Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-12-2006, 18:18
Verwijderd
Is er hier iemand die dit studeert en me er wat meer over zou kunnen vertellen?
Ik heb in februari een meeloopdag maar zou toch wel graag voor die tijd al wat evaringen willen horen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-01-2007, 12:37
light fighter
light fighter is offline
Ik studeer het. Wat wil je weten? Waar ga je mwd studeren???
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 13:21
cagie
cagie is offline
Citaat:
light fighter schreef op 01-01-2007 @ 13:37 :
Ik studeer het. Wat wil je weten? Waar ga je mwd studeren???
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 13:53
Verwijderd
Ik wil het in nijmegen gaan doen
Ik wil graag weten hoe de studiedruk is, of het heel veel theorie is, hoe de stages zijn, of jullie het over het algemeen een leuke studie vinden en zulk soort dingen
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 17:26
light fighter
light fighter is offline
persoonlijk vind ik de studie druk laag. Zelf hoef ik weinig te doen om ergens een voldoende op te halen. Soms is dat prettig soms verveel je je helemaal dood. Ik vind het een goede verhouding theorie. In het eerste jaar en tweede jaar word je voornamelijk voorbereid op de derde jaars stage die 10 maanden duurt. In het eerste jaar moest ik iets van 50 uur vrijwilligerswerk te doen, dit stelde niks voor maar, ik had vond ik zelf een leuke plaats om het te doen en heb er leuk vrijwilligerswerk voor in mijn zomervakantie aan over gehouden. Nu het tweede jaar moet ik één middag in de week stage lopen. Dit zijn ook niet echt maatschappelijkwerk stages omdat het heel moeilijk is om die te vinden. Zelf begeleid ik een soort van kinderclub. Dit vind ik opzich wel te doen. Het is jammer vind ik dat ik nu op stage totaal niet met hulpverlening bezig ben. Aan de andere kant dat krijg ik (hopelijk) volgend jaar tien maanden lang. Daarvoor zijn bepaalde vaardigheden nodig waarvan ik wel denk dat ik ze gedurende deze stage op kan doen.

Gemiddeld genomen vind het leuk en heb ik het onwijs naar mijn zin. De vrijheid die we soms krijgen vind ik geweldig (tijdens projecten krijgen we soms alleen het doel van het onderzoek en mogen we zelf het onderwerp bepalen). Ook de vaardigheidslessen (gespreksvoering) vind ik leuk en boeiend helemaal nu wij min of meer gedwongen worden om onze eigen stijl te leren ontdekken.

als je nog vragen hebt just ask
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 19:10
bindmiddel
bindmiddel is offline
Citaat:
light fighter schreef op 02-01-2007 @ 18:26 :
Gemiddeld genomen vind het leuk en heb ik het onwijs naar mijn zin. De vrijheid die we soms krijgen vind ik geweldig (tijdens projecten krijgen we soms alleen het doel van het onderzoek en mogen we zelf het onderwerp bepalen). Ook de vaardigheidslessen (gespreksvoering) vind ik leuk en boeiend helemaal nu wij min of meer gedwongen worden om onze eigen stijl te leren ontdekken.

als je nog vragen hebt just ask
Dit moet je dus net liggen heh, en let er goed op of ze wel een goed beeld geven op zo'n meeloopdag. Vraag studenten om hun mening enzo.

Ik doe ook eerste jaar Social studies aan de NHL(eeuwarden) en er zijn al heel veel mensen gekapt omdat ze deze manier van leren/studeren niet aankunnen of omdat ze bij de opendagen en meeloopdagen een heel ander beeld van de studie hadden gekregen.
Oud 11-01-2007, 21:19
IcedEarth
IcedEarth is offline
Hoi ik doe mwd in nijmegen. het is leuk, maar ik zou ook even het onderwijssysteem (hof, competenties, portfolio, etc) goed onder de loep nemen. Ik ben namelijk een beetje van mening dat het systeem niet echt deugt. Dat is erg jammer. Als je vragen hebt mag je pm-en
Met citaat reageren
Oud 14-01-2007, 13:51
annemarijntjuh
annemarijntjuh is offline
ik heb maatschappelijk werk en dienstverlening gedaan in utrecht.
was dit jaar begonnen en ben intussen ook weer gestopt.
ik vond het erg tegenvallen...het was zo vaag en zo weinig exact...misschien kwam dit ook wel mede doordat ze bij ons de opleidingen mwd, sph en cmv bij elkaar hadden gestopt.
de opdrachten die ik meekreeg vond ik te simpel...en heel erg vermoeiend omdat het de hele tijd over jezelf gaat...
Met citaat reageren
Oud 30-01-2007, 21:01
zeep007
zeep007 is offline
Ik heb het een jaar gedaan in Groningen. Ik vond de studie fantastisch. De studie druk was goed, ik had niet super veel les maar had veel projecten/huiswerk. Wel waren er zware overgangsnormen. Trainingen mocht je maar 1x missen en anders was het opzouten. Maar dat is vast per opleiding verschillend.
Het gaat veel over jezelf inderdaad en de opleiding is ietwat zweverig, maar dat vond ik juist leuk.

De reden waarom ik gestopt ben is dat het je opleid voor een beroep met alleen maar problematiek. Toen ik psyhologische gespreksvoering had (een onderdeel, erg belangrijk, is training) merkte ik dat ik dat niet steeds kon, dag in, dag uit, 1 op 1 over problemen praten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten