Hallo, ik heb een vraag, en die luidt als volgt:
Wat vindt jij van rood haar, een blanke huid en sproetjes?
Ik was laatst in een pashokje, en daar zeiden een paar meiden: "als je bruin bent in de zomer dan staat alles".
Ik dacht: "slik", ja daar zeg je me wat.
Soms is de verleiding groot om geen zelfbruiner op te smeren. Maar hoort dat bij mij? Ik heb toch gewoon rood haar, een blanke huid en sproetjes?
Al moet ik wel zeggen, dat ik "rood haar" geen goed woord vindt voor mijn kleur haar, het is echt geen rood, ook geen oranje.
Als ik bijvoorbeeld naast een bruin paard sta, dan zeggen mensen dat ik dezelfde kleur heb. Maar mijn haar is en blijft alsnog rood, en het paard is bruin.. yeah right..
Sommige mensen vragen ook aan het einde van de vakantie: "goh, ben jij wel op vakantie geweest?"
Of; "heb je het wel leuk gehad? Je bent zo wit".
Op zich, trek ik me daar niet heel veel van aan, maar het valt me toch op.
En dan komt er ook nog eens bij, dat mijn sproetjes in de zomer, nog duidelijker zichtbaar zijn/worden. En heb je óóit een popster gezien, met rood haar, een blanke huid en sproetjes???
En popsterren zijn over het algemeen vrij aantrekkelijk.
En ik weet, dat sproetjes één van de zeven schoonheden is. Maarja, in die lijst staan wel meer "aparte dingen".
En ik ben wel tevreden met mezelf. Ik ben slank, verder ook een mooie vorm van gezicht, al zeg ik het zelf, maar ik ben toch benieuwd wat andere van mijn vraag vinden.
Eigenlijk best vreemd, maar ik ga nu pas beseffen dat ik gewoon aparter ben dan anderen. Sinds ik een achternichtje met "rood haar" heb mogen ontvangen, krijg ik allemaal vragen naar mijn hoofd geslingerd. Bijvoorbeeld: "ben je ermee gepest"?
En noem maar op.. Vaak hoor je ook dat een roodharige onderdeel is van een categorie. Zo heb je ook de negers.
Nou, nu ben ik wel erg benieuwd wat voor reacties er komen.
Laatst gewijzigd op 02-06-2004 om 22:34.
|