Zo! wat een reacties
Ik heb tussendoor al de j'alle en de enters voor de laatste regels vervangen, want daar kon ik me meteen in vinden

.
@porcelain , thanx voor je uitgebreide reactie! Waarom schrik je van rijm? Ben je sowieso geen rijmfan, of ging het specifiek om dit gedicht?
De reden dat ik in cursief mn gedichten post heeft helemaal niet te maken met gedicht zelf hoor, zo heb ik het altijd gedaan hier

Vind t zelf mooier, en zorgt voor duidelijker onderscheid met de gewoon geschreven tekst erboven. That's all.
Ik was me er van bewust dat een prijs hoog is en iets duur... maar om binnen het rijmschema te blijven en toch te zeggen wat ik wilde zeggen heb ik toch voor deze contaminatie gekozen. Zou t misschien mogen vallen onder dichterlijke vrijheid (of knulligheid?

)?
Daarentegen staat 'je weet het dus echt nooit' er niet alleen voor de rijm. Die zin hoort er voor mij juist in omdat het mijn (en haar) onbegrip uit, dat je alles goed lijkt te doen, en alsnog gaat het 'mis'. Je bent dus nooit 100% safe, je weet het dus echt nooit. Vandaar. En dat het rijmde maakte het voor mij juist dé zin op de juiste plek.
En wat de titel betreft, dat ben ik met je eens, maar ik kon niet zo 123 iets beters verzinnen... Suggesties?
@de rest: thanx. Het protest tegen de puntjes kan ik begrijpen, die lijken af en toe automatisch op mijn scherm te komen, altijd een zwak punt van mij, gaat vanzelf (zie hierboven). Ik denk op zo'n moment dan ruimte, en zet puntjes...
Het vraagteken hoort voor mij juist heel erg bij dit gedicht, omdat ik me dit juist af vraag, er is juist geen antwoord, dat zullen we vanzelf gaan merken op den duur... (ow alweer die puntjes!) en ik vrees dat het meer impact zal hebben dan zij van te voren verwacht, en dat het dus niet zo makkelijk op te lossen is.
Bedankt allemaal. Mochten jullie nog suggesties hebben voor een gepastere titel, dan hoor ik het graag.