Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2007, 07:40
O.B.
O.B. is offline
hoi dames,

Ik heb een vraag.

Hebben julliie ervaring met middelen die de concentratie verhogen? Ik zit nu bijna in m'n vwo examens, en ik heb nog amper wat gedaan. Ik raak veel te snel afgeleid, en ga weer andere dingen doen...Ik hoorde eens dat gaurana een soort leerdrug is. iemand hier goede ervaringen mee?
Nou, ik hoor het wel

thnx guys
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-03-2007, 08:56
tsh
tsh is offline
Als je Guarana bedoelt, dat zit geloof ik in Red Bull en dat soort energydrinks, volgens mij verhoogt het de concentratie wel, maar in combinatie met cafeïne en dat soort spulletjes wil je liever niet leren(drukdrukdrukdruk). En bovendien werken die drankjes maar heel tijdelijk, na 20 minuten zou je concentratie vermogen er juist nog verder van afnemen
(volgens: http://www.dvhn.nl/nieuws/nederland/article1654223.ece ).
Oud 28-03-2007, 12:43
Verwijderd
Koffie is beter, hoeveel je van te veel ook weer hyper wordt en dan kun je ook niet leren. Red Bull zou ik afraden, daar zit heel erg veel suiker in waardoor je na een tijdje juist heel duf wordt.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 17:26
Risce
Risce is offline
Guarana is de werkzame stof van Ephedrapillen. link Caffeïne is een vergelijkbare stimulator. Mephos heeft gelijk qua die suiker denk ik.

Ik raad je overigens van harte af om dit soort pillen (tegenwoordig verboden bij smartshops) en blikjes energy drink te drinken, omdat je er met name heel rusteloos van wordt en je je energie niet kwijt kan. Dan werkt het juist tègen je concentratie in. Wat dat betreft kun je juist beter Ritalin nemen
Oud 28-03-2007, 18:07
Verwijderd
Van ritalin wordt je anders ook behoorlijk rusteloos als je geen adhd hebt! Beter hou je het bij een kop koffie of wat ginseng: http://nl.wikipedia.org/wiki/Ginseng
Beetje guarana door je thee kan ook wel, maar het heeft een hoge concentratie caffeine, dus met mate. Maarja dat is eigenlijk met alle stimulerende producten zo.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 19:54
Wammus
Wammus is offline
Ik denk dat het veel beter is je de discipline aan te leren om toch te gaan leren in plaats van naar stimulerende middelen te grijpen die je uiteindelijk alleen maar verder van huis helpen. ^^

Pak een random schoolboek van wat je moet leren en begin gewoon. Zorg dat je in een afgesloten, stille ruimte zit waar je zo min mogelijk afleiding hebt (dus niet je eigen slaapkamer met computer, stereo of whatever dan ook) en je zo min mogelijk gestoord word. Desnoods een kopje koffie of thee ofo erbij en gewoon gaan.
Oud 29-03-2007, 10:53
A*
A* is offline
Guarana kan je ook gewoon als gemalen kruid kopen.
Daarnaast kan je het heel makkelijk doseren, gewoon 1 of 2 thee lepels is al voldoende, dan wordt je ook niet heel erg hyper.

Maar je zou ook Ginkgo Biloba kunnen proberen, dat houdt ook nog eens je hersens vitaal.

Energie drankjes kunnen trouwens goed werken, je moet alleen wel even een goede uitkiezen. Cafeïne kan helpen maar werkt vaak erg kort, guarana daarintegen werkt een stuk langer.
Mij heeft het wel geholpen met leren, maar eigenlijk moet je de discipline gewoon zelf kunnen opbrengen.

Laatst gewijzigd op 29-03-2007 om 10:56.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 11:15
Verwijderd
Ik had destijds een combo van plantival en ephedra =D
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 12:58
Verwijderd
mijn combi was toen goed slapen en goed eten.
Niet teveel doen voor je examen en vooral goed plannen met leren
Met citaat reageren
Oud 29-03-2007, 14:41
Ploek
Ploek is offline
mijn geweten raadt jou aan om niets te gebruiken.
Neem een abbo voor fitness en ga regelmatig sporten, hierdoor kun je je goed concentreren

zorg dat je genoeg tijd in je eenje hebt, zet je telefoon uit en zorg dat je geen dringende dingen moet doen als je gaat leren

of leer met vrienden die ook leren

gebruik een ipod met muziek, zonder stem!

drink veel koffie/thee en slaap goed
Oud 29-03-2007, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Ploek schreef op 29-03-2007 @ 15:41 :
mijn geweten raadt jou aan om niets te gebruiken.

drink veel koffie/thee en slaap goed
iets zegt me dat ie beter niet naar je geweten kan luisteren
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten