Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-04-2007, 18:08
Thanatios
Thanatios is offline
hey!

Vandaag kreeg ik bericht van het Grafish Lyceum dat ik afgewezen ben. 1 maand duurde het voor ik antwoord kreeg. En nu zit ik dus zonder opleiding. Het is al eind mei, en dus vraag ik me af of ik eigenlijk nog kans heb om een school te vinden?

Ik doe nu VMBO-TL 4 (ISW Sweelincklaan - s'Gravenzande. Te Westland, ZuidHolland), Bijna klaar al... Maar zonder vervolg opleiding. Ik heb geen zin in een tussen jaar.

Dus kan iemand mij advies geven wat ik kan doen (Ik hou van zorg, psychologie en ICT).

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-04-2007, 18:16
Verwijderd
Jahoor, ze hebben het liefst dat je je voor 1 mei inschrijft maar zo lang het maarvoor 1 september is komt het meestal wel goed. Tenminste, dit geldt op wo en hbo, maar ik denk dat het voor mbo ook wel geldt.

Op www.schoolweb.nl kun je mbo niveau 4 aanklikken bij 'van niveau' en dan bij 'in opleidingssector' gezondheidszorg of techniek. In het rechter rijtje kun je aangeven in welke provincie je woont. Je krijgt dan een lijstje met mogelijkheden, als je daar op klikt zie je er meer informatie over (bijvoorbeeld ICT-beheerder, verpleegkunde of sociaal-pedagogisch werk).

Misschien organiseren de scholen ook nog open dagen en je kunt ook aan je leraren vragen wat zij denken dat bij jou past.

Laatst gewijzigd op 25-04-2007 om 18:19.
Met citaat reageren
Oud 25-04-2007, 20:35
pollewop
pollewop is offline
Het is eind april en ik ken mensen die zich in de zomervakantie inschreven dus dat komt wel goed hoor.
Oud 25-04-2007, 23:23
Vice
Vice is offline
Dat is heel verschillend per opleiding. je zou het bij een andere gl kunnen proberen, maar dan wel zo snel mogelijk, omdat ze vaak al voor de zomervakantie vol zitten. Opleidingen zonder toelating zijn volgens mij minder streng daarin.
Oud 28-04-2007, 10:59
Pater Noster
Pater Noster is offline
Toen ik naar het GLR ging heb ik mij in augustus ingeschreven en ben in september begonnen met de lessen. Geen probleem hoor!
Aan je woonplaats te zien denk ik dat je het GLR hebt geprobeerd? Je kan ook nog een andere Grafische Lycea proberen, zoals Grafisch Lyceum Utrecht, Media College Amsterdam (GLA), De Eindhovense School (GLE).

Laatst gewijzigd op 28-04-2007 om 11:01.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2007, 11:02
Verwijderd
Genoeg zorg- en ICT-opleidingen op mbo-niveau, lijkt me?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten