Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-03-2007, 13:52
matt trakker
matt trakker is offline
wat raden jullie rakkers mij aan als ik mijn sound wat gruizig en rafelig wil maken met een pedaal?

het hoeft geen blokgolf te worden dus de metalzone's en aanverwante crap valt af, ik ben op zoek naar iets subtielers. bij voorkeur een pedaal wat niet alleen op een elektrische gitaar goed klinkt aangezien ik 't vooral wil gaan gebruiken i.c.m. laptop. het geluid wat uit de laptop komt is een soort van drone gemaakt door middel van het opstapelen van feedback loops, erg resonant van zichzelf al dus.
Oud 29-03-2007, 14:16
DeadNation
DeadNation is offline
Ehx graphic fuzz ofzo? Veel instelmogelijkheden iniedergeval. Subtielere ouwe hendrix fuzz: een van de fuzzface clonen of een fulltone 69.
Oud 29-03-2007, 15:13
Chronocide
Chronocide is offline
Misschien de EH big muff pi?
Oud 29-03-2007, 15:32
Freek
Freek is offline
Ik blijf fan van een Russiche Big Muff. Een Ibanez FZ7 klinkt ook wel aardig, beetje raar surf geluid zit daar wel in.
Oud 29-03-2007, 15:38
matt trakker
matt trakker is offline
die graphic fuzz ziet er ideaal uit met die EQ, vooral voor feedback dingen, wel erg prijzig though.. als iemand een tweedehandsje weet laat me het dan weten

de big muff pi kan ik wel vinden tweedehands, heeft ook wel een aardige prijsklasse.

iemand trouwens ervaring met de ibanez ts 9, die kreeg ik op school aangeraden?
Oud 29-03-2007, 15:52
Chronocide
Chronocide is offline
Ibanez tube screamer? Nog nooit zo'n walgelijk geluid gehoord. Ik zou dat ding nog niet met een paal van 10 meter aan willen raken, maar da's mijn mening.
Oud 29-03-2007, 16:02
DeadNation
DeadNation is offline
TS9 is meer een od en niet echt transparant. Een fulltone ocd weer wel, maar betwijfel of je daar echt voldoening uithaalt. Denk dat bijv. een zvex fuzzfactory heel cool is. Kun je echt de gestoordste sounds uithalen, maar ook hele normale.

www.zvex.com sowieso megacoole pedalen.

Duurder en niet echt wat je nu zoekt, maar misschien interessant vind:

http://www.frostwave.com/ envelope filters, synthachtige dingen.
Oud 29-03-2007, 16:04
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Chrome schreef op 29-03-2007 @ 16:52 :
Ibanez tube screamer? Nog nooit zo'n walgelijk geluid gehoord. Ik zou dat ding nog niet met een paal van 10 meter aan willen raken, maar da's mijn mening.
Een TS is uitermate geschikt om een {non-mv} buizenbak in overdrive te pushen, drive nagenoeg dicht, volume open en voila. Als je er op gaat vertrouwen als main OD sound en de drive goed openzet....tsja...
Oud 29-03-2007, 16:11
matt trakker
matt trakker is offline
@deadnation

die frostwave dingen lijken me idd echt super

ook zvex ken ik wel van naam, de sound van de mammoth (http://media.zvex.com/mammoth.mov) en vooral de fuzz factory (http://media.zvex.com/fuzzfactory.mov) komen wel in de buurt van wat ik zoek..

ik krijg over een paar dagen een big muff pi te leen, eens zien of dat iets is.
Oud 29-03-2007, 16:15
DeadNation
DeadNation is offline
Ik vind dat een muff teveel fucked met je basissound. Het doet 1 ding en that's it. Een blendcontrol die de hoeveelheid origineel signaal regelt als bij een bass od zou al nice zijn.
Oud 29-03-2007, 16:19
matt trakker
matt trakker is offline
hm ok.. dat moet ik idd ook niet echt hebben, maar ik gebruik 'm sowieso als aux effect op m'n mixer, misschien dat dat wat scheelt.
Oud 29-03-2007, 16:21
DeadNation
DeadNation is offline
Oh dat moet wel schelen, althans beter te regelen zijn. Zit daar al niet in een regelaar op voor je "effectsloop"?
Oud 29-03-2007, 16:27
matt trakker
matt trakker is offline
Jawel, heb een klein soundcraft spirit folio notepad mixertje wat ik wilde gaan gebruiken met een fx send per kanaal (4x mono, 2x stereo outputs) en op de mono kanalen een minimale eq. Was van plan die eventueel ook als overdrive effect te gebruiken aangezien de preamps best ok klinken.

Weliswaar maar 1 fx send, maar ik denk ook niet dat ik er meer dan 1 nodig ga hebben.
Oud 29-03-2007, 16:49
botulismf
botulismf is offline
Ik sluit me bij DeadNation aan wat betreft die Zvex Fuzz Factory. Mijn broer heeft er eentje en binnen zijn band is ook een tubescreamer en een big muff aanwezig, en die fuzz factory is verreweg het gaafst en meest veelzijdig van de drie.
Oud 29-03-2007, 17:09
matt trakker
matt trakker is offline
ook de duurste

maar wie weet schaft m'n school er wel eentje aan als ik lang zeur
Oud 29-03-2007, 22:00
DeadNation
DeadNation is offline
De vexter versie van die fuzzfactory is te doen. 160 ofzo. Alleen de lak is anders

Achja een fuzzfactory is veelzijdig. Goed voor types die vage geluiden enz willen maken(geoscilleer enz), maar vergelijken met een ts kun je niet. Zoals gezegd, een ts is ideaal om je buizenbak een beetje een schop onder z'n kloten te geven.

Een muff vind ik op bas overigens lekker, op gitaar minder. Voor sommige dudes werkt t though.

Zoek eens op gitaarnet.nl/forum naar fuzzfactory. Zijn wel dudes die m bouwen voor een schijntje cq die sowieso bouwen wat je wilt. Een gewone fuzz maken is echter nauwelijks rocketscience. Kan ik zelfs
Oud 03-04-2007, 16:47
matt trakker
matt trakker is offline
ok heb nu een big muff pi te leen en m'n eerste impressie is; vet.

lekker knapperig rond 800-2000hz en dat is precies wat ik zocht, kan 'm best goed regelen via de fx send en de tone/sustain knoppen.
Oud 03-04-2007, 22:00
DeadNation
DeadNation is offline
Hmmm ik vond t echt een one trick pony. Belachelijke sustain overigens. Als ik wilde kon ik een noot 3 dagen vasthouden haha.

Ik wil een ouwe ranzige fuzz. Fuzzface achtig. De hendrix uithangen.

Vandaag overigens een digitech(jaja) bad monkey gekregen. Schijnt ideaal te zijn, lekker transparant, om een ouwe britse buizenbak op z'n bakkes te geven. Met name Vox en oude marshalls. De laatste heb ik al. Over een maand een AC30 top erbij
Oud 03-04-2007, 22:20
botulismf
botulismf is offline
De vexter fuzz factory is overigens zo heel nu en dan voor een eurotje of 100 tweedehands te vinden op marktplaats. De moeite waard om in de gaten te houden mocht je interesse hebben.
Oud 03-04-2007, 22:20
matt trakker
matt trakker is offline
die sustain is juist gaaf hehe, wanneer ik de muff met 20% over m'n totale signaal zet gaat ie werken als een opgefokte compressor, want volgens mij vult die sustain alle 'gaten' in het geluid met ruis die de fuzz dan weer oppikt.
Oud 03-04-2007, 22:21
matt trakker
matt trakker is offline
@botulism

ja is wel een goed plan, ik zou sowieso meer met pedalen moeten werken want mn sound wordt er immens dikker van
Oud 03-04-2007, 22:30
DeadNation
DeadNation is offline
Uhuh voor dat soort doeleinden is t misschien wel cool.

Tsja veel effecten. Ik heb echt een stap terug gedaan opzich. Nu speel ik ook geen idioot zware doom meer, maar toch op een gegeven moment was ik t spoor gewoon bijster. Hing zoveel zooi in de loop haha.

Enige wat ik nog heb is een oude ibanez flanger en wat OD's. Je hebt r bijna nooit iets aan, maar zo ruig die flanger.
Oud 03-04-2007, 22:37
matt trakker
matt trakker is offline
nouja beter gezegd ik zou meer met analoge apparatuur moeten werken, een goede compressor bijvoorbeeld, want het geluid uit een laptop (en zeker uit de software waar ik mee werk) is superdun tenzij je ellenlang gaat zitten tweaken wat je weken kost. een modulaire synth zoals deze buchla zou ook schelen.

daarom valt 't me ook op hoe relaxt zo'n pedaal werkt als fx-send, het klinkt allemaal niet meer zo schriel.
Oud 03-04-2007, 22:41
DeadNation
DeadNation is offline
Da's waar. Analog is the way to go, wat alle technologie nerds ook zeggen, tenzij je echt bakken geld te besteden hebt. Ik heb r opzich niet heel veel verstand van, maar ik vertrouw m'n oren.
Reageren

Regels voor berichten