Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-05-2007, 13:46
Lor_Lam
Lor_Lam is offline
Hey.. Misschien een beetje algemeen maar ik kwam dit tegen op een Engelse site en ik heb nu een Nederlandse versie gevonden.. Het heet de laddertheorie en ik denk dat het wel heel hulpzaam is voor de meeste jongensproblemen hier, die vaak als vriend gezien worden en niet als iets meer.

Een maat van me (Papier Hier, op het forum waar ik jullie drek naar ga verwijzen) verwees me naar het forum en ik vond deze topic wel heel interessant:

http://z6.invisionfree.com/Armoed/in...p?showtopic=13

Blijkbaar is er een woordfilter en het lidwoord "het" veranderd automatisch naar "de".. ik denk zodat je niet klakkeloos kan kopieren ofzo.. njah, het is misschien wel interessant en ik denk dat veel jongens hier met relatieproblemen er veel van op kunnen steken.

Ik weet niet of zulke links toegestaan zijn (weet niet precies waarom maar dat is soms verboden), zo niet laat een moderator mij dit dan weten dan zal ik die versie in deze post zetten inclusief plaatjes enzo..
Advertentie
Oud 08-05-2007, 13:48
luchtballon
luchtballon is offline
ik vind de laddertheorie een beetje onzin, voor mij iig.
Oud 08-05-2007, 13:51
Jones
Je hebt er werkelijk niks van begrepen.
Oud 08-05-2007, 14:11
Noddy
Noddy is offline
Wat een bullshit! Het is wel lachwekkend verder...
Oud 08-05-2007, 14:41
Verwijderd
Haha!
Oud 08-05-2007, 14:41
Optima
Optima is offline
Citaat:
Lor_Lam schreef op 08-05-2007 @ 14:46 :
ik denk dat veel jongens hier met relatieproblemen er veel van op kunnen steken.
ik denk dat gefrustreerde jongens hier hun woede op het vrouwelijke ras in kwijt kunnen

maar de theorie slaat kant nog wal. Vrouwen willen gewoon een jongen die bij ze past, that's it.
Oud 08-05-2007, 14:55
igfy
igfy is offline
Dat is inderdaad niet helemaal waar. Als ik naar mezelf kijk hecht ik ten eerste geen waarde aan geld en macht. Verder zou ik jongens indelen in meerdere groepen dan slechts twee. Er zijn jongens waarmee ik goed bevriend ben en dat blijft ook zo, er zijn jongens die ik erg aardig vind en waar ik waarschijnlijk mee bevriend raak, maar heeeeeeel mischien niet. Ook zijn er jongens die ik wel aardig vind maar waarmee ik verder niets gemeen heb en dus niet echt contact mee heb. Ook zijn er jongens die ik niet aardig vind en waar ik geen contact mee wil hebben. Maar doorgaans deel ik jongens niet in groepen in en zijn er vast nog veel meer groepen te bedenken....
Oud 08-05-2007, 14:56
Verwijderd
Sjeez, wat een onzin
Oud 08-05-2007, 15:10
Verwijderd
ik ben geloof ik halverwege de tekst gestopt met lezen... de maker van die tekst moet wel erg op z'n ego getrapt zijn door een meisje!!
Alsof wij zo slecht zijn
Oud 08-05-2007, 15:36
Verwijderd
Dat kan je gaan lezen als je enorm gefrustreerd bent als manspersoon. Er klopt niks aan. Als ik zou zeggen "Alle mannen houden alleen maar van voetbal, auto's en lekkere wijven" klopt daar ook niks van, maar als je pissig bent is dat blijkbaar wel fijn om jezelf wijs te maken.
Oud 08-05-2007, 16:06
Verwijderd
'Hartstikke bedankt' antwoorden ze ook nog op hem ! O o o wat een onzin, kom op zeg!
Oud 08-05-2007, 16:11
Knots
Knots is offline
Ik wilde eigenlijk een boek gaan lezen, maar die site was lachwekkender . Wat een onzin zeg.
Oud 08-05-2007, 16:48
Qimm
Qimm is offline
Hahah nou dat verklaart waarom ik een jongen heb die eerst tot over zijn oren in de schulden zat
Oud 08-05-2007, 17:16
Verwijderd
De oorspronkelijke versie is te vinden op:

http://www.intellectualwhores.com/masterladder.html

Hoewel het grappig/satirisch bedoeld is zit er zeker een kern van waarheid in.
Oud 08-05-2007, 17:53
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-05-2007 @ 15:41 :
ik denk dat gefrustreerde jongens hier hun woede op het vrouwelijke ras in kwijt kunnen

maar de theorie slaat kant nog wal. Vrouwen willen gewoon een jongen die bij ze past, that's it.
Zijn vrouwen een 'ras'? Wat is dit voor nieuwe feminisme?
Oud 08-05-2007, 18:46
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-05-2007 @ 18:16 :

ja, dat hadden we kunnen verwachten.

ik ben maar gestopt en niet zozeer omdat ik het te confronterend vond .
Oud 08-05-2007, 18:51
Lilything
Lilything is offline
wat een kletsverhaal allemaal
Oud 08-05-2007, 19:01
Verwijderd
Whahaaa, lange tijd niet zo'n onzin gelezen. Geld is echt het láátste wat mij interesseerd. Ik ben benieuwd hoeveel jongens dit nou ook echt geloven.
Oud 08-05-2007, 19:02
Daboman
Daboman is offline
Is het iemand al opgevallen dat bijna iedereen die hier reageert een vrouw is?
Oud 08-05-2007, 19:06
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik dacht dat deze theorie hier al lang bekend was
Oud 08-05-2007, 19:29
Verwijderd
Citaat:
Daboman schreef op 08-05-2007 @ 20:02 :
Citaat:
Most women read this and say something like, "Well I'm not the average woman because..blah...blah...not true...blah blah...my boyfriend/lover/husband/masseuse was poor...blah...blah."

If you thought something like this you are very likely the average woman. If you read it and went "Hmmm..." and then you went back to doing physics, then you have a case.
Oud 08-05-2007, 20:28
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 08-05-2007 @ 20:29 :
Volgens mij is het ook idd niet de eerste keer dat dit topic gepost wordt en is het ook niet de eerste keer dat er relatief veel vrouwen reageren
Oud 08-05-2007, 20:48
Lor_Lam
Lor_Lam is offline
Citaat:

Jah dat is de originele versie. Ik las hem en vond em wel grappig, sommige dingen zijn mss overdreven maar ik vond hem in het algemeen wel kloppen...

...

...

...

Oud 08-05-2007, 21:04
dallie
dallie is offline
Wat een geblaat
Oud 08-05-2007, 21:21
Vice
Vice is offline
Ik vind het wel een grappig stukje. Komt over als een introductie voor een spelcomputer a la Sims.
Oud 08-05-2007, 21:37
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
wow,ik lieg als ik zeg dat ik op gevoel voor humor en intelligentie val, nooit geweten
Oud 08-05-2007, 21:44
Lilything
Lilything is offline
Citaat:
Daboman schreef op 08-05-2007 @ 20:02 :
Is het je niet opgevallen dat vrouwen ook duidelijker beledigd worden door bovenstaande en bijgevoegde link? Bij ons staat 'status en macht' erbij; alsof we financieel afhankelijk zouden zijn en niet voor onszelf zouden kunnen zorgen! Iedere feministische vrouw reageert daarop
Oud 08-05-2007, 21:47
Lor_Lam
Lor_Lam is offline
Jah ik moet toegeven dat het een beetje denegrerend tegenover vrouwen is... Ik las het, vond het grappig en dacht dat er wel een kern van waarheid in zat. Ik heb het niet verzonnen, die gast op dat forum zweert er blijkbaar bij, mss dat hij meer uitleg kan geven ofzo, hij lijkt me op zich best slim.

Of hij bullshit gewoon zo veel dat hij slim lijkt. Mss wilt iemand hem testen? Of zal ik hem naar deze topic verwijzen?
Oud 08-05-2007, 22:20
Vice
Vice is offline
Ik weet het niet. Als dit één grote leugen zou zijn, dan zouden arrogante eikels en machtige klootzakken allemaal vrijgezel zijn en lieve zachtaardige vriendelijke jongens de meisjes voor het uitkiezen hebben. Dit is nu eenmaal niet zo en dus zijn er nog altijd genoeg meisjes/vrouwen die wel degelijk geilen op macht. Een groot deel zou het waarschijnlijk gewoon niet zo snel toegeven.
Oud 08-05-2007, 22:25
Lor_Lam
Lor_Lam is offline
Njah, ik denk dat macht hier gezien wordt als "hij is koning" (ok overdreven, maar je snapt me wel) maar bijvoorbeeld een auto is al macht... Misschien is hij vriendjes met de uitsmijter bij een café en kun je daar makkelijk binnen of vriendjes met een barman en krijg je gratis drankjes enzo... Allemaal macht.

Geld spreekt voor zich denk ik... Njah ik heb het niet geschreven maar vond het wel waar, kan er verder ook niet veel over zeggen. Graag niet te veel vragen aan mij over het artikel ofzo, post dat op het forum van de engelse/nederlandse versie, ik vind het alleen goed geschreven en wel waar. Ik kan wel uitleggen waarom ik het waar vind maar ik kan niet uitleggen of het waar is (wat het mss helemaal niet is).
Oud 08-05-2007, 23:00
Roos
Roos is offline
Het is wel zo dat vrouwen een friend-ladder hebben en een date-ladder. Iedere vrouw heeft wel een mannelijke vriend die ze als broer zien, als maatje, en die hartstikke leuk, grappig slim en aardig is, maar waarmee ze gewoon nooit een relatie zouden willen (de cuddle bitch).
Dus ik vind dat er zeker een kern van waarheid in zit.
Oud 08-05-2007, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Lilything schreef op 08-05-2007 @ 22:44 :
Is het je niet opgevallen dat vrouwen ook duidelijker beledigd worden door bovenstaande en bijgevoegde link? Bij ons staat 'status en macht' erbij; alsof we financieel afhankelijk zouden zijn en niet voor onszelf zouden kunnen zorgen! Iedere feministische vrouw reageert daarop
Er staat nergens dat vrouwen niet voor zichzelf kunnen zorgen, hoor.
Oud 08-05-2007, 23:03
Roos
Roos is offline
Ik val op mannen in een brandweeruniform, en op mannen in een pilotenuniform.

Ik heb echter nog nooit een vrouw gesproken die valt op mannen in een RET-tramconducteur-uniform.

Nu zijn die uniformen ook wel lelijk, maar dat heeft echt wel met macht/geld te maken, hoor
Oud 08-05-2007, 23:04
Verwijderd
Natuurlijk wil ik iemand die een goede status heeft en aantrekkelijk is, dat spreekt vanzelf (ik heb mijn twijfels bij 'rijk' omdat ik en veel dames van mijn generatie er vanuit gaan dat zij hun eigen geld gaan verdienen later).

Dat wil echter niet zeggen dat ik per definitie een populaire en knappe jongen wil. Als hij namelijk dom en niet grappig is en we helemaal niets gemeen hebben, verveel ik me dood. Dan is hij leuk voor een avondje zoenen, maar dan houdt het ook op. Alhoewel, als de jongen in kwestie op die avond niet ook leuk en humoristisch overkomt, komt er van dat zoenen waarschijnlijk ook niks.

Gelukkig heeft mijn vriendje het allemaal.
Oud 08-05-2007, 23:08
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 09-05-2007 @ 00:03 :

Ik heb echter nog nooit een vrouw gesproken die valt op mannen in een RET-tramconducteur-uniform.

Nu zijn die uniformen ook wel lelijk, maar dat heeft echt wel met macht/geld te maken, hoor
Als ik eerlijk ben hoef ik ook geen portier Maar dat heeft meer te maken met mijn vooroordelen over hun intelligentie dan met de status, denk ik. Of mijn vooroordelen over hun intelligentie hangen samen met hun status.

Maar ik hoef ook geen brandweermannen of piloten... Ik kan weinig uniformen bedenken die ik aantrekkelijk vindt, want ik associeer uniformen met bevelen opvolgen = niet zelfstandig nadenken = dom.
Oud 09-05-2007, 00:53
Verwijderd
Wat een aanstellers hier

Er staat notabene:

Are you serious or is the site just satire?

Nothing is just satire.

Waaruit je wel kunt opmaken dat het luchtig bedoeld is.
Oud 09-05-2007, 05:39
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Roos schreef op 09-05-2007 @ 00:03 :

Dat heeft ook te maken met de aantrekkelijkheid van die mannen in RET-uniform Bovendien straalt dat uniform ook niets uit (lelijk ja).
Oud 09-05-2007, 08:28
Daboman
Daboman is offline
Citaat:
Lilything schreef op 08-05-2007 @ 22:44 :
Natuurlijk is me dat opgevallen. Het viel me ook op dat veel vrouwen erdoor op hun tenen getrapt zijn
Oud 09-05-2007, 09:56
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Daboman schreef op 09-05-2007 @ 09:28 :
Natuurlijk is me dat opgevallen. Het viel me ook op dat veel vrouwen erdoor op hun tenen getrapt zijn
Ik snap niet echt hoe je zoiets (de laddertheorie) echt serieus kunt nemen. Tuurlijk zit er wel een kern van waarheid in, maar bovenal is het grappig bedoeld

En ook ik dacht "ik val niet op geld". Maar er staat geld én macht, en ik denk dat iedere vrouw wel op macht valt. De reden dat meiden op jongens vallen die ouder zijn dan zijzelf, is ook een stukje macht (want: meer ervaring). En daar kan ik me wel in vinden
Oud 09-05-2007, 10:30
Pluis
Pluis is offline
wow, nooit geweten dat er een gebruiksaanwijzing over mezelf was die ik niet begrijp

die jongen neemt zichzelf gewoon veel te serieus...
Oud 09-05-2007, 10:36
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 09-05-2007 @ 10:56 :
Ik snap niet echt hoe je zoiets (de laddertheorie) echt serieus kunt nemen. Tuurlijk zit er wel een kern van waarheid in, maar bovenal is het grappig bedoeld

En ook ik dacht "ik val niet op geld". Maar er staat geld én macht, en ik denk dat iedere vrouw wel op macht valt. De reden dat meiden op jongens vallen die ouder zijn dan zijzelf, is ook een stukje macht (want: meer ervaring). En daar kan ik me wel in vinden
De noemer 'sociale status' is wat algemener dan 'geld/macht'. Sociale status impliceert meestal wel geld of macht, maar dat hoeft niet voor elke vrouw zo te zijn.
Oud 09-05-2007, 10:43
Al Murphy
Al Murphy is offline
Als je de manier waarop mannen en vrouwen met elkaar omgaan 'overdreven' gaat simplificeren zal je echt wel bij laddertheorieën uitkomen. En iedere zichzelf respecterende gesimplificeerde theorie heeft ook nog eens enorm veel uitzonderingen.

Dat 'iedere' vrouw op geld (en status) valt... dat zal wel zo zijn, misschien. In elk geval: diezelfde spreekwoordelijke 'iedere' vrouw loopt gillend weg van mannen die géén geld en géén status hebben, en wil naast zelfstandig zijn niét voor haar man moeten zorgen. Qua centen.

Conclusie: leuke theorie, bevat een grote kern van waarheid, en is uiteindelijk even bruikbaar als de theorie "Een vrouw is een persoon met twee armen, twee benen en een neus"
Oud 09-05-2007, 10:57
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Optima schreef op 08-05-2007 @ 15:41 :

Helaas is het een vertaald stuk tekst en valt dus een hoop van de humor weg in de vertaling, maar hoe de neuk kun je niet doorhebben dat dit primair een stuk satire is?

Natuurlijk zit er een kern van waarheid in. Meiden hebben weldegelijk 2 'ladders', maar als je de tekst leest zou je door moeten hebben dat 't gewoon een komisch stukje is.
Oud 09-05-2007, 11:02
Qimm
Qimm is offline
Er zijn gewoon mensen die ook daadwerkelijk zo denken
Oud 09-05-2007, 11:02
Verwijderd
Ik vind het best grappig om te lezen, al ben ik het er totaal niet mee eens. Ik ben halverwege maar gestopt. Jezus, wat een geblaat. En wat Al Murphy zegt, er zal vast wel een kern van waarheid inzitten, als je de relatie tussen een jongen en een meisje overdreven simpel gaat uitleggen.
Oud 09-05-2007, 12:33
first eror
first eror is offline
'Kernel of truth' heet dat.
Oud 09-05-2007, 14:15
Verwijderd
wat n onzin. Hoe bedoel je hokjesgeest.
Oud 09-05-2007, 16:01
Verwijderd
Ik geloof hier niet echt in. En toch weet ik bij mezelf dat ik de mensen (jongens) die ik ontmoed toch een beetje indeel in twee groepen. Potentiele-date en just-friends.. En dat is dan toch weer een beetje laddertheorie-achtig
Oud 09-05-2007, 16:09
Verwijderd
Citaat:
.KV schreef op 09-05-2007 @ 17:01 :
Ik geloof hier niet echt in. En toch weet ik bij mezelf dat ik de mensen (jongens) die ik ontmoed toch een beetje indeel in twee groepen. Potentiele-date en just-friends.. En dat is dan toch weer een beetje laddertheorie-achtig
ik als man heb alleen de categoriën ja en nee
Oud 09-05-2007, 16:19
*Rupsje*
Citaat:
Bartezz schreef op 09-05-2007 @ 17:09 :
ik als man heb alleen de categoriën ja en nee
Je hebt als man alleen de categorie 'ja'. (volgens deze goed onderbouwde laddertheorie dan)
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten