Advertentie | |
|
![]() |
||
Leuk om te lezen, niet te lang, niet te kort, lekker einde.
Verder heb ik een paar dingen die ik zelf anders zou doen, maar dat moet je verder maar zelf weten. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
"...de trein Deventer - Arnhem."?
Loopt voor geen meter. ".. de trein van Deventer naar Arnhem." had me nog beter geleken eigenlijk. Citaat:
"Dat lijkt me inderdaad een heel erg goed plan", om een voor beeld te noemen. 'Heel erg' kan weggelaten worden, maar kan net dat stukje extra venijn geven. 'Héél érg góed' is dan inderdaad 'té', maar ook dat kan soms geinig zijn. Laatst gewijzigd op 12-01-2007 om 23:41. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
[QUOTE]kruizer schreef op 11-01-2007 @ 14:36 :
[B]Juist wel. De meeste van de woorden jij hebt weggestreept dragen bij aan de sfeer en toon van het stuk. 'Schrijven is de kunst van het weglaten', om maar een cliche tevoorschijn te halen, heb ik altijd al onzin gevonden. Mee eens! En verder vond ik het goed, en erg leuk bedacht. Vooral voor zo'n eerste keer. Ga door zou ik zeggen ![]() |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Dit gaat nergens over, mevrouwtje. Citaat:
Als je meer woorden gebruikt, kun je een sfeer beter omschrijven en uitdiepen dan met minder woorden. Lijkt me een vrij duidelijk feit. Zolang het niet ten koste gaan van de weergave van de sfeer, is een oplossing met weinig woorden aan te raden ja, maar dat heeft niks te maken met de 'laat alles weg wat weggelaten kan worden en fok de sfeer'-mentaliteit die ik hier bemerk. Laatst gewijzigd op 14-01-2007 om 21:14. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
"Ik haat je!", schreeuwde ze boos. Dat soort dingen zijn een onderschatting van de intelligentie van de lezer. In wetenschappelijke artikelen zie je het heel vaak, of stukken waarin mensen gewichtig over willen komen. "De vergadering zal om 16:00 gehouden worden" in plaats van "De vergadering is om 16:00". Of laatst las ik de zin "However, having said this, it is nevertheless the case that". Dat zijn negen woorden te veel, want alleen "However," had volstaan. "Het feit dat" is sowieso meestal een onzinnige toevoeging. Maar goed, ik draaf door. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-01-2007 om 15:42. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |