Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
en wat hierboven al gezegd werd: Die mensen zijn gewoon echt. daarbij wil ik nog even kwijt dat ik de toon van je bericht een beetje neerbuigend vind met opmerkingen als 'je zit daar met je tong uit je bek, zonder enige vorm van zelfrespect' en een opmerking als 'ik snap niet hoe ze ZOO gelukkig kunnen zijn' diegene met zijn tong uit zijn mond krijgt van mij meer respect dan mensen die deze dingen op zo'n manier verwoorden. bovendien: wélke andere mensen had je nog als voorbeeld kunnen gebruiken?? ik vind je hele bericht en de toon ervan gewoon respectloos en stom. je komt op mij over als een oppervlakkig en kortzichtig persoon die misschien veel beter na had kunnen denken over het posten van dit bericht.
Laatst gewijzigd op 22-01-2007 om 10:25. |
![]() |
||
Citaat:
Geestelijk gehandicapten hebben een laag ontwikkelingsniveau, terwijl ernstig zieke mensen doorgaans wel een normale ontwikkeling hebben doorlopen en zich volledig bewust zijn van de situatie. Het gaat nu om mensen met een verstandelijke beperking (zoals je hen tegenwoordig 'hoort' te noemen) en deze mensen hebben vaak een zeer laag ontwikkelingsniveau. En als je dan kijkt naar kinderen in de kleuterklas, die schamen zich ook nergens voor. Niet omdat ze zich zo vrij voelen, maar omdat het schaamtebesef nog helemaal niet is ontwikkeld. Dus zo moet je eigenlijk gaan denken: als iemand een ontwikkelingsniveau van een 2-jarige heeft, dan is het logisch dat diegene niet naar anderen kijkt, want hij/zij denkt dat de hele wereld om hem/haar draait, net als een peuter. Is het ontwikkelingsniveau iets hoger, dan komt er steeds meer besef bij. Zoals het besef dat ze anders zijn dan anderen. Maar de echte schaamte, of het echte 'als ik zo was geweest, dan was mijn leven beter geweest' dat komt nooit, want zo ver ontwikkelen deze mensen zich helemaal niet. En zit iemand wel op dat niveau, dan zit ie qua gedrag ook al veel verder op zijn beheersingsniveau, waardoor ie ook veel minder gedrag zal vertonen waarvoor hij/zij zich kan schamen.
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
vind het trouwens vaak wel moeilijk... omgang met 'dat soort mensen'. want staren is fucking onbeleefd en kinderachtig. maar negeren kan ook echt niet. en op zo'n moment ben ik altijd spontaan vergeten hoe "normaal" ook alweer gaat... sommige gehandicapten zijn blij dat ze geboren zijn, anderen niet. net als "gewone" mensen zeg maar... ik denk dat het ligt aan de mate van gehandicaptheid, in hoeverre iemand gelukkig is en beseft wat er om hem heen gebeurt Laatst gewijzigd op 22-01-2007 om 14:24. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja dan zit je even verbaast te kijken.. Ik denk overigens dat het voor elke geestelijk gehandicapte verschillend is |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Citaat:
Autisten echter kunnen wel bijzonder slim zijn, maar hebben soms niet de mogelijkheden om dat voldoende duidelijk te maken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
mentally challanged
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Geestelijk gehandicapt bestaat niet, omdat je geest niet gehandicapt kan zijn...dat is iig niet het geval bij mensen die verstandelijk gehandicapt zijn (ja, ik vind geest en verstand twee verschillende dingen ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Gewoon een andere naam voor hetzelfde! Het is misschien niet een perfecte omschrijving, maar is toch jaren gebruikt. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Onwerkelijkheid. Em. | 14 | 02-07-2010 15:06 | |
Algemene schoolzaken |
enquete geestelijk gehandicapten Verwijderd | 55 | 07-07-2005 13:20 | |
Seksualiteit |
Vriendin wil niet Maroon | 162 | 28-06-2005 19:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Vrijheid ten koste van vrijheid - niet voltooid Raakvlak | 11 | 20-01-2005 18:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Nina & Sara Giles | 18 | 24-07-2003 22:37 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Filosofisch is mij een beetje vreemd PsychoBoy | 5 | 13-12-2002 13:46 |