Advertentie | |
|
![]() |
|
In het begin van de installatie laadt hij noraam vooral wat drivers; dit gebeurt allemaal in blauwgekleurde schermen, maar na een tijdje vraagt hij normaalgezien wat je wilt gaan doen: R: recovery console (herstellingsconsole) of installeren (F3 of F6, even vergeten). Voor zover ik weet moet dat dus altijd beschikbaar zijn, misschien moet je nog eventjes wachten?
Ik weet niet of het mogelijk is dat allemaal aan te passen, vermits ik de Windows Unattend-methodes vrij goed ken, dus volgens mij is deze werkwijze beschikbaar op elke Windows XP-cd. Mocht ik hier toch iets over het hoofd zien, raad ik je aan om op een andere computer gewoon een Windows XP-cd te branden zonder de unattend-bestanden (winnt.sif, unattend.txt). Meer informatie over Windows XP Unattended kan je vinden op: http://unattended.msfn.org/unattended.xp/view/web/1/ (daar zwerft ook een Nederlandstalige vertaling van rond op het net, hoor).
||
Citaat:
Dat niet-grafische gedeelte is waar jij in moet zijn: dat zijn namelijk die blauwe schermen. Ik heb hier eventjes ook de setup open gehad (ik heb hier een computer met een gelijkaardig probleem staan). In begin van de NGUI-gedeelte, laadt hij enkel wat drivers, om ervoor te zorgen dat hij de harde schijf op wat mer exotische systemen (dus SATA/ RAID en dergelijke) kan aanspreken. Daarna toont hij het welkomscherm, waar je dus R moet drukken. De echte installatie van Windows op je systeem begint pas op het moment dat je niet R of Q (dacht ik) ingeeft bij het welkomscherm. De rest van de uitleg staat in je eigen post. Zolang de installatie niet vraagt om opnieuw op te starten, is windows niet opnieuw geïnstalleerd :-) (En die unattended is een manier om die cd aan te passen, vermits heel wat bedrijven dat voor je doen, maar volgens mij kan je niet de recovery console uit het welkomscherm halen, dat was dus enkel voor het geval dat dat wel mogelijk was geweest en op jouw cd het geval zou geweest zijn; maar op zich zijn die procedures niet voor noobs, niet dat ze heel moeilijk zijn, maar volgens mij heb je dan toch beter wat kennis van Windows en de installatie daarvan). In het kort: gewoon wat langer wachten bij het opstarten van de cd, dan komt hij er wel...
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |