Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Exacte vakken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2007, 19:41
xsharonax
xsharonax is offline
Op een school zijn er in totaal 1277 leerlingen.
De directeur van deze school beweert dat er meer dan de helft van de leerlingen uit jongens bestaat.
Laat zien dat hij gelijk heeft.

please help
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-04-2007, 20:41
Swlabr
Avatar van Swlabr
Swlabr is offline
Heb je niet meer gegevens nodig?
__________________
Laziness is nothing more than the habit of resting before you get tired.
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 22:13
xsharonax
xsharonax is offline
Citaat:
Darkiekurd schreef op 01-04-2007 @ 21:41 :
Heb je niet meer gegevens nodig?
ik moet de bereking hebben

er is ook tabel

meisjes 10 11 12 13 14
jongens
11 2 3 1 2 1
12 2 2 3 2 1
13 3 1 1 3 3
14 1 3 2 4 1
15 1 2 2 3 1

bijv: de eerste: heb je 2 klassen met 11 jongens en 10 meisjes.
of dan heb je 4 klassen met 14 jongens en 13 meisjes
Met citaat reageren
Oud 01-04-2007, 22:14
xsharonax
xsharonax is offline
de tabel is een beetje gek ( raar ) uitgekomen

Laatst gewijzigd op 01-04-2007 om 22:53.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 00:32
Verwijderd
Ik wil je best helpen maar dan moet je iets duidelijker zijn.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 01:08
xsharonax
xsharonax is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 02-04-2007 @ 01:32 :
Ik wil je best helpen maar dan moet je iets duidelijker zijn.
ok hoe duidelijk?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 08:06
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Wat wil je precies doen?
Wat mag je precies gebruiken?

Heb je die tabel op papier gekregen, of electronisch?

------------

Als je die tabel bijvoorbeeld in Excel hebt (of in je GR), dan kun je bijvoorbeeld vrij eenvoudig het totaal aantal jongens uitrekenen.

Als je de tabel op papier hebt en je mag geen computer of rekenmachine gebruiken, dan kun je bijvoorbeeld het aantal klassen tellen :
- met 1 jongen meer
- met 2 jongens meer
- ...
- met 5 jongens meer
- met 1 meisje meer
- ...
Daarmee kun je vervolgens vrij eenvoudig het verschil uitrekenen.
En aangezien je weet dat er uiteindelijk meer jongens zijn, is het dan het efficientst om eerst het 'meisjesoverschot' te tellen, dan kun je het tellen van het ' jongensoverschot' afbreken zodra je het ' meisjesoverschot' gepasseerd bent.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 12:21
xsharonax
xsharonax is offline
Citaat:
WelVrolijk schreef op 02-04-2007 @ 09:06 :
Wat wil je precies doen?
Wat mag je precies gebruiken?

Heb je die tabel op papier gekregen, of electronisch?

------------

Als je die tabel bijvoorbeeld in Excel hebt (of in je GR), dan kun je bijvoorbeeld vrij eenvoudig het totaal aantal jongens uitrekenen.

Als je de tabel op papier hebt en je mag geen computer of rekenmachine gebruiken, dan kun je bijvoorbeeld het aantal klassen tellen :
- met 1 jongen meer
- met 2 jongens meer
- ...
- met 5 jongens meer
- met 1 meisje meer
- ...
Daarmee kun je vervolgens vrij eenvoudig het verschil uitrekenen.
En aangezien je weet dat er uiteindelijk meer jongens zijn, is het dan het efficientst om eerst het 'meisjesoverschot' te tellen, dan kun je het tellen van het ' jongensoverschot' afbreken zodra je het ' meisjesoverschot' gepasseerd bent.
ik heb de tabel op papier gekregen...en ik mage wel een rekenmachine gebruiken. ik had ook het antwoord blad en het antwoord is 666 maar dat is het probleem ik weet niet hoe je aan de 666 komt het bereking stond niet op het antwoordblaadje
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 13:41
Verwijderd
Je hebt dus gewoon een tabel met per klas het aantal jongens en het aantal meisjes? Tel dan gewoon alle jongens bij elkaar, als het meer is dan de helft van 1277 dan heeft de directeur gelijk. (Of tel alle meisjes bij elkaar, als het er minder zijn dan de helft van 1277 dan heeft de directeur ook gelijk.)
Of denk ik nu veel te simpel?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 21:09
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
xsharonax schreef op 02-04-2007 @ 13:21 :
ik heb de tabel op papier gekregen...en ik mage wel een rekenmachine gebruiken. ik had ook het antwoord blad en het antwoord is 666 maar dat is het probleem ik weet niet hoe je aan de 666 komt het bereking stond niet op het antwoordblaadje
In de tabel zie je, dat er precies 2 klassen zijn met 11 jongens en 10 meisjes.
Dat zijn dus 2*11 = 22 jongens.
En ... meisjes.

In de tabel zie je, dat er precies 3 klassen zijn met 11 jongens en 11 meisjes.
Dat zijn dus 3*11 = 33 jongens, dus in totaal 22+33=55 jongens.
En ... meisjes, dus in totaal ...+...=... meisjes.

In de tabel zie je, dat er precies 1 klas is met 11 jongens en 12 meisjes.
...

...
...

In de tabel zie je, dat er precies 1 klas is met 15 jongens en 14 meisjes.
Dat zijn dus ..., dus in totaal ... jongens.
En ... meisjes, dus in totaal ... meisjes.

-----

Overigens kom ik bij deze gegevens uit op een ander aantal leerlingen, en ook op een ander aantal jongens.

-----

Een snellere methode:
(Ga zelf na, dat onderstaande methode dezelfde uitkomst oplevert als bovenstaande methode)

Tel eerst het aantal klassen met 11 jongens: Dat zijn er 2+3+1+2+1, dus 9 klassen met 11 jongens, dus 9*11=99 jongens.
Tel dan het aantal klassen met 12 jongens, etc.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 21:11
WelVrolijk
WelVrolijk is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 02-04-2007 @ 14:41 :
Je hebt dus gewoon een tabel met per klas het aantal jongens en het aantal meisjes?
Niet precies. Zo te zien heeft ze een tabel met per aantal jongens en meisjes het aantal klassen. Dus in feite een frequentietabel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 23:19
xsharonax
xsharonax is offline
Citaat:
WelVrolijk schreef op 02-04-2007 @ 22:11 :
Niet precies. Zo te zien heeft ze een tabel met per aantal jongens en meisjes het aantal klassen. Dus in feite een frequentietabel.
ja
Met citaat reageren
Oud 02-04-2007, 23:24
xsharonax
xsharonax is offline
Citaat:
WelVrolijk schreef op 02-04-2007 @ 22:09 :
In de tabel zie je, dat er precies 2 klassen zijn met 11 jongens en 10 meisjes.
Dat zijn dus 2*11 = 22 jongens.
En ... meisjes.

In de tabel zie je, dat er precies 3 klassen zijn met 11 jongens en 11 meisjes.
Dat zijn dus 3*11 = 33 jongens, dus in totaal 22+33=55 jongens.
En ... meisjes, dus in totaal ...+...=... meisjes.

In de tabel zie je, dat er precies 1 klas is met 11 jongens en 12 meisjes.
...

...
...

In de tabel zie je, dat er precies 1 klas is met 15 jongens en 14 meisjes.
Dat zijn dus ..., dus in totaal ... jongens.
En ... meisjes, dus in totaal ... meisjes.

-----

Overigens kom ik bij deze gegevens uit op een ander aantal leerlingen, en ook op een ander aantal jongens.

-----

Een snellere methode:
(Ga zelf na, dat onderstaande methode dezelfde uitkomst oplevert als bovenstaande methode)

Tel eerst het aantal klassen met 11 jongens: Dat zijn er 2+3+1+2+1, dus 9 klassen met 11 jongens, dus 9*11=99 jongens.
Tel dan het aantal klassen met 12 jongens, etc.
thanks met die

dank je wel , met die snellere methode begrijp ik
thanks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Help wiskunde belgie
NickyPWS
1 08-12-2008 18:27
Huiswerkvragen: Exacte vakken [Wiskunde] Vraagje
abcdefghijklm
3 13-04-2005 15:32
Huiswerkvragen: Exacte vakken Wiskunde vraagje
PGWR
5 10-10-2003 10:36
Huiswerkvragen: Exacte vakken wiskunde vraag, lineaire formules.
Fantôme
3 07-10-2003 13:40
Huiswerkvragen: Exacte vakken PO wiskunde. Vraag over logaritmes
The0
3 11-04-2003 22:51
Huiswerkvragen: Exacte vakken FF een paar wiskunde-vraagjes
Yeah_Right
8 19-05-2002 20:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:31.