Mja, ik vind het niet geweldig. Het onderwerp natuurlijk niet heel origineel, en daarom moeilijker om een goed gedicht over te schrijven. Je schrijft niet erg beeldend. "jij deed dit en ik deed dat en jij.. en ik.."etc. Het is meer een verslag. Misschien zou je eens kunnen proberen om met beeldspraak ed een wat rijkere tekst te schrijven, en misschien wat met ritme en/of rijm, daar kun je de tekst ook meer tot een geheel van maken, nu zijn het meer losse zinnetjes, oneliners.
Je zou jezelf de vraag kunnen stellen "wat wil ik hiermee vertellen?" en daarna bedenken op welke manier je dat het beste kunt doen.
Bijvoorbeeld, als je een gedicht wil schrijven over hoe verdrietig je bent, schrijf je natuurlijk ook niet "ik ben verdrietig". Dat brengt de boodschap helemaal niet over, want niemand zal begrijpen hoe verdrietig je wel niet bent. Als je daarentegen schrijft "mijn hart scheurt in tweeën" (heel cliché, maar daarom niet minder goed), dan zal vrijwel iedereen zich wel kunnen voorstellen hoeveel pijn je voelt, omdat ze er een beeld bij hebben.
Verder over je Engels. Ja, het is bepaald niet foutloos. De zinsopbouw is ook nogal Nederlands. Ik vraag me ook af waarom je Engels hebt gekozen ipv Nederlands. Omdat je het mooier vindt klinken dan Nederlands? Engels klinkt wel sneller mooi dan Nederlands (in liedjes bijvoorbeeld) maar slecht Engels vind ik veel lelijker dan goed Nederlands. Je kunt waarschijnlijk ook veel beter formuleren in het Nederlands dan in het Engels, en het is makkelijker om trucs en foefjes (met rijm en dubbelzinnigheid ed) toe te passen in een Nederlandse tekst.
|