Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2004, 22:26
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Hallo, ik heb een vraag, en die luidt als volgt:

Wat vindt jij van rood haar, een blanke huid en sproetjes?

Ik was laatst in een pashokje, en daar zeiden een paar meiden: "als je bruin bent in de zomer dan staat alles".
Ik dacht: "slik", ja daar zeg je me wat.

Soms is de verleiding groot om geen zelfbruiner op te smeren. Maar hoort dat bij mij? Ik heb toch gewoon rood haar, een blanke huid en sproetjes?

Al moet ik wel zeggen, dat ik "rood haar" geen goed woord vindt voor mijn kleur haar, het is echt geen rood, ook geen oranje.
Als ik bijvoorbeeld naast een bruin paard sta, dan zeggen mensen dat ik dezelfde kleur heb. Maar mijn haar is en blijft alsnog rood, en het paard is bruin.. yeah right..

Sommige mensen vragen ook aan het einde van de vakantie: "goh, ben jij wel op vakantie geweest?"
Of; "heb je het wel leuk gehad? Je bent zo wit".
Op zich, trek ik me daar niet heel veel van aan, maar het valt me toch op.

En dan komt er ook nog eens bij, dat mijn sproetjes in de zomer, nog duidelijker zichtbaar zijn/worden. En heb je óóit een popster gezien, met rood haar, een blanke huid en sproetjes???
En popsterren zijn over het algemeen vrij aantrekkelijk.
En ik weet, dat sproetjes één van de zeven schoonheden is. Maarja, in die lijst staan wel meer "aparte dingen".

En ik ben wel tevreden met mezelf. Ik ben slank, verder ook een mooie vorm van gezicht, al zeg ik het zelf, maar ik ben toch benieuwd wat andere van mijn vraag vinden.

Eigenlijk best vreemd, maar ik ga nu pas beseffen dat ik gewoon aparter ben dan anderen. Sinds ik een achternichtje met "rood haar" heb mogen ontvangen, krijg ik allemaal vragen naar mijn hoofd geslingerd. Bijvoorbeeld: "ben je ermee gepest"?
En noem maar op.. Vaak hoor je ook dat een roodharige onderdeel is van een categorie. Zo heb je ook de negers.

Nou, nu ben ik wel erg benieuwd wat voor reacties er komen.

Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 22:34.
Advertentie
Oud 02-06-2004, 22:31
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dat is precies hoe ik hoor te zijn. Ik zeg hoe ik hoor te zijn, omdat ik mijn haren donker heb geverfd.

Op zich vind ik het een van de mooiste uiterlijken die er bestaan , de combinatie van rood haar, een blanke huid, en sproetjes omdat het apart en bijzonder is.
Maar omdat ik er zelf ontzettend mee gepest ben heb ik er als het om mijzelf gaat een hekel aan gekregen.

Oja, een popster die aan dit plaatje voldoet? :

Simply Red
Oud 02-06-2004, 23:30
El Kim
El Kim is offline
Kind zeur niet, je hebt schitterend haar.
Oud 03-06-2004, 00:19
phensicske
phensicske is offline
Het kan mooi zijn of net niet, maar dat heb je bij elk 'type' mens.

Het komt minder voor en dat kan zowel positief als negatief zijn...

Mja, zo kan ik wel doorgaan, 't is gewoon een mening en dat doet er niet toe, aangezien je toch op jezelf aangewezen blijft.

Ik zou mijn titel veranderen in:
'Hebben mensen met een iets ander uiterlijk rapper de neiging een lager zelfwaardegevoel te hebben en komt dit door de reacties van buitenstaanders?'

Dan kan ik al antwoorden, ja, dat zal wel, aangezien het een minderheidsgroep is en die worden altijd vlugger aan de kant geschoven door de massa.

Laat je niet doen en staar je niet blind op die paar uiterlijke kenmerken.
Oud 03-06-2004, 00:22
Briseïs
Briseïs is offline
Mooooooi.

(foto )
Oud 03-06-2004, 00:23
Shitonya
Shitonya is offline
Watt boeit het nu weer wat voor kleur haar je hebt. Accepteer hoe je zelf bent en trek je niet aan wat andere ervan vinden.
Oud 03-06-2004, 00:29
Verwijderd
Waarom heb jij een fotoboek?
Oud 03-06-2004, 07:08
light fighter
light fighter is offline
ik vind het mooi een vriendin van mij heeft het ook het hoort en past gewoon bij haar.

tip van mij vriendin om bruiner te worden, veel buiten zijn hoeft niet in de zon en als je in de zon gaat goed insmeren en steeds een beetje langer!! werkt echt zij was deze zomer bruiner dan ik
Oud 03-06-2004, 08:47
coopergirl
coopergirl is offline
Ik verf mijn haar express rood Me loves red-hair, hihihihi.
Oud 03-06-2004, 09:00
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
IMHO is er helemaal niks mis met rood haar, blanke huid en sproeten

En je zegt dat popsterren er niet zo uit zien. Dat is waar, maar ik moet er niet aan denken dat we allemaal eruitzien als popsterren. Ik vind een 'gewoon' meisje vaak leuker dan de gemiddelde popdiva.

Tuurlijk zijn er mensen die rood haar niet mooi vinden, maar dat heb je ook met bijvoorbeeld pikzart haar, en er zijn minstens net zoveel mensen die rood haar juist wél mooi vinden. Maak je niet drukker dan nodig.
Oud 03-06-2004, 09:02
magicflower
magicflower is offline
Trek het je maar niet te veel aan. Jij bent best een mooi meisje. En ja, ik heb je foto gezien.
Oud 03-06-2004, 09:06
Verwijderd
Moet je er dan uitzien als een popster...? Er zijn zoveel mensen die er niet uitzien als een popster. (En er zijn volgens mij wel popsterren met een blanke huid en ik den ook wel met rood haar (al ligt het er ook aan waar je de grens legt van wat een popster is).) En/of wil je popster worden dan? Volgens mij hangt dat voornamelijk van andere dingen af.

Er zijn zoveel mensen die hun haar rood verven, omdat ze dat mooi vinden, dat hoef jij iig niet te doen. En als je je stoort aan de kleur, dan kun je het altijd nog verven.

En als je bruin wilt zijn, dan idd voorzichtig opbouwen en/of zelfbruiner gebruiken.

D'r zijn zoveel 'oplossingen'.

Qua sproeten: mag ik er wat hebben?
Oud 03-06-2004, 10:19
EggeD
EggeD is offline
Citaat:
*Kim EL* schreef op 03-06-2004 @ 00:30 :
Oud 03-06-2004, 11:32
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
zuster schreef op 03-06-2004 @ 01:29 :
Waarom heb jij een fotoboek?
Pardon?
Oud 03-06-2004, 11:34
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 03-06-2004 @ 10:06 :
Moet je er dan uitzien als een popster...? Er zijn zoveel mensen die er niet uitzien als een popster. (En er zijn volgens mij wel popsterren met een blanke huid en ik den ook wel met rood haar (al ligt het er ook aan waar je de grens legt van wat een popster is).) En/of wil je popster worden dan? Volgens mij hangt dat voornamelijk van andere dingen af.

Er zijn zoveel mensen die hun haar rood verven, omdat ze dat mooi vinden, dat hoef jij iig niet te doen. En als je je stoort aan de kleur, dan kun je het altijd nog verven.

En als je bruin wilt zijn, dan idd voorzichtig opbouwen en/of zelfbruiner gebruiken.

D'r zijn zoveel 'oplossingen'.

Qua sproeten: mag ik er wat hebben?
Ik wil geen popster zijn, het is alleen een voorbeeld van uitelijke schoonheden, en aantrekkelijkheid, ik bedoel er verder niets mee.
Oud 03-06-2004, 11:35
Verwijderd
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 03-06-2004 @ 12:34 :
Ik wil geen popster zijn, het is alleen een voorbeeld van uitelijke schoonheden, en aantrekkelijkheid, ik bedoel er verder niets mee.
Ik vind de meeste popsterren enorm lelijk...

Dit wil je vast horen: de meesten halen het niet bij jou.
Oud 03-06-2004, 11:37
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
light fighter schreef op 03-06-2004 @ 08:08 :
ik vind het mooi een vriendin van mij heeft het ook het hoort en past gewoon bij haar.

tip van mij vriendin om bruiner te worden, veel buiten zijn hoeft niet in de zon en als je in de zon gaat goed insmeren en steeds een beetje langer!! werkt echt zij was deze zomer bruiner dan ik
Zoals ik al zei, ik hoef niet perse bruin te worden.
Het gaat er meer om, dat ik gewoon zo ben. Ik hoef geen oplossing. Maar bedankt voor je advies in ieder geval, het is goed bedoeld.
Oud 03-06-2004, 11:41
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
phensicske schreef op 03-06-2004 @ 01:19 :
Ik zou mijn titel veranderen in:
'Hebben mensen met een iets ander uiterlijk rapper de neiging een lager zelfwaardegevoel te hebben en komt dit door de reacties van buitenstaanders?'
Daar ben ik minder benieuwd naar, meer naar meningen.
Ik heb namelijk geen minderwaardigheidsgevoel of iets dergelijks, ik vind het leuk om te weten hoe mensen er tegen aan kijken, gewoon het rode haar in het algemeen.
Oud 03-06-2004, 11:47
Verwijderd
Tja wat kun je ervan vinden?? Je bent er mee geboren, dus is de enige oplossing als je geen rood haar wil, het te verven.
( heb jij overigens geen last van de zon?, als ik een middag in de zon zit kan ik de brandblaren letterlijk tellen Want ik hoorde dat meer roodharigen dat hebben, een huid die niet bijster goed tegen de zon kan )
Oud 03-06-2004, 12:10
Stitch
Stitch is offline
nou jij bent echt niet 'aparter dan anderen' hoe kom je daar op?
blondjes, brunettes, mensen met zwart haar en mensen met rood haar! zie...jij hoort er ook gewoon tussen en bent niet aparter dan anderen!
rood haar kan heel mooi zijn
blanke huid vind ik zomers niet mooi---> maar dan zou ik gewoon regelmatig onder de zonnebank gaan.
sproeten vind ik ook mooi!

dus...dat was mijn mening
Oud 03-06-2004, 12:12
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Had ik maar zulk haar ipv de stijle, dunne lokken die ik nu heb..
Oud 03-06-2004, 12:19
Verwijderd
Ik heb ook rood haar. En aangezien ik nogal klein ben en stevig voor mijn leeftijd. Valt het allemaal erg op bij elkaar. Ik ben wel eens uitgescholden voor duivel. Maar ja rare lui gewoon. In veel landen is het een zeldzaamheid. En ben je in hun ogen heeeeeel knap. EN wees er maar trots op... Want de meerderheid vind rood haar mooi. Dan ander haar.
Oud 03-06-2004, 12:21
Verwijderd
Ik zie het probleem niet.
Oud 03-06-2004, 15:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:

+ volgens mij heb ik je wel eens gezien. (ik woon in Driebergen)
Oud 03-06-2004, 15:27
Dolores
Dolores is offline
In vind mensen met een blanke huid, rood haar en sproetjes meestal veel mooier dan mensen die er 'normaal' (dus met bv. bruin haar, en een meer doorsnee uiterlijk) uitzien. Of eigenlijk, ik vind het meestal prachtig.
Advertentie
Oud 03-06-2004, 16:00
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
nare man schreef op 03-06-2004 @ 13:21 :
Ik zie het probleem niet.
Er is toch ook geen probleem?
Oud 03-06-2004, 16:04
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
Stitch schreef op 03-06-2004 @ 13:10 :
nou jij bent echt niet 'aparter dan anderen' hoe kom je daar op?
blondjes, brunettes, mensen met zwart haar en mensen met rood haar! zie...jij hoort er ook gewoon tussen en bent niet aparter dan anderen!
rood haar kan heel mooi zijn
blanke huid vind ik zomers niet mooi---> maar dan zou ik gewoon regelmatig onder de zonnebank gaan.
sproeten vind ik ook mooi!

dus...dat was mijn mening
Apart (bn.)
1 gescheiden van anderen of iets anders, opzichzelfstaand => afzonderlijk, alleenstaand, eigensoortig, los, onafhankelijk, separaat
2 bijzonder, exclusief
3 buitenissig, excentriek => vreemd

Is rood haar niet bijzonder? Je ziet het niet dagelijks hoor..
Oud 03-06-2004, 16:06
Verwijderd
Julia Roberts, Brad Pitt toch ook een beetje?
En hoewel heel weinig popsteren natuurlijk rood haar hebben, laten veel het rood verven.
Oud 03-06-2004, 16:16
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Ja, rood haar is bijzonder, maar ook bijzonder mooi. Daarom dat zoveel mensen het die kleur verven. Sproetjes zijn ook heel sexy, dus het enige minpuntje is dat je dus snel verbrandt en dus niet echt makkelijk bruin wordt.

Maar het is toch niet zo dat je als je niet bruin bent dat je dan meteen niks meer aan kunt? Ik zie eigenlijk helemaal geen minpunten. Als ik een meisje geweest was, was ik dik jaloers op jou!!!
Oud 03-06-2004, 16:46
Dark Psycho
Dark Psycho is offline
je bent zo niet meer en niet minder dan blondjes en brunettes en zwartjes.

roodharige met bleke huid en sproetjes worden wel vaak achtergesteld, maar dat komt later goed. rood haar is sexy, bij iedereen.
Oud 03-06-2004, 16:51
MV
MV is offline
Ik vind je heel knap hoor! En sproetjes zijn juist schattig. Ik heb zelf blond haar, een bleke huid en sproetjes.
Ik zie geen probleem hoor.
Oud 03-06-2004, 17:22
Mu
Mu is offline
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 02-06-2004 @ 23:26 :
Hallo, ik heb een vraag, en die luidt als volgt:

Wat vindt jij van rood haar, een blanke huid en sproetjes?
Supergeil natuurlijk!
Ik heb liever een superwit meisje dan een ik-lig-de-hele-zomer-in-de-zon-omdat-ik-overal-mooi-bruin-wil-zijn-kutje
Oud 03-06-2004, 17:29
belledonne
belledonne is offline
mensen met rood haar, een blanke huid en sproetjes kunnen best knap zijn! in elk geval knapper dan sommige popsterren
of je een zelfbruiner opsmeert of niet moet jij weten, maar ik denk dat je jezelf gewoon moet nemen zoals je bent (met een witte huid dus). ikzelf heb geen rood haar maar ik verbrand egt supersnel dus voormij ook geen bruin kleurtje, maar toch zeggen mensen vaak dat ik er goed uitzie .. denk dat het vooral met je uitstraling te maken heeft. marja als je naar mijn mening vraagt.. ik vind donkerblond haar over het algemeen mooier.. maar wel met een rood tintje.. zo verf ik m'n haar ook altijd. maar lijkt me wel irri als je met vooroordelen te maken krijgt: "die heeft rood haar dus ze zal wel brutaal zijn" fzow.. ken ook mensen die daar last van hebben.. maar bytheway een kennis van me heeft ook rood haar en die had het een x bruin geverfd nou ZAG ER NIET UIT maar goed t ligt er ook maar aan wat voor gezicht je hebt denk ik
Oud 03-06-2004, 18:44
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 03-06-2004 @ 12:41 :
Daar ben ik minder benieuwd naar, meer naar meningen.
Ik heb namelijk geen minderwaardigheidsgevoel of iets dergelijks, ik vind het leuk om te weten hoe mensen er tegen aan kijken, gewoon het rode haar in het algemeen.
Dan vind ik dit nogal een nutteloos topic waarin enkel om complimenten gevisd wordt.
'k Zie ook de link met psych niet...
Oud 03-06-2004, 18:59
Fainne
Fainne is offline
Rood haar, een blanke huid en sproetjes...that would be me!
Ik ben altijd wel zon beetje geplaagd erweest erom, vooral op jongere leeftijd zien mensen het iets als minderwaardigs, ik voelde me er ook minderwaardig door, maar nu heb ik het aanvaard en ben er zelfs trots op. Ik heb eigenlijk ook een kleur ros die ik zelf nog nooit bij iemand anders ben tegengekomen...

wil ook ff zeggen dat je als je rood haar hebt niet moet beginnen met sunblock (hoge zonnecreme mag, maar sunblock is nooit goed), dan bruin je niet, en krijg je makkelijk zonne allergie (heb ik gehad )

Onlangs riep er ook nog iemand 'he dat is een rosse! rosse! rosse!" 5 minuten later, ik was al heel ver, hoor ik vanuit de verte nog 'rosseeee!' achja, het is kinderachtig en ik kon wel lachen om hun domheid.
Vind het trouwens ook mooier dat nederlanders praten over 'rood haar' t.ov de vlamingen die het hebben over 'ros haar' of 'rosse'..
Oud 03-06-2004, 19:10
ABrules
ABrules is offline
oke... om even te zorgen dat het iets met psychologie te maken heeft...

dames met rood haar... de volgende vraag.

van vrouwen/dames met rood haar wordt beweert dat ze een "vurige" persoonlijkheid hebben , blond haar wordt in verband gebracht met sensualiteit en meer blijheid en brunettes schijnen over het algemeen wat serieuzer van aard te zijn?

Kan dit kloppen en heb je voorbeelden en/of ervaringen? dus kortom: Wat denken jullie er van?
Oud 03-06-2004, 19:18
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
ABrules schreef op 03-06-2004 @ 20:10 :
oke... om even te zorgen dat het iets met psychologie te maken heeft...

dames met rood haar... de volgende vraag.

van vrouwen/dames met rood haar wordt beweert dat ze een "vurige" persoonlijkheid hebben , blond haar wordt in verband gebracht met sensualiteit en meer blijheid en brunettes schijnen over het algemeen wat serieuzer van aard te zijn?

Kan dit kloppen en heb je voorbeelden en/of ervaringen? dus kortom: Wat denken jullie er van?
Ik ben brunette dus .... hmm ja ik kan wel serieus zijn, denk wel dat die bewering dus juist is.
Oud 03-06-2004, 19:25
phensicske
phensicske is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 03-06-2004 @ 20:18 :
Ik ben brunette dus .... hmm ja ik kan wel serieus zijn, denk wel dat die bewering dus juist is.
Meen je dit??

Volgens mij is er nog steeds niet echt iets psychologisch aan en de bewering is een groot cliché, vind ik.

Net als elke Japanner een vechtkunst oefent, elke Afrikaan groot geschapen is en blondinnes enkel dom zijn...
Oud 03-06-2004, 19:27
ABrules
ABrules is offline
Citaat:
Shitonya schreef op 03-06-2004 @ 20:18 :
mja, kijk iedereen kan serieus zijn als ze dat willen, maar ik had het meer over je karakter zeg maar... maarik bedoel meer ben je altijd wat serieuzer, meer gereserveerd en evenwichtig enz enz.

