Ik zit nu in een kliniek en begin mij steeds vaker af te vragen of het wel echt mogelijk is om beter te worden...
Ik eet nu vooral omdat het "moet", de precieze hoeveelheid en ook precies op tijd. Maar daarbij ben ik nog wel de hele dag met het eten bezig: kookboeken lezen (maar niks maken), calorieen opzoeken van allerlei dingen, in winkels naar het eten kijken, in mijn hoofd optellen wat ik gegeten heb, plannen wat ik nog ga eten, bedenken wanneer ik weer meer kan bewegen enz...
Zal dit ooit wel weg gaan? Word dit minder zodra je bijna op je gezonde gewicht zit, of wanneer dan wel? Word er namelijk echt gek van en ben echt bang dat ik mijn hele leven nog zo met eten bezig zal zijn...
Weet ook gewoon niet waar ik dan aan moet denken waar denken "normale" mensen de hele dag aan??
Zijn er hier mensen die "genezen" zijn van hun eetstoornis? Hoe heb je dit bereikt? En is het nu ook zo dat het je niet meer uitmaakt of je nou 3 kilo meer of minder weegt? En houd je je nog vast aan een eetlijst, of kun je gewoon eten op je gevoel?
Allerlei dingen die ik me afvraag....ben gewoon bang dat ik straks nogsteeds precies volgens een eetlijst moet eten en in de stress schiet als ik een ons aangekomen ben