Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-06-2007, 08:30
Verwijderd
Ik wil graag ervaringen horen over de opleiding MWD.

Heb gisteren een meeloopdag bij InHolland gehad en het viel me op dat het niveau van de presentaties bij psychologie over levenslooppsychologie zo laag was. Ook was de klas alleen maar aan het keten en leek het dus net een middelbare school.

Ik vraag me af of dat op alle Hoge Scholen zo is met MWD?

Ik wil wel graag de opleiding doen maar in kinderachtig gedrag heb ik geen zin en in laag niveau ook niet.

Heel graag hoor ik ervaringen.

Ik twijfel nu tussen het HU (Amersfoort) en HvA dus wie raadt me wat aan?

Ik hoor ook graag verhalen over welke vakken je krijgt, hoeveel tijd je kwijt bent etc.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2007, 19:14
Verwijderd
er zijn toch genoeg mwd'ers of niet? reacties graag
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 19:28
Verwijderd
Op dit forum duurt het wel eens langer dan een dag.

Fantome doet MWD, als je sneller een reactie wilt zou je haar kunnen pm'en of mailen.

Ik weet niet met welke klas je meegelopen hebt, maar als het de eerste was...dat zijn toch ook nog bijna middelbare scholieren? En het niveau wordt (als het goed is) hoger naarmate je verder in de opleiding komt.

Ik heb geen ervaring met MWD, wel met hbo 'in het algemeen'. En mijn ervaring is dat het op vrij veel opleidingen (en dan met name de sociale opleidingen) op hogescholen nog wat weg hebben van de middelbare school, iig in de eerste jaren. (Universiteit trouwens ook zo nu en dan...) Veel docenten doen er naar mijn mening ook te weinig aan (aan keetgedrag en aan het lage niveau van bv. presentaties).

Mijn ervaring is ook dat je zelf diepgang aan je opleiding moet geven en dat je zelf eisen moet stellen aan je presteren als je dat nodig vindt.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2007, 23:42
Verwijderd
omg waar ga ik aan beginnen
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 06:52
Verwijderd
Aan een studie die je interessant vindt?

Dat is de voornaamste reden waarom je het 'moet' doen iig...is mijn mening. Ik heb het best naar mijn zin gehad op het hbo.

Je kunt natuurlijk altijd beginnen, dan merk je vanzelf hoe het is ed. Dat is de enige manier om er echt achter te komen, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 08:34
Verwijderd
Mijn moeder heeft deeltijd mwd gedaan, daarbij was de klas niet kinderachtig maar de meesten waren ook wat ouder naturlijk. Dus daar heb je niet zo veel aan. Behalve dan dat deeltijd misschien een optie is maar ik weet niet of je daarbij wel stufi krijgt en om nou deeltijd te gaan doen enkel omdat je medestudenten wat volwassener zijn is misschien ook wat gek.
Maargoed, mocht je om welke reden dan ook vragen hebben over mwd in deeltijd, dan kan ik die wel aan mijn moeder doorgeven.

Laatst gewijzigd op 08-06-2007 om 08:40.
Met citaat reageren
Oud 08-06-2007, 11:18
Verwijderd
Ik ga volgende week meelopen in HU Amersfoort, ben benieuwd, de uitnodiging zag er iig enthousiaster en professioneler uit.

Sarah: voor deeltijd krijg je idd geen stufi. Voor duaal wel, schijnt weer iets nieuws te zijn. Maar dan moet je relevant werk hebben en dan had ik dus allang in februari moeten solliciteren, dat wist ik niet, dus helaas.

Bovendien is werken+leren misscien wat te zwaar voor me gezien mijn situatie.

bedankt iig!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 12:10
cagie
cagie is offline
Ik doe zelf mwd en mijn klas is niet echt kinderachtig maar misschien komt dat omdat bij ons de leeftijd ligt tussen de 19 en 27 en over het algemeen iedereen heel serieus is met zijn opleiding/ toekomst bezig is.
Ik vind persoonlijk het niveau van mijn opleiding aan mijn hogeschool niet echt hoog en zoals leonoor al zei moet je echt zelf op zoek gaan naar diepgang en uitdaging. Op mijn school kunnen leraren het vrij weinig schelen of je een vak wel of niet haalt en zul je idd zelf eisen moeten stellen aan je presteren.
Qua vakken is het bij ons zo dat vakken als levensloop, psychologie e.d. wel gehaald worden maar vakken zoals recht vaak moeilijk gevonden worden.
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 12:14
Verwijderd
Citaat:
cagie schreef op 09-06-2007 @ 13:10 :
Ik doe zelf mwd en mijn klas is niet echt kinderachtig maar misschien komt dat omdat bij ons de leeftijd ligt tussen de 19 en 27 en over het algemeen iedereen heel serieus is met zijn opleiding/ toekomst bezig is.
Ik vind persoonlijk het niveau van mijn opleiding aan mijn hogeschool niet echt hoog en zoals leonoor al zei moet je echt zelf op zoek gaan naar diepgang en uitdaging. Op mijn school kunnen leraren het vrij weinig schelen of je een vak wel of niet haalt en zul je idd zelf eisen moeten stellen aan je presteren.
Qua vakken is het bij ons zo dat vakken als levensloop, psychologie e.d. wel gehaald worden maar vakken zoals recht vaak moeilijk gevonden worden.
Ok, dat klinkt op zich wel goed. Waar doe je de opleiding?
Met citaat reageren
Oud 09-06-2007, 20:04
cagie
cagie is offline
Citaat:
bugge schreef op 09-06-2007 @ 13:14 :
Ok, dat klinkt op zich wel goed. Waar doe je de opleiding?
Op het saxion in Enschede. Overigens raad ik iedereen af om daar naar toe te gaan. Op het gebied van organisatie is het werkelijk een puinhoop. Studiepunten die je behaald hebt niet krijgen en daar maanden over moeten doen om het uit eindelijk nog niet te krijgen, om iets te regelen wordt je vaak van de ene naar de andere "balie" gestuurd ect.
Ook de opleiding is slecht georganiseerd. Al hun fouten/ onduidelijkheden worden afgeschoven onder het motto dat studenten zelfstandig moeten zijn.

Ik lees dat je twijfelt tussen HvA en HU. Ik heb over de HvA op zich wel goede verhalen gehoord daarnaast schijnt Windesheim in Zwolle ook wel redelijk goed te zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten