Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-02-2007, 15:04
Stefanie
Stefanie is offline
Mijn moeder woont sinds 2,5 jaar met haar vriend in het buitenland. Ze runnen daar samen een restaurant waar ze hele dagen mee bezig zijn. Tot voor kort ging alles goed. Alleen de laatste tijd is ze vaak chagrijnig en doet ze 'anders' tegen mij.

Eén van hun serveersters is een vriendin van mij die ik regelmatig spreek op msn. Van de week vertelde ze dat mijn moeders vriend een sms-je kreeg waarover hij heel vaag deed. Eerst wilde hij het niet aan die serveerster/vriendin laten zien, maar later deed hij dat toch. Er stond in: Hoi lieverd, ik ben van ... tot ... in de buurt. Ik mis je! Even voor de duidelijkheid: Dit was geen sms van mijn moeder!

Naar mijn weten is mijn moeders vriend geen type dat dit soort sms-jes zomaar verstuurd naar kennissen, dus het knaagt heel erg. Moet ik mijn moeder vertellen dat haar vriend hieraan doet of moet ik mijn mond houden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-02-2007, 15:14
aapje
aapje is offline
Ik zou het niet vertellen, je weet niet hoe groot de kans is dat ze jou geloofd en dan gaat het dalijk tussen jullie instaan.
En in hoeverre weet je nou of die vriend werkelijk iets doet wat hij niet kan maken?
Ik zou het maar even afwachten als ik jou was.
Oud 14-02-2007, 15:14
Dvine
Dvine is offline
als ze zelf al zo anders doet denk ik dat er sowieso al spanningen zijn, of ze weet het al.

misschien toch verstandig om het te zeggen, maar ik weet het niet.. Moeilijk =/
Oud 14-02-2007, 15:17
Jooo
Jooo is offline
Ik zou het zeker zeggen, is toch je moeder. Ze kan het dan aan hem vragen, misschien is iets onschuldigs, misschien niet...
Oud 14-02-2007, 15:28
Stefanie
Stefanie is offline
Ik wil het zeggen, maar ik weet niet in hoeverre het waar is, aangezien ik ze niet heel vaak zie samen. Het kan natuurlijk zijn dat die vriendin het 'verzint' (weetikveelwaarom) of dat het minder erg is dan ik denk... En die spanningen zijn er zeker, dat merk ik wel.

Waarom zouden jullie het wel/niet zeggen dan?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 15:31
luchtballon
luchtballon is offline
Als je nou die data onthoudt en de serveerster dan laat opletten wat hij allemaal doet?
Misschien trek je een beetje voorbarige conclusies, is het z'n tante, of z'n zusje of een oude gewone vriendin die ook iemand kan missen.
Oud 14-02-2007, 15:34
Jooo
Jooo is offline
Citaat:
luchtballon schreef op 14-02-2007 @ 16:31 :
Misschien trek je een beetje voorbarige conclusies, is het z'n tante, of z'n zusje of een oude gewone vriendin die ook iemand kan missen.
Ja dat bedoel ik... Misschien iets onschuldigs... Zou het zeker ff in de gaten houden voor zover dat kan! Succes
Oud 14-02-2007, 15:38
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Misschien weet je moeder het al

