Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-01-2007, 09:49
Konijn
Konijn is offline
Ik vraag me af wat nou goed is met oren schoonmaken en wat niet.

Wanneer maken jullie je oren schoon? Elke dag, één keer per week, als ze smerig zijn, nooit?

En hoe dan? Met je vingers, met een wattenstaafje, of nog anders?
Oud 29-01-2007, 09:51
Konijn
Konijn is offline
Ts begint:

Ik maak mijn oren ongeveer 2x per week schoon, meestal na het douchen.

Ik doe dat met wattenstaafjes, en ik pak net zolang nieuwe tot ze schoon naar buiten komen.
Oud 29-01-2007, 09:53
Verwijderd
Wattenstaafjes
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 09:54
Thee Muts
Thee Muts is offline
Ik doe het altijd nadat ik mijn haren gewassen heb, omdat er dan toch ook al water in mijn oren zit Maar niet vaker dan twee keer per week, oorsmeer zit er natuurlijk ook niet voor niks. En ik doe het ook met wattenstaafjes, net zolang totdat ze schoon zijn (meestal 1,5-2 per oor)
Oud 29-01-2007, 10:23
vosje16
vosje16 is offline
Vroeger deed ik het bijna nooit en nu doe ik het zeker 3 keer per week En blijkbaar hoe meer je het doet, hoe meer oorsmeer erin zit...'k Zou het moeten afleren
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 11:01
tuttebel
tuttebel is offline
beter niet met wattenstaafjes doen, dan duw je het oorsmeer verder naar binnen, en kun je over een paar jaar elk jaar naar de dokter om je oren te laten uitspuiten.
en dat is echt ontzettend pijnlijk, aldus mijn vader.
Oud 29-01-2007, 11:02
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
tuttebel schreef op 29-01-2007 @ 12:01 :
beter niet met wattenstaafjes doen, dan duw je het oorsmeer verder naar binnen, en kun je over een paar jaar elk jaar naar de dokter om je oren te laten uitspuiten.
en dat is echt ontzettend pijnlijk, aldus mijn vader.
Dat is totaal niet pijnlijk, voelt (en klinkt) alleen even raar.
Aldus mijzelf.

Zal dus wel per persoon verschillen.
Oud 29-01-2007, 11:15
Lautitia
Lautitia is offline
Mijn KNO-arts zegt altijd dat je alleen met zaken die even groot of groter zijn als je elleboog in je oor mag zitten frutten .. Met niks dus.

Ik maak altijd mijn oren schoon met wattenstaafjes, ook al weet ik dat het niet goed is. Je duwt dan het oorsmeer alleen maar dieper naar binnen. Je oor kan naderhand verstopt raken, omdat oorsmeer gaat samenklonteren tot een grote bal; als je geluk hebt, raakt die los en rolt dan uit je oor.

Ik weet dat er speciale haakjes zijn om oorsmeer uit je oren te scheppen. Dat lijkt me wanneer je heel voorzichtig bent of zelfs iemand weet te strikken om je te helpen een goede manier om je oren schoon te maken. Maar ik heb geen idee waar je zoiets kan kopen. Weet iemand dit?
Oud 29-01-2007, 11:18
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik maak mijn oren schoon met wattenstaafjes als ik merk dat er 'viezigheid' in zit. Dat verschilt nogal: als ik oorontsteking heb, kan het zo'n 2 keer per dag zijn, soms is het een keer per 2 weken.
Van de KNO-arts moet ik juist regelmatig mijn oren schoonmaken met wattenstaafjes. Je moet dan proberen om het oorsmeer niet tegen je trommelvlies aan te duwen (en sowieso ook het wattenstaafje niet tegen het trommelvlies te laten komen). Dan kan het, volgens die arts, geen kwaad.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 13:42
Verwijderd
Ik maak ze bijna elke dag schoon met wattenstaafjes. Ik kan echt niet tegen rommel in mijn oor .
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 14:00
Nienna*
Nienna* is offline
Ik heb eigenlijk nooit zoveel last van oorsmeer. Soms merk ik dat ik het een beetje heb en dat is meestal hoogstens twee keer in de maand of zo... dan haal ik het weg met een wattenstaafje. Daarmee ga ik in mijn oor en in het "gat" langs de randen, dus ik duw het niet dieper mijn oor in of iets dergelijks. OMG ik kan niet uitleggen, ik mis de wetenschappelijke termen .

Dus... met een wattenstaafje, ongeveer twee keer per maand. Alleen als mijn oren vies zijn. Soms met mijn vinger als het kriebelt, maar meestal zit er dan niets. Of piepweinig.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 14:29
Roos
Roos is offline
Ik gebruik ook wattenstaafjes. Ik heb een keer Audispray gekocht, maar dat werkt voor geen meter.
Oud 29-01-2007, 14:49
Verwijderd
Ik maak m'n oorschelp schoon (gewoon door te wassen) en het begin van m'n gehoorgang soms met een wattenstaafje, maar dat is maar zelden nodig. Er komt nooit iets echt ín m'n oor.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 15:11
MTpower
MTpower is offline
Altijd na het douchen met een wattenstaafje... vind het irritant als er water in zit
Oud 29-01-2007, 16:39
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
met haren wassen ja. ik doe het altijd met een schuifspeld -of hoe heet dat ding- met een oud hemd oid. met zo´n haakje achtig iets kun je het er makkelijk uitschuiven en uitpeuteren zonder, denk ik, er verder iets in te duwen.
ik heb heel donkerbruin oorsmeer, dus het is wel nodig het goed bij te houden. hoewel er volgens mij wel meer komt als je het te vaak doet. dus.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2007, 16:48
gurl19
gurl19 is offline
Ik weet ook dat het slecht is door de KNO-arts. Maar ik doe het wel een aantal keer in de week. Dan doe ik het echt alleen maar aan uit buitenkant binnen in je oor. Dan hoop ik dat ik niets verder na binnen duw.

Ik doe het overigens niet net zolang tot het watje schoon is. Ik doe het gewoon maar een keer aan elke kant.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2007, 21:31
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik zit elke morgen met die dingen in mijn oor te peuteren. Ik heb 's nachts altijd van die wassen dopjes in... Dat blijft wel wat plakken en dat voelt ook niet echt lekker aan natuurlijk.
Oud 11-02-2007, 15:28
Verwijderd
Volgens ehm.. die man die mijn oren ooit ging nakijken is het het beste om het tijdens het douchen gewoon de douchekop tegen je oor te houden.. Dus ja, dat doe ik maar. En soms doe ik daarna nog voorzichtig met wattenstaafjes, maar volgens hem was dat niet zo goed..
Met citaat reageren
Oud 11-02-2007, 21:34
Tsu
Tsu is offline
Citaat:
Ju-dith.nl schreef op 11-02-2007 @ 16:28 :
Volgens ehm.. die man die mijn oren ooit ging nakijken is het het beste om het tijdens het douchen gewoon de douchekop tegen je oor te houden
Blijft er bij jou dan nooit water in je oor zitten? Ik heb dat wel eens gehad, dan klinkt alles zo dof... superirritant.
Oud 12-02-2007, 18:26
Verwijderd
Citaat:
Ju-dith.nl schreef op 11-02-2007 @ 16:28 :
Volgens ehm.. die man die mijn oren ooit ging nakijken is het het beste om het tijdens het douchen gewoon de douchekop tegen je oor te houden..
Dat doe ik ook wel eens, maar ik heb vaak het idee dat dat niet echt helpt omdat oorsmeer niet oplost in water.

Iemand ervaring/een mening?
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 18:42
Verwijderd
Citaat:
~lienepien~ schreef op 12-02-2007 @ 19:26 :
Dat doe ik ook wel eens, maar ik heb vaak het idee dat dat niet echt helpt omdat oorsmeer niet oplost in water.

Iemand ervaring/een mening?
Van warm water wordt het wel zachter
Met citaat reageren
Oud 12-02-2007, 20:33
Verwijderd
Wattenstaafjes laat ik wel uit mijn hoofd (oren). Ik heb nogal wat problemen gehad met mijn oren, vandaar dat ik extra voorzichtig ben.
Met wattenstaafjes maak ik alleen mijn oorschelp schoon.
En verder heb je van die smeerseltjes. Een vriend van mij wees mij eens op druppels die je in je oor doet, even laat zitten en dan uitspoelen met lauw water. Werkt als een trein
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Andijvie schreef op 12-02-2007 @ 19:42 :
Van warm water wordt het wel zachter
Maar komt het ook naar buiten?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 12:52
@Moon
@Moon is offline
Ik maak mn oren 1 á 2 keer in de week schoon. Af en toe een keertje met een wattenstaafje, maar dat is eigenlijk niet goed voor je oren. Ik maak het daarom meestal schoon met een speciaal soort haakje. Die heb ik vanuit HongKong. In Nederland heb ik het helaas nog nooit te koop gezien.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2007, 19:44
Flip!
Flip! is offline
Zo'n drie keer per week. Met een wattenstaafje uiteraard.
Oud 13-02-2007, 20:32
thunder110
thunder110 is offline
Met een wattenstaafje, drie keer per week en eigenlijk is het helemaal niet nodig maar ik vind het gewoon leuk
Oud 14-02-2007, 13:56
Hakuna
Hakuna is offline
Ik laat tijdens het douchen gewoon het warme water erin lopen, hierdoor wordt het oorsmeer zacht en gaat het er gemakkelijk uit.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 22:11
Gwenniej
Gwenniej is offline
1 á 2 x per dag.

sowieso 1x per dag, heb ook gemerkt hoe vaker ik het doe, hoe meer het nodig is.
Na 1 dag zijn mijn oren dan ook vettig en vuil.
Die 2de x op een dag is puur omdat ik t erg leuk vind om te doen

Ik steek de staafjes nooit ver in mijn oren, heb wel een aantal x per jaar oorontsteking, dan gebruik ik opgerolde hoekjes toiletpapier

Regels voor berichten