Waarin merk je dat je zo bent? tja... zoiets bedoelde ik
Oud 03-06-2004, 21:12
Verwijderd
pwah
Oud 03-06-2004, 21:30
Stefanie
Stefanie is offline
Ik vind het juist wel mooi en lief staan rode haren en sproetjes! Denk niet dat ik de enige ben trouwens.
Oud 03-06-2004, 21:58
Agnès
Agnès is offline
Ik vind dat dat gezeik over rood haar etc maar eens afgelopen moet zijn, het is gewoon een kleur net als blond, zwart of bruin, het komt alleen minder voor en dat maakt het 'anders'. Wees gewoon blij met je haarkleur of kleur het, maar zeik niet zo.
Oud 03-06-2004, 22:51
state_of_mind
state_of_mind is offline
Ja, met zo'n bos haar accentueer je wel het rooie van jezelf. Het staat mooi maar ik zou t kort laten knippen. scheelt je ook in de handdoeken

greetz
Oud 04-06-2004, 14:09
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
phensicske schreef op 03-06-2004 @ 19:44 :
Dan vind ik dit nogal een nutteloos topic waarin enkel om complimenten gevisd wordt.
'k Zie ook de link met psych niet...
Dan niet..
Oud 04-06-2004, 14:12
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
*Squarelty* schreef op 03-06-2004 @ 22:58 :
Ik vind dat dat gezeik over rood haar etc maar eens afgelopen moet zijn, het is gewoon een kleur net als blond, zwart of bruin, het komt alleen minder voor en dat maakt het 'anders'. Wees gewoon blij met je haarkleur of kleur het, maar zeik niet zo.
Jij hebt het niet.. en er zijn anders veel reacties op dit topic..
Oud 04-06-2004, 14:13
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
state_of_mind schreef op 03-06-2004 @ 23:51 :
Ja, met zo'n bos haar accentueer je wel het rooie van jezelf. Het staat mooi maar ik zou t kort laten knippen. scheelt je ook in de handdoeken

greetz
Dat begrijp ik niet, maargoed, zal het eens proberen..
Oud 04-06-2004, 14:19
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Ik geloof niet in de verbinding van uiterlijke kenmerken en persoonljkheden/karakter etc. Maar leuk dat je het vraagt. Nu weet ik gewoon over het algemeen een beetje de kijk erop. Ik krijg gewoon vaak veel reacties van de buitenwereld, maar weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken. Maargoed. Tuurlijk accepteer ik mezelf. Volgens mij begrijpen mensen mijn topic gewoon niet Ben ik dan echt zo vaag?
Oud 04-06-2004, 14:23
state_of_mind
state_of_mind is offline
Citaat:
Vrouw1986 schreef op 04-06-2004 @ 15:19 :
Ik geloof niet in de verbinding van uiterlijke kenmerken en persoonljkheden/karakter etc. Maar leuk dat je het vraagt. Nu weet ik gewoon over het algemeen een beetje de kijk erop. Ik krijg gewoon vaak veel reacties van de buitenwereld, maar weet nooit zo goed wat ik ervan moet denken. Maargoed. Tuurlijk accepteer ik mezelf. Volgens mij begrijpen mensen mijn topic gewoon niet Ben ik dan echt zo vaag?
Ja.
Oud 04-06-2004, 16:18
Vrouw1986
Vrouw1986 is offline
Citaat:
state_of_mind schreef op 04-06-2004 @ 15:23 :
Ja.
Ohh, oke?!
Oud 04-06-2004, 16:32
ABrules
ABrules is offline
goed... wat moeten we nu eigenlijk begrijpen aan je topic?

je vind jezelf apart en andere mensen vinden je apart? en je wilt weten hoe dat komt met behulp van psychologie?

of wilde je gewoon mededelen dat je rood haar hebt en opmerkingen krijgt...

de enige vraag die ik kon vinden was dat je vroeg wat wij van rood haar en sproeten vinden...

maar dan kom je daarna met een heel verhaal... wat ik eigenlijk veel interessanter vond dan die vraag dus daarom snappen misschien meerdere mensen dit topic volgens jou niet.

Regels voor berichten