Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-01-2007, 11:29
Ceridwen
Avatar van Ceridwen
Ceridwen is offline
In vergelijking met je omgeving/leeftijdgenoten?
Zet erbij of je al op jezelf woont of nog bij je ouders
__________________
Go Gadget go!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2007, 11:33
dennis018
dennis018 is offline
Ik woon nog thuis, en we houden van lekker eten (dure slagers kogelbiefstukjes, Vis, veel keus in vleeswaren voor op je brood, Doordeweeks vaak lekkere broodjes etc etc).
Ik denk dat wij gemiddeld meer uitgeven dan andere mensen omdat we altijd voor kwaliteits producten gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 11:34
Larry Flint
Larry Flint is offline
eet je wel eens wat anders dan vlees? christus.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 12:23
dennis018
dennis018 is offline
ach we zijn toch geboren vleeseters
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 12:28
Larry Flint
Larry Flint is offline


__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 12:47
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
zo'n 70 euro per maand, ik woon op kamers en eet alleen van maandagmiddag tm vrijdagochtend.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 12:57
noa-zut
Avatar van noa-zut
noa-zut is offline
Citaat:
Larry Flint schreef op 24-01-2007 @ 12:34 :
eet je wel eens wat anders dan vlees? christus.
Lezen moet je voordat je weer eens iets onnozels zegt:

Ik woon nog thuis, en we houden van lekker eten (dure slagers kogelbiefstukjes, Vis , veel keus in vleeswaren voor op je brood, Doordeweeks vaak lekkere broodjes etc etc).
Ik denk dat wij gemiddeld meer uitgeven dan andere mensen omdat we altijd voor kwaliteits producten gaan.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 13:03
Bloem
Avatar van Bloem
Bloem is offline
Geen idee, ik zou het eens bij moeten houden
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 13:07
Larry Flint
Larry Flint is offline
Citaat:
noa-zut schreef op 24-01-2007 @ 13:57 :
Lezen moet je voordat je weer eens iets onnozels zegt:

Ik woon nog thuis, en we houden van lekker eten (dure slagers kogelbiefstukjes, Vis , veel keus in vleeswaren voor op je brood, Doordeweeks vaak lekkere broodjes etc etc).
Ik denk dat wij gemiddeld meer uitgeven dan andere mensen omdat we altijd voor kwaliteits producten gaan.
ehh elk dier dat je op eet is vlees. hetzij vis, vee, gevogelte, wild of wat dan ook. doe zelf niet zo onnozel.
__________________
All I'm guilty of is bad taste.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 13:12
Experiment
Experiment is offline
Ong. 100 euro per maand, eet in het weekend vaak bij ouders/ vriend (maar vriend ook redelijk vaak bij mij)
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 13:28
Lotte
Avatar van Lotte
Lotte is offline
Als ik zonder mijn ouders ben probeer ik het niet ver boven de 5 euro per dag te houden.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 13:41
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Ik ben heel druk bezig om mijn bonnetjes te bewaren, maar het écht bijhouden heb ik nog niet gedaan.

Ik denk dat ik zo rond de 10 euro zit per week. Dat is dan van maandagavond tot vrijdagochtend.

Bij de supermarkt koop je ook non-food en restzakken, dus ik kan niet alleen op m'n supermarktbonnetjes afgaan. Daarnaast heb ik redelijk wat voorraad in huis (voor een student dan), waardoor ik niet elke week evenveel hoef te kopen.

Ik zou eigenlijk niet weten of ik een gemiddelde student ben, wat dat betreft. Bij de AH kopen studenten vaak makkelijk en duur eten, maar tegelijkertijd staan studenten er weer om bekent dat ze zo goedkoop mogelijk eten.. Dusja...
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 13:42
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Oh, helemaal vergeten dat ik soms ook in de mensa eet (lunch of warm) en dan zit ik dus wel over die tien euro heen.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:14
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Miracle schreef op 24-01-2007 @ 14:41 :
Ik ben heel druk bezig om mijn bonnetjes te bewaren, maar het écht bijhouden heb ik nog niet gedaan.
Ikke ook. ^^ Zit sinds november op kamers, maar met de kerst had het natuurlijk weinig zin om bonnetjes bij te houden.

Ik denk dat ik zit op rond de 15 euro per week. Dan ben ik in het weekend thuis of bij mijn vriend. Ik eet niet heel duur, vries vooral dingen in die ik later opeet en heb als ik alleen ben toch niet de trek om hele zakken chips leeg te vreten. ^^
In het weekend bij mijn ouders eet ik duurdere dingen, maar dat is meer de routine van mijn ouders en het feit dat mijn moeder me een beetje wil verwennen sinds ik het huis uit ben.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:17
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Miracle schreef op 24-01-2007 @ 14:41 :


Ik denk dat ik zo rond de 10 euro zit per week. Dat is dan van maandagavond tot vrijdagochtend.

oeh dat is echt een hongerregime, maar 40 euro tjes per maand. Wat eet jij zoal dat je zo goedkoop uit bent en waar haal je je eten?
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 14:29
Verwijderd
Ik geloof rond de 30/35 euro in de week. Ik woon alleen en ik kijk eigenlijk nooit naar prijzen. Ik heb een B/Cmerkenfobie en ik koop ook wel eens een fles wijn.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 15:47
Verwijderd
woon op mezelf (met vriendje)
in slechte tijden kwam ik rond van 10 euro per week (was wel heel saai eten, in mn eentje dan wel, en een pakje shag per week)
nu zo'n 50 euro per week, inclusief sigaretten
heb gen vriezer, haat de lidl en aanverwanten, ben een verwend kreng die fan is van de appie (daar werk ik ook...)

doe ik het nog best netjes dus
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 15:51
Verwijderd
Zo'n 15-20 euro per week, van maandag t/m vrijdag als ik op mijn kamer zit. Dat lijkt me aan de zuinige kant, maar ik kan er prima van eten.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 24-01-2007, 16:07
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Ik geef echt veel te veel uit aan eten. Het gaat me niet zozeer om kwaliteit maar ik kan het niet uitstaan dat b/c/d/e/..-merk producenten lak hebben aan duurzaamheid. Hopelijk gaat dat over als ik weer ga studeren.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 16:19
Verwijderd
Wij geven met z'n tweeën en twee katten ongeveer 70 euro per week uit aan boodschappen. (En ik heb wel een vriezer, maar gebruik hem niet voor dingen als avondeten en ik haat winkels als de Lidl ook (Aldi is nog erger ). )
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 16:22
Verwijderd
omfg hoe kan je nou met 10/15 euro per week doen
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 17:13
suvórov
Avatar van suvórov
suvórov is offline
Citaat:
rxn schreef op 24-01-2007 @ 17:22 :
omfg hoe kan je nou met 10/15 euro per week doen
Bulk-inkoop en monotoon eten? Leuk.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 17:45
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
rxn schreef op 24-01-2007 @ 17:22 :
omfg hoe kan je nou met 10/15 euro per week doen
naja 15 euro is best te doen als je alleen bent, en alleen maar 4x avondeten hoeft te betalen, 4x luch en 4 x ontbijt., dan heb je 3,75 per dag.
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 17:53
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
rxn schreef op 24-01-2007 @ 17:22 :
omfg hoe kan je nou met 10/15 euro per week doen
Ik eet heel zelden vlees en kaas koop ik nooit want dat vind ik echt niet lekker. Ik koop voor 4,5 dag eten en kom ook altijd rond de 10-15 euro per week. In het weekend eet ik vrijwel altijd bij mijn ouders.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 18:47
Verwijderd
Citaat:
rxn schreef op 24-01-2007 @ 17:22 :
omfg hoe kan je nou met 10/15 euro per week doen
crackers met huttekase , geen brood, maar crackers, want die zijn langer houdbaar, geen frisdrank, veel thee en water, geen boter, veel bij vrienden eten, of als zij ook weinig geld hebben: cooperatie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2007, 18:48
Verwijderd
Citaat:
dennis018 schreef op 24-01-2007 @ 12:33 :
Ik woon nog thuis, en we houden van lekker eten (dure slagers kogelbiefstukjes, Vis, veel keus in vleeswaren voor op je brood, Doordeweeks vaak lekkere broodjes etc etc).
Ik denk dat wij gemiddeld meer uitgeven dan andere mensen omdat we altijd voor kwaliteits producten gaan.
Alles wat dennis018 heeft geschreven, geld ook voor mij =)
En wij zijn ook vleeseters Op mijn moeder na..

Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 18:54.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 19:00
P.:NTIL
Avatar van P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Ik denk ca. 35-40 euro per week voor boodschappen maar ik deel het meeste.
__________________
tirade
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 19:02
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Wij koken over het algemeen erg lekker, maar een avondmaaltijd kost toch maar ongeveer 2 tot 3 euro. Zelf groenten snijden, je eigen vlees kruiden, aardappels zelf schillen en snijden e.d. helpt gewoon heel erg veel. En je proeft er niet aan af dat het goedkope maaltijden zijn. Integendeel.

Ontbijt en lunch kost me per dag ook ongeveer een euro. Drinken kost me iets meer. Ik drink soms een biertje en dan eigenlijk alleen speciaalbier. Dat kost toch al gauw een euro per flesje. Daarnaast drink ik graag rode wijn en geef daar toch minstens vijf euro per fles aan uit.

Eten en drinken kost me dus denk ik zo'n 40 euro per week, als ik niet bij m'n ouders ben in het weekend.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 19:20
Verwijderd
Als ik alleen thuis ben dan geef ik ongeveer het gemiddelde uit aan eten, maar dat komt omdat ik een deel zo paupergoedkoop mogelijk haal (pasta, aardappelen, pasta, rijst, etc) en een deel alleen biologisch of biologisch-dynamisch (melk/zuivel, eieren, groente/fruit). Dat heft elkaar dus op zodat het meer gemiddeld wordt. Verder eet ik vegetarisch en af en toe veganistisch, dus dat scheelt best veel, omdat vlees/vis vrij dure shite is. Kan ik dat verschil weer mooi uitgeven aan te dure biologische troep
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 19:22
Verwijderd
Ik denk zo rond de €20 voor maandagochtend t/m vrijdagmiddag (en vaak ook avond).
Maar soms ook meer .
Het kan denk ik met minder, maar ik eet vega en daarom graag quorn en dat is vrij duur.

En fruit en verse groente is duur....

Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 19:24.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 20:09
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Nou, ik zit toch eigenlijk wel over de 10 euro heen denk ik. Zoals ik al aangaf in mijn andere post. Ik haal misschien dan wel voor 10 euro boodschappen per week, maar ik koop brood bij de bakker en ik eet nog wel eens in de mensa. Daarnaast koop ik bijna nooit vlees (wel eens vleeswaren en deze week voor het eerst een cordonblue). Het duurste eten zijn mijn appels (bio), maar die koop ik in een andere winkel of m'n ouders betalen ze.

Maar goed, ik heb het niet uitgerekend, het is een schatting. Ik koop 1x per 3 maanden oid het één en ander bij de aldi, dat scheelt ook. Maar wat dat precies kost weet ik niet...

Ik hou wel van eenvoudig eten ja. Ik koop geen dure dingen zoals filet american oid omdat ik dat toch niet in m'n eentje op krijg en ik vind het net zo lekker om dat bij mijn ouders te eten ipv op m'n kamer. Als ik ooit een keer tijd over heb, zal ik uitrekenen wat ik per week kwijt ben aan boodschappen, dat zal waarschijnlijk wel tegen vallen dan.
__________________
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 20:11
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Vriendje en ik doen van 150/200 euro p/m alle boodschappen, ook non-food.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 20:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik geef zo'n 80-100 euro per maand uit aan boodschappen. Dat is dan niet alleen eten maar ook toiletspullen, wasmiddel, wc papier, vuilniszakken ed. Ik woon op kamers, ben meestal drie weekenden in de maand weg, een weekend in de maand op mijn kamer en mijn vriend eet hier toch ook wel bijna een keer per week.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 20:47
IcedEarth
Avatar van IcedEarth
IcedEarth is offline
Ehm ik ben van maandag tot vrijdag op mijn kamer, en woensdags eet ik altijd bij mijn vriendje. Dus in principe hoef ik maar 3 keer te koken, maar dan eet er bijna altijd wel iemand mee. Ik denk dat ik tussen de 15 en 20 uitgeef aan eten, als ik aan het eind van de maand geld over heb wat meer, een andere keer eet ik zuiniger en saaier.

Laatst gewijzigd op 24-01-2007 om 20:52.
Met citaat reageren
Oud 24-01-2007, 22:48
Verwijderd
Citaat:
Lilium schreef op 24-01-2007 @ 18:53 :
Ik eet heel zelden vlees en kaas koop ik nooit want dat vind ik echt niet lekker. Ik koop voor 4,5 dag eten en kom ook altijd rond de 10-15 euro per week. In het weekend eet ik vrijwel altijd bij mijn ouders.
ik weet niet hoe je dat doet, maar 4,5 maal 5 of 7 is 22,5 - 31,5 euro ??? Ik vraag me echt af wat je dan eet op een dag als je maar 10-15 euro in de week besteed aan eten, juist als je alleen voor jezelf koopt lijkt het me allemaal duurder omdat bijv verschillende groenten bij elkaar al snel een portie voor 2 is. Volgens mij is vlees ook echt niet duurder dan verse groenten. En je koopt toch ook niet alleen een brood en beleg voor de rest van de dag, neem aan dat je ook wat wilt drinken en fruit koopt.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 00:41
Verwijderd
Ik zit van maandag t/m vrijdag op mijn kamer en ik eet dan vrijdagavond thuis bij mijn ouders. En aangezien ik ook best af en toe op de mensa eet (wat dan 3,40 per keer is, soms iets meer). En ik eet vaak op dinsdag bij mijn oma. Dus ik denk dat ik ongeveer op 20 euro in de week zit. De ene week iets meer dan de andere week. Ik koop wel best vaak dure groentes, maar vlees koop ik zo goedkoop mogelijk en ik neem soms al fruit mee van huis. Ik ben niet zo heel erg van de koffie (ik brand ALTIJD mijn mond...), dus ik koop in de pauzes tussen colleges ook niet van die dure koffie enzo, wat natuurlijk wel scheelt. Maar soms heb ik wel zin in iets uit een automaat (wat ik het liefst helemaal ga afschaffen ).

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 00:44.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 25-01-2007, 07:45
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
rxn schreef op 24-01-2007 @ 23:48 :
ik weet niet hoe je dat doet, maar 4,5 maal 5 of 7 is 22,5 - 31,5 euro ??? Ik vraag me echt af wat je dan eet op een dag als je maar 10-15 euro in de week besteed aan eten, juist als je alleen voor jezelf koopt lijkt het me allemaal duurder omdat bijv verschillende groenten bij elkaar al snel een portie voor 2 is. Volgens mij is vlees ook echt niet duurder dan verse groenten. En je koopt toch ook niet alleen een brood en beleg voor de rest van de dag, neem aan dat je ook wat wilt drinken en fruit koopt.
Waar heb je het over...?
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 08:23
Lilium
Avatar van Lilium
Lilium is offline
Citaat:
rxn schreef op 24-01-2007 @ 23:48 :
ik weet niet hoe je dat doet, maar 4,5 maal 5 of 7 is 22,5 - 31,5 euro ??? Ik vraag me echt af wat je dan eet op een dag als je maar 10-15 euro in de week besteed aan eten, juist als je alleen voor jezelf koopt lijkt het me allemaal duurder omdat bijv verschillende groenten bij elkaar al snel een portie voor 2 is. Volgens mij is vlees ook echt niet duurder dan verse groenten. En je koopt toch ook niet alleen een brood en beleg voor de rest van de dag, neem aan dat je ook wat wilt drinken en fruit koopt.
Ik drink weinig frisdrank, neem af en toe eens een pak sinaasappelsap. Meestal heb ik wel melk in huis. Het scheelt denk ik, dat ik niet zo vaak 'studentenmaaltijden' (zoals kant-en-klaar, wraps uit een pakje, ovenschotel uit een pakje etc.) eet. Ik schil zelf aardappelen en groenten uit het seizoen. Gisteren had ik bijvoorbeeld andijviestampot gemaakt, en dat is, echt niet duur.
__________________
Manuscripten verbranden niet.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 08:28
Iduna
Avatar van Iduna
Iduna is offline
Ik woon op mezelf en nu alleen doordeweeks. Toen ik hier ook de weekenden bleef, was ik meestal nog 20 euro extra kwijt.. Thuis geef ik in het weekend ook gemakkelijk geld uit aan eten, maar dat is dan maximaal 10 euro.

De ene keer sla ik vanalles in (pakken drinken, diepvriesproducten, koekjes, snoep en zo en de andere keer haal ik verse dingen zoals brood, vlees(waren), groente en fruit.
Soms kook ik 2 a 3 porties als ik alleen eet, dus de rest gaat dan in de (veel te kleine) vriezer. Brood vries ik ook in.
Maar ik denk zo'n 15 à 20 euro in de week.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 10:05
Neiu
Avatar van Neiu
Neiu is offline
Citaat:
drukknoopje schreef op 24-01-2007 @ 21:11 :
Vriendje en ik doen van 150/200 euro p/m alle boodschappen, ook non-food.
Daar zitten wij (vriend en ik) ook ongeveer op en daarvan eten we dan in principe iedere dag, ook in het weekend.
__________________
Kõigi teede pikkus ajas on võrdne - | - Рукописи не горят
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 10:10
dennis018
dennis018 is offline
ik denk dat als ik alleen zou wonen rond zou komen met ong 25 euro per week.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 10:47
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Van mijn pogingen tot boekhouden is weinig terechtgekomen, maar het kan volgens mij nooit veel zijn. Ik koop eigenlijk alleen essentiële dingen, geen zoete rommel of kant-en-klaarmaaltijden, en af een toe wat blikjes of een fles drank. Zo rond de 60-70 euro per maand gok ik, misschien nog wel minder.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 10:54
Mestkever
Avatar van Mestkever
Mestkever is offline
Nu ben ik wel nieuschierig wat de mensen voor 15 euro kunnen kopen wat voor 4 a 5 dagen genoeg is? Wil iemand zo vriendelijk zijn om dat even in te typen voor mij? Want ik ga zelf namelijk ook op kamers.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:00
Verwijderd
een kilo aardappels, de goedkoopste potjes/blikjes groente, thee, wasa crackers en iets van beleg. pasta/smeerkaas, zoiets. het goedkoopste vlees is tartaar, slavink of hmburger.
nog best gezond eten ook.
als afwisseling kruidenbouillon uit een potje/blokjes en die hele goedkope noodles.
en sinaasappels en yoghurt.. voor fruit en zuivel

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 11:10.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:02
Broeder
Avatar van Broeder
Broeder is offline
Er zitten zeven dagen in een week.

Maar: half brood, pak melk, pak sinaasappelsap, blik soep, groente voor een paar dagen, zakje aardappeltjes voor een paar dagen, stuk kaas, pak pasta, Quorn/Valess, komkommer, wat appels/mandarijnen/ander fruit, wat bier/wijn/wat je wilt. Zoiets. Gewoon opletten met wat je koopt.
__________________
ENIGSINDS WANNEER?
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:04
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik woon samen met mijn vriend. Wij doen gemiddeld voor zo'n 125 euro per maand boodschappen wat betreft eten en drinken. Ik let wel een beetje op dat ik niet automatisch voor een merk ga als er ook niet-merk is, maar haal het brood altijd bij de bakker (want van de supermarkt vinden we het allebei niet lekker).

Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 11:06.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:21
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
Mestkever schreef op 25-01-2007 @ 11:54 :
Nu ben ik wel nieuschierig wat de mensen voor 15 euro kunnen kopen wat voor 4 a 5 dagen genoeg is? Wil iemand zo vriendelijk zijn om dat even in te typen voor mij? Want ik ga zelf namelijk ook op kamers.
Een grote pan pasta kun je voor drie à vier dagen maken. Als je dan droge pasta neemt, je eigen pastasaus maakt, je eigen groenten snijdt en niet te veel vlees gebruikt, kost die pan je zo'n zes euro. Dan neem ik dus wel aan dat je een toereikend kastje met kruiden e.d. (kosten meegerekend) boven je aanrecht hebt hangen.

Koop je een pot pastasaus, dan ben je al gauw €1,50 kwijt en daar moeten nog groenten en vlees doorheen. Als je zelf je saus maakt kan dat compleet voor maar €4,- o.i.d. Als je zo'n pak/zak met 400 gram gesneden pastagroente koopt, heb je er groenten tussen zitten die helemaal niet lekker zijn door de pasta én je bent duurder uit. Koop gewoon flink wat uien (voorraadje), knoflook, paprika, tomaten en evt. nog wat andere dingen en je kunt best een lekkere saus maken.

Elke dag pasta is ook niets, dus je kunt bijvoorbeeld ook een keer wraps op tafel zetten. Niet die dure wraps van de AH, maar gewoon zelf maken! Bloem, water, zout en olie en je bent er al! En met de inhoud kun je eindeloos variëren. Soms kip, soms gehakt, soms zonder vlees et cetera. En die wraps die je zelf maakt zijn in de koelkast prima een dag of vijf te bewaren. Of beter nog, vries ze in!

Stamppotten zijn ook niet duur en goed te bewaren. Zo ook met chili, rijstschotels (of risotto!), mie (groenten erbij en je bent al een heel eind) et cetera.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik koken erg leuk vind en het dus ook geen straf vind om een uur of meer met het eten bezig te zijn. Ik kook nooit alleen voor mezelf, maar als je voor vijf man kookt, weet je dat je er ook vijf dagen van zou kunnen eten En als je dat doet, is een uur in de keuken helemaal niet zo lang.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:27
zeep007
Avatar van zeep007
zeep007 is offline
vriend en ik: 150 euro per maand

2 jaar gelee was dat nog 80 euro, maar ja, des te meer te besteden des te meer/beter ga je kopen
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:45
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 25-01-2007 @ 12:00 :
een kilo aardappels, de goedkoopste potjes/blikjes groente, thee, wasa crackers en iets van beleg. pasta/smeerkaas, zoiets. het goedkoopste vlees is tartaar, slavink of hmburger.
nog best gezond eten ook.
l
Met citaat reageren
Oud 25-01-2007, 11:57
Gimme more beer
Avatar van Gimme more beer
Gimme more beer is offline
"Gezond" is relatief. Als je alleen maar dat eet, is het niet gezond, maar in principe kun je daar een dag prima op leven. Variatie is gewoon één van de belangrijkste elementen van een goed voedingspatroon.
__________________
Onderuitgezakt in de koffiehoek van het zorgcentrum zit Sieb met volle teugen na te genieten van de Tweede Wereldoorlog. Arnela is de liefste! <3
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie het koopgedrag onder jongeren!
eetje-love
5 08-04-2011 15:54
Werk, Geld & Recht Hoeveel geld geef jij uit aan kleding en zo?
Nancy77
50 24-03-2008 17:15
Verhalen & Gedichten Anouk en Danny #2
Little Phoebe
264 23-07-2006 14:40
Verhalen & Gedichten niet zelf geschreven, maar
Verwijderd
13 25-03-2004 22:08
Verhalen & Gedichten verhaaltje..zal die goed genoeg zijn voor verhalenwedstrijd...
Carlie
5 30-12-2003 12:56
Games vragenlijst gamers
SuperSanne
14 01-10-2003 21:29


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:13.