Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-07-2002, 21:52
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Waarom loopt mn hele hoofd nou door elkaar? Ik heb eindelijk vakantie, waar ik zo'n zin in had, en nu voel ik me weer verrot. Nou niet verrot eigenlijk.. Ik voel me zo leeg. Ik heb bijna geen vrienden meer over, ze zijn trouwens onbereikbaar nu ivm vakanties; ik kan pas in september behandeld worden, ze weten nou nog steeds niet precies wat ik heb, ze roepen 'borderl;ine of iets aanverwants' (ook geen idee wat ik daarmee aanmoet); ik heb last van irritante stemmetjes in mn hoofd die roepen dat ik mn eten moet uitkotsen en mezelf moet snijden; ik ben moe maar kan niet slapen; moet constant werken waar ik tegenop kijk, maar daar kan ik niet onderuit want er is een collega van me uitgevallen...

Ik weet gewoon even niet meer waar ik naar toe moet, wat ik moet doen of wat dan ook. Ik heb het gevoel dat ik bij niemand kan gaan uithuilen of wat dan ook..
Oud 06-07-2002, 22:04
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
CodeName Egg schreef:
Waarom loopt mn hele hoofd nou door elkaar? Ik heb eindelijk vakantie, waar ik zo'n zin in had, en nu voel ik me weer verrot. Nou niet verrot eigenlijk.. Ik voel me zo leeg. Ik heb bijna geen vrienden meer over, ze zijn trouwens onbereikbaar nu ivm vakanties; ik kan pas in september behandeld worden, ze weten nou nog steeds niet precies wat ik heb, ze roepen 'borderl;ine of iets aanverwants' (ook geen idee wat ik daarmee aanmoet); ik heb last van irritante stemmetjes in mn hoofd die roepen dat ik mn eten moet uitkotsen en mezelf moet snijden; ik ben moe maar kan niet slapen; moet constant werken waar ik tegenop kijk, maar daar kan ik niet onderuit want er is een collega van me uitgevallen...

Ik weet gewoon even niet meer waar ik naar toe moet, wat ik moet doen of wat dan ook. Ik heb het gevoel dat ik bij niemand kan gaan uithuilen of wat dan ook..
Als je er behoefte aan hebt kun je altijd je verhaal hier op het forum kwijt, dus wat dat betreft kun je dit forum beschouwen als de plek waar je kunt uithuilen.
Waarom kun je niet slapen? Heeft dat ook te maken met de stemmetjes in je hoofd of heeft dat een andere reden? Wat je ook doet: luister niet naar hun "raadgevingen", maar vertrouw op jezelf. Jezelf snijden of je eten uitbraken lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen.
Waarom kijk je op tegen het werk dat je moet doen? Is er een mogelijkheid om het werk wat je doet plezieriger te maken en zo nee, is er dan een ander soort werk waar je je wel prettig bij zou voelen?
Probeer iets te vinden dat je kan helpen om op een prettige manier je vakantie door te komen, zodat je straks in september goed uitgerust aan je behandeling kunt beginnen.
Oud 06-07-2002, 22:12
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

1. Als je er behoefte aan hebt kun je altijd je verhaal hier op het forum kwijt, dus wat dat betreft kun je dit forum beschouwen als de plek waar je kunt uithuilen.
Ja dat is waar, maar af en toe heb ik ook behoefte aan iemand die even een arm om me heen slaat of iets dergelijks, maar die iemand heb ik nu even niet en ik maak al zo moeilijk contact met mensen dat ik niet zo maar naar een vriend (een gewone zeg maar) toe kan gaan met mn shit.

Citaat:
2.Waarom kun je niet slapen? Heeft dat ook te maken met de stemmetjes in je hoofd of heeft dat een andere reden? Wat je ook doet: luister niet naar hun "raadgevingen", maar vertrouw op jezelf. Jezelf snijden of je eten uitbraken lost geen problemen op, maar veroorzaakt alleen maar nieuwe problemen.
ik kan gewoon niet slapen, ik lig maar te piekeren. Ja, die stemmetjes blijven ook maar doorpraten en doorpraten en uiteindelijk val ik wel in slaap, maar dan is het al erg laat en dan kan ik mn bed niet meer uit komen 's ochtends.
Wat die raadgevingen van ze betreft, nu luister ik er even niet echt naar maar zodra ik niets doe gaan ze tegen me aan zitten praten en argumenten verzinnen waarom ik dit of dat moet doen.

Citaat:
3. Waarom kijk je op tegen het werk dat je moet doen? Is er een mogelijkheid om het werk wat je doet plezieriger te maken en zo nee, is er dan een ander soort werk waar je je wel prettig bij zou voelen?
Ik heb een giganitische hekel aan mn werk maar ik werk bij mn ouders, dus ik heb het gevoel dat ik ze nog niet nu in de steek kan laten. Het ligt allemaal een beetje moeilijk en ik ga het er hier ook niet over hebben. Ik kan ook niet van werk veranderen.

Citaat:
4.Probeer iets te vinden dat je kan helpen om op een prettige manier je vakantie door te komen, zodat je straks in september goed uitgerust aan je behandeling kunt beginnen.
Ik heb wel iets, dat is boeken lezen, heel veel boeken lezen, maar ik heb er gewoon geen tijd voor
Bedankt voor je reply, wie weet heb ik er iets aan.
Oud 11-07-2002, 14:57
Sommetje
Sommetje is offline
S-T-E-R-K-T-E
Oud 11-07-2002, 20:40
PiNoW
PiNoW is offline
ik denk dat je het beste (iig tijdens je werk)
proberen je gevoelens uit te zteten, je volledig concentreren op je werk en niks anders in je hoofd toelaten.
het werkt bij mij wel meestal, omdat je dan gewoon even nergens aan dnekt.
ik vind t ook kut dat ik nu vakantie heb, ik voel me een beetje alleen nu het kut gaat tussen mij en men vriend en ik t tegen niemand kan zeggen enzow, ik begrijp wel hoe je je voelt.
het liefst zou ik de hele dag in bed liggen en men verstand op nul zetten..

ik heb geen ervaring met borderline of zo iets, maar ik hoop dat je sterker kan zijn dan de stemmen in je hoofd..
ik wou dat ik je kon helpen of troosten..
sterkte iig
Oud 12-07-2002, 19:19
CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Citaat:
PiNoW schreef:
ik denk dat je het beste (iig tijdens je werk)
proberen je gevoelens uit te zteten, je volledig concentreren op je werk en niks anders in je hoofd toelaten.
het werkt bij mij wel meestal, omdat je dan gewoon even nergens aan dnekt.
Dankjewel voor je tip(s).. Ik probeer tegenwoordig inderdaad om mn verstand volledig op nul te zetten tijdens mn werk en het werkt. Dat is denk ik vooral omdat ik toch alleen maar paracetamol aan incontinente bejaarden verkoop in mn dorpsdrogisterijtje, maar goed, het helpt wel
Het gaat nu wel even beter, ik heb dinsdag een flinke crash gehad in mijn hoofd maar nu ben ik weer "normaal"
Oud 12-07-2002, 20:04
kleine wicca
kleine wicca is offline
probeer zoveel mogelijk strucuur en regelmaat in je leven te maken voor zover dat er nog niet is, en ook eens lekker tijd te nemen om iets te doen waje egt leuk vind......................
heeel veel sterkte verders......
Reageren

Regels voor berichten