Ik weet niet of ik het zou vertellen. Als het waar is zou ik eerst die vriend er op aanspreken dat jij het weet en dat hij het met jouw moeder moet oplossen. Maar je kunt je er ook gewoon niet mee bemoeien, zeker omdat ze zo ver weg zitten en jij niet weet wat waar is
Oud 14-02-2007, 15:46
Verwijderd
Ik zou het wel vertellen, maar goed, mijn moeder zou mij ook geloven. Dat kun je dus zelf bepalen. Zou iig eerst proberen uit te vinden bij die vriend wat dat nou is. Misschien is het wel z'n zus of een goede vriendin van hem?
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 15:57
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-02-2007 @ 16:46 :
Ik zou het wel vertellen, maar goed, mijn moeder zou mij ook geloven. Dat kun je dus zelf bepalen. Zou iig eerst proberen uit te vinden bij die vriend wat dat nou is. Misschien is het wel z'n zus of een goede vriendin van hem?
Hij heeft geen zus en ook geen (echte) vriendinnen, tenminste die heb ik nooit gezien bij hem thuis of er van gehoord (van vertellen ofzo). Hij kent wel veel klanten van het restaurant, dat weet ik wel. Soms twijfel ik eraan of die serveerster het misschien opgeblazen heeft en ik vervolgens voor schut sta als ik er naar vraag.
Met citaat reageren
Oud 14-02-2007, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Stefanie schreef op 14-02-2007 @ 16:57 :
Hij heeft geen zus en ook geen (echte) vriendinnen, tenminste die heb ik nooit gezien bij hem thuis of er van gehoord (van vertellen ofzo). Hij kent wel veel klanten van het restaurant, dat weet ik wel. Soms twijfel ik eraan of die serveerster het misschien opgeblazen heeft en ik vervolgens voor schut sta als ik er naar vraag.
Kun je hem er zelf niet naar vragen? Ik neem aan dat je op redelijk goede voet met hem staat, als hij de vriend van je moeder is. Dan zeg je zoiets van, goh, die-en-die beweerde/ik hoorde dat je rare smsjes kreeg, is dat zo of lult ze uit haar nek? Of zoiets, ik heb geen idee...
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 09:57
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Morgan schreef op 14-02-2007 @ 17:01 :
Kun je hem er zelf niet naar vragen? Ik neem aan dat je op redelijk goede voet met hem staat, als hij de vriend van je moeder is. Dan zeg je zoiets van, goh, die-en-die beweerde/ik hoorde dat je rare smsjes kreeg, is dat zo of lult ze uit haar nek? Of zoiets, ik heb geen idee...
Stel dat het zo is, dan is het wel een gevaarlijke vraag aan hem. Ik ben ook wel bang dat die serveerster/vriendin op haar donder krijgt als ik laat weten dat ik het weet.

*confused*
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 10:46
zeep007
zeep007 is offline
dat smsje kan naar mijn idee zoooooveeel betekenen, dat het volgens mij te voorbarig is om daar conclusies uit te trekken.
Als je dat wel doet, en het is de verkeerde conclusie kwets je daar alleen maar veel mensen mee.

Het enige wat ik zou doen, is op mijn hoede zijn. En met mijn moeder praten over de spanningen die je wel opmerkt. Vragen wat er aan de hand is etc. Maar dat is los van het smsje.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 11:21
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
zeep007 schreef op 15-02-2007 @ 11:46 :
dat smsje kan naar mijn idee zoooooveeel betekenen, dat het volgens mij te voorbarig is om daar conclusies uit te trekken.
Als je dat wel doet, en het is de verkeerde conclusie kwets je daar alleen maar veel mensen mee.

Het enige wat ik zou doen, is op mijn hoede zijn. En met mijn moeder praten over de spanningen die je wel opmerkt. Vragen wat er aan de hand is etc. Maar dat is los van het smsje.
Ik denk dat je wel gelijk hebt. Ik ga te diep nadenken en daar komt het volgende uit:

Hij is een man van bijna zestig, die absoluut nooit flirterig is tegenover andere vrouwen (of juist wel, maar ik weet het niet).

Als ik mijn moeder vraag hoe het is praat ze niet vaak over gevoelens: meer over hoe het gaat in het restaurant en de zakelijke kant... Doorvragen heeft geen zin, ze zegt dat het prima gaat (al geloof ik dat toch niet, ik ken mijn moeder).
Met citaat reageren
Oud 15-02-2007, 16:40
adon1s
adon1s is offline
1x zeggen dat je hem ervan verdenkt en als ze het niet wil weten lekker je mond verder houden. Dan heb je je best gedaan. Zou alleen niet zeggen of laten merken dat je het van je vriendin te weten bent gekomen.
Oud 16-02-2007, 08:25
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
adon1s schreef op 15-02-2007 @ 17:40 :
1x zeggen dat je hem ervan verdenkt en als ze het niet wil weten lekker je mond verder houden. Dan heb je je best gedaan. Zou alleen niet zeggen of laten merken dat je het van je vriendin te weten bent gekomen.
Als het balletje zou gaan rollen weten ze meteen dat het van haar komt Zij is de enige die elke dag spreekt met haar baas (mijn moeders vriend) en dat soort dingen te weten zou kunnen komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten