Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-03-2007, 08:36
blondaapje
blondaapje is offline
Hee,

ik wil in de zomer misschien een bijbaantje gaan zoeken in de zorg, dus bv verzorgingtehuis, thuiszorg (daar huishoudelijk werk) oid.

heeft iemand daar ervaring mee, is het leuk, hoeveel verdient het? ik ben 17 trouwens.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-03-2007, 08:38
Verwijderd
Volgens mij verdien je over het algemeen gewoon het minimum jeugdloon als je het voor het eerst doet (iig in een verzorgingstehuis). En wat het minimum jeugdloon voor jou als zeventienjarige is, is is heel eenvoudig op te zoeken op internet.

Ik werk wel in een verzorgingshuis, alleen niet in de zorg, maar als receptioniste/telefoniste.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:38
blondaapje
blondaapje is offline
ho typfoutje, ik ben dán 17 moest het zijn
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:51
blondaapje
blondaapje is offline
het is zo gek want ik hoor van die uiteenlopende verhalen.. maar minimumloon is écht weinig heb jij een opleiding gevolgd voor die administratieve baan?
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:58
Verwijderd
Citaat:
blondaapje schreef op 01-03-2007 @ 09:51 :
het is zo gek want ik hoor van die uiteenlopende verhalen.. maar minimumloon is écht weinig
Het minimum is ook niet veel, maar je verdient helaas maar op heel weinig plaatsen echt meer dan dat als 17-jarige.

Citaat:
heb jij een opleiding gevolgd voor die administratieve baan?
Ik werk er op oproepbasis en het is voor mij maar een bijbaantje naast mijn studie (en mijn studie is ook niet in die richting).
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 08:58
blondaapje
blondaapje is offline
niemand verder?!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:00
Verwijderd
Heb even geduld...niet iedereen zit te wachten tot ze een topic van jou voorbij zien komen. In de loop van de dag en week zullen er vast meer mensen reageren.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:02
blondaapje
blondaapje is offline
haha kee, weet ook niet hoe crowded dit forum is, sorry ik wacht nog even!
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:02
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-03-2007 @ 09:58 :
Het minimum is ook niet veel, maar je verdient helaas maar op heel weinig plaatsen echt meer dan dat als 17-jarige.

Ik werk er op oproepbasis en het is voor mij maar een bijbaantje naast mijn studie (en mijn studie is ook niet in die richting).
das toch niet helemaal waar.. in mijn huidige (horeca)baantje verdien ik (veel) meer maar dit werk leek me wel leuk omdat het weer eens iets heel anders is..
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:05
Verwijderd
Citaat:
blondaapje schreef op 01-03-2007 @ 10:02 :
das toch niet helemaal waar.. in mijn huidige (horeca)baantje verdien ik (veel) meer maar dit werk leek me wel leuk omdat het weer eens iets heel anders is..
Wat is er niet waar aan: ik zei dat je helaas 'maar op heel weinig plaatsen' meer verdiende, jij werkt nu dus kennelijk op zo'n plaats.

De CAO van de thuiszorg: http://www.thuiszorg.nl/download.php?uid=563
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 09:15
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 01-03-2007 @ 10:05 :
Wat is er niet waar aan: ik zei dat je helaas 'maar op heel weinig plaatsen' meer verdiende, jij werkt nu dus kennelijk op zo'n plaats.

De CAO van de thuiszorg: http://www.thuiszorg.nl/download.php?uid=563
haha ok sorry
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 12:20
BleuEyes
BleuEyes is offline
Met beiden heb ik ervaring. Ik heb in de huishouding gewerkt in een verzorgingshuis. Ik heb bij mensen thuis zelfstandig gewerkt, maar ook in het huis heb ik schoongemaakt. Na 2 jaar dit zomerbaantje gehad te hebben begon ik aan mijn opleiding Verpleegkunde.

Gezien mijn baas dit wist, heeft hij me een baantje als oproepkracht (verzorgende) aangeboden, en zo ben ik nu regelmatig, zelfstandig aan het werk in het verzorgingshuis.

Ik vind het werken opzich erg leuk, vooral de omgang met mensen, het contact met mensen en het dienstverlenend werken. De meeste mensen zijn je enorm dankbaar, en dat geeft me een fijn gevoel. In de ochtend help ik mensen met wassen, aankleden, eten etc. Verder kijk ik geregeld mee met Verpleegkundigen die bepaalde handelingen uitvoeren.

Ik werk meestal in het weekend en dat houdt dus in dat ik op zaterdag 138% verdien over het loon dat ik door de weeks ontvang. Op zondag is dit 160%.

Succes met je bijbaantje, pm-men mag altijd als je nog vragen hebt.
Oud 01-03-2007, 12:43
blondaapje
blondaapje is offline
bedankt voor je reactie, ik heb je gepmt
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 17:30
Roos
Roos is offline
Bij de Thuiszorg is het goed verdienen, hoeveel weet ik niet precies.
Beetje schoonmaken, stofzuigen, koffie met die mensen drinken.

Een vriendin van mij heeft daar een 0-uren contract. Ze kan heel relaxed per week aangeven wanneer ze wilt werken. Als er dan een vaste thuiszorgmedewerker uitvalt (elke client heeft meestal een vaste hulp), dan komt zij een keertje.

Ze komt dus steeds bij andere mensen, maar over het algemeen zijn ze erg aardig, en vinden ze het superleuk dat er een jong persoon komt.
Mijn vriendin zit dan ook vaak meer koffie te drinken dan schoon te maken
Oud 01-03-2007, 19:50
phink
phink is offline
Ik ben zomer 2006 begonnen met werken in een bejaardenhuis. Vind het werk erg leuk (kon er blijven) en het verdient -in mijn geval dan- zéker beter dan alleen het minimumloon! Ik ben nu 16, en verdien ongeveer 6 euro p/u, mijn minimumloon is 2,87 geloof ik.

Ik krijg zowieso 20% zorgtoeslag, 7% onregelmatigheidstoeslag, alle uren op zondag zijn 60% extra, alle uren op zaterdag na 12 uur zijn 40% extra.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2007, 22:51
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 01-03-2007 @ 18:30 :

Een vriendin van mij heeft daar een 0-uren contract. Ze kan heel relaxed per week aangeven wanneer ze wilt werken. Als er dan een vaste thuiszorgmedewerker uitvalt (elke client heeft meestal een vaste hulp), dan komt zij een keertje.
Dit heb ik dus, in een bejaardenhuis en werk ook nog als voedingsassistente in een verpleegtehuis. Allebei via vakantiewerk of bekenden ingerold. Enige nadeel is dat ik bij allebei een 0uren contract heb en er dus wel iemand ziek moet zijn wil ik kunnen werken. En aangezien ik toch wel graag een beetje zekerheid qua loon wil, is dat nog wel is een probleem.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2007, 09:45
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
Anneka schreef op 01-03-2007 @ 23:51 :
Dit heb ik dus, in een bejaardenhuis en werk ook nog als voedingsassistente in een verpleegtehuis. Allebei via vakantiewerk of bekenden ingerold. Enige nadeel is dat ik bij allebei een 0uren contract heb en er dus wel iemand ziek moet zijn wil ik kunnen werken. En aangezien ik toch wel graag een beetje zekerheid qua loon wil, is dat nog wel is een probleem.
klinkt ook leuk! verdient ook best aardig allemaal, verdien jij ook lekker?
ik krijg er zin in haha, k ga maar eens bellen!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 17:23
Verwijderd
Citaat:
blondaapje schreef op 02-03-2007 @ 10:45 :
klinkt ook leuk! verdient ook best aardig allemaal, verdien jij ook lekker?
ik krijg er zin in haha, k ga maar eens bellen!
Ik verdien 6.40 per uur ofzo bij beide huizen. En dan natuurlijk nog de ORT toeslagen. Best goed dus .
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 19:20
Verwijderd
Ik werk ook in een verzorgingstehuis en 's zomers af en toe huishoudelijk werk en als 17-jarige verdien je daar 5.33, als ik het goed heb. En dan ORT natuurlijk er nog bij.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2007, 22:07
blondaapje
blondaapje is offline
ook allemaal nette lonen.. ik krijg er zin in morgen bellen!
Met citaat reageren
Oud 09-03-2007, 08:47
*laf_ya*
*laf_ya* is offline
Hoi! Jullie verdienen echt veel met €5,- of €6,- per uur. In de zomer van 2005 en 2006 had ik een vakantiebaantje in een verpleeghuis. Hiermee verdiende ik in de zomer van 2006 €2,81 per uur. Ik ben 16. Echt weinig dus. Daarbij waren bij collega's soms ook niet al te aardig vond ik. Ik werd meer gebruikt om de stomme klusjes te doen.
Dit jaar ga ik daar dus ook zeker niet werken! Maar bij een winkel ofso, als cassiere.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2007, 10:42
bbyn
bbyn is offline
ik ben vorige zomer begonnen in een verzorgingstehuis als voedingsassistente.. iets van ruim 5 euro per uur.. k werkte dan elke week ong. 4 dagen, 7/8 uur per dag, dus tikte wel aan

nu heb ik 0-urencontract.. gaat prima en in de vakanties werk ik dan weer meer...vind alleen soms wel jammer dat er niet altijd werk is.. deze week is er bijv niemand ziek dus heb ik geen werk..
maar het is wel weer handig, als i khet druk heb, MOET Ik niet werken
Oud 10-03-2007, 11:13
adon1s
adon1s is offline
Ik zat ook rond de 5,4 euro p/uur
Oud 12-03-2007, 18:18
blondaapje
blondaapje is offline
haaa het is zo relaxed, ik heb gesolliciteerd en ga 8 euro per uur verdienen
Met citaat reageren
Oud 19-03-2007, 20:33
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
blondaapje schreef op 12-03-2007 @ 19:18 :
haaa het is zo relaxed, ik heb gesolliciteerd en ga 8 euro per uur verdienen
me 2. Netto
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-03-2007, 19:54
blondaapje
blondaapje is offline
haha foutje in mijn voordeel, het is een kleine 10
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 20:33
Verwijderd
Ik heb thuiszorg gewerkt en ook in een verzorgingshuis als voedingsassistente in de weekeinden. De thuiszorg vond ik, voor wat ik deed, niet heel denderend verdienen. 5 euro bruto, en dan nog wat kilometervergoedingen. In het verzorgingshuis verdiende ik (en dat is 3 jaar terug, toen was ik 16) omgerekend met alle toeslagen erbij opgeteld een euro of 9 a 10 per uur. Een baantje in de zorg verdient bijna altijd wel redelijk, althans, goed genoeg.
Met citaat reageren
Oud 20-03-2007, 21:16
ekki
ekki is offline
In de thuiszorg verdiende ik toen ik 19-20 was zo'n 8 euro per uur. Best leuk loontje voor een student. Was bij Humanitas trouwens.
Oud 21-03-2007, 20:13
fractuur
fractuur is offline
Als je de goede uren werkt in de zorg kan je veel cashen. (schoonmaak ook wel, maar daar geldt die toeslag niet voor in ziekenhuizen) Ik verdien regelmatig 12e per uur als voedingsassistent. Dan werk je ook wel op kuturen, maar ach.

Overigens moet je wel even bedenken dat je met mensen werkt en er wel even wat meer bij komt kijken dan alleen een leuk salaris. Weet niet wat je precies gaat doen en waar, maar het kan even shocking zijn.
Oud 22-03-2007, 23:17
blacky
blacky is offline
Ik heb mijn bijbaan in de psychiatrie, maar dit sluit aan op mijn studie.

Ik zou voor de thuiszorg of een verpleeg/verzorgingshuis eens kijken of je daar de cao van kan vinden, want dat is van waaruit ze je betalen als het goed is.
Oud 28-03-2007, 21:08
Verwijderd
Ik heb even een vraagje, ik vroeg me af of je bij Thuiszorg oid wordt aangenomen als je niet ervaring hebt en het bijvoorbeeld niet voor je opleiding is ofzo.
Zag laaatst staan dat ze mensen voor huishoudelijke hulp zochten (Thuiszorg) en het lijkt me wel heel leuk enzo, maar heb ik wel een beetje kans of is het redelijk kansloos om daarvoor te gaan solliciteren zonder echt werkervaring.
Met citaat reageren
Oud 28-03-2007, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Nubis schreef op 28-03-2007 @ 22:08 :
Ik heb even een vraagje, ik vroeg me af of je bij Thuiszorg oid wordt aangenomen als je niet ervaring hebt en het bijvoorbeeld niet voor je opleiding is ofzo.
Zag laaatst staan dat ze mensen voor huishoudelijke hulp zochten (Thuiszorg) en het lijkt me wel heel leuk enzo, maar heb ik wel een beetje kans of is het redelijk kansloos om daarvoor te gaan solliciteren zonder echt werkervaring.
Voor alfahulp hoef je geen enkele zorgervaring of -opleiding te hebben
Met citaat reageren
Oud 30-03-2007, 17:21
blondaapje
blondaapje is offline
Citaat:
blacky schreef op 23-03-2007 @ 00:17 :
Ik heb mijn bijbaan in de psychiatrie, maar dit sluit aan op mijn studie.

Ik zou voor de thuiszorg of een verpleeg/verzorgingshuis eens kijken of je daar de cao van kan vinden, want dat is van waaruit ze je betalen als het goed is.
heb ik gevonden ja, het verdient heel relaxt!
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 12:03
Erbenda
Erbenda is offline
Citaat:
fractuur schreef op 21-03-2007 @ 21:13 :
Als je de goede uren werkt in de zorg kan je veel cashen. (schoonmaak ook wel, maar daar geldt die toeslag niet voor in ziekenhuizen) Ik verdien regelmatig 12e per uur als voedingsassistent. Dan werk je ook wel op kuturen, maar ach.

Overigens moet je wel even bedenken dat je met mensen werkt en er wel even wat meer bij komt kijken dan alleen een leuk salaris. Weet niet wat je precies gaat doen en waar, maar het kan even shocking zijn.
Ja inderdaad, daar moet je wel even rekening mee houden. Ik werk ook als voedingsassistente. Volgens mij is m'n kale loon €8,26 (dacht ik) maar zoals eerder vermeld krijg je op zaterdag 38% meer en op zondag 60% meer (ik werk ook alleen in t weekend ). Dus het verdient aardig, maar het vergt ook wel iets meer van je misschien (of iig je moet er tegen kunnen).
Reageren

Regels voor berichten