Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zie er ook tegen op, maar meer, Wat moet ik zeggen tegen dementerende. even een voorbeeld: Een vriendin van mij werkt als voedingsassistente in een verzorgingshuis, en daar is dus een mevrouw, die om de 5 min. zegt:"Waarom komt God mij nou niet halen" pff ik zou niet weten wat ik daarop moet zeggen. Maar goed. Ik zie het wel, ik heb overigens heel veel zin in de stage ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
mijn oma is jaren dement en het is gewoon zielig en sneu. ze herkent haar familie niet eens.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Natuurlijk is het niet leuk als iemand dement is, maar niemand heeft er wat aan om er steeds maar het zielige en sneuë van in te zien...de mensen zelf nog het minst. Ik ga mensen niet uitlachen om hun vergeetachtigheid of dement zijn oid, maar soms doen zich daardoor wel grappige situaties voor. Als je ook dan steeds maar denk 'ach, wat zielig', dan heb je geen leven als je in een verzorgingstehuis werkt. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
sommige oudere worden "leuk" dement, zoals jij het waarschijnlijk bedoeld. Maar er zijn ook veel mensen die "minder leuk" of "agressief" dement worden, zoals mijn oma enigzins. ik vind het zielig en sneu en ik heb er ervaring mee. ik zie hoeveel pijn het doet. het is totaal niet grappig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In het huis waar ik werk wonen ook mensen die 'vervelend' dement worden en daar heb ik toch echt geen last van in de zin dat ik me daar rot over ga voelen oid, ik weet waar het vandaan komt en heb verder geen emotionele band met die mensen (iig niet zoals ik die heb met een familielid), kwetsen is dan een stuk lastiger. En dat is maar goed ook, denk ik, anders is het niet vol te houden. Zie het als een soort van afstand die je bewaard: het is je werk. Het dement worden van een familielid is nooit leuk, wanneer iemand agressief wordt is het dat nog minder. (Maar welke ziekte is wel leuk?) Maar werken met demente mensen die geen familie van je zijn is niet volledig te vergelijken met de situatie van een dement familielid. Dat is iig mijn mening (en die is gebaseerd op mijn eigen ervaring en de verhalen van anderen (bv. mijn moeder, die werkt al dertig jaar met dementerenden...heeft ze nooit moeite mee, maar toen haar eigen moeder dement werd was het toch heel anders)). Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 12:44. |
![]() |
||
Citaat:
mijn opmerking gaat meer over haar stelling van "dat het haar leuk leek ook vanwege de grappige situaties die ontstaan" ookal was mijn oma niet zo... dan snap ik nog niet dat je dat zomaar zegt.. maar goed dat is mijn mening daarover
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik begrijp wel wat je bedoeld, maar ik begrijp ook dat er zich grappige (of lieve) situaties voordoen doordat mensen vergeetachtig of dement zijn. *ik had hier een heel verhaal met allerlei situaties, maar dat lijkt me niet zo heel boeiend eigenlijk ![]() Veel ouderen zijn blij met hele kleine dingen...even aandacht, een praatje, een glimlach, een vriendelijk woord, een kaartje of een lekker koekje zijn dingen waar ze vaak heel gelukkig van worden. Ik vind het mooi om te zien dat ik door dat soort kleine dingen iets kan betekenen voor die mensen. In het huis waar ik nu werk, wonen ook mensen die nog vrij 'goed' zijn, met deze mensen is een gesprek nog goed mogelijk. En je wilt niet weten wat voor onderwerpen ze soms bespreken. ![]() Laatst gewijzigd op 25-01-2007 om 19:06. |
![]() |
||
Citaat:
en ik kan helaas niet door jullie overtuigd worden ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Verder aan ts: Ik vond mijn zorgstage juist hartstikke leuk! En het is ook maar 3 weken.. ik weet niet hoe dat bij jullie is? Het is voorbij voordat je het weet. Ik liep stage op een kleine pg afdeling in een verzorgingshuis. Later heb ik nog een keer vakantiewerk gedaan op een pg afdeling. (En inmiddels een paar keer op een somatische afdeling gewerkt). Maargoed, demente mensen kunnen echt ontzettend leuk zijn om mee om te gaan als je in de zorg werkt. Bij iedereen moet je weer een andere benadering zoeken die goed werkt, sommige mensen zingen de hele dag door, andere mensen vragen steeds hetzelfde. Ze praten vaak graag over vroeger en kunnen je een hoop interessante dingen vertellen. En ze kunnen genieten van kleine dingen.. een ijsje, een wandelingetje, iemand die piano komt spelen. Je moet er wel geduld voor hebben, sommige mensen kunnen er nl echt niet tegen om 20x hetzelfde tegen iemand te moeten zeggen, etc. Maar ik heb daar niet zo'n moeite mee, ik doe dat graag. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zie wel wat mn stage gaat worden, tis 3 weken. En ach maby wordt het nog wel aardig ![]()
||
Citaat:
die opmerking vond ik gewoon fout klaar
||
![]() |
Citaat:
En poepkind, veel succes & plezier met je stage! |
![]() |
||
Citaat:
Of denk je dat alle mensen die daar werken levensmoe zijn en een zo rot mogelijk baantje hebben gekozen?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Nou ja, die reistijd van 45 min heb ik ook gehad bij m'n zorgstage toen. En nu heb ik die trouwens ook. En dat je niet betaald krijgt is natuurlijk minder prettig dan wanneer je wel betaald zou krijgen, maargoed.. ik heb nu 10 weken stage gelopen en hard gewerkt en ook niks gekregen. Om daar nou zo om te klagen..
![]() Ik bedoel, ik klaag ook weleens een beetje.. ![]() Waarom vind je de stage trouwens niet nuttig? Ik vind het goed dat je als aankomend arts ook weet wat het is om in de zorg te werken. En zo kom je vroeg in je opleiding heel dichtbij de patiënt. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Dat is toch een hele normale werkdag van acht uur (plus een half uur middagpauze). Dat soort dagen maken zo ongeveer alle werkende mensen in dit land toch? En ik ken er genoeg die er aardig wat voor over hebben om elke dag "maar" acht uurtjes te hoeven werken. De eerste week bij een nieuwe baan/stage is altijd zwaar. Je moet veel in je opnemen, wat veel energie kost en daarbij moet je wennen aan het ritme. Je zult zien dat je het over twee weken een stuk minder zwaar vindt. |
![]() |
||
Citaat:
![]() het is gewoon kut joh, konten wassen en aardappels schillen als aankomend arts. Als ik dit had gewild had ik er al lang gewerkt. En dan had ik nog geld ervoor gekregen ook.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Dat van die aardappels schillen klinkt wel cool, ze koken daar dus gewoon nog voor de bewoners? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Naja ik ben ook niet voor 1 gat te vangen ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Volgens mij moet jij dan nog heel wat leren van ""proffesioneel gedrag" Damn zeg. Ik ben eerstejaars student verpleegkunde en ik denk dat je die mensen(VPK, verzsorgende etc) niet als "dom" zou moeten omschrijven, maar je hebt die mensen juist nodig later, als arts. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|