Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2007, 23:43
Verwijderd
Wat ik me afvraag: Wat is de reden dat je 'zomaar' iemand zoent? En die iemand kan iedereen zijn, een goede vriend, je ex, een wildvreemde, je beste vriendinnetje, een homo, noem maar op. Maar dat 'zomaar' is dus niet omdat je de vlinders voor iemand hebt, maar 'zomaar'

Nu heb ik het dus wel eens zien gebeuren bij vriendinnen ofzo in een kroeg, maar als ik vraag waarom ze dan met iemand zoenen is het 'zomaar' voor de lol bijvoorbeeld, of omdat je er even zin in had.
Ik vraag me af wat je op die momenten denkt. Wat denk je waardoor je besluit met iemand te gaan zoenen, want denk je daarna?

En dit is niet een discussie of het wel of niet zou moeten, maar ben gewoon benieuwd waardoor het komt en wat je dan denkt zeg maar....
Hopelijk kan een 'zomaar-zoener' zijn/haar visie geven

Laatst gewijzigd op 05-02-2007 om 23:51.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2007, 00:15
Verwijderd
ik denk dat dat zielige mensen zijn die bevestiging nodig hebben en te weinig vrienden en zelfrespect
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 00:33
Verwijderd
Ik denk dat mensen die dat zielig vinden zielige mensen zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 00:43
EggeD
EggeD is offline
de reden dat ik zomaar zoen is meestal als groet, mn grootouders of andere familie bv of meiden die je lang niet ziet.

als reverend en sterrenmeisje elkaar eens een knuffel geven.
Oud 06-02-2007, 01:27
Dvine
Dvine is offline
Ik deed het om mezelf beter te voelen Een soort van egoboost.. Voor mij was het een sport, ik ben er niet trots op maarja.

Ook merk ik dat ik na een break-up heel snel met anderen zoen om me wat beter te voelen

Trouwens, door te zoenen wekt je lichaam een stofje op dat je vrolijk maakt. Dus dat kan ook een reden zijn
Oud 06-02-2007, 02:11
bamiPoep
bamiPoep is offline
drank+geilheid
Oud 06-02-2007, 02:40
Vidar
Vidar is offline
Citaat:
Dvine schreef op 06-02-2007 @ 02:27 :
Ik deed het om mezelf beter te voelen Een soort van egoboost.. Voor mij was het een sport, ik ben er niet trots op maarja.

Ook merk ik dat ik na een break-up heel snel met anderen zoen om me wat beter te voelen

Trouwens, door te zoenen wekt je lichaam een stofje op dat je vrolijk maakt. Dus dat kan ook een reden zijn
Helemaal mee eens...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 07:05
Verwijderd
En 'zomaar' zoenen kan gewoon omdat je zin hebt om te zoenen en er wat 'lekkers' langsloopt.. Nog nooit iemand gezoend om over iemand anders heen te komen, want dat vind ik verschrikkelijk drooog.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 07:20
Verwijderd
Citaat:
EggeD schreef op 06-02-2007 @ 01:43 :
de reden dat ik zomaar zoen is meestal als groet, mn grootouders of andere familie bv of meiden die je lang niet ziet.

als reverend en sterrenmeisje elkaar eens een knuffel geven.
Niet helemaal de zoen die ik bedoelde, da's meer een kus
Ik had het echt over tongzoenen, meer die richting op
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 08:05
Maarten
Maarten is offline
Ze vinden het prettig
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 08:31
Verwijderd
Ik kan een heel verhaal gaan vertellen, maar eigenlijk sluit ik me gewoon bij Dvine aan.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 08:35
Verwijderd
Citaat:
Secret Agent schreef op 06-02-2007 @ 09:31 :
Ik kan een heel verhaal gaan vertellen, maar eigenlijk sluit ik me gewoon bij Dvine aan.
en bij bamiPoep, al heeft dat voor mij meer betrekking op een ONS dan op 'zomaar zoenen'
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 09:19
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 06-02-2007 @ 01:15 :
ik denk dat dat zielige mensen zijn die bevestiging nodig hebben en te weinig vrienden en zelfrespect
jeetje, ik wist niet dat er mensen zijn die hier zo heftig over zijn.
Oud 06-02-2007, 10:01
Qimm
Qimm is offline
Waarschijnlijk omdat die daar zin aan hebben. Niet echt mijn cup of tea, maar ieder zijn meug. Ik vind het vooral iets voor 15-16 jarigen eigenlijk.
Oud 06-02-2007, 10:08
Verwijderd
Citaat:
bamiPoep schreef op 06-02-2007 @ 03:11 :
drank+geilheid
Citaat:
Starsailorr schreef op 06-02-2007 @ 08:05 :
En 'zomaar' zoenen kan gewoon omdat je zin hebt om te zoenen en er wat 'lekkers' langsloopt.. Nog nooit iemand gezoend om over iemand anders heen te komen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:14
Bloem
Bloem is offline
Sfeer + een bepaalde aantrekkingskracht.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 10:39
Verwijderd
Omdat zoenen lekker is.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 11:45
Verwijderd
Omdat zoenen leuk is en bij mutual agreement lijkt me dat er niks mis mee is.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 12:07
tuttebel
tuttebel is offline
flirten is heel leuk, zoenen ligt gewoon net wat verder op lijn. sommige mensen houden het bij flirten en anderen, die wat vrijer zijn op dat gebied, gaan zoenen.
waarom? omdat het lekker en leuk is. je krijgt aandacht van een ander persoon die jij aantrekkelijk vindt, en dat geeft een goed gevoel.
Oud 06-02-2007, 13:15
Verwijderd
Citaat:
Myuki schreef op 06-02-2007 @ 10:19 :
jeetje, ik wist niet dat er mensen zijn die hier zo heftig over zijn.
ik had er misschien de rolleyes achter moeten zetten...
maar bedoelde dus eigenlijk de minder aardige en subtiele vorm van wat Dvine zei...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 13:18
Charly Brown
Charly Brown is offline
Meestal ben ik dronken en denk ik juist niet. Maar de volgende dag denk ik dan wel ''jezus wie heb ik nou weer gezoend!?''.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 13:51
IcedEarth
IcedEarth is offline
voor de leuk
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 13:53
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 06-02-2007 @ 14:18 :
Meestal ben ik dronken en denk ik juist niet. Maar de volgende dag denk ik dan wel ''jezus wie heb ik nou weer gezoend!?''.
dan klinkt dan wel weer erg fout
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 13:59
Charly Brown
Charly Brown is offline
Citaat:
Crimson schreef op 06-02-2007 @ 14:53 :
dan klinkt dan wel weer erg fout
Ach ach ach.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 13:59
Nienna*
Nienna* is offline
Grappig zeg, hier ben ik momenteel veel mee bezig.
Ik snap namelijk totaal niet waarom je dat zou doen. Ik vind zoenen toch best ... ja "speciaal", ik ga me niet zomaar door iedereen laten zoenen. Dat vind ik naast goedkoop ook gewoon niet aantrekkelijk.
Daarnaast vind ik zoenen veel fijner als ik iemand écht leuk vind. Ik heb één keer iemand gezoend die ik niet leuk vond en omg, daar heb ik spijt van gehad.

Verder wat Dvine zegt. Toen het net uit was met mijn vriend, zoende ik sneller met andere jongens. Ik was uit op ... liefde, erkenning of zo? Twee jongens vond ik ook echt leuk, één jongen dus niet (bovenstaande). En laat nou juist die laatste verliefd op mij worden .
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2007, 14:03
MTpower
MTpower is offline
Vind het maar goedkoop. Niet mijn ding.
Heb ook niet zo'n hoge dunk van mensen die dat doen.
Oud 06-02-2007, 14:06
Verwijderd
Citaat:
Nienna* schreef op 06-02-2007 @ 14:59 :
Grappig zeg, hier ben ik momenteel veel mee bezig.
Ik snap namelijk totaal niet waarom je dat zou doen. Ik vind zoenen toch best ... ja "speciaal", ik ga me niet zomaar door iedereen laten zoenen. Dat vind ik naast goedkoop ook gewoon niet aantrekkelijk.
Daarnaast vind ik zoenen veel fijner als ik iemand écht leuk vind. Ik heb één keer iemand gezoend die ik niet leuk vond en omg, daar heb ik spijt van gehad.
heb enkel gezoend met mensen die speciaal voor me waren, en dus ook nooit spijt gehad. begrijp idd niet waarom mensen zichzelf zo willen verlagen (zo ook wat MTpower zegt).
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 14:15
Jooo
Jooo is offline
Ik snap echt niet waar sommige mensen zich druk over maken, ik denk dat ik wel met 20-30 meisjes "zomaar" heb gezoend, vond ze heus wel leuk of aantrekkelijk maar dan nog, wat is zoenen nou
Oud 06-02-2007, 14:17
Crimson
Crimson is offline
Citaat:
Charly Brown schreef op 06-02-2007 @ 14:59 :
Ach ach ach.
lees je eigen post eens terug dan.
niks mis met gewoon zoenen, maar bij jou klinkt het wel erg triest, als je meestal dronken bent
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 14:19
Verwijderd
Omdat ik zoenen niet speciaal vindt. Dat wil zeggen, wel met een speciaal iemand, maar het kan best gewoon. Omdat ik iemand leuk vind en zoenen gewoon leuk is. Soms inderdaad omdat ik erkenning zoek, maar meestal meer 'het gebeurde gewoon'; je bent aan het flirten en dan wordt het vanzelf zoenen.

Nou ja, dat wil zeggen; ik heb mijn periode gehad, in m'n tienertijd. Achteraf was ik toen deels ook wel op zoek naar die erkenning; ik had nooit het idee dat jongens mij echt aantrekkelijk konden vinden en wilde dat graag bewezen zien. Toen ik 15/16 was, heb ik met best veel jongens gezoend, daarna werd het exponentieel minder Het ligt denk ik ook aan je sociale kringen - bij mijn vriendinnen en in onze uitgaansgelegenheid was het heel normaal om gewoon 'voor de leuk' met iemand te zoenen, zonder dat daar wat aan vast zat.

Nou ja, het gebeurde dus eigenlijk maar zelden meer, de lol ging er een beetje af, en toen kreeg ik wat met m'n vriend, dus toen gebeurde er niks meer. Vervolgens ging dat uit en heb ik wel met een paar jongens gezoend, ja. Dat was voornamelijk rebound, dus ook weer die erkenning en domweg afleiding. En eigenlijk ook omdat het gewoon leuk was. Maar het was natuurlijk niet te vergelijken met onze eerste kus toen het weer aan was - dat betekende echt iets.

Mja. Het is dus niet alsof het nooit iets betekent, voor mij, maar dat ligt aan de persoon, niet aan het zoenen zelf. Als je praat met een klasgenoot is dat toch ook niet te vergelijken met een goed gesprek met iemand op wie je heel verliefd bent?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 14:22
Charly Brown
Charly Brown is offline
Citaat:
Crimson schreef op 06-02-2007 @ 15:17 :
lees je eigen post eens terug dan.
niks mis met gewoon zoenen, maar bij jou klinkt het wel erg triest, als je meestal dronken bent
Ik ben heel af en toe dronken. En als jij misschien uit zou gaan zou je de helft van de mensen wel zien zoenen. Ik hecht veel waarde aan seks enzo. Maar zoenen, nee.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 14:26
Jooo
Jooo is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-02-2007 @ 15:19 :

Toen ik 15/16 was, heb ik met best veel jongens gezoend,
Wat is veel... ik zat net even oude topics te lezen, en zie dat er meisjes/jongens zijn die maar 5-10 mensen gezoend hebben en dan 22-23 zijn. Ik snap dat niet... Wat is er in de periode gebeurt dat het allemaal nieuw was, ik bedoel 14-15-16, dat zijn toch de periodes dat je dit soort dingen gaat ontdekken en expirimenteren, dan zoen je toch wat af... Ben ik nou echt de enige
Oud 06-02-2007, 14:27
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jooo schreef op 06-02-2007 @ 15:26 :
Wat is veel... ik zat net even oude topics te lezen, en zie dat er meisjes/jongens zijn die maar 5-10 mensen gezoend hebben en dan 22-23 zijn. Ik snap dat niet... Wat is er in de periode gebeurt dat het allemaal nieuw was, ik bedoel 14-15-16, dat zijn toch de periodes dat je dit soort dingen gaat ontdekken en expirimenteren, dan zoen je toch wat af... Ben ik nou echt de enige
Niet iedereen is sletterig/goedkoop ingesteld
Oud 06-02-2007, 14:31
Verwijderd
Citaat:
Neuh hoor, ik kom ook wel wat verder dan 10. Maar ik ben dan ook sletterig c.q. goedkoop.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 14:32
Jooo
Jooo is offline
Citaat:
MTpower schreef op 06-02-2007 @ 15:27 :
Niet iedereen is sletterig/goedkoop ingesteld
Wat heeft dat met sletterig/goedkoop te maken, het is toch nieuw als je in de pubertijd zit, vooral van je 14e tot je 16,17e. En als je iemand leuk vindt...
Oud 06-02-2007, 14:33
Jooo
Jooo is offline
Citaat:
Morgan schreef op 06-02-2007 @ 15:31 :
Neuh hoor, ik kom ook wel wat verder dan 10. Maar ik ben dan ook sletterig c.q. goedkoop.
Verder dan 10... kom op zeg, ik denk dat ik wel rond de 30-40 zit en dan kan ik me sommige niet eens meer herinneren, en dat is dan meteen sletterig?? Wat een bullshit
Oud 06-02-2007, 14:36
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jooo schreef op 06-02-2007 @ 15:32 :
Wat heeft dat met sletterig/goedkoop te maken, het is toch nieuw als je in de pubertijd zit, vooral van je 14e tot je 16,17e. En als je iemand leuk vindt...
Dat iets nieuw is wil niet zeggen dat je het moet doen
Oud 06-02-2007, 14:36
Verwijderd
Citaat:
Jooo schreef op 06-02-2007 @ 15:33 :
Verder dan 10... kom op zeg, ik denk dat ik wel rond de 30-40 zit en dan kan ik me sommige niet eens meer herinneren, en dat is dan meteen sletterig?? Wat een bullshit
Haha, ja, 30 in 7 jaar is nog geen 5 per jaar, ik vind dat ook wel meevallen. Maar goed.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 14:37
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jooo schreef op 06-02-2007 @ 15:33 :
ik denk dat ik wel rond de 30-40 zit en dan kan ik me sommige niet eens meer herinneren, en dat is dan meteen sletterig??
Ik vind van wel. Maar dat is het leuke aan meningen he, jij kan iets anders vinden
Oud 06-02-2007, 14:39
Iduna
Iduna is offline
Ik vind zoenen ook erg leuk, maar niet met iemand die ik helemaal niet ken. Boeiend, zo zoen je tenminste nooit een loser.

Citaat:
Experimenteren is niet hetzelfde als met jan en alleman zoenen/het bed induiken, vind ik. Ik heb daar tenminste nooit de behoefte aan gehad.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 14:50
Jooo
Jooo is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 06-02-2007 @ 15:39 :
Ik vind zoenen ook erg leuk, maar niet met iemand die ik helemaal niet ken. Boeiend, zo zoen je tenminste nooit een loser.

Experimenteren is niet hetzelfde als met jan en alleman zoenen/het bed induiken, vind ik. Ik heb daar tenminste nooit de behoefte aan gehad.
En als je gaat stappen en je ziet een lekker ding die jou ook wel ziet zitten, dan doe je niks...
Oud 06-02-2007, 14:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jooo schreef op 06-02-2007 @ 15:50 :
En als je gaat stappen en je ziet een lekker ding die jou ook wel ziet zitten, dan doe je niks...
Nope..
Oud 06-02-2007, 14:56
Jooo
Jooo is offline
Citaat:
MTpower schreef op 06-02-2007 @ 15:54 :
Nope..
Niet?? Dus je vind iemand leuk, zij jou, en toch doe je niks?
Oud 06-02-2007, 15:51
gurl19
gurl19 is offline
Die periode heb ik eigenlijk wel gehad.

Ik deed het voor de lol, voor de aandacht, voor het goede ego-gevoel. Ook drank speelde altijd wel een rol.

Wel een leuke tijd op zich, maar het hoeft van mij niet nog een keer.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 15:54
Jooo
Jooo is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 06-02-2007 @ 16:51 :

Ik deed het voor de lol, voor de aandacht, voor het goede ego-gevoel. Ook drank speelde altijd wel een rol.

Ja precies, gewoon voor de lol in de stad/verjaardagen/feestjes, borreltje erbij, leuke meisjes hier en daar, beetje babbelen, van het een komt het ander, beetje zoenen en doei het was leuk, kwam je er nog een keer tegen zoende je nog een keer maar daar bleef het dan bij. Vind het beetje raar dat het lijkt alsof ik hier de enige ben die die tijd gehad heeft ofzo
Oud 06-02-2007, 16:09
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Jooo schreef op 06-02-2007 @ 15:50 :
Nee, dan praten we gewoon. En mocht 'ie ook echt leuk zijn, dan zien we wel verder.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:10
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Jooo schreef op 06-02-2007 @ 16:54 :
Vind het beetje raar dat het lijkt alsof ik hier de enige ben die die tijd gehad heeft ofzo
En ik vind het een beetje raar dat je denkt dat jij de enige bent, terwijl dat toch duidelijk niet zo is.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:10
ST*R
ST*R is offline
Ik vind zoenen ook niet echt bijzonder, het is niet speciaal voor mij. Het is gewoon leuk om met jongens te flirten en dat dat dan uiteindelijk zoenen wordt. En het is natuurlijk ook wel beetje egoboost. Dus tja, ik vind het gewoon leuk en vind t dus ook leuk dat ik het nu weer kan doen nu ik vrijgezel ben
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 16:30
Verwijderd
Citaat:
gurl19 schreef op 06-02-2007 @ 16:51 :

dit
Met citaat reageren
Oud 06-02-2007, 17:20
Verwijderd
ik ben heel duur, heb er maar 2 gezoend
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten