Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-03-2007, 19:17
Verwijderd
Ik snap het eventjes niet meer; in mijn boek staat dit:

Ook in de medische wereld wordt steeds meer gebruik gemaakt van syntethische polymeren. Bij operaties waarbij bloedvaatjes vervangen moeten worden, maakt men gebruik van kunststofvaatjes die gemaakt zijn van polymelkzuur. Dit is een voorbeeld van een bioplastic. Het is een biologisch afbreekbaar polymeer.

Ik snap dat melkzuur iets van het lichaam is en dat het daardoor niet afgestoten zal worden, maar ik vraag me af of het lichaam het niet automatisch af gaat breken? Dit lijkt me namelijk niet de bedoeling bij kunststof bloedvaten.

Wie weet het ? Of kan mij de verder uitleg geven ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-03-2007, 19:23
Verwijderd
Hehe, je hebt ook de methode 'Chemie' ?
Ik wil het ook graag weten.. woensdag hier toets over.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 19:47
Verwijderd
Nou, je hersenen zijn ook biologisch afbreekbaar, maar die gaat het lichaam ook niet zelf afbreken hè.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 26-03-2007 @ 20:23 :
Hehe, je hebt ook de methode 'Chemie' ?
Ik wil het ook graag weten.. woensdag hier toets over.
Ik morgen. Ik raak nu verstrikt in het links en rechtsdraaiend van bladzijde 269
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 20:17
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-03-2007 @ 20:52 :
Ik morgen. Ik raak nu verstrikt in het links en rechtsdraaiend van bladzijde 269

Ik ga het niet eens proberen. Ziet er veel te moeilijk uit :'D.
Kun jij me trouwens helpen met dit ? Ik snap het niet meer .

Citaat:
Mephostophilis schreef op 26-03-2007 @ 20:47 :
Nou, je hersenen zijn ook biologisch afbreekbaar, maar die gaat het lichaam ook niet zelf afbreken hè.
Dus bedoelen ze met 'biologisch afbreekbaar' dat je lichaam het niet afstoot en dat het wel afbreekt als je weg aan het rotten bent?

Laatst gewijzigd op 26-03-2007 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2007, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Jeroenjeroen schreef op 26-03-2007 @ 21:17 :
Dus bedoelen ze met 'biologisch afbreekbaar' dat je lichaam het niet afstoot en dat het wel afbreekt als je weg aan het rotten bent?
Ja, dat dnek ik wel, maar hoe zit het dan met biologisch afbreekbare hechtingen? Die gebruiken ze ook? Die zijn biologisch afbreekbaar en die lossen vanzelf op, maar dat is toch ook een soort polymeer?
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 10:30
Jampot
Jampot is offline
ik denk dat polymelkzuur niet afgebroken wordt aangezien het lichaam niet over de juiste enzymen beschikt en het waarschijnlijk niet oplost in je bloed (polymelkzuur klinkt apolair).

microbieel is het waarschijnlijk wel te doen, maar over het algemeen is je lichaam steriel.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 11:42
Verwijderd
Citaat:
Evatjuhhhh schreef op 26-03-2007 @ 21:38 :
Ja, dat dnek ik wel, maar hoe zit het dan met biologisch afbreekbare hechtingen? Die gebruiken ze ook? Die zijn biologisch afbreekbaar en die lossen vanzelf op, maar dat is toch ook een soort polymeer?
Nou, de term 'biologisch afbreekbaar' is nogal rekbaar. Brood en kauwgom zijn allebei biologisch afbreekbaar, maar brood beschimmelt na een paar dagen terwijl kauwgom een paar maanden blijft liggen.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 17:12
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Jampot schreef op 27-03-2007 @ 11:30 :
ik denk dat polymelkzuur niet afgebroken wordt aangezien het lichaam niet over de juiste enzymen beschikt en het waarschijnlijk niet oplost in je bloed (polymelkzuur klinkt apolair).

microbieel is het waarschijnlijk wel te doen, maar over het algemeen is je lichaam steriel.
je lichaam steriel dacht het ff niet, zou een beetje zonde zijn

--> zonder je bacterien op je huid en darmen enz zou jij binnen de kortste keren dood zijn
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 18:07
Verwijderd
Citaat:
sdekivit schreef op 27-03-2007 @ 18:12 :

--> zonder je bacterien op je huid en darmen enz zou jij binnen de kortste keren dood zijn
Van binnen is je lichaam min of meer steriel. Darmen vallen biologisch gezien niet onder 'van binnen' omdat ze een directe verbinding met de buitenlucht hebben.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 18:11
Verwijderd
Waaróm het lichaam het niet gaat afbreken lijkt me geen onderdeel van de stof omdat dat eerder biologisch is dan scheikundig.

Ik denk dat het te maken heeft met omringende cellen, want melkzuur is van nature een product van het lichaam en derhalve kan het ook afgebroken worden door het lichaam. Ik denk echter dat de plek waar het zich bevindt invloed heeft op het wel of niet afbreken van zo'n polymeer.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2007, 19:00
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-03-2007 @ 19:07 :
Van binnen is je lichaam min of meer steriel. Darmen vallen biologisch gezien niet onder 'van binnen' omdat ze een directe verbinding met de buitenlucht hebben.
ja klopt, maar om maar even aan te geven dat het te kort door de bocht is om te zeggen dat 'je lichaam' steriel is.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 13:21
Jampot
Jampot is offline
Citaat:
sdekivit schreef op 27-03-2007 @ 18:12 :

wat weet jij veel, zeg
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 16:46
sdekivit
sdekivit is offline
Citaat:
Jampot schreef op 28-03-2007 @ 14:21 :
wat weet jij veel, zeg
je gaat me niet vertellen als levensmiddelentechnoloog dat je dat niet wist
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren