Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-02-2007, 10:54
Koning
Koning is offline
Hey Hallo,

Het netwerk hier thuis begin nogal vol te raken. En ik zat eigenlijk te denken aan een router met iets meer lan poorten. Om de situatie te verduidelijken maak ik even een tekening.

Ook lijkt het me dat de 3 clients aan het wifi accesspoint netwerktechnisch een vertraging hebben bij vol gebruik gezien de 3 clients 1 100MBit verbinding naar de 3 clients aan de SMC router hebben.

Zijn er grotere routers beschikbaar met printserver, de wifi accespoint blijft gewoon. ?

p.s. het betreft een printer met LPT én USB aansluiting!
Oud 08-02-2007, 21:52
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Kan je geen netwerkprinter van die canon maken? Ik had nog wat jetdirect-achtige insteekkaarten voor canon printers, maar ik heb ze een paar dagen geleden weggepleurd.
Oud 08-02-2007, 21:56
Koning
Koning is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-02-2007 @ 22:52 :
Kan je geen netwerkprinter van die canon maken? Ik had nog wat jetdirect-achtige insteekkaarten voor canon printers, maar ik heb ze een paar dagen geleden weggepleurd.
Nouja dat hangt van de oplossing af die wordt voorgesteld. Zo'n 19 inch router is erg overdreven uiteraard.
Oud 08-02-2007, 21:59
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Hoezo overdreven? 19" is hip, en het past nog net in je meterkast.

Maar als je zes clients hebt kan je het beste misschien een losse server in elkaar knallen die alles doet met een aantal van die gekke 4-poorten-op-één-netwerkkaart-kaarten. Heb je meteen netwerkopslag. Gewoon een of ander low-power systeempje dat de hele dag aan kan staan.

En zet daar dan Solaris op ofzo
(geen hoofdletters in je sunonlineID stoppen, en als je updates gedownload hebt de rechten even goed zetten).
Oud 08-02-2007, 22:04
Koning
Koning is offline
Mja, heb nog een intel systeempje met onboard lan//sound//video en celeron's 1,2 t/m 500 liggen. Maar ik vind het wat overdreven, hoewel ik nog een SSH bak zoek. Maar ik heb er weinig verstand van, waarom solaris eigenlijk?
Oud 08-02-2007, 22:06
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Omdat het gaaf is om een Solaris server te hebben uiteraard, en dan heb je ook meteen een stabiele bak waar geen onnodige meuk op draait.
Oud 08-02-2007, 22:07
Koning
Koning is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-02-2007 @ 23:06 :
Omdat het gaaf is om een Solaris server te hebben uiteraard, en dan heb je ook meteen een stabiele bak waar geen onnodige meuk op draait.
Tsja of een dedicated bakje dat de helft minder stroom neemt en nog stabieler is ;p
Oud 08-02-2007, 22:11
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Nu heb je een los wifi geval en een router. Als je dat wilt gaan uitbreiden heb je misschien een losse printserver nodig. Dat worden toch een hoop losse bakjes.

Ik wil een ULV Core Solo of Core Duo ergens kopen, maar die vind je nergens. Heel jammer, want die dingen verbruiken 5 en 9 Watt, maximaal. Maargoed, als ik dan kijk wat er voor de rest altijd aan staat.. videorecorders, CV ketel, badkamerfan.. euh...
Oud 09-02-2007, 14:35
phoxetis
phoxetis is offline
nou, simpel: op marktplaats een 100 mbit hub kopen ?
Kost je een tientje en daar passen zo weer 23 PC's bij.
Oud 11-02-2007, 16:34
Koning
Koning is offline
Citaat:
SisterOfMercy schreef op 08-02-2007 @ 22:59 :
Hoezo overdreven? 19" is hip, en het past nog net in je meterkast.

Maar als je zes clients hebt kan je het beste misschien een losse server in elkaar knallen die alles doet met een aantal van die gekke 4-poorten-op-één-netwerkkaart-kaarten.
Ik heb al even rond gesneupt op Marktplaats maar kon ze niet vinden.
Heb je merk/type -namen van zulke kaartjes?
Oud 12-02-2007, 16:37
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Koning schreef op 11-02-2007 @ 17:34 :
Ik heb al even rond gesneupt op Marktplaats maar kon ze niet vinden.
Heb je merk/type -namen van zulke kaartjes?
D-Link DFE-570TX, maar die schijnt niet meer gemaakt te worden. Schijnt een intel chipset op te zitten, en een heel stuk beter dan de vervangers van D-Link waar een realtek shitset op zit.

Adaptec maakt(e) ze ook kennelijk
Reageren

Regels voor berichten