Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
geen id, geen zin na te denken ![]()
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Anderen die zowiezo een achterstand hebben, vallen hier natuurlijk buiten. Het lijkt me logisch dat niet 'iedereen' dat kan. [edit] Hoewel ik over dat laatste ook nog mijn twijfels heb :/ Laatst gewijzigd op 19-06-2002 om 20:51. |
![]() |
|
![]() |
Jah, bij wiskunde heb ik zoiets van: de stof doorlezen en daarna de sommen maken. Niet echt verder denken waarom zoiets is....voor HAVO is dat kennelijk genoeg
![]() ![]() Maar bij natuurkunde vraag ik me telkens af hoe ze aan die formules komen, daar kan ik ze niet zomaar domweg uit mn kop leren; als ik niet snap hoe ze aan die formules komen, kan ik ze ook moeilijk toepassen. En in het natuurkunde boek (systematisch natuurkunde) wordt dat ook helemaal niet uitgelegd. Een aangeboren wiskundeknobbel bestaat niet; net zoals jij, ********, heeft mn broer ook langzaam aan wiskunde/natuurkunde van mn vader geleerd en die snapt zo wat alles (en kan ook bijna alles verklaren). Ik heb dit niet geleerd, ik moest het uit de schoolboeken halen. Nou is het ook weer niet zo dat ik allemaal 2-en en 3-en ofzo haal voor wiskunde/natuurkunde (integendeel: voor na. 6-en en 7-ens, voor wi. 7-ens en 8-en) , maar toch blijft het er bij mij niet goed inzitten. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik maak sommen altijd, ga dan pas kijken hoe het volgens het boek zou moeten...
![]() ![]() ![]() Boeken zijn leuk, maar zelf uitzoeken is veel leuker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Handleidingen? Wat zijn dat? ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Bij Natuurkunde: als een object een bepaald aantal DB geluid produceert, dan produceren 2 objecten 3 DB geluid meer. Gelijk mijn eerste vraag: hoe kom je aan die 3 DB? ![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
__________________
~ Maybe it won’t last forever, but who says the best loves do ~ November is all I know, and all I ever wanted to know ~
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het eerste kind krijgt meestal de meeste aandacht in de vroege jeugd .. bij de volgelingen zijn de ouders al meer eraan 'gewend'. Mijn vader oefende wel met mij bijv, maar niet met mijn zusje .. ook was hij zoveel mogelijk bij me in mijn vroege jeugd en had hij er een 'speciaal gevoel' bij ![]() ![]() Biologisch heb je het statistische 'bewijs' dat bij grote families het 3e en / of 4e kind vaker ziek is en schijnbaar vatbaarder is geestelijke achterstanden (dingen zoals autisme komen veel vaker voor). |
![]() |
|
die zogenaamde wiskunde knobbel bestaat denk ik wel, in zekere zin dan. het is ook zo dat het bij veel meisjes tussen de oren zit "meisjes zijn slechter in wiskunde" een meisje zal daar sneller aan toe geven. denk dat ik dat zelf ook doe. ik heb wiskunde nooit gesnapt maar daar zal vast meer dan 1 oorzaak voor zijn.
maargoed het is ook gewoon een feit dat sommigen veel beter daar in zijn dan anderen, maar er is ook wel een heel groot percentage dat daar aan denkt te voltooien (of niet) maar wat helemaal niet waar is. sorry van m'n verotte geformuleerde zinnen.
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mh, ik denk dat je heel erg gelijk hebt. Op die manier leer je zelf, ontdek je zelf. Ik weet van mezelf dat ik veel dingen niet snap, maar toch op kan lossen omdat ik de formules ken. Dat frustreert me mateloos want ik wil het niet kunnen oplossen, ik wil weten waarom het zo werkt. Alleen als ik het vraag, legt de leraar weer uit HOE je het oplost. Grr.
*en mensen vragen zich af waarom ze zo'n hekel heeft aan wiskunde* |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
School heeft alles met prestaties (cijfers, studiepunten) te maken. Wat boeit het nou waaróm zoiets is? Je moet pieken op het juiste moment. Dàn moet je er staan. Dàn moet je het op kunnen lossen. De rest van het schooljaar kun je niks doen, als je er maar staat als het móét... Dáár draait school om... Pieken op de juiste momenten... |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dat jullie nou zo zielig zijn om een paar weken voor het examen als een stelletje gestresste kippen te stampen, is mijn probleem niet ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je hebt je tabellenboekje (Binas ofzo heet dat tegenwoordig). Het enige dat je dient te weten is hoe de je fomules moet combineren, omzetten en/of invullen. Btw: ik heb al vakantie ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze denken niet na en juist daaraan moet gewerkt worden. Citaat:
![]() ![]() Heb geen verplichtingen momenteel ![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
2) Dan hebben ze de formule verkeerd geleerd. Ze kunnen hem niet omzetten/toepassen. 3) Kun je dan even een voorbeeld geven van zo'n vraag? [grootheidswaanzin] Trouwens, ik denk dat ik met een willekeurige forumule en de betekenis van de symbolen de bijbehorende vraag kan beantwoorden. [/grootheidswaanzin] Citaat:
![]() ![]() [edit] Damn.. wat een lieve smiley is dat toch... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [/edit] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Durf te wedden dat ik je genadeloos vloer ![]() Maar goed, ik ga nu eerst naar huis .. voetbal kijken. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Aangezien er mensen zoals mathfreak hier rondlopen, wordt het wel erg moeilijk om een goede vraag te verzinnen ![]() [edit] Ik dacht aan een leuk Natuurkunde vraagstukje, waarin ik momenten en resulterende krachten combineer met beweging ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Misschien voor op de Exacte Vakken-meeting? ![]() ![]() ![]() 2) Dan gaat hij de oplossing toch niet posten? 3) ![]() Maar dit is wel errug offtopic! ![]() ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Kan ik een paar mensen hoofdpijn bezorgen ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Het ging me namelijk om het element 'uitdaging' bij het leren, stimulans van de eigen creativiteit. |
![]() |
|
ruimtelijk inzicht is wel aangeboren, meen ik mij te herinneen. du dan kan je niet goed zijn in elke wetenschap door studiemethode (geologie bijvoorbeeld
![]() ![]() ![]() voor de rest is intresse wekken DE beste studiemethode!!! (dixit mijn moeder die 35jaar les heeft gegeven aan 11jarigen, en om die geïntresseerd te houden, pfrt)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() *is linkshandig* ![]() [edit] Damn... nog steeds offtopic ![]() [/edit] |
![]() |
||
Citaat:
Eva (die afleidingen leren haat maar ze altijd wel intressant vind)
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
|
![]() |
||
Citaat:
__________________
deegrol -=- DUVEL -=- *is lief*
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik moest alleen op school in Belgie - per se - met rechts leren schrijven ![]() Het is wel een punt. Je hersenen bestaan uit de helften, het schijnt zelfs uit te maken op welke kant je slaapt. Maar volgens mij is die invloed miniem. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je rechter hersenhelft stuurt het linkergedeeldte van je lichaam aan, en andersom. Ben je linkhandig, is DUS je rechter hersenhelft beter ontwikkeld en DUS zijn de functies die de hersenhelft uitvoerd ook beter ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ach ja..
__________________
~voor de duidelijkheid, ik doe HAVO-examen~``~
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik slaap ook op rechts, hoewel dat voornamelijk uit praktisch oogpunt is (heb een ringetje bovenin mijn oor links, daardoor kon ik eerst niet op links slapen* Wat doet de rechterhersenhelft dan? *is vooral goed in creatieve dingen en talen* |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Shit... wéér offtopic ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 21-06-2002 om 19:39. |
![]() |
|
|