Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: word het spel een daikatana of een prey
Een daikatana (te laat gepubliceerd, weinig verkocht) 7 46.67%
Een Prey (te laat gepubliceerd, veel verkocht) 8 53.33%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2007, 10:50
freyk
freyk is offline
Na 10 jaar het missen van Duke Nukem 4ever, vraag ik me af waarom 3DRealms zo lang wacht om wacht om het spel het te publiceren.

Op het net kwam ik een oude techdemo tegen van het alom bekende spel Prey, uit het jaar 1998.
Dit spel was ook erg lang in ontwikkeling (publicatie: 2006 - aankondiging: 1995 = 11 jaar)
Ze hadden hun grafische motor zelf ontwikkeld, maar gingen jaren later over naar de motor van Doom 3.
Als ik de techdemo bekijkt (dat nog op de oude motor draaide), merk ik al op dat het spel toen al net zoveel in zijn mars had als het spel Unreal, die dat jaar uitkwam.

3DRealms deed het anders: ze kochten de broncode van Quake 2 motor, van hun winst van Duke Nukem 3d, en bewerkten deze verder.
Jaren later merkten ze op dat Quake2 motor niet meer van deze tijd was en ging over naar de motor van Unreal Tournament (classic).

Als je de laatste techdemo bekijkt van Duke4ever, zie je dat het in 2001 al een topspel was (als het in dat jaar uit zou komen).

Wat denken jullie?
Zal duke4ever een DaiKatana worden (te laat gepubliceerd, weinig verkocht)
Of zal het net zoals Prey worden? (te laat gepubliceerd, veel verkocht)

Prey
Oude prey techdemo, uit het jaar 1998

Prey zoals het we het nu kennen:

Duke Nukem For ever
Techdemo van duke4ver, in 1998 (op motor van quake 2)

Techdemo van duke4ever, in 2001 (op de motor van unreal tournament)

ingame screenshot van duke nukem

Laatst gewijzigd op 29-04-2007 om 11:26.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2007, 10:53
freyk
freyk is offline
Zelf hoop ik dat het een prey word.
Oud 29-04-2007, 11:21
Verwijderd
Ik denk dat het sowieso wel veel verkocht gaat worden, zelfs als het spel blijkt tegen te vallen. Die tech demo van 2001 zag er al erg dope uit vind ik, als je die nu invoert met doom3 (of beter dus) engine zal het ongetwijfeld al succesvol zijn.

Maargoed, ik wacht het wel gewoon af xD
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 11:27
Verwijderd
DN4 is sowieso al een legende als het om niet publiceren aankomt, zo moet het blijven.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 13:23
Menahem
Menahem is offline
Antwoord C: Dat spel komt nooit uit ?
Oud 29-04-2007, 16:00
Dinalfos
Dinalfos is offline
Duke Nukem is zó jaren negentig. Dat wordt toch helemaal niets meer. De inherente kuttigheid van het personage zorgt daar wel voor.
Oud 29-04-2007, 21:28
T_ID
T_ID is offline
Te laat is te laat. Ze moeten bij 3dRealms wel van heel goede huize komen om van Duke Nukem: Whenever, nog iets te kunnen maken, voor de hype koop ik het sowieso niet meer.

Hoe presteren ze het eigenlijk? GSC World Publishing had door bemoeienissen van de maffia voor Stalker nog een goed excuus, maar 3dRealms is gewoon onbegrijpelijk.
Oud 30-04-2007, 08:37
Verwijderd
Ach, ik prefereer 'old-school' games met de recht-toe rechtaan gameplay als Doom en Quake nog altijd boven die 'realistische' games emt diepe verhaallijn ed. Ik hoop dus dat het een Prey wordt
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 12:43
Daboman
Daboman is offline
Ik vraag me af of het ooit nog uitgebracht wordt.

Verder denk ik ook dat veel fans het wachten beu waren/zijn en gewoon iets anders zijn gaan spelen. En ik was zelf een beetje verbaasd toen ik hoorde dat dat spel nog steeds in ontwikkeling is.
Oud 02-05-2007, 10:47
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
word denk ik niet meer uitgebracht. of zijn ze er ong aan het werk?

nou ja mij zal het weinig boeien, als je 10 jaar bezig bent met een game zal het niet veel soeps zijn.

edit: die 2001 tech demo is echt om te huilen
Oud 02-05-2007, 18:08
Q
Q is offline
Duke Nukem Whenever heeft zijn eigen status toch?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 18:20
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Q schreef op 02-05-2007 @ 19:08 :
Duke Nukem Whenever heeft zijn eigen status toch?
Duke Nukem 3D heeft status
Oud 02-05-2007, 20:11
Verwijderd
Damn, ik kan me nog herinneren dat ik in een Engelse PC-Gamer een mooie reportage las over het spel Prey, met hun portal-technologie dat baanbrekend zou worden, maar 'you'll have to wait eighteen months', schreven ze in 1996.

Anno 2006 ziet het er gewoon uit als het zoveelste sf-shootertje.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 20:58
BendeBen
BendeBen is offline
shit, zo lang ik mensen/beesten kan verkleinen met de shrinkgun en dan vertrappen vind ik alles best
Oud 03-05-2007, 12:28
Verwijderd
Citaat:
freyk schreef op 29-04-2007 @ 11:53 :
Zelf hoop ik dat het een prey word.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 13:02
airbag
airbag is offline
Citaat:
N00dles schreef op 02-05-2007 @ 21:11 :
Damn, ik kan me nog herinneren dat ik in een Engelse PC-Gamer een mooie reportage las over het spel Prey, met hun portal-technologie dat baanbrekend zou worden, maar 'you'll have to wait eighteen months', schreven ze in 1996.

Anno 2006 ziet het er gewoon uit als het zoveelste sf-shootertje.
Toch verbaas ik me er over dat de theorie er toen al was, maar ik tot Prey toch niets van dat soort op die manier had gezien. Ik vond het er dus zeker niet uitzien als 'het zoveelste sf-shootertje'. Het bracht voor mij een paar nieuwe, vermakelijke dingen naar 't genre (en ja, ik ken Narbacular Drop).
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten