En wanneer is het een motief?
Oud 19-03-2007, 22:23
Uice
Uice is offline
In dit geval: als het erin voorkomt maar geen thema is. Je moet de plot kunnen vertellen zonder het motief te noemen.
Oud 20-03-2007, 01:54
Verwijderd
Eeeh, kun je het niet gewoon op het symbolische aantal van 23 houden?

Ik weet trouwens niks. Wie verzint deze rare motiefjes?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 01:56
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 20-03-2007 @ 02:54 :

Ik weet trouwens niks. Wie verzint deze rare motiefjes?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 08:41
Blubje
Blubje is offline
In een episode van One Tree Hill heeft Hailey het getal 23 op d'r rug laten tattoëren, het basketbal rugnummer van d'r vriend, Nathan. Wanneer Nathan dat ziet, wordt ie boos.
Weet niet precies welke episode dat ook alweer is. Kan het wel voor je opzoeken als je wilt. Als dit een goed motief is dan
Oud 20-03-2007, 09:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Juice schreef op 18-03-2007 @ 13:46 :
Ik snap het niet. Waarvoor precies moet je er 25 hebben?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 09:50
HenkMul
HenkMul is offline
Godallemachtig, komt er uberhaupt iets wetenschappelijks in die studie aan de orde of is het continue een gezellig koffieleutclubje?
Oud 20-03-2007, 10:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Nou nou, moet dat nou weer zo denigrerend? "algemene bioscoopkunde" en "filmfeitjes opdreunen" zijn toch echt wetenschappelijk verantwoorde vakken. Bovendien moet je de diepgang van de klassieke popcorntheorie niet onderschatten.
Oud 20-03-2007, 10:39
HenkMul
HenkMul is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 20-03-2007 @ 11:21 :
Nou nou, moet dat nou weer zo denigrerend? "algemene bioscoopkunde" en "filmfeitjes opdreunen" zijn toch echt wetenschappelijk verantwoorde vakken. Bovendien moet je de diepgang van de klassieke popcorntheorie niet onderschatten.
O ja, en de falsificeerbaarheid van uitspraken als 'de bek van Jaws lijkt op een flamoes' natuurlijk.
Oud 20-03-2007, 10:43
DanielC
DanielC is offline
Nou, daar stop ik m'n lul niet in.
Oud 20-03-2007, 11:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 20-03-2007 @ 10:26 :
Ik snap het niet. Waarvoor precies moet je er 25 hebben?
Voor die opdracht. Je moet vijfentwintig van die dingen opzoeken en beschrijven. Het gaat ze vooral om dat we heel veel moeten maken, omdat het qua inhoud niets voorstelt.
Oud 20-03-2007, 11:08
HenkMul
HenkMul is offline
Maar Juice, heb je wel eens aan zo'n self proclaimed PROFESSOR gevraagd wat het academische nut van een dergelijke opdracht is? Dit gaat toch helemaal nergens over, het is gewoon bezigheidstherapie voor mensen die niet weten wat ze aan moeten met hun vakgebied én leven.
Oud 20-03-2007, 11:43
Uice
Uice is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 20-03-2007 @ 12:08 :
Maar Juice, heb je wel eens aan zo'n self proclaimed PROFESSOR gevraagd wat het academische nut van een dergelijke opdracht is? Dit gaat toch helemaal nergens over, het is gewoon bezigheidstherapie voor mensen die niet weten wat ze aan moeten met hun vakgebied én leven.
Ik kies ook niet voor deze onzin hoor. Bovendien komen er in de studie wel degelijk nuttigere zaken aan bod. Ik denk dat deze opdracht qua nut wel het dieptepunt is.
Oud 20-03-2007, 11:59
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-03-2007 @ 12:43 :
Ik kies ook niet voor deze onzin hoor. Bovendien komen er in de studie wel degelijk nuttigere zaken aan bod. Ik denk dat deze opdracht qua nut wel het dieptepunt is.
Ik ben het helemaal met je eens Dit is een opdracht op het niveau van ivbo oid
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 19:49
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Ik kies ook niet voor deze onzin hoor. Bovendien komen er in de studie wel degelijk nuttigere zaken aan bod.
Noem eens wat leuks. (uit oprechte interesse, niet zozeer diss)
Oud 20-03-2007, 21:06
Verwijderd
Citaat:
Maar dat was de vraag niet. Heb je wel eens aan een professor gevraagd wat het nut ervan is?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 22:11
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 20-03-2007 @ 22:06 :
Maar dat was de vraag niet. Heb je wel eens aan een professor gevraagd wat het nut ervan is?
Nee. Ik heb geen hierbij betrokken professor gesproken sinds ik precies weet wat de opdracht inhoudt.
Oud 21-03-2007, 12:17
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 20-03-2007 @ 22:06 :
Het nut ervan is als ik het vorig jaar goed begrepen dat je tijdens het schrijven van recensies opmerkingen kunt maken ŕ la:

Citaat:
Regisseur Pieter Kuijpers haalt zijn onderwerpen bij voorkeur uit het echte leven. De maker van films als Van God los! (de bende van Venlo) en Off Screen (de gijzeling in de Amsterdamse Rembrandt Toren) baseert zijn nieuwe productie op de diamantroof bij Gassan Diamonds in 2001.

