Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-03-2007, 13:52
Shira
Shira is offline
Hallo iedereen!

Ik wil gaan beginnen met wedstrijdzwemmen, heb vorige week voor 't eerst gedaan. Vond ik leuk, maar zwaar

Wat zijn jullie ervaringen?
Oud 19-03-2007, 14:06
MTpower
MTpower is offline
Heb het ook nog even gedaan, vond het ook altijd erg leuk, vooral de wedstrijden
Ben toen gestopt omdat ik ook nog reddend zwemmen deed en ik naar een andere school ging waardoor ik nog maar weinig vrije tijd had, toen moest ik tussen die twee kiezen en heb ik voor reddend zwemmen gekozen (waar ik ook al een tijdje niet meer aan doe).

Is overigens al heel lang geleden dat ik dat heb gedaan
Oud 21-03-2007, 17:53
Verwijderd
Hoi Shira!

Ik heb vroeger 5 of 6 jaar lang aan wedstrijdzwemmen gedaan en ben sinds een jaartje terug weer begonnen. Eerst bij een studenten wedstrijdzwemvereniging en inmiddels train ik naast die vereniging ook weer bij mn oude vereniging. Ik train meestal 5 keer in de week, waarvan de maandag en vrijdag hele lange trainingen (aangezien ik voor marathonwedstrijden train, 10 km en langer in buitenwater). Daarnaast geef ik 2 keer in de week aan de jeugdselectie van die zwemverenining. Binnenkort hoop ik daarnbij ook te beginnen met een trainerscursus om nog meer ermee bezig te kunnen gaan.

Ik zwem voornamelijk de studentenzwemwedstrijden, de lac (lange afstandscompetitie), limietwedstrijden en masterwedstrijden.

Erg snel ben ik niet, maar ik zwem voor mn plezier en boek enorme vooruitgang. Ik ben geen sprinter, maar een duurzwemmer en vandaar dat ik op de lange afstanden train (misschien maak ik dan ooit nog de kans om te winnen )

De trainingen die ik zwem zijn vaak zwaar, maar enorm leuk!

Ik hoop dat je met veel plezier met deze sport bezig zal blijven! In ieder geval veel plezier en mocht je nog vragen hebben mag je me pm'en!

Groetjes
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 08:14
Verwijderd
Ik heb het een paar jaar gedaan, vond het leuk, maar ik vond het wel irritant dat ik vaak de hele zaterdag kwijt was voor nog geen vijf minuten zwemmen. Een paar jaar terug ben ik gestopt ivm gezondheidsredenen (die niets met het zwemmen te maken hadden, maar daar wel invloed op hadden), ik waterpolo wel nog steeds (dat vind ik namelijk veel leuker en dat ligt me ook veel meer). Als ik weer meer energie heb wil ik misschien ooit nog lange afstanden gaan zwemmen...dat wil ik al heel lang, maar het is er tot nog toe niet van gekomen (door die gezondheidsredenen dus).
Met citaat reageren
Oud 23-03-2007, 08:28
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb heel lang op wedstrijdzwemmen gezeten (officieel zit ik er nog op, maar door mijn verhuizing train ik nog een keer in de 2 weken bij mijn club, ik ben nog op zoek naar een nieuwe vereniging hier in de stad).
Mijn ervaring is dat het veel beter gaat als je aan het begin van het seizoen begint met trainen: je maakt dan de hele opbouw mee en kunt op die manier ook je conditie weer goed op peil krijgen. Als je halverwege een jaar instroomt, is dat toch lastiger, omdat de trainingsschema's dan vaak uitgaan van mensen die hun conditie verbeteren in plaats van op peil brengen.
Bij ons zijn de wedstrijden altijd op zondag. Soms baalde ik daar ook wel van dat ik de hele zondag kwijt was, maar we hebben een ontzettend gezellige ploeg, dus dat waren ook hele gezellige zondagen, zelfs al hoef je maar 2 of 3 keer 2 minuten te zwemmen die dag.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten