![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ontopic: ik heb er geen ervaring mee, maar als je er zelf daadwerkelijk last van hebt (en dat heb je lijkt me, als je hierdoor geen relatie aan durft te gaan terwijl je dat eigenlijk wel wil), is het inderdaad wel een goed idee om, zoals mensen al zeiden, je door de huisarts te laten doorverwijzen naar een seksuologisch therapeut. Die kan je dan oefeningen gefen met pelottes, dat zijn plastic staafjes van verschillende diktes, en oefeningen om te leren je bekkenbodemspieren bewust te ontspannen en zonodig oefeningen om te leren om op een 'normale' manier over seksualiteit te denken. Ik begrijp dat het eng is om dit tegen de huisarts te zeggen, maar die zal het echt niet gek of stom vinden. Als je huisarts een man is en je hiermee liever naar een vrouw gaat, kan dat altijd, je kunt gewoon een vrouwelijke huisarts in de omgeving opbellen en vragen of je daar voor een keer terecht kan. Laatst gewijzigd op 04-04-2007 om 17:56. |
![]() |
||
Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vaginisme Hier kun je erover lezen. Overigens had je ook zelf kunnen zoeken, maar voor deze keer. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ga er niet gelijk van uit dat dit soort situaties in álles de grote boosdoeners zijn
||
Anyhow, het schijnt erg goed te kunnen worden genezen.
Citaat:
![]() ![]() ![]() http://www.vaginisme-info.nl/ |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ga naar je dokter. |
![]() |
||
Citaat:
Bedoelde het zelf ook niet verkeerd maar..laat ook maar
||
Citaat:
Ik heb hier een tijdje terug een artikel gelezen van een psychologe in een tijdschrift. Ik kan helaas geen link vinden, maar het kwam ongeveer op het volgende neer: Het hangt er vanaf of je primair of secundair vaginistisch reageert. Primair houdt in dat je al vanaf de eerste (poging tot) penetratie vaginistisch reageert. Secundair houdt in dat je eerder wel een gemeenschap kon hebben zonder dat je vaginistisch reageerde, maar dat je later wel zo gaat reageren. Bij secundair vaginisme is vaak een duidelijke reden aan te wijzen, bijvoorbeeld een nare seksuele ervaring. Bij primair vaginisme, wat jij hebt, blijken vrouwen niet vaker dan de gemiddeld een nare seksuele ervaring te hebben. Redenen waarom vrouwen toch vaginistisch reageren, zijn niet geheel duidelijk. Volgens dat artikel gaat men er over het algemeen vanuit dat een vrouw bewust of onbewust een associatie heeft gelegd tussen penetratie en pijn. Het lichaam spant zich dan automatisch in om penetratie en daarmee pijn te voorkomen. Het ironische is helaas dat daardoor de pijn juist ontstaat. Omdat het zo reflexmatig is, hebben vrouwen er weinig controle over. Daarom is bewust ontspannen en oefeningen doen vaak nodig om er overheen te komen. Waar die associatie vandaan komt, werd verder niet verteld. Ik weet niet hoe die twee vormen zich tot elkaar verhouden; enige cijfer dat ik kon vinden is dat waarschijnlijk ongeveer 3% van de vrouwen een vorm van vaginisme heeft, maar niet hoeveel procent welke vorm heeft. Als je die twee vormen bij elkaar neemt, kom je wel op een hoger gemiddelde vrouwen met een traumatische ervaring. Maar dat jij geen traumatische ervaring hebt en toch zo reageert, is absoluut niet vreemd. Verder is er inderdaad een goede kans op genezing, zeker als je moed hebt om ook naar een dokter te stappen. Succes er mee ![]() Laatst gewijzigd op 07-04-2007 om 19:41. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
2 'toon some respect' ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 3: seksuoloog, opbouwen/oefenen, glijmiddel, ontspanningsoefeningen (yoga/meditatie), jointje roken kun je proberen.. en vooral geen haast hebben. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
2) Dus? 3) Goed idee!
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik zou zo'n meid meteen dumpen, jammer maar het is zo. niet gaan whinen nu. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
loser ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
hitzor brengt het natuurlijk bot en het is maar de vraag hoe serieus hij is enzo, maar als mijn vriendin geen seks zou willen hebben, en ook niet zou vertellen waarom niet (tenminste, ik begrijp dat de ts daar grote problemen mee heeft)...
Dan zou ik daar in ieder geval ook grote problemen mee hebben. Seks is voor mij een belangrijk onderdeel van een relatie, als het dan niet gebeurt, zou ik wel graag willen weten waarom niet, en liefst dat er geprobeerd wordt iets eraan te doen. ![]() En dit: Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
wat niet wil uitrekken dat scheurt wel ![]()
||
![]() |
Citaat:
Bij mij doet het af en toe in het begin nog steeds pijn, maar ja dat moet dan maar...na een minuutje of 2 is het toch wel weg. Ik vind het alleen nu wel moeilijk om voor mezelf te bepalen wanneer ik nou precies ontmaagd ben zeg maar....Reken ik dat vanaf de eerste keer dat we het probeerden, toen ie er nog maar een klein stukje in wilde, of vanaf het moment dat het echt lukte? Die eerste 5 keer had ik namelijk meer iets van 'au au' dan van 'ooooooh wat geweldig'.... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Een vriendinnetje van mij heeft er last van, en die is nu zover dat ze, na 3 maanden dagelijks proberen net aan een 1 vinger naar binnen krijgt. Die heeft nu dan ook maar besloten, eindelijk naar de huisarts te gaan.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|