of

Citaat:
Vooral Birol Ünel lijkt patent te hebben op personages met fatalistisch drugsgebruik en een overvloedige dosis zelfhaat. In Gegen die Wand raasde hij virtuoos als de Turks-Duitse Cahit, gegijzeld door verdriet en gevangen tussen twee culturen. In Die Unerzogenen, dit jaar in Rotterdam winnaar van een Tiger Award, was hij de Duits-Portugese hufter Axel, die verdoofd door drugs en op zoek naar het grote geld zijn dochter verwaarloost. Nu is hij de drankzuchtige Transylvaanse zigeuner Tchangalo die al rondzwervend Zingarina (Asia Argento) tegen het lijf loopt.

maar dan in films van verschillende regisseurs. Kortom dat je mediaproducten op basis van een gedeeld thema met elkaar in verband kunt brengen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 12:45
HenkMul
HenkMul is offline
Dat kan elke lamlul.
Oud 21-03-2007, 13:43
Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar filmstudenten nog niet. Vandaar.
Oud 21-03-2007, 14:41
Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 21-03-2007 @ 13:17 :
Kortom dat je mediaproducten op basis van een gedeeld thema met elkaar in verband kunt brengen.
Ja, maar het punt is dat een getal an sich een nogal zwakke basis is om verbanden te leggen. Als het nou om het getal in numerologische zin ging, soit.

Maar om te helpen, wikipedia is een uitstekende bron voor dit soort trivia:

In visual media

23 is:
  • * 23, a German movie about Karl Koch
    * The Number 23, a 2007 film starring Jim Carrey
    * The number of people (16 females, 7 males) Neo selects in order to re-found Zion in The Matrix Reloaded.[citation needed]
    * Happy Gilmore's number in the movie Happy Gilmore.
    * 23 Meteor Street, the home address of the main characters in the television show "Spaced".
    * One of the "Lost Numbers" on the television show Lost, along with 4, 8, 15, 16 and 42.
    * Network 23 in the TV series "Max Headroom".
    * Part of a riddle in the video game Legend of Zelda: Ocarina of Time: a Deku Scrub tells Link "23 is number one!"
    * In the movie The Prestige, when Christian Bale's character is incarcerated his identifcation number is 23.
    * An often used number in artist Jamie Hewlett's artwork.
Oud 21-03-2007, 15:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 21-03-2007 @ 15:41 :
Ja, maar het punt is dat een getal an sich een nogal zwakke basis is om verbanden te leggen.
Klopt. Nu ik weet wat blijkbaar het doel van de opdracht is vind ik het ook wat vreemd dat de leraar dit motief okee vond.

Citaat:
Maar om te helpen, wikipedia is een uitstekende bron voor dit soort trivia:
Ja, de meeste van mijn titels komen al uit die lijst.
Oud 21-03-2007, 17:08
first eror
first eror is offline
Citaat:
HenkMul schreef op 21-03-2007 @ 13:45 :
Dat kan elke lamlul.
Mhoah dat valt wel mee. Elke lamlul kan een wetboek pakken en regels stampen. Het interpreteren en toepassen is hetgene dat het boeiend maakt. Ik geef toe dat het niet een van de meeste inspirerende opdrachten is, maar het is nu ook weer niet zó simpel als iedereen het hier doet lijken. Bovendien is het niet de bedoeling een context te vinden voor thema's maar voor motieven; net even iets anders.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 17:18
capibara
capibara is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 21-03-2007 @ 15:41 :
Network 23
The network that means business, now transmitting live to the world
Oud 21-03-2007, 21:01
Magican
Magican is offline
Shakespeare en ik zijn beiden geboren op 23 april. Dezelfde dag dat de dichter Wilfred Owen overleed trouwens.
Oud 21-03-2007, 21:30
Verwijderd
Citaat:
Magican schreef op 21-03-2007 @ 22:01 :
Shakespeare en ik zijn beiden geboren op 23 april. Dezelfde dag dat de dichter Wilfred Owen overleed trouwens.
Ook dezelfde dag dat Shakespeare overleed, als je daar toch mee bezig bent.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 21:31
Verwijderd
Citaat:
MargotTenenbaum schreef op 21-03-2007 @ 13:17 :
Het nut ervan is als ik het vorig jaar goed begrepen dat je tijdens het schrijven van recensies opmerkingen kunt maken ŕ la:

of

maar dan in films van verschillende regisseurs. Kortom dat je mediaproducten op basis van een gedeeld thema met elkaar in verband kunt brengen.
Maar dat kan je ook als je je voor of na het zien van de film je eventjes verdiept in de regisseur of acteurs.
En sowieso moet je maar net dat ene thema hebben gedaan om de link te leggen. Praktisch is het dus niet.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2007, 21:49
first eror
first eror is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-03-2007 @ 22:31 :
Maar dat kan je ook als je je voor of na het zien van de film je eventjes verdiept in de regisseur of acteurs.
En sowieso moet je maar net dat ene thema hebben gedaan om de link te leggen. Praktisch is het dus niet.
Wat Margot zegt klopt maar deels, want het is, ondanks dat het een zaadopdracht is toch wel iets charmanter dan dit.

Mhohaha, intussen wil ik even kwijt dat ik nu al negen uur lang naar vingerende vrouwen aan het kijken ben, dat het begint te vervelen en dat ik me niet kan voorstellen dat ik het ook maar tien minuten had uitgehouden als ik had moeten zoeken naar films met het getal '23' er in.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2007, 01:11
Hyphen
Hyphen is offline
Ben je geinspireerd door de film 'the number 23' ofzo?? Als je maar geen seriemoordenaar wordt..
Reageren

Regels voor berichten