Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2007, 11:52
vosje16
vosje16 is offline
Hey,

Ik heb een redelijk witte/gevoelige huid en ben al enkele keren verbrand geweest in mijn gezicht in de zomer (ja, niet slim, ik weet het). Daardoor ziet mijn gezicht er nu wat rood uit en heb ik enkele rode vlekjes. Weet iemand of ik hier iets tegen kan doen? Sinds een tijdje gebruik ik gewone dagcrème (ook omdat mijn huid anders heel droog is), maar daar krijg ik puistjes van...

Ohja, en mijn vriend zegt dat zijn moeder sinds haar 20ste anti-rimpelcrème gebruikt. Nu is ze 45 en ze heeft idd niet veel rimpels. Zou ze gewoon geluk hebben of heeft die antirimpelcrème echt wel geholpen?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 13:19
Zeenimf
Zeenimf is offline
eh..misschien dat ik het niet helemaal snap, maar is je huid nog steeds verbrand van de zomervakantie?
of heb je nu puistjes als gevolg van verbranding in zomer?

weet je zeker dat het met elkaar te maken heeft?
Oud 03-03-2007, 13:30
vosje16
vosje16 is offline
Wel, ongeveer 5 jaar geleden had ik nog een hele zachte huid zonder vlekjes enzo. En nu wel...dus neem ik aan dat het door die verbrandingen komt (al 3 zomers op een rij, en was altijd heel erg verbrand) Wordt je huid daar dan niet dunner door? Dus misschien ligt het er gewoon aan dat de bloedvaten dichter aan de oppervlakte liggen waardoor mijn gezicht er vaak rood uit gaat zien...Mijn huid (waar het verbrand was; onder mijn ogen en mijn wangen) voelt ook niet meer zacht aan...
Met citaat reageren
Oud 03-03-2007, 23:23
Apomes
Apomes is offline
De zon is de grootse boosdoener van je huid.
Door de zon gaat je huid niet verdunnen maar juist verdikken waardoor je talgproductie harder zijn best moet doen en daardoor krijg je dus puistjes. Combineer dat met slechte dagcreme (vette) en je krijgt dus puistjes .

Tegen die roodheden kan je zeker en vast iets doen. Producten met frambozenextracten bv.
Dermalogica heeft zo'n aantal producten, waarvan de krachtigste de booster is. Maar goedkoop is iets anders (kleine booster is 60 EUR)

Anti-rimpelcreme vanaf je 20ste is overdreven, wel vanaf je 26ste.
Na je 26ste begint je huid zijn elasticiteit te verliezen etc. Combineer dat nog eens met zonnebrand/teveel UV stralen en je krijgt zeker en vast rimpels.

Mensen met rimpels op hun 40ste komt niet door de leeftijd. Rimpels worden gevormd tussen de 18-30 jaar en komen pas later tot uiting. Dus een goede factor gebruiken is altijd aan te raden.

Regels voor berichten